Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

verwarming doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• cv ketel
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
mijn verwarming word niet warm. ik heb een agpo ferroli econpact 225.

de stekker er uit halen, de ketel bijvullen, de radiatoren ontluchten heb ik gedaan.

in het systeeem heb ik een aantal zaken proberen te wijzigen, helaas zonder resultaat.

de cv ketel geeft momenteel q55 aan.

ik heb geen idee waar het aan ligt, is er iemand die mij kan helpen de cv weer aan de praat te krijgen?

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:24
Wordt je verwarming niet warm, of werkt je CV niet? Heb je wel warm water uit de kraan?

Handleiding doornemen: https://www.ferroli.nl/st...eiding_econpact_225c_.pdf

Op bladzijde 33 staan wat foutmeldingen, o.a. onvoldoende watercirculatie

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Heb je voldoende druk in het systeem?

Anders zou ik het bedrijf bellen waar je een onderhoudscontract voor die ketel hebt afgesloten, dan sturen zij wel een monteur langs om ernaar te kijken.

Virussen? Scan ze hier!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:34
Je ketel kan zijn vermogen niet kwijt. Dat kan aan vanalles liggen.
1) Pomp stuk
2) Leiding geblokkeerd of verstopt
3) Radiator kranen staan (te ver) dicht
4) Warmtewisselaar verkalkt

Punt 3 kun je nog makkelijk zelf controleren. Als dat het niet is wordt het tijd om een monteur te bellen.

TheS4ndm4n#1919

• cv ketel
ik heb wel warm water. ik kom er niet achter. de verwarming word niet warm en de cv ketel blijft of in de ruststand staan of ik krijg een q code. de temperatuur is nu 51 graden.

de handleiding heb ik doorgenomen, ik kom er niet uit.

• cv ketel
@wildhagen hoe controleer ik de druk?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@cv ketel waarschijnlijk staat alleen warmwater aan en niet de cv erbij

C moet aanstaan voor de graden en niet T. druk lees je af op rechter analoge meter

[Voor 37% gewijzigd door Hackus op 28-10-2018 16:24]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cv ketel
@Hackus dat heb ik gecontroleerd, de cv staat op de winterstand (cv-bedrijf + tapwater mogelijk

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@President linkt toch net naar de handleiding? ;)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Hackus
  • Niet online

Hackus

cv ketel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:23:
@Hackus dat heb ik gecontroleerd, de cv staat op de winterstand (cv-bedrijf + tapwater mogelijk
Lees de digitale meter af staat daar C 51, T51 of O51 ?
radiatoren openzetten en thermostaat naar 22

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:39
Lol, are you kidding? Rechts die grote meter gemist?
Moet je wel even het klepje opendoen.

Het kan ook nog de klep zijn die de warmte of naar het tapwater of naar de cv stuurt.
Maar een thermostaat die op 15 graden continu staat na de zomermaanden is ook niet uitgesloten. Deed hij het gisteren wel?

• cv ketel
@President & @Evanescent excuus! de druk is 1,8 volgens mij is dat prima

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

1.8 bar is voldoende ja.

Tijd om toch maar het bedrijf te bellen waar je je onderhoudscontract hebt afgesloten? Of wil je tot ergens vannacht door blijven prutsen? Je betaalt nota bene voor die 24/7 support, gebruik die dan ook gewoon?

Wij kunnen vanaf hier ook niet zien wat er aan de hand is. Een monteur ziet het waarschijnlijk zo.

Virussen? Scan ze hier!

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Staan alle (thermostaat) kranen wel open?

Zo ja en geen verandering; gewoon een monteur laten komen.

• cv ketel
@White Feather je hebt gelijk. de druk heb ik vrijdag gecontroleerd, aangezien die te laag was, heb ik de ketel bij gevuld + de radiatoren ontlucht.

daarna kwam ik er achter dat de cv alleen ingesteld stond op alleen tapwater, dit aangepast en toen deed de verwarming het weer.

gisteren ook geen problemen, vanochtend deed de verwarming niks.

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:51
Als ik google, kan ik in de (service) handleiding geen Q - code vinden ?

- Heb je ergens nog een extra pomp, of alleen die van de CV ?

• cv ketel
@Hackus de digitale meter geeft q49 aan.

• u34186
  • Niet online
@cv ketel Loopt er wel warm water? Voel je buizen warm worden?

• cv ketel
@Evanescent ik krijg wel warm water, maar de buizen zijn koud

• cv ketel
@MEN-O die code kon ik ook niet vinden. alleen dat de q staat voor anti-pendelcyclus

• Hackus
  • Niet online

Hackus

q betekend dat niet alle radiatoren open staan, sensor defect of pomp staat te laag.

Gewoon monteur bellen, kan ook zijn dat er een stekkertje niet goed zit. maar blijf daar maar zelf van af !

• cv ketel
@eric.1 beneden staan alle radiatoren open, boven heb ik ze dicht gedraaid.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik vraag me af of de TS wel serieus is en wel hulp wil?

Hoevaak moet er nog een advies gegeven worden om een monteur te bellen? Je betaalt voor die dienst via je onderhoudscontract, maak er dan ook gebruik van?

Waarom blijf je zo moeilijk doen met zelf knutselen als het overduidelijk iets is waar je zelf, en wij hier, niet uit komen?

Virussen? Scan ze hier!

• u34186
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:43:
[...] Je betaalt voor die dienst via je onderhoudscontract, maak er dan ook gebruik van?
Heeft ie die dan? :?

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:51
Niet iedereen heeft een servicecontract lijkt me. (?). Maar idd na de handeliding bestudeerd te hebben, is er maar 1 conclusie ; er moet een monteur komen.

Het water circuleert niet (pomp zal wel kaduuk zijn), en warmt daardoor zover op dat de ketel uistlaat, en dit herhaalt zich.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Lijkt me wel, wie doet anders het jaarlijkse onderhoud en de inspectie van die ketelinstallatie? Gezien de vragen van de TS betwijfel ik of hij dat zelf doet....

Virussen? Scan ze hier!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

wildhagen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Lijkt me wel, wie doet anders het jaarlijkse onderhoud en de inspectie van die ketelinstallatie? Gezien de vragen van de TS betwijfel ik of hij dat zelf doet....
Jij denkt dat je een servicecontract nodig hebt om een ketel te laten inspecteren :?.

We salute the rank, not the man.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:40
Behalve de radiatoren ontluchten, heb je ook bij de CV ontlucht?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bart ® schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Jij denkt dat je een servicecontract nodig hebt om een ketel te laten inspecteren :?.
Nodig niet nee, maar het is een stuk goedkoper dan los betalen voor elke inspectie. Tenzij jij een monteur kent die voor een euro of 10 (wat je per maand max aan een onderhoudscontract kwijt hoeft te zijn) gratis komt voorrijden en de inspectie doet ;)

Maargoed, zelfs als hij zo'n contract niet heeft, kan hij gewoon alsnog het bedrijf bellen dat die inspecties uitvoert natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• cv ketel
ik wil zeker wel hulp, bedankt voor het mee denken allemaal. ik heb inmiddels gebeld met een monteur. ik moest de warm water kranen goed dicht draaien, thermosstaat iets hoger zetten en 5 minuten wachten. worden de radiatoren niet warm bel ik terug en word er een afspraak gemaakt om een monteur langs te sturen.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

wildhagen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Nodig niet nee, maar het is een stuk goedkoper dan los betalen voor elke inspectie. Tenzij jij een monteur kent die voor een euro of 10 (wat je per maand max aan een onderhoudscontract kwijt hoeft te zijn) gratis komt voorrijden en de inspectie doet ;)
jij laat maandelijks je ketel inspecteren? Ik doe dat jaarlijks voor 50 euro. Stuk goedkoper dan jij met je 12 maanden van 10 euro.

We salute the rank, not the man.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bart ® schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:53:
[...]
jij laat maandelijks je ketel inspecteren? Ik doe dat jaarlijks voor 50 euro. Stuk goedkoper dan jij met je 12 maanden van 10 euro.
Ja, en jij hebt dan ook 24/7 recht op grstis ondersteuning bij storingsgevallen?

Overigens betaal ik geen 10 euro per maand, maar 5,95 euro. Daarbij zijn dus 24/7 support en voorrijkosten, plus onderhoud, inspectie en arbeidsloon, gratis. Alleen voor de onderdelen betaal je.

Als je een losse monteur moet bellen (dus zonder contract) moet je maar hopen dat hij binnen 24 uur komt, en betaal je sowieso voorrijkosten en arbeidsloon.

Virussen? Scan ze hier!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Wel of geen contract waren de meningen erg over verdeeld.

Wel of geen CV onderhoudscontract

Maar goed ts heeft al gebeld. Hoop dat we ook de uitkomst nog van hem horen.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:40
Overigens, een code met q heeft iets met de waterdoorvoer te maken.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Kortom gooi boven ook de radiatoren open.

• cv ketel
cv nogmaals gereset, nu staat de cv ketel in ruststand, ik laat een monteur komen.

nogmaals bedankt voor het mee denken, ik laat weten hoe het is afgelopen!

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:29

Felyrion

goodgoan!

Verrassend hoeveel mensen hier direct een monteur laten komen. Zitten we wel op Tweakers.net?
Zelf een beetje troubleshooten en uitvogelen wat een ketel precies doet (of niet doet) lijkt me redelijk in het straatje van de meeste tweakers te passen. Zo'n ketel is echt geen rocket science.

Uiteraard niet gaan knoeien met zaken die de veiligheid raken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:34
cv ketel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:10:
cv nogmaals gereset, nu staat de cv ketel in ruststand, ik laat een monteur komen.

nogmaals bedankt voor het mee denken, ik laat weten hoe het is afgelopen!
Laatste ding om te checken. Komt er wel een warmtevraag van je thermostaat? En zit deze (goed) aangesloten?

TheS4ndm4n#1919

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:29

Wootism

aaibaar

@cv ketel
Ga je als je straks problemen hebt met je koelkast daar je username ook op aanpassen? :p

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die Agpo komt wel vaker terug op GoT, als ik snel zoek. Het is niet de meest "betrouwbare" als onderdeel voor je CV en warm water.

@cv ketel allicht kan je even op GoT zoeken (of op Google) of je mogelijk vergelijkbare klachten (anders dan de exacte foutcode) rondom dit type. Vraag de monteur, als hij/zij ter plekke is, om even de pakkingen te controleren. Hoe oud is jouw 225 trouwens?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:24
@cv ketel
Knippert de Q of niet die je op het display ziet?

Alleen als je weet wat je doet:

Volgens mij heeft deze variant 2 pompen, dus dat zou kunnen betekenen dat de pomp van de cv niet goed draait. Haal de kap van dat apparaat af, kijk naar de meest rechter pomp. Onderin zit een standenschakelaar. Onthoud even de huidige stand, en zet de schakelaar om naar stand III.
Als het goed is moet je water horen stromen zodra de verwarming aanslaat. (Je moet de ruis van het water in de leidingen dus kunnen horen.)

Zo niet:
Is er een bypass geïnstalleerd onder de ketel? Zo ja, onthoud de stand van de kraan en draai deze eens verder open. Hoor je nu het water stromen?

Edit:
Is de temperatuur van de retour CV-leiding warmer of kouder dan die van de aanvoerleiding?
Als de retour warmer is dan de aanvoer, controleer dan eens de temperatuur van de linker pomp. Is deze warm/heet? Zo ja, dan is waarschijnlijk de terugslagklep defect die links vlak onder de cv-ketel zit.

[Voor 18% gewijzigd door Onbekend op 28-10-2018 17:48]

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True