Mijn vraag
Op dit moment heb ik een nas staan van western Digital met een totaal capaciteit van 4TB
Nog ruim voldoende, maar ik begin tegen dingen aan te lopen...
1. Als 2 computers aanspraak maken op de nas (tegelijk) dan komt er niet veel van terecht
Oftewel een van de pc's krijgt zijn gevraagde data niet\
2. Ondanks dat instellingen goed staan krijg ik geen webinterface te zien als ik buiten mijn netwerk de nas benader. Alleen maar een simpel FTP overzichtje en daar staat niks in.
3. Back-uppen naar de nas gaat niet zo eenvoudig....
Nu is mijn vraag:
Een upgrade (of beter gezegd vervanging) van de nas staat op de planning maar wat is het beste...
Een nas of toch een miniserver bouwen?
Wat wil ik doen ermee:
Multimedia, dus vanaf mijn TV/Tablet moet het benaderbaar zijn
Mijn Cambridge audio Network streamer moet hem ook kunnen benaderen zonder enige vorm van inlog...
Telefoon moet ik naar kunnen back-uppen
Uitbreiding dus dat ik later extra schijven kan toevoegen of vervangen....
Dat mijn huisgenoot een eigen stukje heeft op de schijven en daar zijn documenten naar toe kan schrijven en dit apart is....
Relevante software en hardware die ik gebruik
2x Windows 10 pc
1x Android Telefoon (one Plus 6)
1x Network Streamer: Cambridge Audio Network Streamer V2
1x Sony TV
2x ipads...(Geen back-ups gedraaid maar word notitie opgemaakt en dienen opgeslagen te worden op de nas zodat ze op de computer verder uitgewerkt kunnen worden)
1x Iphone (Geen back-ups gedraaid maar word notitie opgemaakt en dienen opgeslagen te worden op de nas zodat ze op de computer verder uitgewerkt kunnen worden)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NAS of server? (2011)
https://linustechtips.com...-the-ultimate-comparison/
Verder wel achtergrond informatie opgedaan maar ik lees zoveel tegenstrijdige berichten en er is niets wat aansluit op mijn situatie....
Op dit moment heb ik een nas staan van western Digital met een totaal capaciteit van 4TB
Nog ruim voldoende, maar ik begin tegen dingen aan te lopen...
1. Als 2 computers aanspraak maken op de nas (tegelijk) dan komt er niet veel van terecht
Oftewel een van de pc's krijgt zijn gevraagde data niet\
2. Ondanks dat instellingen goed staan krijg ik geen webinterface te zien als ik buiten mijn netwerk de nas benader. Alleen maar een simpel FTP overzichtje en daar staat niks in.
3. Back-uppen naar de nas gaat niet zo eenvoudig....
Nu is mijn vraag:
Een upgrade (of beter gezegd vervanging) van de nas staat op de planning maar wat is het beste...
Een nas of toch een miniserver bouwen?
Wat wil ik doen ermee:
Multimedia, dus vanaf mijn TV/Tablet moet het benaderbaar zijn
Mijn Cambridge audio Network streamer moet hem ook kunnen benaderen zonder enige vorm van inlog...
Telefoon moet ik naar kunnen back-uppen
Uitbreiding dus dat ik later extra schijven kan toevoegen of vervangen....
Dat mijn huisgenoot een eigen stukje heeft op de schijven en daar zijn documenten naar toe kan schrijven en dit apart is....
Relevante software en hardware die ik gebruik
2x Windows 10 pc
1x Android Telefoon (one Plus 6)
1x Network Streamer: Cambridge Audio Network Streamer V2
1x Sony TV
2x ipads...(Geen back-ups gedraaid maar word notitie opgemaakt en dienen opgeslagen te worden op de nas zodat ze op de computer verder uitgewerkt kunnen worden)
1x Iphone (Geen back-ups gedraaid maar word notitie opgemaakt en dienen opgeslagen te worden op de nas zodat ze op de computer verder uitgewerkt kunnen worden)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NAS of server? (2011)
https://linustechtips.com...-the-ultimate-comparison/
Verder wel achtergrond informatie opgedaan maar ik lees zoveel tegenstrijdige berichten en er is niets wat aansluit op mijn situatie....
[ Voor 76% gewijzigd door J.S. Bach op 29-10-2018 11:41 . Reden: Was te snel ]
Johann Sebastian Bach