Medion P4375 sneller maken ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 780649

Topicstarter
Ja verkeerde rubriek ik krijg dit alleen niet verwijderd excuus.

Mijn vraag luid als volgt

Ik heb een medion akoya P4375 gekregen die stond te verstoffen hij doet het redelijk alleen merk ik dat als ik wil wisselen van programma’s of meerdere dingen tegelijk doe dat die vrij traag reageert.

Nu is mijn vraag is het mogelijk deze setup uit te breiden / onderdelen te vervangen om zo de computer een flinke boost te geven ?

Ook heb ik een 1,5 Tb HDD waarvan 150 gb de opstart partitie is en de overige gigabytes de andere partitie vormen echter word alles wat maar gedownload word op de opstart partitie opgeslagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel® Core™ i3-550 processor
NIEUW. USB 3.0
Windows 10 64bits.
Graphics -
ATI Radeon™ HD 5670 videokaart DirectX® 11
met DDR5 geheugen
1,5 TB (1500 GB) harde schijf
4 GB (4096 MB) DDR3 SDRAM
Snel WLAN
8 kanaals High-Definition-Audio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles !! echter ben ik hier vrij nieuw op dit forum en kom er dus niet helemaal uit.

Een icter ben ik niet maar ik vind het wel leuk om van alles te ontdekken

Hopelijk kan iemand me helpen met wat tips of trics.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27
SSD'tje erin en gaan met de banaan. desnoods nogeens 4gb extra erbij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geen foto&video rubriek dus een kleine move de goede kant op :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Inderdaad, zoals @razorhead aangeeft een SSD erin steken en daar je OS en dergelijke van laten draaien.
Je kan de 1,5TB harddisk gewoon laten zitten voor dataopslag. Vanaf zo'n 25 euro heb je een nieuwe 120gb SSD.

Daarmee moet het enorm verbeteren. Doe je er nou echt veel tegelijk of memory-intensieve taken op zou je inderdaad kunnen overwegen om ook nog 4gb ram bij te kopen. Dat hoeft 2ehands ook niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou niet meer investeren in RAM. DDR3 is een dood platform en de computer is al aardig op leeftijd. Koop een SSD zet er windows 7 op, of als je het echt wilt, windows 10 even opnieuw installeren en klaar ben je.