Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb nu een (home) servertje draaien, die eigenlijk niet genoeg wordt gebruikt. Af en toe eens wat bestandjes erop en eraf, that's it.
Nu zit ik te denken om over te gaan op een nas. Dit omdat het scheelt in ruimte, geluid en energieverbruik.
Ik kan dus via een vriend de Seagate BlackArmor 440 aanschaffen voor 190,- ex. schijven. Is dit een mooie prijs ? En, als ik later wil uitbreiden door bijvoorbeeld alle PC's in een domein te hangen en te managen, dan kan dat denk ik niet op deze NAS? Dan moet ik echt naar een server zoals ik die nu heb?

Thanks.

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Een BlackArmor 440 is best prijzig volgens de Pricewatch. Moet je voor dat bedrag natuurlijk nog wel 8 TB aan harde schijven mee rekenen, want die heb jij dan niet.

Je zou even moeten kijken wat de stroomconsumptie is, want zo'n NAS is niet per definitie energiebesparender dan een klein servertje, zeker zo'n BlackArmor 440 niet.

[ Voor 223% gewijzigd door RomeoJ op 27-12-2011 19:58 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
Volgens de fabrikant werkt "Active Directory" op die NAS en een nieuwe Seagate BlackArmor 440 (3 jaar garantie) kost 555 euro (of 399 dollar bij fabrikant).

De vraag is of de performance van die NAS wel voldoet aan jouw vraag. Voor het simpele netwerkverkeer (zoals ik uit de tekst opmaak) maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:35

Grvy

Bot

EnerQi schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:54:
Volgens de fabrikant werkt "Active Directory" op die NAS en een nieuwe Seagate BlackArmor 440 (3 jaar garantie) kost 555 euro (of 399 dollar bij fabrikant).

De vraag is of de performance van die NAS wel voldoet aan jouw vraag. Voor het simpele netwerkverkeer (zoals ik uit de tekst opmaak) maakt het niet uit.
Active Directory maakt niet uit. Dit is altijd een server.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Of een gouden midden weg pricewatch: HP Proliant Microserver N40L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
wat bedoel je met: in een domein hangen en managen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of een Proliant ML110 G6, in de aanbieding bij Misco

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mehh, nog eens overdacht. Wat moet ik met een domein in een thuissituatie met 3 PC's max? Niks:). En zo te zien is 190.- niet veel, misschien is dat dan toch de beste keus. Helemaal aangezien ik nog 4tb aan schijven heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht een synology vorige week (waar 2 schijven in kunnen) ik heb er verder geen verstand van maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
RomeoJ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:53:
Een BlackArmor 440 is best prijzig volgens de Pricewatch. Moet je voor dat bedrag natuurlijk nog wel 8 TB aan harde schijven mee rekenen, want die heb jij dan niet.

Je zou even moeten kijken wat de stroomconsumptie is, want zo'n NAS is niet per definitie energiebesparender dan een klein servertje, zeker zo'n BlackArmor 440 niet.
ja hij ondersteunt het dat betekent dus niet dat het een domein controller kan zijn.
ze bedoelen daarmee dat de NAS binnen een bestaand Domein zou kunnen functioneren.
Niet dat het een domein controller kan worden. Als je later een Domain wil kan je het beter bij een pc houden.
ik heb zelf gewoon een HP Microserver deze is energie zuinig en neemt niet veel plek in. tevens is hij goedkoper dan de de nas die jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

firefly112 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:
[...]

ja hij ondersteunt het dat betekent dus niet dat het een domein controller kan zijn.
ze bedoelen daarmee dat de NAS binnen een bestaand Domein zou kunnen functioneren.
Niet dat het een domein controller kan worden. Als je later een Domain wil kan je het beter bij een pc houden.
ik heb zelf gewoon een HP Microserver deze is energie zuinig en neemt niet veel plek in. tevens is hij goedkoper dan de de nas die jij aangeeft.
Je quote de verkeerde, maar wat jij zegt, werd volgens mij met deze opmerking al bondig geprobeerd te zeggen:
Grvy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:56:
Active Directory maakt niet uit. Dit is altijd een server.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik ben groot voorstander van handgebouwde apparaten. Dan ben je geheel vrij in functies, mogelijkheden en eventuele upgrades. En bovendien (vaak) niet afhankelijk van software van de fabrikant van de NAS in kwestie.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
M2M schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:00:
ik ben groot voorstander van handgebouwde apparaten. Dan ben je geheel vrij in functies, mogelijkheden en eventuele upgrades. En bovendien (vaak) niet afhankelijk van software van de fabrikant van de NAS in kwestie.
Inderdaad, maar als je dan een NAS heb van bv Synology daar zit genoeg op om van alles en nog wat te kunnen.

Ik ben blij ik mijn "server" met 8tb en een Perc5i etc de deur uit heb kunnen doen, en daarvoor een 4bay nas die ik kan instellen op Time Table ( kon ook met de PC / Server ) die een stuk minder verbruikt en voor al mijn doeleinden zoals Streamen / Opslag voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

mijn "nas" verbruikt 13W bij volle belasting, 10W zonder. Is bovendien mijn router en haalt ongeveer 80MB/s (limiet van de harde schijf). En ik kan er ook oude nintendo 8 bit games mee spelen.

Het nadeel? Atom processor... maximaal 4MB/s in utorrent en het repareren van archieven duurt vrij lang.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besloten om het bij mijn huidige server te houden. Scheelt me toch 190,- ;p.
Ook maar meteen dat ding opnieuw installeren, domein erachter, backupsoftware en gaan.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1