Toon posts:

Connected Plisse Gordijnen?

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:09

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Thuis heb ik een redelijk simpele KlikAanKlikUit / Olisto / Tasker, "Smart" home setup welke voor mijn wensen toereikend is.

Al een tijdje hield ik Brunt's Blind Engine in de gaten om mijn rolgordijnen te kunnen bedienen vanaf mijn Smartphone. Inmiddels is hij algemeen verkrijgbaar en lijkt e.e.a. redelijk beperkt tot de App en Google Assistent ondersteuning maar lijkt een echte API vooralsnog te ontbreken.

Ook zijn er geluiden ontstaan om het rolgordijntje misschien toch maar te vervangen door een Plisse Gordijn waardoor de Blind Engine überhaupt geen (goede) oplossing meer lijkt te zijn.

Vervolgens kom je in een heel nieuw vaarwater terecht met, in mijn beleving, wat meer professionele oplossingen. Somy heeft bijv. een "automatisch" gemotoriseerd Plisse Gordijn in het assortiment dat begint bij €225,-, maar zodra je dit 'Smart' wil maken komt er een kastje van €350,- bovenop. Dat is mij iets te veel van het goede.

Uiteraard begrijp ik dat de €120,- van de Blind Engine voor een dergelijke geïntegreerde oplossing niet toereikend is, maar hoop dat er betaalbare opties zijn welke wellicht door KlikAanKlikUit's Octopus (ICS2000) worden ondersteund in de richting van TrenDIY, Brel of toch Somfy?

Zijn er mensen bekend met een leuke oplossing voor huis, tuin en keuken gebruik, en tegen welke prijs zal dit dan zijn, of is dit level van Domotica voor nu nog voorbehouden aan echte embedded systemen of diepgaande Home Assistant integraties?

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
En als je zo'n gemotoriseerde Somfy Plisse zelf 'smart' maakt met een Sonoff R2/dual?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50
RudolfR schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:24:
En als je zo'n gemotoriseerde Somfy Plisse zelf 'smart' maakt met een Sonoff R2/dual?
maar dan heb je geen terugkoppeling over de positie.
En dat is bij (rol)gordijnen toch wel echt een dingetje.

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:16
Luxaflex heeft Powerview, deze heeft oa domotica integratie dmv een binding in OpenHab. Biedt iets meer mogelijkheden dan Somfy, zoals top down/ bottom up. Qua kosten is er weinig verschil tussen somfy en Luxaflex. Je moet voor beide merken sowieso een hub kopen als je deze wil aanspreken met een API. Een nadeel is dat dit altijd via de servers van hun moet.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
paQ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

maar dan heb je geen terugkoppeling over de positie.
En dat is bij (rol)gordijnen toch wel echt een dingetje.
Deze fork van Tasmota heeft speciale functionaliteit voor rolling shutters en kun je ook leren/kalibreren voor volledig open/volledig gesloten, ook aansturen voor xx% open is mogelijk.

Software onthoudt zelf de huidige stand, en stopt automatisch bij volledig open/dicht.

https://github.com/stefanbode/Sonoff-Tasmota

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50
Maar die zal de tijd aan=x bijhouden?
En niet het aantal omwentelingen van een motor.

Dat is gedoemd om te verlopen.
Ik heb nu al een hele poos rolgordijn motors van SOMA, en ik moet zeggen dat het verloop nihil is.
Met losse gordijnen is een beetje verloop wellicht niet zo;n issue, maar als je ze naast elkaar hebt hangen, of dubbellaags rolgordijnen, dan des te meer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee