Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PLC in huis; Hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Vraag

• unf0rg0tt3n
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-06 20:54
Goedemorgen Mede tweakers; Dit is mijn eerste topic hier dus, hallo allemaal!
Mijn vraag, Wat heb ik allemaal nodig om een PLC werkend te krijgen binnen huis voor grotendeels de aansturing van verlichting en hoe moet ik het bedraden?

...

Ik heb veel opgezocht maar ik vind de informatie voorziening niet heel denderend. Het is voornamelijk: ik heb dit en dat werkt mooi, en hoe je een plc aan een domotica systeem kan knopen.
Het tweakers blog post van Femme heb ik ook gelezen: Femme's Storblog: Smarthome kooptips voor de doe-het-zelver
Maar er staat niet bij wat onder andere benodigd is voor alleen licht; het kan soms erg overweldigend zijn als je nieuw bent in domotica met draad i.p.v. wifi / z-wave (ik wil voor een plc aangezien ik geen trek heb in 100+ extra hotspots in huis)
...

Ik heb nu thuis voornamelijk Philips Hue en Ikea tradfri. Ik wil normale licht schakelaars gaan gebruiken voor een PLC (welke ik nog moet uitzoeken; welicht loxone of misschien PiXtend)
Alvast bedankt!
...

Alle reacties

• RoadRunner84
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020

RoadRunner84

Meep meep

@Femme heeft dacht ik een PLC domotica systeem.Oh... dat wist je al.

Onder de streep: low voltage voor knoppen, directe verbinding van je contactor/relais naar je aan te sturen apparaten, kennis om je PLC te programmeren.

[Voor 9% gewijzigd door RoadRunner84 op 29-10-2018 09:50]

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Misschien ben je dit topic al tegengekomen. Maar waarschijnlijk ook nuttige info te vinden: Domotica met plc's

• unf0rg0tt3n
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-06 20:54
RoadRunner84 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:49:
@Femme heeft dacht ik een PLC domotica systeem.Oh... dat wist je al.

Onder de streep: low voltage voor knoppen, directe verbinding van je contactor/relais naar je aan te sturen apparaten, kennis om je PLC te programmeren.
Low voltage voor de knoppen; Ook als het de traditionele knoppen zijn?
Als ik de PLC op zolder installeer in een patchkast met daarbij een 24 poorts switch voor de AP's,
Moet ik dan de bedrading van lamp naar PLC?
Of van de lichtknop naar PLC en van de lichtknop naar de lamp (zoals dit traditioneel is ingericht)?

Sorry als mijn vragen dom overkomen; maar ik wil graag 100% zekerheid zodat ik meteen goed ga en budget kan gaan afstellen met marge uiteraard.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:23

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Mschamp schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:52:
Misschien ben je dit topic al tegengekomen. Maar waarschijnlijk ook nuttige info te vinden: Domotica met plc's
Modbreak:Er is inderdaad al een topic over dit onderwerp, zie hierboven.

Ik sluit daarom dit topic, twee topics naast elkaar is wat overkill.

Gelieve je vraag in dat topic te stellen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True