Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
blijerijder schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:21:
Ik wacht nog op een verder gesprek. In mijn arbeidscontract zelf staat niets over een auto.
Leerervaring dan ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
blijerijder schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:21:
Ik wacht nog op een verder gesprek. In mijn arbeidscontract zelf staat niets over een auto. Wel heb ik een leasecontract ondertekend.
Als er ontwikkelingen zijn meld ik die.
Voor zover ik begrijp staat in het lease contract dat de auto voornamelijk voor zakelijk gebruik is. Daarmee zou je mogen verwachten dat het contract snel beëindigd zou worden op het moment dat duidelijk werd dat je hem niet of nauwelijks meer zakelijk zou gebruiken. In die periode daarna kan bij jou natuurlijk de indruk zijn ontstaan dat de "zakelijk gebruik" clausule niet zo belangrijk was. Dat lijkt mij ook terecht, anders had de werkgever wel maatregelen genomen.

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat de duur van die "voornamelijk prive/weinig zakelijk" periode van belang kan zijn bij de bepaling of sprake is van een verworven recht. En misschien nog wat vragen, zoals: Heb je in die twijfel periode misschien zelfs nog een keer een nieuwe lease auto gekregen? Heeft de werkgever duidelijk aangegeven waarom je die lease auto nog mocht houden, terwijl je hem al weinig zakelijk gebruikte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vreemd, ken zelf geen voorbeelden waar een leaseauto niet als arbeidsvoorwaarde opgenomen wordt.

Als er in je arbeidscontract niets staat over "werkgever stelt leaseauto ter beschikking aan werknemer met een maandelijks budget van €X / categorie Y" of iets dergelijks, dan heb je geen poot om op te staan. Je mag dan blij zijn dat je zo lang zo goedkoop auto hebt kunnen rijden.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Sanderrr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:25:
Vreemd, ken zelf geen voorbeelden waar een leaseauto niet als arbeidsvoorwaarde opgenomen wordt.
Ik ook niet. Het staat ook gewoon in mijn contract en ook dat ik het budget (900E per maand) ook bruto bij m'n salaris kan krijgen. Di's wat ik gezien heb vrij gangbaar.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:47
Sanderrr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:25:

[...]
Er zijn een hoop bedrijven waar lease-auto's niet als arbeidsvoorwaarde zijn opgenomen maar als onderdeel van een reiskostenregeling. In tijden van voorspoed kun je je werknemers dan "lekker maken" met een lease-auto onder de kont, in tijden van tegenwind kun je gemakkelijk kosten reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26
Dat is wel de heersende gedachte. Maar, zoals ik eerder postte, de arbeidsvoorwaarelijke kant van leaseauto's wordt ook in de rechtspraak onderkend. Gewoonterecht is ook recht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• blijerijder
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Zoals beloofd hierbij (eindelijk) de afloop van deze casus. Mijn werkgever heeft uiteindelijk besloten dat ik mag blijven leasen. Wat meegespeeld heeft is dat in de tussentijd mijn werkzaamheden veranderd zijn, waardoor ik meer zakelijk ben gaan rijden. Dus eigenlijk terug naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:06

SeatRider

Hips don't lie

Top dat je dit nog even terug hebt gemeld, en gefeliciteerd met de uitkomst!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 2 Laatste