Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
KleinDraakje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:33:
Een tuigje kan inderdaad een goeie oplossing zijn. Toch wat uitdaging buiten qua geurtjes enzo en geen overlast. Ik zou persoonlijk aanraden om dat stap voor stap te trainen en niet aandoen en gelijk naar buiten. Als je het dagelijks kort maar vaan traint in kleine stapjes geef je hem gelijk ook mentale uitdaging. Katten hebben niet alleen fysieke uitdaging nodig maar juist ook mentaal.

Ik ben daar zelf ook mee bezig, trainen, met mijn drie kittens. Ook met een tuigje. Als je benieuwd bent hoe wij dat aanpakken: https://vivianneyiwei.nl/katten/kat-trainen-tuigje-dragen/

Zit ook een filmpje in tot waar we ze getraind hadden toen ik het artikel schreef :)
Oh cool! Ga ik even lezen vanmiddag :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat kan inderdaad een hoop schelen. Als ik zo 's avonds laat binnenkom en direct ga slapen zonder met ze te spelen word ik ook 's ochtends rond vijven wakker gemauwt. ;) Pure verveling. Dus toch nog ff snel met een hengeltje klieren en 't scheelt een hoop.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Flaxourne schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:38:
Vannacht onze slaapkamer deur open gelaten. Hij mag overdag op bed liggen, s' nachts mocht hij dit niet omdat de deur dicht was. De deur van onze gang ook open gelaten i.v.m. extra ruimte.

Zijn 3500 speeltjes midden in de kamer gelegd zodat deze opvallen.

Aldus vannacht is het heel goed gegaan. Ik ga dit even aanzien, misschien snapt hij niet dat s'nachts de deur dicht zit en hij zich dan eenzaam en verlaten voelt.

Ook zijn wij gisteren de gehele avond weg geweest.
Ik merkte ook op dat hij "vervelender" was in de nacht omdat wij direct gingen slapen na thuiskomst (aka geen aandacht).
Nu heeft dan toch de kans om bij ons te komen liggen, of om in mijn tenen te bijten. (lol) Wellicht creëert het voor hem een vorm van rust in de nacht.
Het klinkt inderdaad als een gebrek aan aandacht. De behoefte voor aandacht verschilt niet alleen per ras, maar ook per kat.

Ik ben geen ervaren kattenbezitter. In de korte tijd dat ik er 1 had begon deze ook te miauwen én aan de muren te krabben als ik lag te slapen.
Deur open, en de kat lag zowat elke nacht bij mij op bed. Vaak zelfs direct naast mijn gezicht :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Vannacht onze slaapkamer deur open gelaten. Hij mag overdag op bed liggen, s' nachts mocht hij dit niet omdat de deur dicht was. De deur van onze gang ook open gelaten i.v.m. extra ruimte.

Aldus vannacht is het heel goed gegaan. Ik ga dit even aanzien, misschien snapt hij niet dat s'nachts de deur dicht zit en hij zich dan eenzaam en verlaten voelt.

Ook zijn wij gisteren de gehele avond weg geweest.
Ik merkte ook op dat hij "vervelender" was in de nacht omdat wij direct gingen slapen na thuiskomst (aka geen aandacht).
Nu heeft dan toch de kans om bij ons te komen liggen, of om in mijn tenen te bijten. (lol) Wellicht creëert het voor hem een vorm van rust in de nacht.
Toch geen succes. Krijg net een berichtje dat de Logitech speakerset van mijn vriendin weer is doorgebeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:39
iAmRenzo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:23:
[...]
Hilarisch! Is de Android-Apple war nu al bij katten begonnen? 8)7 _/-\o_
Ik vermoed dat het hier om een iPoes gaat (spreek uit: aaipoes).

Die hebben dat soort fanboy fancat gedrag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Katten hebben ook een hekel aan azijn. Je kabels daar mee insmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mijn ervaring dat katten maar één speeltje leuk vinden: dat speeltje dat zelf beweegt / meespeelt, of nieuw is.

Ik heb een berg speeltjes. Liggen er twee of drie in huis die ik om de week wissel. Af en toe wrijf ik ze in met wat kattengras om het wat spannender te maken. Kartonnen dozen van bestellingen doen het ook goed. Lege doos in de woonkamer is nieuw, vinden ze leuk :)

Speelgoedmuis die niets doet, iedere dag hetzelfde is, kan maanden in het midden van de woonkamer liggen. Onderdeel van het meubilair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Matthis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:20:
Katten hebben ook een hekel aan azijn. Je kabels daar mee insmeren?
Is dat zo? Die van mij likt voor d'r lol aan flessen azijn, ook als ze geopend zijn... Denk dat dat heel erg afhangt van de kat zelf. Heb nog niks gevonden wat die van mij echt vies vindt, zelfs tijgerbalsem is likbaar...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:24:
[...]

Het is mijn ervaring dat katten maar één speeltje leuk vinden: dat speeltje dat zelf beweegt / meespeelt, of nieuw is.

Ik heb een berg speeltjes. Liggen er twee of drie in huis die ik om de week wissel. Af en toe wrijf ik ze in met wat kattengras om het wat spannender te maken. Kartonnen dozen van bestellingen doen het ook goed. Lege doos in de woonkamer is nieuw, vinden ze leuk :)

Speelgoedmuis die niets doet, iedere dag hetzelfde is, kan maanden in het midden van de woonkamer liggen. Onderdeel van het meubilair ;)
Kartonnen dozen ja, de fetisj van iedere kat. Of een kast die open staat.

Qua spelen wat die van ons het allerleukst vind is als ik en GF in bed liggen en dan snelle bewegingen maken onder de dekens (nee niet dat soort bewegingen :-P ), dan komt echt de jager in hem naar boven. We hebben ook zo’n speeltje wat een stuk doek is met een motortje eronder wat een armpje laat bewegen in willekeurige patronen, dat vind ie ook fantastisch.

Als hij zn gekke 5 minuten heeft (wie kent het niet) dan is een propje alufolie overigens ook al prima

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1 2 Laatste