Stuurwiel leer verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.724 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik zoek nu al een tijd naar een volgende auto, maar loop tegen een probleem aan dat als ik was leuks vind, er vaak een lap dode koe om het stuurwiel is gewikkeld :)

Nu is mijn vrouw veganist, en hands-free rijden is nog niet ver genoeg doorontwikkeld.

Ik zoek dus naar een manier om een lederen stuurwiel te vervangen door een zonder leer.

Genoeg te vinden over kits om koe over je stuur heen te trekken, maar ik kan niets vinden over een kunststof alternatief. (Nee geen roze fluffy stuff).

Kent iemand zoiets? Alternatief is stuur halen van sloop oid, maar lijkt me prijzig ivm airbag etc wat er tegenwoordig in zit.

Beste antwoord (via FireAge op 29-10-2018 08:10)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is dit wel echt leer of is dit kunstleer?

En is zo'n stuurhoes van bij Heuts/Brezan niks? Dat is toch geen leer?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Van stuur alternatieve weet ik niet veel, maar een airbag heb je vaak zo er uit gehaald. Dieven doen dit in een paar seconden, een normale monteur een paar minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kun je niet een goedkoop "real leather" setje halen vanuit china? Gegarandeerd geen leer :)

Eraf halen is gewoon een kwestie van erop zetten in reverse volgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 10:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is dit wel echt leer of is dit kunstleer?

En is zo'n stuurhoes van bij Heuts/Brezan niks? Dat is toch geen leer?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Begin maar niet aan die stuurhoezen, dat is echt een crime als je het mij vraagt.

Veel beter zou zijn om inderdaad een non-leer stuur van de sloop te halen en die om te wisselen.

Een stuurairbag heb je al in je huidige stuur, dus daar hoef je geen geld aan uit te geven, die kan je overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een handige tutorial om je stuurwiel te voorzien van een "nieuw jasje" is deze:

YouTube: How To Restore Your Car's Steering Wheel (Looks Brand New!)

Maar zoals geopperd, waarschijnlijk is het minder gedoe om een kunststof variant van de sloop te halen.
Of bij een garage van het betreffende merk vragen of ze er eentje over hebben (van mensen die juist gingen upgraden naar eentje met leer :P).

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je vrouw begrijpt dat de auto loopt op dode diertjes? Of gaat ze er alleen inzitten en niet mee rijden? Begrijp me niet verkeerd, veganist een nobel streven, maar in dit soort situaties onmogelijk om na te leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of een paar (niet-dierlijke) rij-handschoenen? Waarschijnlijk kosten-effectiever en blijft grip geven zelfs als je zweethandjes hebt.

Ik denk trouwens, in navolging van anderen; tenzij je iets als een Mercedes S-klasse rijdt of Bentley, dat er een zeeeeer gerede kans is dat het stuur inderdaad van kunstleer is.

Helaas, plastics en de gemiddelde stoelbekleding zijn ook van dode dieren gemaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik snap de gewetensbezwaren van je vrouw, maar dat dier IS al dood. Het leren stuurwiel weggooien zorgt er voor dat 'ie helemaal voor nop is gestorven.

Daarbij, persoonlijk zou ik nooit meer anders willen dan een leren stuurwiel. In de zomer kan het wat warm aanvoelen maar ik vind het zó veel fijner aanvoelen dan een plastic wiel. Meer grip, prettiger houvast.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou het volledige stuur vervangen voor een plastic versie - als het niet al een kunstleren stuur is.

En vervolgens elke dag balen van het goedkope plastic stuurgevoel in je handen.

Welk type auto heb je? Dat maakt het inhoudelijk bespreken van alternatieven makkelijker.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 15:43

Tomatoman

Fulltime prutser

FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:40:
Ik zoek dus naar een manier om een lederen stuurwiel te vervangen door een zonder leer.
  1. Ik bestel in een restaurant een hoofdgerecht met een biefstuk.
  2. Ik bestel er een vleesvervanger los bij.
  3. Ik gooi de biefstuk weg en leg er de vleesvervanger voor in de plaats.
  4. Ik eet het hoofdgerecht met de vleesvervanger.
Heb ik met deze actie iets gedaan wat in dienst staat om het gebruik van dierlijke producten te vermijden? Nee, natuurlijk niet. En toch is dit precies waar jouw vraag over gaat. Je wilt een auto met leren stuur bestellen en vervolgens vervangen door een stuur met kunstleer. Daarmee heb je effectief helemaal niets bereikt om het gebruik van dierlijke producten te vermijden. Misschien helpt dit om het nut van jouw voornemen in perspectief te plaatsen :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tomatoman schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:42:
Misschien helpt dit om het nut van jouw voornemen in perspectief te plaatsen :)
Z'n vrouw is veganist, zijzelf zou dat in de eerste zin plaatsen, FireAge zet het in de tweede zin. Ga je nou proberen logica los te laten op een veganist?

Het is vrij eenvoudig als je wat voor auto-onderdeel dan ook niet wil gebruiken: haal het er af, en zet er een ander op. Als je het niet zelf kan, laat de dealer het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ooit gezien ergens dat bij een herstel van een leren stuur het stiksel wordt losgehaald en dan weer vast wordt gezet. In principe zou je dat ook met een ander soort materiaal kunnen doen. Ik denk dat er wel iets van schuim of anders zou kunnen, maar of het verstandig en duurzaam is, dat weet ik zo snel niet. Ook qua slijtage kan ik niet direct zeggen of dat gaat werken.
Daarnaast hoe zit het met je knoppen aan het stuur en airbag?
Vroeger had je met die Amerikaanse auto's van die grote plastic sturen maar in een moderne auto lijkt mij dat niet echt verstandig qua de ruimte. Je zou misschien naar een racestuur kunnen kijken want misschien bestaan deze uit een ander materiaal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
Er hoeft hier geen discussie over veganisme plaats te vinden. Mijn vrouw wil geen dode dieren aan haar handen hebben onder het rijden.

knip
Zie ik kan ook overdrijven :) Doe dat dan niet....

Sloopwiel lijkt idd de beste optie, maar eerst eens checken of het geen kunstleer is. Ik zit te kijken naar een Prius Aspiration 3e gen.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 29-10-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
Misschien eens kijken of de "instap uitvoering" van deze auto een plastic stuur heeft en indien ja hiernaar opzoek gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ja de comfort edition heeft geen lederen stuurwiel, maar dan ook geen bluetooth meer :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er zijn legio bedrijven die een stuur opnieuw kunnen bekleden. Ironisch genoeg zullen die veel met leer werken, maar ik neem aan dat ze ook een ander materiaal kunnen gebruiken. Als je handig bent en geduld hebt zou je het ook zelf kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: https://i27.photobucket.com/albums/c152/Honda-tuner/SP_A0373-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Dat wilde ik ook net schrijven, er zijn veel online instructies te vinden.
FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:04:
Er hoeft hier geen discussie over veganisme plaats te vinden.
Puur uit interesse, ik begrijp dus dat het niet gaat om 'verspilling' maar puur om het 'gebruik' van dieren ?

b.t.w. vaak als het stuur leder is geld dat ook voor de versnellingspook en handrem (indien van toepassing).

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2018 08:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:18:
Ja de comfort edition heeft geen lederen stuurwiel, maar dan ook geen bluetooth meer :/
Wat zijn principes als je er niet voor moet afzien. ;)

Maar die bluetooth kan je toch wel op de optielijst aanvinken? Of je moet specificeren bij een luxe versie dat je basis stuur wil hebben. Afhankelijk van het merk auto is er wat maatwerk mogelijk.
DukeBox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:23:
b.t.w. vaak als het stuur leder is geld dat ook voor de versnellingspook en handrem (indien van toepassing).
Verschilt per merk. Genoeg merken is het hoesje bij de versnellingspook nepleer. Alleen duurdere merken gebruiken daar echt leer. En handrem is tegenwoordig alleen nog een knopje of schakelaar op het dashboard. Die hendel is bij vrijwel alle auto's al verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

Barrycade

Through the...

Koop jij een luxe bak en voor je vrouw een basic plastic C1 / Twingotje. En rij jij in jouw auto als je samen weg moet.
Want begrijp dat jij niet vega bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

CMD-Snake schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:25:
En handrem is tegenwoordig alleen nog een knopje of schakelaar op het dashboard.
Dat lijkt mij toch stug.. nog geen 4 maanden geleden wezen kijken voor een (eigenlijk 2) nieuwe auto(s) maar de meesten hebben nog gewoon een handrem of beugel, ook als deze automatisch is.
Ging hier dan om de klasse 15k en 55k nieuwprijs en allen waren met lederen stuurwiel en knop.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2018 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Barrycade schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Want begrijp dat jij niet vega bent?
Veganistisch of niet; het "harvesten" van alle zware metalen om een Prius zuinig te laten zijn en het kunnen gebruiken van smartphones, heeft 0 invloed op flora & fauna dus dat halve kalf voor een lederen stuur moet minstens gered worden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireAge
DukeBox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:23:
Puur uit interesse, ik begrijp dus dat het niet gaat om 'verspilling' maar puur om het 'gebruik' van dieren.
De basis van het veganisme is geen kwaad doen aan anderen, dieren inclusief. Verspilling is naar mijn weten niet de hoofddrijfveer.

Voor mijn vrouw is de vergelijking met het vel van oma niet ver van de waarheid overigens. Dat heeft voor haar dezelfde morele waarde.

Ik zit naar 2e hands te kijken overigens, vandaar ook 3e gen Prius.

2 auto’s beginnen we niet aan, dat valt bij ons dan wel weer onder verspilling ivm werk op fietsafstand.

Verder zie ik dat het blik tweakers moraalridders inmiddels open is, en een vraag over een stuurwielbekleding beantwoord dient te worden met commentaar op veganisme en het milieueffect van een Prius. Wat mij betreft off topic en niet gewenst, maar het is een vrij land (forum).

[ Voor 17% gewijzigd door FireAge op 29-10-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:41:
De basis van het veganisme is geen kwaad doen aan anderen, dieren inclusief. Verspilling is naar mijn weten niet de hoofddrijfveer.
Tnx, ben zelf niet zo thuis in veganisme e.d. maar de strekking begrijp ik nu denk ik. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat als het leer (aantoonbaar) op een dier vriendelijke (zoals bij natuurlijke dood) gerooid wordt dat het dan wel zou kunnen ? Blijft natuurlijk wel een heel lastig punt tenzij je zelf koeien houdt.

Bij een vriend die in de auto groothandel zit gevraagd of dit vaker voorkomt maar je bent zeker niet de eerste. Vaak kan een nieuwe auto wel geleverd worden op speciale bestelling met een standaard stuur. Het kan dan ook wel zo zijn dat er moet worden ingeleverd op opties. Soms zijn deze wel betaald en aanwezig maar bij het ontbreken van bediening in het systeem uitgezet. Meestal wordt er voor gekozen de onderdelen opnieuw te bekleden met kunst leder, met overleg bij aankoop heeft dit ook geen invloed op garantie e.d. (denk aan airbag).

2e hands geldt het zelfde, je kan daar een ander stuur op (laten) zetten (nieuw of donor) maar je zit dan ook met de opties.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2018 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:41:
[...]

Voor mijn vrouw is de vergelijking met het vel van oma niet ver van de waarheid overigens. Dat heeft voor haar dezelfde morele waarde.

Ik zit naar 2e hands te kijken overigens, vandaar ook 3e gen Prius.

2 auto’s beginnen we niet aan, dat valt bij ons dan wel weer onder verspilling ivm werk op fietsafstand.

Verder zie ik dat het blik tweakers moraalridders inmiddels open is, en een vraag over een stuurwielbekleding beantwoord dient te worden met commentaar op veganisme en het milieueffect van een Prius. Wat mij betreft off topic en niet gewenst, maar het is een vrij land (forum).
Welkom op Tweakers! Zelfs de meest banale zaken moeten tot in den treure besproken worden en iedereen moet zijn plasje eroverheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DukeBox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:35:
Dat lijkt mij toch stug.. nog geen 4 maanden geleden wezen kijken voor een (eigenlijk 2) nieuwe auto(s) maar de meesten hebben nog gewoon een handrem of beugel, ook als deze automatisch is.
Ging hier dan om de klasse 15k en 55k nieuwprijs en allen waren met lederen stuurwiel en knop.
Ik controleer natuurlijk niet alle merken. Maar mijn nieuwe auto heeft een schakelaar zitten op de middenconsole. Als je die omhoog trekt gaat de handrem erop en naar beneden duwen voor eraf. Alhoewel dat auto ook zelf de handrem aanzet als je de motor uitzet en deze eraf haalt als je weg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 08-06 19:50
Al hoewel ik het met de overige mensen hier mee eens ben zal ik toch proberen om je te helpen.

Vaak worden auto's uitgerust met verschillende sturen gebaseerd op de uitvoering. Zo is een kale uitvoering vaak met een plastic stuur en een luxe uitvoering met leer. Dit verschilt per merk uiteraard maar met de Duitse merken is dit vaak het geval. Van de overige merken verwacht ik niet meer anders.

Op mijn golf 6 Trendline zit een plastic stuur op. De Highline heeft weer leder.
Soms zijn de sturen van verschillende types van hetzelfde bouwjaar uitwisselbaar maar toch compatible met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Graag de discussie praktisch en technisch houden.

[ Voor 84% gewijzigd door PWM op 29-10-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 23:28

hbsJR

All rounder

Interessante vraag! wellicht kan je iets zelf doen, chrisfix bijvoorbeeld heeft een video hoe je een eigen materiaal eromheen kan wikkelen. Misschien kan je een andere stugge stof vinden: YouTube: How To Restore Your Car's Steering Wheel (Looks Brand New!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gewoon auto nemen die je lekker vindt, met leder stuur. Die komen meestal met alle opties zoals stuurbediening enzo. Sommige karige versies met plastieken stuur komen zonder iets van stuurbediening.

Dan gewoon bekleder aanspreken....werken vooral met leer maar hebben ook genoeg alternatieven zoals kustleer of andere stoffen.

Ben je meestal 150-300€ kwijt wel. Begin er niet zelf aan te klooien. Je wil niet dat je aan het rijden bent en die bekleding begint los the komen/schuiven.

Of zeg tegen je vrouw dat het kunstleer is, ben je ineens klaar. }:O

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 29-10-2018 09:34 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
hbsJR schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:31:
Interessante vraag! wellicht kan je iets zelf doen, chrisfix bijvoorbeeld heeft een video hoe je een eigen materiaal eromheen kan wikkelen. Misschien kan je een andere stugge stof vinden: YouTube: How To Restore Your Car's Steering Wheel (Looks Brand New!)
Je bedoelt de video die ik al eerder in dit topic had gepost ;)
Iva_Bigone in "Stuurwiel leer verwijderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23
Gewoon een tornmes kopen en beginnen lijkt me. En dan door iemand een andere hoes laten maken. Of kopen... Misschien hebben ze op AliExpress wel wat, daar is alles toch nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
Maar wellicht is het binnenwerk van het multifunctionele lederen wiel te mixen met het plastic stuurwiel van de standaard uitvoering? Verder vind ik het bizar en GoT onwaardig dat TS gelijk gemod wordt terwijl hij zelf een emmer bagger over zijn vriendin over zich gekieperd krijgt :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 15:43

Tomatoman

Fulltime prutser

Mocht je zelf overwegen het stuurwiel los te maken, dan zijn er twee praktische dingen om op te letten:
• Zet het stuurwiel voordat je begint precies in de rechtuitstand. Dan staat het als je het stuur terugplaatst weer netjes recht.
• De airbag verwijderen is bij de meeste auto's een fluitje van het cent, wat wel blijkt uit het aantal airbagdiefstallen. Het blijft echter een ding dat bedoeld is om (gecontroleerd) te ontploffen. Zoek eens op YouTube of je een filmpje kunt vinden voor het automerk dat je gaat aanschaffen; goede kans dat dat voldoende info geeft hoe je het gemakkelijk en veilig kunt doen.

Als je het stuur compleet vervangt (en dus niet herbekleedt), kun je de airbag waarschijnlijk herbekleden, mits het vervangende stuur gelijk is aan het originele stuur. Dat bespaart je flink wat geld, want airbags zijn duur.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Laatst online: 03-06 11:43

Edho

Heeft Canon A570IS

3e gen prius, de comfort heeft een kunstof stuurwiel.
Ga naar dealer die een comfort te koop heeft staan en vraag of je het stuurwiel kunt ruilen.
vragen kost niets....

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvDalen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 19:00
Bij veel auto's is het leren stuurwiel een gewoon stuur met leer overtrokken.
Vaak kun je dan zonder problemen de stiksels doorsnijden en houdt je een mooi kunststoffen stuur over.

Kan altijd even het uitzoeken waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:34

LankHoar

Langharig tuig

Toen mijn stuurwiel begon te slijten heb ik gewoon zo'n hoes van textiel gekocht bij de lokale tuning shop, en die eromheen gedaan. Wel even opletten dat deze goed vast zit. Je wilt niet snel moeten sturen en dat je dan alleen de hoes verplaatst :+ Heeft als voordeel ook nog dat het minder koud aanvoelt in de winter, lekker zacht kan zijn, en je echte stuurwiel niet slijt.

Overigens, als vegan zijnde kan ik me prima voorstellen dat iemand geen leren stuurwiel wil aanraken. Dat staat helemaal los van de discussie over verspilling, "dier is al dood" etc. Zo wi lik ook geen vlees of opgezette dieren aanraken, ik vind dat maar zo'n raar idee... Brr! Alle opmerkingen die dan over rationele dingen gaan slaan de plank nogal mis, want de reden van @FireAge zijn vrouw lijkt me simpelweg het idee om een stuk dier aan te moeten raken (correct me if I'm wrong here).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

LankHoar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:38:
Toen mijn stuurwiel begon te slijten heb ik gewoon zo'n hoes van textiel gekocht bij de lokale tuning shop, en die eromheen gedaan. Wel even opletten dat deze goed vast zit. Je wilt niet snel moeten sturen en dat je dan alleen de hoes verplaatst :+ Heeft als voordeel ook nog dat het minder koud aanvoelt in de winter, lekker zacht kan zijn, en je echte stuurwiel niet slijt.

Overigens, als vegan zijnde kan ik me prima voorstellen dat iemand geen leren stuurwiel wil aanraken. Dat staat helemaal los van de discussie over verspilling, "dier is al dood" etc. Zo wi lik ook geen vlees of opgezette dieren aanraken, ik vind dat maar zo'n raar idee... Brr! Alle opmerkingen die dan over rationele dingen gaan slaan de plank nogal mis, want de reden van @FireAge zijn vrouw lijkt me simpelweg het idee om een stuk dier aan te moeten raken (correct me if I'm wrong here).
Interessant detail hier vind ik dat naar ik begreep, TS zelf geen veganist is. :)

Kortom, zijn vrouw is gewetensbezwaard over een leren stuurwiel (waar nog geen voorpoot aan leer in zit), maar accepteert blijkbaar wel dat TS zelf vlees eet en niet veganistisch leeft.

Dan nog is de vraag dus of het stuurwiel al geen nepleer is. Dat zou ik eerst uitzoeken. Als het nepleer is, vervang je een niet-dierlijk product door een ander niet-dierlijk product.

Vervangen is een prima optie (al hou je dan wel een wiel over dag minder lekker beet houd en/of minder opties heeft) alleen zou ik dan wel zorgen dat dat wiel aan iemand word verkocht die er geen bezwaar tegen heeft. Gooi je het weg, heb je een stuk beest weggegooid dat nog jaren mee kan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik vind het gewoon gezeur, maar een aantal tips zijn al gegeven: Er zit vermoedelijk gewoon een kunststof stuur onder, dus leer eraf tornen en rijden. Alternatief: Stuur van een sloper kopen, schakelaars en airbag kun je altijd los omwisselen.

Bij de Prius gaat het uiteraard om Japanse kwaliteitsrunderen, die hun hele lange leven gemasseerd zijn door een Japanse sumoworstelaar. Pas nadat ze op traditionele wijze harakiri hebben gepleegd uit overtuiging van het voltooid zijn van hun prachtige leven, doneren ze hun huid aan een ambachtelijke leerbewerker, die ze uitsluitend gebruikt voor de best afgestelde, meest zuinige en minst milieuvervuilende Priussen.

Feel better now? :)

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 22:08
Ik weet niet hoe handig je bent of dat dit het goede stuur is maar hier kan je een alcantara bekleding set krijgen voor een Prius.
En anders bij een auto bekleder informeren wat het zou kosten om een stuur opnieuw te bekleden in alcantara.

Maar ook wat al eerder gezegd is, indien je de auto koopt bij een dealer/handelaar bij de onderhandeling meenemen dat zij hier een oplossing voor aanbieden, hetzij in de vorm van wisselen of opnieuw bekleden. Lijkt me sterk dat ze je de auto niet verkopen door zo'n specifieke wens. Kunnen ze het ook gelijk op facebook zetten en pochen over hun klantvriendelijke oplossingsgerichte service. Ik beheer soms ook de facebook pagina van een dealer en dat zou ik ook doen :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 10:42
Alcantara is wel super materiaal ja.
Heb zetels in Alcantara met lederen wangen en ook dat is super, helemaal niet heet/koud.

Zou mijn stuur ook willen laten bekleden met alcantara maar door de lease moet dat later terug leder zijn en dat zijn dubbele kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Alcantara is wel erg gevoelig voor vuil en vet wat je toch altijd wel op je handen hebt. Dat wordt of een paar handschoentjes, of een lelijk stuur. Mijn keuze zou het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Iedereen bedankt voor de tips, ga er zo wel uitkomen. En voor de nieuwsgierigerts, nee ben geen veganist, maar eet misschien eens per week vlees of vegetarisch op een dienstreis oid. Thuis eten we geen vlees.

Kleine moeite als een ander ergens veel waarde aan hecht. Eten interesseert mij niet. Als student gooide ik vroeger 2 kilo aardappels, 2 blik bruine bonen, 1 bloemkool, 1 broccolie, zak boerenkool, zak rijst en pot pindakaas door elkaar en kookte dat tot een brij waar ik twee week van kon eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Engineer Stewie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:42:
Alcantara is wel super materiaal ja.
Heb zetels in Alcantara met lederen wangen en ook dat is super, helemaal niet heet/koud.

Zou mijn stuur ook willen laten bekleden met alcantara maar door de lease moet dat later terug leder zijn en dat zijn dubbele kosten :(
Stuur kopen? Stuur wisselen? LAter terug stuur verkopen of in je volgende wagen plaatsen?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:34
Waarom alleen naar het stuur kijken?
Even zoeken geeft al aan dat bv banden (rubber) stearinezuur kunnen bevatten wat uit dierlijk materiaal kan zijn gemaakt. In een auto zit nog veel meer rubber, zowel onder motorkap als om de ruiten bijvoorbeeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou het stuur laten zitten, scheelt je een hoop deukjes en krasjes O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FireAge schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:35:
Iedereen bedankt voor de tips, ga er zo wel uitkomen. En voor de nieuwsgierigerts, nee ben geen veganist, maar eet misschien eens per week vlees of vegetarisch op een dienstreis oid. Thuis eten we geen vlees.

Kleine moeite als een ander ergens veel waarde aan hecht. Eten interesseert mij niet. Als student gooide ik vroeger 2 kilo aardappels, 2 blik bruine bonen, 1 bloemkool, 1 broccolie, zak boerenkool, zak rijst en pot pindakaas door elkaar en kookte dat tot een brij waar ik twee week van kon eten :)
No kidding dat je niet van eten houdt. Met afstand het smerigste "recept" dat ik ooit heb gelezen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

handschoenen voor de vrouw kopen? lijkt me de betere optie dan een goed stuur slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:52
Laten overtrekken in alcantara? Beetje meer luxe effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:48

MeesterPieter

PnP Pinball

wat dacht je van een mooi houten nardi stuurtje kopen en de juiste naaf bijpassend bij de auto?

Afbeeldingslocatie: https://i486.photobucket.com/albums/rr227/remkefierens/DSC_0224.jpg

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beetje automaterialen zaak heeft (al dan niet universele) stuurwielen van (nep)hout of plactic of whatever.
Ben je al je stuurbediening kwijt (dat is inmiddels vrij standaard) en vind je boordcomputer meestal niet zo tof. Dus kost je klauwen met geld aan extra uitgaven.

Zoals al aangegeven: het beest is al dood. Hoeveel geld is je principe je waard?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
offtopic:
Het is bijna lachwekkend om te zien hoe(veel) mensen hier het gedrag van de vriendin van TS als hypocriet willen bestempelen en zelfs zo ver gaan om het gedrag van TS daaropvolgend ook nog eens te veroordelen. Want hypocriet? Probeer de levenswijze van een ander eens te respecteren en als je dat niet lukt, probeer je dan te richten op de gestelde vraag zonder daar randzaken bij te betrekken.

Hulde voor hen die oprecht geïnteresseerd zijn in de keuzes of het onderwerp gewoon links laten liggen en zich alleen bemoeien met de vraag waar het daadwerkelijk om gaat: het leer van het stuurwiel vervangen/verwijderen en de technische problemen die het al dan niet met zich mee brengt.

Ik weet dat het bij veel merken in ieder geval een optie is om voor een volledig 'vegan' interieur te kiezen, hier een lijst met auto type's waar je naar zou kunnen kijken in je zoektocht naar een tweedehands auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 29-10-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Majesty: Niks hypocriet, het zijn alleen keuzes waar ik niet achter sta. Als de natuur had gewild dat we Vegan waren, hadden we wel 7 magen gehad. Veroordeel mijn mening dan ook niet, ik vind het nogal pretentieus van je toren blazend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Majesty schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:11:
offtopic:
Het is bijna lachwekkend om te zien hoe(veel) mensen hier het gedrag van de vriendin van TS als hypocriet willen bestempelen en zelfs zo ver gaan om het gedrag van TS daaropvolgend ook nog eens te veroordelen. Want hypocriet? Probeer de levenswijze van een ander eens te respecteren en als je dat niet lukt, probeer je dan te richten op de gestelde vraag zonder daar randzaken bij te betrekken.

Hulde voor hen die oprecht geïnteresseerd zijn in de keuzes of het onderwerp gewoon links laten liggen en zich alleen bemoeien met de vraag waar het daadwerkelijk om gaat: het leer van het stuurwiel vervangen/verwijderen en de technische problemen die het al dan niet met zich mee brengt.

Ik weet dat het bij veel merken in ieder geval een optie is om voor een volledig 'vegan' interieur te kiezen, hier een lijst met auto type's waar je naar zou kunnen kijken in je zoektocht naar een tweedehands auto.
Het is ergens toch ook n beetje hypocriet? Geen leer willen omdat er een diertje voor doodgegaan is, maar alle andere onderdelen van je auto, huis, etc zijn zeker geen dieren voor naar de tering gegaan? Hoeveel dieren vermoord je in de zomer door gewoon met je auto te gaan rijden, die je daarna van je voorruit moet schrapen? Maar ondertussen geen avocado's eten omdat daar bijen voor ingezet worden die in een truck van akker naar akker gaan.

Maargoed, ik wens TS succes met zijn zoektocht, afhankelijk van hoeveel je wilt inleveren qua functies zal er vast een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18

Saffie_time

Why use this? 42!

Weet je 100% zeker dat het ook echt leer betreft?
Ik zie namelijk een bult PU in de markt verkocht worden onder de noemer "leer" waarvan ik 100% zeker weet dat er nog nooit een stukje leer/koe ooit in de fabriek is geweest waar het uitkomt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Heb gevraagd of dit topic op slot kan. Alle on topic bijdragers bedankt, alle vegan-haters kunnen hier verder:

Het grote veganisme topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nu doen we normaal niet aan topic-sluiten op verzoek, maar hier is weinig eer aan te behalen.

De vraag was eenvoudig. Als het je niet aan staat HOEF je niet te reageren. Maar goed, ik hoop dat de TS in ieder geval een beetje nuttige info heeft gekregen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.