Geen internet via kabel wel via WIFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-07-2020
Beste allemaal,
ik hoop dat iemand kan me helpen met de volgende ( helaas verschillende ) netwerk problemen,
allereerste mijn excuses want mijn Nederland is ver van perfect, ik zal in ieder geval mijn beste doen om zo nauwkeurig mogelijk uit te legen
installatie:

-ik ben een ziggo klant met een Cisco EPC3928AD modem
-via de modem ga ik naar de wan poort van een Netgear Nighthawk R7000 ( modem van Ziggo was nooit in bridge mode gezet, zo ver dat ik weet. kan ik ergens checken als hij in bridge mode staat?)
- op de 4 poorten van de R7000 heb ik vier kabels aangesloten. deze lopen: 1 naar mijn woonkamer + 1 kamer op de eerste verdiepeing + 1 op zolder . Vierde kabel loopt naar een netgear GS108 8-Poorts Gigabit Switch waar ik heb alarm+IP cameras aangesloten

ik woon in een nieuwe bouw huis en de WIFI bereik op eerste en 2de verdiepingen is gewoon dramatisch. daardoor heb ik op een kamer op eerste verdieping en op zolder 2 NETGEAR Ac1200 WiFi Range Extender EX6150V2 geinstallerd. deze zijn als access point ingesteld en gebruikt. Dus, die zijn in in elke kamer bekabeld ( ik heb internet vaste aansluitingen in elke kamer laten installeren)

WIFI bereik is nu prima in het hele huis maar vaker erg instabiel
- op zolder heeft mijn zoon een PS4 via de Wifi extender geinstallerd. bereik is prima maar het signaal valt elke 30 minuten af en komt terug gelijk na 4/5 seconden. Natuurlijk grote paniek , want hij wordt constant uit zijn 'pot" uit gekickt. Ik heb geprobeerd een internet verbinding via de kabel maar gelooft het of niet .........hij werkt niet, IP adres test wel ok maar geen internet verbinding. voor de duidelijkheid, dit is hetzelfde kabel die normaal gesproken naar de WIFI extender gaat en hij doet het prima :? :? heb 2 kabels geprobeerd en heb ook handmatig DNS geprobeerd geen oplossing. heel raar want als ik mijn laptop via hetzelfde kabel aangesloten heb, hij doet het ook niet :F :F
hetzelfde probleem heb ik ook in de kamer van mijn 2de zoon. precies hetzelfde installatie maar WIFI doet het goed ( behalve dat elke 30 minuten valt het signal af) en bekabeld helemaal niet
beneden in de woonkmaer, zonder extenders wifi perfect en PS4 werkt het prima zonder signaal verlies elke 30 minuten
Laptop is ook direct aangesloten op modem van Ziggo en daar heb ik wel bekabeld connectie
ik heb het gevoel dat mijn settings in de modem or router zijn gewoon (gedeeltelijk) niet goed ingesteld

ik hoop wel dat iemand een idee heeft want ik wordt gek van. blijkbaar probleem met de extenders? maar als het zo is waaroon werkt de bekabeld optie helemaal niet?
ik ben totaal geen expert hier daardoor aub makelijk worden gebruiken :) :) :)
bij voorbat dank _/-\o_ _/-\o_
MVG
Alberto

[ Voor 5% gewijzigd door alby72 op 23-10-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je modem niet in bridge staat, kan je de kabel vanaf de router niet in de WAN steken ( werkt niet )
De WiFi die je krijgt zal waarschijnlijk van de router afkomen ( Cisco )

Lees dit hier eens door, voor meer info

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Als je je modem in bridge mode wilt hebben moet je Ziggo even opbellen, zelf kun je dit niet instellen.

En als je dan toch van plan bent om Ziggo te bellen, dan zou ik meteen vragen voor een nieuw modem (connectbox). Weet niet zeker of je hem dan ook krijgt, maar vragen kun je het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
bedankt voor jullie reacties,
ik zal contact met ziggo opnemen . is een CB wel een betere oplossing? ik vind alleen maar negatieve reviews op internet
is er een manier om te checken als de modem een bridge mode is?
ik moet het heerlijk zeggen, ik ben doodsbang om de hele boel te resetten want het heeft mij dagen lang gekost om alles werkende te krijgen ( of bijna alles laat het maar zeggen)
ik heb iets van 30 toestellen/apparaten aangesloten, ik moet niet aan denken om alles te resetten en weer opnieuw te beginnen ( met ,0,0 ervaring wat betreft netwerk en computer)
bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door alby72 op 23-10-2018 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
alby72 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:44:
bedankt voor jullie reacties,
ik zal contact met ziggo opnemen . is een CB wel een betere oplossing? ik vind alleen maar negatieve reviews op internet
is er een manier om te checken als de modem een bridge mode is?
ik moet het heerlijk zeggen, ik ben doodsbang om de hele boel te resetten want het heeft mij dagen lang gekost om alles werkende te krijgen ( of bijna alles laat het maar zeggen)
ik heb iets van 30 toestellen/apparaten aangesloten, ik moet niet aan denken om alles te resetten en weer opnieuw te beginnen ( met ,0,0 ervaring wat betreft netwerk en computer)
bedankt
Als je modem in bridge staat, doet alleen poort 1 het maar
Dat is in jouw geval niet zo.

Je kan het (tijdelijk) oplossen door de kabel uit het modem, die in de WAN poort gaat, in poort één van de Highthawk te plaatsen,
Heb je dan nog 'ruimte' nodig, zal daar een switch moeten komen.
( deze kan je op de modem-poort zetten, en vanuit de switch naar poort één op de Nighthawk. )

Zet wel DHCP in de Nighthawk uit, anders ga je alsnog wat gedoe daarmee krijgen .... ( dubbele NAT )
-via de modem ga ik naar de wan poort van een Netgear Nighthawk R7000 ( modem van Ziggo was nooit in bridge mode gezet, zo ver dat ik weet. kan ik ergens checken als hij in bridge mode staat?)
- op de 4 poorten van de R7000 heb ik vier kabels aangesloten. deze lopen: 1 naar mijn woonkamer + 1 kamer op de eerste verdiepeing + 1 op zolder . Vierde kabel loopt naar een netgear GS108 8-Poorts Gigabit Switch waar ik heb alarm+IP cameras aangesloten
Je kan hier dus de kabel uit de nighthawk overzetten naar de switch, en de vrijgekomen poort omruilen met de WAN ( andere kleur meestal )
WAN laat je leeg ...

( verder zou je de extenders moeten vervangen door AccesPoints ) Al zou het kunnen dat je dit verkeerd benoemde
Extenders maken verbinding en gebruiken 2x de helft dus bijna halvering van doorvoer, en verhoging van latency/ping

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 23-10-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
@FreshMaker
Bedankt voor je uitlegging
dus, als ik het goed begrijpt, mijn router functioneert nu als Access point and niet als router?
wat bedoel je met :
verder zou je de extenders moeten vervangen door AccesPoints

mijn extenders zijn nu al setup als access point. begrijp ik het goed? die kan je gebruik zowel als Extenders als access points. zo waren ze nu ingesteld

als ik boven genoemde stappen gaat volgen, behalve DHCP uitschakelen, moet ik nog alle andere aangesloten apparaten gaan aanpassen en weer opnieuw opzetten? of dit torubleshooting heeft geen invloed op de rest
bedankt nogmaals _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Welke WiFi instellingen heb je gebruikt? Zou je een totaal overzicht kunnen maken (kanalen, zendvermogen, beveiliging, etc.)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
alby72 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:42:
@FreshMaker
Bedankt voor je uitlegging
dus, als ik het goed begrijpt, mijn router functioneert nu als Access point and niet als router?
wat bedoel je met :
verder zou je de extenders moeten vervangen door AccesPoints

mijn extenders zijn nu al setup als access point. begrijp ik het goed? die kan je gebruik zowel als Extenders als access points. zo waren ze nu ingesteld

als ik boven genoemde stappen gaat volgen, behalve DHCP uitschakelen, moet ik nog alle andere aangesloten apparaten gaan aanpassen en weer opnieuw opzetten? of dit torubleshooting heeft geen invloed op de rest
bedankt nogmaals _/-\o_
De DHCP moet je iig op één van de apparaten uitzetten, ik zou (in jouw geval) voor de Nighthawk kiezen, omdat de Cisco de boel al regelt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
bedankt Freshmaker
ik heb zojuist alle kabels aangepast en de WAN vrijgelaten
alles werkt naar wensen. nu ff kijken als de connectie stabiel is
ik heb de volgende uitlegging gevonden voor mijn router en DHCP :
Bij Access Point wordt er geen gebruik gemaakt van DHCP. Dus die staat dan al automatisch uit.
Indien je de router in router modus laat staan, moet je handmatig DHCP uitzetten, maar als je de optie hebt om hem in Access Point te zetten, dan kun je het beste die optie gebruiken!
bedabkt voor alle je/jullie reacties. heel erg dankbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PilzTech schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:28:
En als je dan toch van plan bent om Ziggo te bellen, dan zou ik meteen vragen voor een nieuw modem (connectbox). Weet niet zeker of je hem dan ook krijgt, maar vragen kun je het altijd.
Wellicht ook even handig te melden waarom, omdat 'dat heb op Tweakers gestaan' nou niet echt een overtuigende reden is. ;)
alby72 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:17:
bedankt Freshmaker
ik heb zojuist alle kabels aangepast en de WAN vrijgelaten
alles werkt naar wensen. nu ff kijken als de connectie stabiel is
ik heb de volgende uitlegging gevonden voor mijn router en DHCP :
Bij Access Point wordt er geen gebruik gemaakt van DHCP. Dus die staat dan al automatisch uit.
Indien je de router in router modus laat staan, moet je handmatig DHCP uitzetten, maar als je de optie hebt om hem in Access Point te zetten, dan kun je het beste die optie gebruiken!
bedabkt voor alle je/jullie reacties. heel erg dankbaar
Mooiste blijft wel om de Ziggo router in bridge-modus te laten zetten, dan ben je van wat Ziggo ellende af. Zelf toen ik nog thuis woonde dat ook ooit laten doen en toen verdwenen veel problemen als sneeuw voor de zon!

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
Bednkt CH4OS
dat zal waarschijnelijk mijn volgende stap zijn.
nu eerste ff kijken als alles naar behoren doet zonder constant netwerk connectie onderbreking
ik neem aan dat als de ziggo in bridge zal staan, mijn router zal als router opgezet worden ( ipv Acccess point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
te vroeg gejuichd maar.........er is een maar ;D
Gisteren avond de volgende installatie geprobeerd :

- WAN op de router vrijgelaten en router in Access mode. alles deed prima . Enige probleem weer netwerk korte wegval connectie met de PS4 op zolder en eerste verdieping
- Ik heb een bekabeld connectie geprobeerd en de extender ( gebruikt als access point om WIFI signaal te versterken) uitschakelen en PS4 direct met kabel aan te sluiten..............vanochtend mijn zon 3 uur gespeeld zonder problemen

blijkbaar het probleem is op de extender dus
vraagje: zal ik een switch ertussen kunnen zetten?dus, switch aansluiten op de intenet plug/contactdoos en dan met 2 kabels vanuit de switch naar PS4 en extender? zal dat kunnen werken?
als ja, welke switch is aanbevolen? Netgear van 25 euro of gewoon een netwerk splitter voor 5 euro?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Ik zou je zoon op zolder de PS4 via kabel laten gebruiken. Dat is het meest stabiel en de PS4 staat op een vaste plaats.

Als de extender de mogelijkheid bied om deze via een kabel aangesloten te worden dan is de aankoop van de switch een optie.

Een klein terzijde. Een extender pikt het radiosignaal op en zend het opnieuw uit. In jouw situatie krijgt de extender op zolder een zwak signaal dat hoogstwaarschijnlijk op het randje is. Je kunt dat opnieuw gaan uitzenden maar je houdt dan de zwakker verbinding tussen beneden en zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
alby72 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:25:
vraagje: zal ik een switch ertussen kunnen zetten?dus, switch aansluiten op de intenet plug/contactdoos en dan met 2 kabels vanuit de switch naar PS4 en extender? zal dat kunnen werken?
Natuurlijk kan dat. Maar als die extender voor problemen zorgt, zal dat wellicht een beetje een brak ding zijn. In plaats van een switch te kopen, kun je ook overwegen er een goedkopere router neer te zetten en die als Access Point (AP) in te stellen. Dan heb je een switch en een (nieuw) AP (in plaats van je extender) in 1. Maar let wel even op, veel goedkopere routers hebben slechts een 100 Mb/s switch ingebouwd, dus even zoeken naar eentje met 1000 Mb/s loont waarschijnlijk in dit geval. Dit zal je slechts iets meer kosten dan alleen een switch te kopen, maar het vereist wel dat je e.e.a. op de router goed instelt ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point).
[b]alby72 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:25:[/b
Netgear van 25 euro of gewoon een netwerk splitter voor 5 euro?
Nee, geen "netwerksplitter" kopen, hoewel die dingen soms zo verkocht worden, kun je daarmee NIET meerdere apparaten tegelijk aangesloten hebben. Je hebt echt een switch nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-10-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alby72
@Cpt.Morgan @EricJH
bedankt voor jullie reacties
De bedoeling is inderdaad om de PS4 op zolder via de kabel te gaan gebruiken
Misschien heb ik het niet goed uigelegd maar de 2 extenders zijn al in gebruik als access points. Ik gebruik ze niet al extenders van Signaal. Daardoor, WIFI bereik in de 2 kamers is gewoon uitstekend maar het wordt ook heel erg instabiel. daardoor de optie om beide ps4 bekabeld te proberen en gebruiken
wat ik wil nu gaan proberen is een switch op zolder er tussen zetten. Dus beide apparetn ( PS4 en Extender/access point) zal bekabeld zijn. Als de switch zal de probleem niet verhelpen, kan ik altijd overwegen om een andere router te gaan aanschaffen
ik hou jullie op de hoogte en bedankt _/-\o_
Pagina: 1