Toon posts:

Medion P4375 sneller maken ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hastalafiesta
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-11-2018
Ja verkeerde rubriek ik krijg dit alleen niet verwijderd excuus.

Mijn vraag luid als volgt

Ik heb een medion akoya P4375 gekregen die stond te verstoffen hij doet het redelijk alleen merk ik dat als ik wil wisselen van programma’s of meerdere dingen tegelijk doe dat die vrij traag reageert.

Nu is mijn vraag is het mogelijk deze setup uit te breiden / onderdelen te vervangen om zo de computer een flinke boost te geven ?

Ook heb ik een 1,5 Tb HDD waarvan 150 gb de opstart partitie is en de overige gigabytes de andere partitie vormen echter word alles wat maar gedownload word op de opstart partitie opgeslagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel® Core™ i3-550 processor
NIEUW. USB 3.0
Windows 10 64bits.
Graphics -
ATI Radeon™ HD 5670 videokaart DirectX® 11
met DDR5 geheugen
1,5 TB (1500 GB) harde schijf
4 GB (4096 MB) DDR3 SDRAM
Snel WLAN
8 kanaals High-Definition-Audio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles !! echter ben ik hier vrij nieuw op dit forum en kom er dus niet helemaal uit.

Een icter ben ik niet maar ik vind het wel leuk om van alles te ontdekken

Hopelijk kan iemand me helpen met wat tips of trics.

Alle reacties

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34
SSD'tje erin en gaan met de banaan. desnoods nogeens 4gb extra erbij prikken.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:36

Nomad

a.k.a. Martijn

Geen foto&video rubriek dus een kleine move de goede kant op :)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Inderdaad, zoals @razorhead aangeeft een SSD erin steken en daar je OS en dergelijke van laten draaien.
Je kan de 1,5TB harddisk gewoon laten zitten voor dataopslag. Vanaf zo'n 25 euro heb je een nieuwe 120gb SSD.

Daarmee moet het enorm verbeteren. Doe je er nou echt veel tegelijk of memory-intensieve taken op zou je inderdaad kunnen overwegen om ook nog 4gb ram bij te kopen. Dat hoeft 2ehands ook niet veel te kosten.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:05
Ik zou niet meer investeren in RAM. DDR3 is een dood platform en de computer is al aardig op leeftijd. Koop een SSD zet er windows 7 op, of als je het echt wilt, windows 10 even opnieuw installeren en klaar ben je.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee