Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Medion P4357 sneller maken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views

Vraag

• Hastalafiesta
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08-11-2018
Mijn vraag luid als volgt

Ik heb een medion akoya P4375 gekregen die stond te verstoffen hij doet het redelijk alleen merk ik dat als ik wil wisselen van programma’s of meerdere dingen tegelijk doe dat die vrij traag reageert.

Nu is mijn vraag is het mogelijk deze setup uit te breiden / onderdelen te vervangen om zo de computer een flinke boost te geven ?

Ook heb ik een 1,5 Tb HDD waarvan 150 gb de opstart partitie is en de overige gigabytes de andere partitie vormen echter word alles wat maar gedownload word op de opstart partitie opgeslagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel® Core™ i3-550 processor
NIEUW. USB 3.0
Windows 10 64bits.
Graphics -
ATI Radeon™ HD 5670 videokaart DirectX® 11
met DDR5 geheugen
1,5 TB (1500 GB) harde schijf
4 GB (4096 MB) DDR3 SDRAM
Snel WLAN
8 kanaals High-Definition-Audio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles !! echter ben ik hier vrij nieuw op dit forum en kom er dus niet helemaal uit.

Een icter ben ik niet maar ik vind het wel leuk om van alles te ontdekken

Hopelijk kan iemand me helpen met wat tips of trics.

Alle reacties

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:27
Waar zou je de computer voor willen gebruiken? En voor hoe lang?

Als je 100 euro investeert kun je met 4GB extra RAM, een SSD voor je OS en een processer upgrade zoals een Xeon X3470 weer een tijdje verder. Maar dan is het de afweging of je geld in zo'n oude machine wilt stoppen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:37
Pyramiden schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 00:34:
Waar zou je de computer voor willen gebruiken? En voor hoe lang?

Als je 100 euro investeert kun je met 4GB extra RAM, een SSD voor je OS en een processer upgrade zoals een Xeon X3470 weer een tijdje verder. Maar dan is het de afweging of je geld in zo'n oude machine wilt stoppen.
Denk dat je beter af bent door deze te verkopen, krijg je nog een paar euro voor. Dan voor de opbrengst en die 100 euro een 2e hands pc te kopen. Het is de investering niet waard

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:06

millman

6708Mhz @ -185c

Overclocken zit er niet in, hooguit de GPU,maar die heeft er maar weinig profijt van. Je zou 4gb erbij kunnen kopen voor een paar tientjes, en een paar tientjes voor een ssd. De pc zal er merkbaar op vooruit gaan, maar een snelheidsmonster wordt t niet. Prima voor office/internet, beetje muziek maken, dat is het dan wel ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Hastalafiesta
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08-11-2018
Ik wil de pc gebruiken voor, Office een beetje internet en wellicht en potje Fortnite, Leaque of legende en wat counter strike thats iT geen call of duty of far cru taverelen.

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:06

millman

6708Mhz @ -185c

Met deze gpu/cpu combinatie kan je gamen ook wel vergeten. Zelfs die low-end games wordt het minder dan 30fps op low @ 720p.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:52
Investeer gewoon in een ssd die kan je altijd meenemen naar een volgende systeem dus dat is een investering voor de lange termijn.

Het kan goed zijn dat de gaming performance net genoeg is waarvoor jij het nodig hebt. De i5 330 heeft nog een best respectabele clockspeed met 3.2ghz dit icm de videokaart kan wellicht nog vooruit op 1280x1024 of standaard hd maar dan is dat ook wel de max dat je er uit kan halen.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:01

vectormatic

In the parking lot

i5-jes voor dat platform zijn al voor een 10-je te vinden:

V&A aangeboden: Intel Core i5 660

Dan nog 4gb DDR3 er bij (kan je goedkoop scoren aangezien je toch maar 1333 mhz spul nodig hebt)

V&A aangeboden: 4GB DDR3 (1x4GB) 1600MHz Kingston KVR16N11S8/4

SSD-tje voor 4 tientjes

pricewatch: Crucial BX500 240GB

En voor 50 euro nog een mooi videokaartje (gesteld dat de voeding wel een 6 pin aansluiting heeft)

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R726XOC-2GD

En je kan best wel aardig een spelletje spelen, ook bijvoorbeeld Doom op 1080p

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

vectormatic schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:49:
i5-jes voor dat platform zijn al voor een 10-je te vinden:

V&A aangeboden: Intel Core i5 660
Leuk, maar dat is een dual core i5. Daar draait je Aardappelcraft amper op. Je moet wel minimaal naar een i5-750 kijken.
En voor 50 euro nog een mooi videokaartje (gesteld dat de voeding wel een 6 pin aansluiting heeft)

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R726XOC-2GD

En je kan best wel aardig een spelletje spelen, ook bijvoorbeeld Doom op 1080p
Jammer dat het een Medion is met ongeveer 75% kans op een BIOS whitelist qua videokaarten...

Hoewel kort door de bocht heeft @Catch22 het hier wel bij het rechte eind. Als je vrij was om de PC aan te pakken hadden een paar tientjes je nog wat kunnen geven, maar je koopt nu voor €100 al Sandy Bridge PC's. Daar hoeft alleen een videokaartje in en je kan met Fortnite aan de gang.

I reject your reality and substitute my own

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:01

vectormatic

In the parking lot

nelizmastr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

Leuk, maar dat is een dual core i5. Daar draait je Aardappelcraft amper op. Je moet wel minimaal naar een i5-750 kijken.

[...]

Jammer dat het een Medion is met ongeveer 75% kans op een BIOS whitelist qua videokaarten...

Hoewel kort door de bocht heeft @Catch22 het hier wel bij het rechte eind. Als je vrij was om de PC aan te pakken hadden een paar tientjes je nog wat kunnen geven, maar je koopt nu voor €100 al Sandy Bridge PC's. Daar hoeft alleen een videokaartje in en je kan met Fortnite aan de gang.
Ah, ik wist niet dat i5s op dat socket ook nog dual core waren, jammer

En die bios whitelist... tja, ben ik zelf gelukkig nog nooit tegen aan gelopen

Dan sluit in me inderdaad aan bij de suggestie dat overnieuw beginnen een beter idee is.

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
2) Crossposten is op GoT niet toegestaan, graag verder in je originele topic - die nota bene wel goed staat:
Medion P4375 sneller maken ?

Voortaan als je denkt dat je een topic verkeerd geplaatst hebt, gewoon een topicreport aanmaken, dan verplaatst een moderator het. Dat doen we veel liever dan topicspam als dit sluiten.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True