Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 19:16
TLDR staat onderin dikgedrukt (je hoeft niet perse het hele verhaal te lezen om de tldr te kunnen beantwoorden)

Beste tweakerts. Allereerst excuus als dit in het VV forum hoort. PFSL leek mij de meest logische keuze gezien het voornamelijk werkplek/contract inhoud betreft.

Ik werk al een jaar voor een bedrijf als uitzendkracht. het contract hierbij valt onder de ABU CAO (fase A zit ik nog in).
Zojuist ben ik klaar met een project wat een jaar heeft geduurd. Dit project speelde af op een kantoor wat 5 minuten rijden bij mij vandaan was. Ik heb hier altijd met mijn eigen auto naartoe gereden gezien ik voor die afstand geen recht zou hebben op een lease wagen van de detacheerder/uitzender. Dit was voor mij geen probleem, omdat ze toch alleen maar Volkswagen Up aanbieden, en ik zelf een stuk luxere auto tot mijn bezit heb. Ze hebben volgens mij ook de mogelijkheid om een Polo te leveren, maar daar doen ze moeilijk over (en die is alsnog een stuk minder luxe dan wat ik nu heb).
Nu ga ik over een paar weken bij een ander project werken (projectduur onbekend). Deze zit op 100km enkele rit bij mij vandaan (de afstand vind ik prima. daar hoeft niks over besproken te worden). Vooralsnog heb ik geen probleem met rijden in mijn eigen auto gezien ik absoluut niet zo een kleine auto wil rijden. En ik heb toch recht op kilometervergoeding (zoals in contract staat omschreven).
Nu is het zo dat de detachering/uitzend mij heeft gesproken, en ze willen kosten wat het kost mij uit de kilometervergoeding praten. Omdat het volgens hun om teveel geld zou gaan. Nu hebben ze mij de optie gegeven om 200 euro bruto per maand extra salaris te geven in ruil voor geen kilometervergoeding. Ik heb die 200 euro bruto ergens gestopt waar de zon niet schijnt. Want als je dat netto omrekend zal dat nog nieteens de helft van mijn brandstofkosten vergoeden. laat staan afschrijving/onderhoud.
Toen gingen ze over tot mij opnieuw aanbieden om toch een lease wagen te nemen. Ik heb ze opnieuw verzocht te kijken waar ik nu in rijdt, en nogmaals verteld dat ik geen Up wil accepteren. En dat als ze mij een Polo aanbieden, dat ik er over kon denken. Daarop hebben ze gereageerd dat ze de mogelijkheid hebben om mij te forceren/dwingen een auto van de zaak te nemen. Ik heb ervoor gekozen alle bovengenoemde mogelijkheden te noteren, en het gesprek later met ze voort te zetten.

In het contract staan de volgende 2 relevante stukken:
15. Reiskosten/reistijd

15.1 indien de medewerker met de eigen auto of met een leaseauto van *werkgever* zakelijke kilometers rijdt, moeten de gereden kilometers op een formulier worden bijgehouden, maandelijks worden afgetekend door de opdrachtgever en digitaal worden ingediend bij *werkgever*.

15.2 bij gebruik van een eigen auto dient de werknemer per einde van de maand een digitale. volledige declaratie.

15.3 de vergoeding voor de gereden kilometers bedraagt bij gebruik van een eigen auto 19 cent per kilometer netto.

15.4 voor de functie is regionale inzet waarschijnlijk, echter de werknemer verklaart zich bereid tot een landelijke inzet.
16 Leaseauto

16.1 afspraken van *werkgever* met werknemer omtrent het ter beschikkingstellen van een leaseauto aan de werknemer, scheppen geen verplichtigen voor *werkgever*. In geval aan de werknemer door *werkgever* een leaseauto ter beschikking wordt gesteld, is *werkgever* gerechtigd de ter zake noodzakelijke fiscale inhoudingen te plegen

16.2 alle voorwaarden omtrent het gebruik van een leaseauto en de brandstofvergoeding zijn opgenomen in het autoreglement en de bijbehorende gebruikersovereenkomst

16.3indien en op het moment dat de werknemer een door *werkgever* aan hem ter beschikking gestelde leaseauto in gebruik neemt, verklaart de werknemer bekend te zijn en akkoord te gaan met het autoreglement van *werkgever* en verklaart deze arbeidsovereenkomst te hebben gesloten met inbegrip van het autoreglement van *werkgever*
(ik heb geen leasecontract of autoreglement getekend/gelezen gehad nog)

Nu heb ik de volgende vragen:
1. mijn werkgever probeert zich dus onder de kilometervergoeding uit te praten. Mag dit? Of sta ik in mijn recht om het te houden
2. mag werkgever mij verplichten dat ik een auto van de zaak neem? Dit zal dan op projectbasis zijn. Dus ik zit er niet aan vast als ik stop met werken.

Voor de mensen die graag de details willen weten of afvragen waarom ik geen Up accepteer:
Mijn auto:
Audi A4 B8 Avant S-line full option 2.0tdi 200pk. Cataloguswaarde 55.000

Auto van de zaak
Volkswagen up "Take Up!" zonder opties 1.0 MPI 60pk. cataloguswaarde 10.000

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Ik zie in de gekopieerde artikelen 15 en 16 geen enkele aanleiding tot verplichte lease.

Conform artikel 15 heb je recht op een kilometervergoeding. Ik lees niets in artikel 16 dat een leaseauto verplicht zou stellen.

Er is nog een tussenweg. Omdat je slechts 19 cent/km krijgt vergoed, moet je toeleggen op de zakelijke ritten met je Audi. Je kunt deze ritten ook maken met een Up zonder bijtelling. Hou je de A4 voor alleen je privégebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:58
Je werkgever moet jou voorzien van de middelen om je werk fatsoenlijk te doen. Zorgen dat je van en naar je werk kunt rijden, is daar onderdeel van.

Zoals ik de genoemde artikelen zie, kunnen ze jou OF een lease-auto ter beschikking stellen OF een kilometervergoeding bieden. Die keuze lijkt me aan hen. Als zij jou voorzien van een lease-auto, lijkt het me reuze logisch dat de kilometervergoeding vervalt.

Omdat deze lease-auto puur zakelijk is, is het dan weer niet terecht als ze een deel van je loon inhouden (dat gebeurt soms wel als je de lease-auto ook privé gebruikt).

Dus het lijkt me dat ze prima in hun recht staan. Ze nemen je niks af, ze voorzien je juist van vervoer. Ik zou het wel weten want, zoals hierboven gemeld, moet je gegarandeerd toeleggen op elke kilometer in je A4.

Wat betreft het model auto: dat zul je moeten overleggen met je werkgever. Dat zijn mijns inziens gewoon secundaire arbeidsvoorwaarden. Als je daar niet uit komt, moet je ander werk zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 09:23

Croga

The Unreasonable Man

t_captain schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:58:
Ik zie in de gekopieerde artikelen 15 en 16 geen enkele aanleiding tot verplichte lease.
Ik zie echter ook geen aanleiding tot een keuze mogelijkheid voor TS.... Ofwel: Als de werkgever een lease auto aanbiedt ontslaat hem dat volgens deze artikelen van het uitbetalen van een kilometer vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 14:52
En een "gulden middenweg"?
Kies een leasewagen die je beter bevalt en leg er dan zelf bij?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@7Sins een werkgever geeft je de mogelijkheid voor wat het hem waard is. wil jij je vervoeren met een Rolls-Royce, moet je dat doen en de vergoeding accepteren, of het leasebakje kiezen. zie het hele probleem eerlijk gezegd niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:00

Qwerty-273

Meukposter

Nee ze kunnen je niet verplichten om een lease auto te nemen. Een bedrijfswagen / projectwagen verplichten voor je werkzaamheden is een andere zaak, denk daarbij aan een auto met belettering, of specifieke kenmerken (laadruimte oid) etc. Bij een lease contract zit jij als werknemer er ook aanvast voor de lease termijn van x jaar (vandaar de afkoopsommen bij vertrek), bij een bedrijfswagen zit jij er niet aan vast.

Ook staat het niet sjiek als je als uitzendkracht bij de klant komt in een dikke wagen (want dat zal dan vast wel in de prijs zitten die de klant betaald, denkt men). Vandaar ook de Up's of vergelijkbare barrels in deze branch en niveau. Ook wil men vaak een uniforme uitstraling creëren, dus elke kracht in een vergelijkbare auto naar de klant toe.

(trouwens over het algemeen is het voor de werkgever goedkoper om een kilometervergoeding te doen dan een lease auto constructie - voor de werknemer is dat net andersom)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
Qwerty-273 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:38:
Bij een lease contract zit jij als werknemer er ook aanvast voor de lease termijn van x jaar (vandaar de afkoopsommen bij vertrek), bij een bedrijfswagen zit jij er niet aan vast.
Voor deze situatie is "bedrijfswagen" denk ik een betere term dan "lease-auto", aangezien de auto door de werkgever beschikbaar wordt gesteld voor puur zakelijke ritten. TS kan de auto niet kiezen, rijdt er niet privé mee en betaalt geen bijtelling. Als TS ontslag neemt of ontslagen wordt, lijkt een leaseboete me dus ook niet van toepassing. De auto is gewoon van de werkgever, klaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

100km * 0,19 = 19 euro enkele reis. 19 x 10 x 4 = 760 euro per maand. Daar lease je met brandstof wel 2 VW up's van. Maar voor 760 euro in de maand kom je wel uit met die Audi. Want wanneer je die zelfde Audi zou leasen zit je ook netto bijtelling van 450 in de maand. Dus ik zou gewoon voor die 19ct/km gaan en ze kunnen je niet verplichten.

Je kan voorstellen om een gelijkwaardige Audi te leasen en km te schrijven zodat je geen bijtelling hebt. Maar denk niet dat ze daar in mee gaan.

Ze denken niet aan jou maar ze willen de winst over jouw rug (200km dagelijks in een Up sloopt je rug) maximaliseren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Croga schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Ik zie echter ook geen aanleiding tot een keuze mogelijkheid voor TS.... Ofwel: Als de werkgever een lease auto aanbiedt ontslaat hem dat volgens deze artikelen van het uitbetalen van een kilometer vergoeding.
Ik zie wel degelijk een ontsnapping. Artikel 16 refereert aan een autoregelement. Dat stelt aanvullende eisen aan werknemer, buiten zijn arbeidsovereenkomst om. Anders was er geen autoregelement nodig geweest.

Je kunt nooit een wederpartij vanuit de ene overeenkomst verplichten om met een andere overeenkomst akkoord te gaan. Dan had je die andere overeenkomst bij aanvang moeten laten ondertekenen en dat is niet gebeurd.

TS is nog imho niet gebonden aan het autoregelement zolang hij geen leaseauto accepteert. En door niet akkoord te gaan, kan hij de leaseauto tegenhouden. Zolang geen leaseauto, artikel 15.

(wat overigens ook geen geweldige deal is, want voor 19 cent rijd je geen opgevoerde A4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:40
Maakt het wat uit of je een lease-auto krijgt. ALs je er alleen zakelijk mee rijdt dan maakt het toch niet, het kost je geen bijtelling en je prive auto kan je nog prive rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Als je de auto enkel zakelijk rijdt, waardoor er niets afgehouden wordt, win je toch alleen maar? Je verslijt je eigen auto niet en met de kilometervergoeding kom je er sowieso toch niet als je alles rekent(brandstof, extra slijtage, onderhoud, een eventueel ongeval)

Ik zou meteen voor die Up kiezen indien er uiteraard niets afgehouden wordt als je deze enkel zakelijk rijdt.

[ Voor 17% gewijzigd door skelleniels op 23-10-2018 20:22 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
skelleniels schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:21:
Als je de auto enkel zakelijk rijdt, waardoor er niets afgehouden wordt, win je toch alleen maar? Je verslijt je eigen auto niet en met de kilometervergoeding kom je er sowieso toch niet als je alles rekent(brandstof, extra slijtage, onderhoud, een eventueel ongeval)

Ik zou meteen voor die Up kiezen indien er uiteraard niets afgehouden wordt als je deze enkel zakelijk rijdt.
Klopt, financieel is het voordeliger. Het punt van TS is dat hij niet in een Up wil rijden, wat ik best kan begrijpen. Dat de werkgever TS van vervoer moet voorzien, staat vast (een auto danwel een km-vergoeding). Welk niveau van luxe de TS op automobiel gebied krijgt staat niet vast en is imo ook niet op te eisen.

Als TS per se in zijn eigen auto wil rijden, kan hij evt vragen of de werkgever de kosten van de leaseauto aan hem uit kan betalen ipv hem van deze auto te voorzien. Gezien het hoge kilometrage (ong. 50dkm p.j.) zou dit best wel eens in lijn kunnen zijn met de kilometervergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
7Sins schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:49:
Voor de mensen die graag de details willen weten of afvragen waarom ik geen Up accepteer:
Mijn auto:

Auto van de zaak
Ze bieden je de goedkoopste up! aan? En een Polo is te duur?
Wellicht kan je kijken of ze (en jij) wel open staan tot een High up! ? Ik verwacht dat namelijk dat ze moeilijk gaan doen met al die km die je in de audi wil schrijven.

In een Take Up zit niet eens een radio... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 23-10-2018 20:45 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Een flutcontract in fase A en moeilijkheden over de leaseauto. Wat voor werk doe je? Allicht tijd om te solliciteren ..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
Ik zou zelf voor 19 cent per km uberhaupt geen prive auto gaan rijden voor 200km per dag.
Dat gaat je bakken met geld kosten met die A4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Tis 550,- ex btw incl brandstof voor 50.000 km per jaar voor dat type auto. Kunnen ze je op z'n minst dat bieden als max km vergoeding ipv 200 bruto.

Wazig, ik als werkgever kijk gewoon naar totale kosten. Wel verwacht ik dat je als je zelf een auto rijdt dat dan ook regelt: incl pechhulp/vervangend vervoer.
Blazer Coke schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:48:
Ik zou zelf voor 19 cent per km uberhaupt geen prive auto gaan rijden voor 200km per dag.
Dat gaat je bakken met geld kosten met die A4.
Laat 'm lekker. Ik rijd ook de meest idiote auto volgens ongeveer 95% van NL. Mijn keuze. d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-10-2018 20:49 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik kan in originele vraag nergens vinden dat TS niet privé in de auto mag rijden. Misschien lees ik er overheen.

Tegenwoordig is benzine zo ontzettend duur, dat veel auto's amper nog iets over houden van die € 0,19 per kilometer. Stel je daarbij voor dat je nog 400 tot 500 euro voor die auto moet betalen als werkgever... hoe haalt hij het dan in zijn hoofd dat een leasebak goedkoper is. De kilometers moeten toch ook vergoed worden? Plus dat ik er vanuit ga dat je ook privé mag rijden, dan rijzen kosten helemaal de pan uit voor je werkgever.

Is er niet iets anders aan de hand, waardoor hij je uit je eigen auto wil hebben?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 00:30
Tja met leasewagen gewoon netjes winterbanden als het nodig is.
start hij s'morgens niet gewoon vervangende wagen binnen X uur.
met prive wagen moet je die maar zien te huren of snipperdag nemen ?
gewoon alleen zakelijk rijden en goed je kilometers bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
hjkv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Voor deze situatie is "bedrijfswagen" denk ik een betere term dan "lease-auto", aangezien de auto door de werkgever beschikbaar wordt gesteld voor puur zakelijke ritten. TS kan de auto niet kiezen, rijdt er niet privé mee en betaalt geen bijtelling. Als TS ontslag neemt of ontslagen wordt, lijkt een leaseboete me dus ook niet van toepassing. De auto is gewoon van de werkgever, klaar.
Wat ik vermoed is dit een constructie waarbij TS de auto in gebruik neemt, het bedrijf zelf leased de auto maar hij komt niet op je eigen naam te staan maar je betaald wel degelijk bijtelling tenzij je een "verklaring geen prive gebruik" inleverd dat je er alleen zakelijk mee rijd.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Er staat nergens in de stukken die je quote iets over het feit dat de werkgever zou moeten/mogen bepalen op welke manier jij het vervoer wil regelen.

Je staat zelfs sterker, aangezien er wel nadrukkelijk wordt gesproken over een kilometervergoeding. Ik zou ze eens vragen waarom dat stuk erin staat, als ze toch iedereen kunnen "dwingen" een Up te rijden?

Voor de werkgever inderdaad een stukkie duurder met 760 euro per maand. Maar tja, dan had er in het contract iets moeten staan over het feit dat de werkgever ten alle tijde het recht op kilometervergoeding kan intrekken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou er niet aan moeten denken, elke (werk)dag 200 KM in een Up te rijden (en in een Polo kan ik niet eens fatsoenlijk rijden, pas ik niet goed in).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjkv
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:13:
Er staat nergens in de stukken die je quote iets over het feit dat de werkgever zou moeten/mogen bepalen op welke manier jij het vervoer wil regelen.

Je staat zelfs sterker, aangezien er wel nadrukkelijk wordt gesproken over een kilometervergoeding. Ik zou ze eens vragen waarom dat stuk erin staat, als ze toch iedereen kunnen "dwingen" een Up te rijden?

Voor de werkgever inderdaad een stukkie duurder met 760 euro per maand. Maar tja, dan had er in het contract iets moeten staan over het feit dat de werkgever ten alle tijde het recht op kilometervergoeding kan intrekken.
TS mag ook prima in zijn eigen auto rijden. Hij wordt niet gedwongen met een Up op pad te gaan. De werkgever heeft simpelweg twee opties qua vervoervoorziening van de werknemer: kilometervergoeding danwel auto van de zaak. Hij kiest nu voor het tweede.

TS kan best besluiten die Up te laten staan en alsnog met z'n A4 eropuit te gaan. De werkgever is dan echter niet verplicht tot een kilometervergoeding omdat hij TS een vervoersmiddel ter beschikking gesteld heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

hjkv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:22:
[...]

TS mag ook prima in zijn eigen auto rijden. Hij wordt niet gedwongen met een Up op pad te gaan. De werkgever heeft simpelweg twee opties qua vervoervoorziening van de werknemer: kilometervergoeding danwel auto van de zaak. Hij kiest nu voor het tweede.

TS kan best besluiten die Up te laten staan en alsnog met z'n A4 eropuit te gaan. De werkgever is dan echter niet verplicht tot een kilometervergoeding omdat hij TS een vervoersmiddel ter beschikking gesteld heeft.
Ik ben benieuwd hoe je dat uit het contract haalt. Er staat namelijk letterlijk:

15.3 de vergoeding voor de gereden kilometers bedraagt bij gebruik van een eigen auto 19 cent per kilometer netto.

Er staat nergens:
"Het recht op de kilometervergoeding vervalt zodra werknemer een leaseauto wordt aangeboden door werkgever".

Ik ben wel benieuwd hoe dat autoregelement of leaseregelement er dan uitziet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 13:48
Freee!! schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:14:
Ik zou er niet aan moeten denken, elke (werk)dag 200 KM in een Up te rijden (en in een Polo kan ik niet eens fatsoenlijk rijden, pas ik niet goed in).
Ik was persoonlijk zeer positief verrast over de UP. Nee het is geen Audi A4, maar het rijdt echt behoorlijk prima. Met zulke afstanden zijn Airco en Cruise control wel bijna een must, maar dat is gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Probleem is wel dat werkgever aansprakelijk kan zijn als TS tijdens werktijd zijn Audi in de prak rijdt. Ik kan me dus voorstellen dat werkgever dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-07 10:05
Men mag je verplichten om een auto van de zaak te gebruiken.
Dat hoeft alleen geen lease auto te zijn.

Er is een kantoor op 5 minuten afstand. Daar kan prima een pool bedrijfs auto staan die ter jouw beschikking gesteld wordt.

Ps. Als dit is wat men je aanbied dan raad ik toch aan om eens naar een ander bedrijf / werk te gaan uitzien.
Dat gaat een stuk handiger als je niet aan een leasecontract vastzit

[ Voor 30% gewijzigd door D-dark op 23-10-2018 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

emnich schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:35:
Probleem is wel dat werkgever aansprakelijk kan zijn als TS tijdens werktijd zijn Audi in de prak rijdt. Ik kan me dus voorstellen dat werkgever dat niet wil.
Ik kan me wel meer dingen voorstellen die werkgever niet wil.
Zoals loon betalen, overuren uitkeren of een kilometervergoeding betalen. :9

Maar ja, daarvoor hebben we dus contracten. En als werkgever niet wil dat ze kosten moeten betalen, dan moeten ze dat duidelijk in het contract zetten.

Dat terzijde, ik zou me ook afvragen of je nog wel zou willen werken voor een detacheerder die zich zo stug opstelt. Een beetje fatsoenlijke HR/P&O manager beseft toch ook wel dat je niet van een A4 naar een Up gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
Die 19c/km kan best duurder zijn voor de werkgeven als hij al een pool met Up's heeft staan.
Daar zit bijvoorbeeld een contract van 3 jaar met 90kkm aan vast. En als zo'n auto het hele jaar in de parkeergarage staat betaalt de werkgever net zoveel als wanneer hij die kilometers wel maakt.
Alleen in het laatste geval betalen ze zowel de leaseauto als jouw 19c/km.

Maar die verplichting hoeft niet eens in je contract te staan.
Hier staat in het contract een verwijzing naar het personeelshandboek. En daar staat dan weer in dat zakelijke ritten alleen in een privé auto mogen worden gereden als er geen pool auto beschikbaar is en de werknemer geen lease auto heeft.
Dat personeelshandboek kan ook aangepast worden zonder dat je contract wordt gewijzigd, mits de OR toestemming geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door RocketKoen op 23-10-2018 21:43 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 12:39
Je zou kunnen zeggen dat de werkgever aan werknemer kan vertellen welk vervoersmiddel hij moet gebruiken als dit onder werktijd zou vallen (instructierecht). Wellicht mooie middenweg dat je weliswaar die Up rijdt, maar dat dan al je tijd op de weg wel vergoed wordt als ware werktijd?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
VV antwoord: als je in de winter 10 keer per week 5 minuten rijdt met je 2.0 tdi wordt je motor nooit goed warm.
Up antwoord: voor je erover oordeelt, heb je al eens een proefrit gemaakt? Dat lijkt me het minste om te doen. Maak dan meteen een proefrit die minimaal die 100 km is, zodat je weet hoe dat voelt.
Financieel antwoord: je zou kunnen voorstellen om je kilometervergoeding (dus niet bruto!) te maximaliseren op de werkgeverskosten van die Up. Dan heb je in ieder geval iets.
Droom antwoord: zeg dat je die Up wel neemt als je die 200 euro bruto er bij krijgt. En combineer dat met @Freeaqingme hierboven O-)

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 23-10-2018 21:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 14:23
Omdat ik het hier nog nergens gelezen heb wil ik graag mijn eigen ervaring kort delen met dagelijks 135km woon-werkverkeer. Vorig jaar een auto ongeluk gehad met enkel blikschade. Kop-staartbotsing, ik reed voorop, geen letsel. Het verschil aan schade die een Up daar aan overhoudt is vele malen groter dan een auto uit segment van privéauto van TS (ik rijd een vergelijkbare auto). In zo’n Upje hoeft er maar iets kleins te gebeuren en je bent zo plat als een dubbeltje; daar stap je echt niet zomaar zonder letsel uit.

Noem het muggeziften, maar als het je overkomt ben je blij dat je niet in een Upje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RemcoDelft schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:56:
VV antwoord: als je in de winter 10 keer per week 5 minuten rijdt met je 2.0 tdi wordt je motor nooit goed warm.
Up antwoord: voor je erover oordeelt, heb je al eens een proefrit gemaakt? Dat lijkt me het minste om te doen. Maak dan meteen een proefrit die minimaal die 100 km is, zodat je weet hoe dat voelt.
Financieel antwoord: je zou kunnen voorstellen om je kilometervergoeding (dus niet bruto!) te maximaliseren op de werkgeverskosten van die Up. Dan heb je in ieder geval iets.
Droom antwoord: zeg dat je die Up wel neemt als je die 200 euro bruto er bij krijgt. En combineer dat met @Freeaqingme hierboven O-)
Je kunt proefritten wat je wilt, een Up is geen A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02
Bij mijn werkgever staat er volgens mij een maximum aan vergoeding voor woon-werkverkeer. Staat er zoiets niet bij jou in het contract?

Mocht dat niet het geval zijn en je vindt verder geen andere artikelen waarin iets van deze aanpak van jouw werkgever genoemd wordt, dan sta jij waarschijnlijk in het gelijk. In hoeverre hecht je je aan de band en de sfeer met jouw werkgever?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
iAdema schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:30:
Ik was persoonlijk zeer positief verrast over de UP. Nee het is geen Audi A4, maar het rijdt echt behoorlijk prima. Met zulke afstanden zijn Airco en Cruise control wel bijna een must, maar dat is gewoon leverbaar.
Maar niet in de start-up. Ik zou trouwens ook geen 200 km per dag in een Up willen rijden, maar dat komt omdat ik er niet lekker in pas.

TS: Wellicht bij HR op een andere boeg gooien? Ergonomie. Als je wat langer bent, zitten die dingen voor geen meter. Ze zetten je toch ook niet heel de dag op een kinderstoelje neer op je werk? Waarom dan wel in een niet steunende stoel 2 uur per dag woon-werkverkeer gaan draaien? Je hebt immers voor die A4 gekozen omdat die stoelen heeft waar jij geen rugpijn van krijgt, toch?

Een Up is leuk als poolauto voor mensen die incidenteel weg moeten en dan een poolauto pakken, of voor als je Amsterdam of een andere grote stad met weinig parkeermogelijkheden in moet, maar niet als je er 50k per jaar mee moet wegtrappen. Dat is gewoon marteling. Nog even afgezien van het veiligheidsaspect bij ongelukken.
Maargoed, wij wonen in Nederland, een iets grotere auto rijden betekent meteen dat je met de nek wordt aangekeken en je kan je prima 50k per jaar in een Up proppen, want tiepmiep op HR heeft ook zo'n ding en die rijdt er prima in. Dat tiepmiep 1,60 is, 10 minuten rijden van haar werk woont en slechts 3 dagen per week werkt, vergeet ze voor het gemak maar even. En hij is zo lekker schattig hè? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36

Nogne

>.<

Staat er in je CAO dat de werkgever je verplicht kilometer vergoeding moet geven? Want je werkgever hoeft daar niet voor te kiezen en kan jou een lease/werk auto aanbieden.

Je werkgever is niet verplicht om kilometer vergoeding te geven, en jij bent niet verplicht om een werkauto te nemen. Het is alleen zonde van je eigen portemonnee om niet die werkauto te nemen als je werkgever niet de kilometer vergoeding geeft omdat ze een werkauto aanbieden.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

hjkv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:24:
Je werkgever moet jou voorzien van de middelen om je werk fatsoenlijk te doen. Zorgen dat je van en naar je werk kunt rijden, is daar onderdeel van. Behalve woon-werkverkeer, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Ftfy :Y)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Nogne

- TS hoeft de leaseauto niet aan te nemen omdat daarvoor een aanvullend autoregelement geldt buiten de AV. Over dat aanvullend regelement is nog geen overeenstemming bereikt tussen TS en zijn werkgever.
- Werkgever moet in dit geval wél kilometergeld betalen. Geen wettelijke of algemene plicht voor een werkgever, maar in dit geval staat het in de arbeidsovereenkomst.

@ TS: als die A4 zo belangrijk voor je is, zou ik gauw een baan tekenen waarvoor je 200 km/dag in een Up moet rijden. Dat was tijdens de sollicitatie te onderhandelen geweest. En je eigen getunede A4 oprijden voor 19 cent/km, dat is alleen een optie als spitsrijden je hobby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RemcoDelft schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:56:
Dat is ook niet het probleem.
Nu ga ik over een paar weken bij een ander project werken (projectduur onbekend). Deze zit op 100km enkele rit bij mij vandaan

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024

Mijn auto:

Auto van de zaak
Waarom 300 euro in de maand bijleggen om naar de klant van je werkgever te gaan. Met 19 cent per kilometer kom je nooit uit. Ik heb zelf ook ooit een mooie auto gehad (Audi S3 8L 260PK), maar moest toen ook naar klanten door heel Nederland. Heb zelf toen auto weggedaan voor leaseauto.

Alternatief, niet prive rijden, zodat je geen bijtelling hebt en kun je je eigen auto netjes houden ipv de auto in 2 jaar op te rijden voor de werkgever. Een polo met opties en dan niet privé gaan rijden zou voor mij een gulden middenweg zijn (en voor werkgever niet heel veel duurder op zoveel kilometers).

Kan zijn natuurlijk dat je werkgever alleen maar up's verschaft en geen uitzondering wil maken (dat snap ik), alleen het lijkt mij niet echt goed werkgeverschap om in de goedkoopste auto je werknemer door half Nederland te laten rijden. Is ook niet echt een visitekaartje naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47

BCC

Ik zou zelf ook geen up kopen maar hij heeft wel 5 sterren ncap, waar een Aygo er 3 heeft en je kan er best ok in zitten. Ik vind het dus wel erg kort door de bocht om te zeggen dat het geen veilige of fatsoenlijke auto is die de werkgever ter beschikking stelt. Volgens mij is dat ook niet de vraag van de ts, hij wil gewoon geen up rijden en vraagt zich af of de werkgever dat wel kan verplichten.

Komt die up van de werkgever of vanuit het uitzendbureau trouwens? Je hebt wel een punt maar gezien je arbeidspositie is het vraag of ze je op deze manier willen behouden. Succes!

[ Voor 37% gewijzigd door BCC op 24-10-2018 09:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Laatst online: 11-07 11:35

CaDje

Framedrops for life

Waarschijnlijk niet van toepassing, maar werkgevers kunnen ook een max kilometer vergoeding aanhouden per maand, meestal is het dan op zo'n afstand niet meer rendabel om met eigen auto te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:39
@7Sins Heb je wat gehad aan de reacties, adviezen en suggesties tot nu toe?

Ik zou persoonlijk waarschijnlijk even om mij heen gaan kijken of er niet een betere werkgever te vinden is.
Fase A werkt 2 kanten op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:50

LankHoar

Langharig tuig

Een Audi A4 is zeker weten een paar klasses up i.v.m. die VW Up, dus ik zou werkgever mooi aangeven dat ie up kan sodemieteren met zijn Up.

Alle gekheid op een stokje, volgens mij heb je genoeg redenen om het niet te doen:
- Comfort
- Ergonomie
- Veiligheid

En het contract lijkt het niet te verplichten om dit aan te nemen. Wel vraag ik me af wat algemene wetgeving of de CAO van jouw sector hierover zegt.

Zo is je wel meteen duidelijk dat je werkgever weinig met je voor heeft. Winstmaximalisatie is het enige wat telt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

1: Bijzonder dat je dieselde terwijl je op 5km afstand van je werk woonde...
2: Probeer naar een middenweg te streven met je werkgever.

Grote kans dat er meer achter zit, wat als je schade rijdt tijdens werktijd.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

emnich schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:35:
Woon-werk verkeer is in de regel geen werktijd. TS komt op een project 100Km verderop te zitten maar ik lees nergens dat de uren die hij op de weg zit naar dat project, ook werktijd zijn. Dus zal dat in mijn beleving gewoon onder woon-werk verkeer vallen.

Weet niet hoe het zit als de uren betaald worden als werk. Is ook niet gebruikelijk. (Wij hebben zelf de constructie dat reisuren alleen werkuren zijn als ze afwijken van de dagelijkse rit van- en naar kantoor. Ofwel, bij onderhoud/calamiteiten 's avonds en in het weekend of als we vanuit kantoor ergens heen moeten.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
Of je nu de lease auto krijgt of niet maar het is een nare gang van zaken. Ze mogen aanbieden maar verplichten is wel heel vreemd.

Je contract zegt er niet veel over dat je verplicht ben dus waarschijnlijk niet verplicht maar laat een rechtsbijstand er naar kijken just to be safe.

Maar een upje is zeker geen luxe auto maar werkt wel (zo ziet de werkgever het) Zelf heb ik 180.000 gereden in een C1 prima te doen. Maar moet wel zeggen iets luxer is fijner. Dus ik snap je punt wel.

Check met je rechtbijstand misschien zie je iets over het hoofd. Maar als ze dit je willen flikken moet je misschien afvragen of je wel goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:06
Ghostrider schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:57:
1: Bijzonder dat je dieselde terwijl je op 5km afstand van je werk woonde...
2: Probeer naar een middenweg te streven met je werkgever.

Grote kans dat er meer achter zit, wat als je schade rijdt tijdens werktijd.
Diesel of benzine maakt niks uit, jij weet zijn historie niet. Wie weet reed hij voor deze huidige job wel 300km per dag, om even je auto minus de afschrijving te verkopen omdat je tijdelijk dichterbij werkt? Nee dan ben je gek. Wie weet rijd hij elke week nog eens 1000km privé, mag hij allemaal zelf weten.

Mijn neefje is fysiotherapeut en hij kreeg ontzettend veel last van zijn rug dankzij de 2016 polo waar hij in moest lease (nja moest, hij mocht wel een eigen auto kopen, maar het lease is voordelig bij zijn werkgever). Hierop is besloten dat hij niet meer in deze polo wilde rijden, onmogelijk dat een fysiotherapeut last van zijn rug heeft dankzij het polootje waar hij in moest rijden.
Nu rijdt hij de nieuwste Polo en hierbij zouden de stoelen en de wegligging drastisch aangepakt zijn en deze bevalt hem wel. Het werd voor hem de Polo of de VW Golf GTE (waarbij deze redelijk wat geld zou gaan kosten).
Als de Polo (behalve de nieuwste), min of meer 1 stapje beter dan de Up, die al niet prettig is bij langere stukken rijden, waar hebben we het dan over?

Persoonlijk rij ik in een model ouder van de A4 Avant (benzine) en ik moet er ook niet aan denken om in een botshok van een Up of Polo te moeten rijden (ook de nieuwste niet), ook niet wanneer het gratis is. Leuk als boodschappen hok maar niet om 100km enkel per dag te rijden, hell no! Tenzij je geen behoefte hebt aan je zijspiegels, achteruit kijk spiegel en je knipperlichten, die zijn volgens mij niet verplicht om te gebruiken bij een Up en Polo kijkend naar het rijgedrag van deze typische leasers.

Echter van de andere kant; indien jij 1000km per week met je privé auto maakt, dat kost je behoorlijk wat geld (niet alleen de diesel/benzine, maar vooral de afschrijving op de auto + bijkomend onderhoud).
Dan lijkt het mij goedkoper om die rot Up te nemen + gratis onbeperkt sport abonnement bij een lokale sportschool zodat je rug niet na 1 maand naar de knoppen is. Maar goed, een werkdag begint bij mij vanaf het instappen in de A4, je rijdt met plezier en comfort naar je werk toe en zo ga je ook weer naar huis. Indien dit spontaan elke dag met een Up of Polo moet gebeuren dan begint je dag niet leuk ;w

Weer een bijkomend probleem, de belasting van circa 100 euro (?) per maand + verzekering van de A4 loopt ook gewoon door, ook wanneer die 99% van de tijd stil staat. Dit is ook weer een (on)kostenpost.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 24-10-2018 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
LankHoar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:55:

Zo is je wel meteen duidelijk dat je werkgever weinig met je voor heeft. Winstmaximalisatie is het enige wat telt.
Bij dit soort geouwehoer, in een markt waar er meer vraag naar personeel is dan aanbod, zou ik ook verder kijken. Wel opmerkelijk dat er bedrijven zijn die denken de huidige situatie op de arbeidsmarkt volledig naar zich neer te kunnen leggen en vasthouden aan de crisis uitbuit praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hooibergje
  • Laatst online: 01-07 22:25
Normaal zou ik zeggen dat het wel kan als je een lekkere doch 'foute' bak rijdt. Een dik opgevoerde Impreza ofzo. Dat wekt bij klanten een niet al te professionele indruk. Maar aan mooie strakke A4 lijkt heel schappelijk.

Volgens mij proberen ze gewoon kosten te besparen door je ergens in te drukken. Ik zou gewoon lekker met de A4 blijven rijden en je poot stijf houden. (maar niet de rechter poot, anders wordt het duur ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Vraag hen waar het om gaat. Zijn het de kosten, stel dan voor om het leasebedrag uit te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 12:34
Niemand die denkt dat de werkgever moeilijk doet vanwege de uitstraling van de prive auto van TS?

Dat die bang is voor reacties van klanten bijvoorbeeld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:00
Wim-Bart schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:50:
100km * 0,19 = 19 euro enkele reis. 19 x 10 x 4 = 760 euro per maand. Daar lease je met brandstof wel 2 VW up's van. Maar voor 760 euro in de maand kom je wel uit met die Audi. Want wanneer je die zelfde Audi zou leasen zit je ook netto bijtelling van 450 in de maand. Dus ik zou gewoon voor die 19ct/km gaan en ze kunnen je niet verplichten.

Je kan voorstellen om een gelijkwaardige Audi te leasen en km te schrijven zodat je geen bijtelling hebt. Maar denk niet dat ze daar in mee gaan.

Ze denken niet aan jou maar ze willen de winst over jouw rug (200km dagelijks in een Up sloopt je rug) maximaliseren.
maar die twee up's mag je maximaal 10.000km/jaar mee rijden voor dat bedrag wat jij in gedachte hebt.
meest kale up met 45.000km voor 3 jaar (max 150.000 in de looptijd) doet al meer dan 500 euro per maand.
Nog altijd voordeliger dan de kilometervergoeding, maar ik denk dat als je lekker actief rijdt, het brandstofvoorschot ook te optimitisch is geschat.
Want auto doet 300 excl. btw excl. brandstof. dus 200 excl. btw is het brandstofvoorschot.
45000/12=3750 km/mnd
€ 200 + btw = 242 / €1,60/l = 150L
3750km /150l = 1:25 met een UP
meeste upjes op sprint monitor doen zo rond de 1:20. dus er komt nog een 50 euro peut bij per maand.

Nog altijd goedkoper dan de KM vergoeding, maar die factor 2 bij lange na niet.

OT:
Wat betreft de leaseovereenkomst is het opletten geblazen. Er wordt in je arbeidsovereenkomst gerefereerd aan het autoreglement. Voornamelijk het verleggen van eigen risico, eigen bijdrage en verplichte overname moet je voor oppassen. Helemaal als je er privé niet mee gaat rijden.

Ik lees nergens dat de werkgever het daadwerkelijk kan verplichten. Alleen het omgekeerde, dat de werkgever het kan weigeren.

Hoge directeur hier (ad-interim/externe) rijdt een flinke (mooie) Porsche. Worden wel grappen over gemaakt, maar omdat hij z'n WERK doet, boeit verder 't niemand wat hij rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 10:26

dr.lowtune

Deugt niet

Volgens mij hebben ze geen legale mogelijkheden om jou een leaseauto in te krijgen, of in een gebakje van de zaak. En als er in je contract staat dat je bij privé rijden gewoon een vergoeding krijgt, dan hoor je die ook te krijgen. Sterker nog, die kreeg je ook bij het vorige project. Ze kunnen natuurlijk wel van alles in gang gaan zetten om je weg te pesten. Ik zou sowieso eens om me heen gaan kijken.

Verder kan ik me jouw overwegingen goed voorstellen, als je zoveel op de weg moet zitten dan doe je dat liever niet in een UP (een enkeling daargelaten). Ik zit zelf ook veel op de weg en het is het mij wel waard om zelf wat te "investeren" zodat ik veilig en comfortabel kan reizen. Ik zou zelf trouwens ook wel voor een zeer dikke leasebak kunnen gaan, maar ik heb geen zin in de gouden handboeien en bijtelling :P

En uitstraling prive auto: tja, een A4 is gewoon een nette auto, misschien wat duur, maar zou een opdrachtgever daar mee bezig moeten zijn?

Je werkgever kan ook moeilijk doen over het feit dat als jij voor hem onderweg bent, zijn verzekering dat moet dekken, dan maakt het bij schade natuurlijk wel uit of het een UP of een A4 is. Aan de andere kant, dat is gewoon wettelijk zo geregeld.

Ik krijg het idee dat jouw werkgever echt extreem op de centen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TrueGamer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:18:
Niemand die denkt dat de werkgever moeilijk doet vanwege de uitstraling van de prive auto van TS?

Met een redelijk nieuwe A4? Lijkt me gewoon een nette wagen, en geeft aan dat je je personeel niet uitknijpt en afstraft met een citycar voor snelwegen. (Want dat zijn het, stadswagentjes!)

Zo verkoopt Volkswagen hem zelfs:
"Dit is de Up!
Een stadsauto in hart en nieren.."
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou persoonlijk niet kiezen om meer km met je eigen auto te maken want dat is alleen maar afschrijving/onderhoud/kosten etc en kost je straks meer dan dat je oplevert. Als je een oude auto hebt die niets waard is en prima rijdt, dan is het prima oplossing qua km vergoeding maar met een duurdere auto, mwah dan zou ik het niet doen.
Wat is trouwens mis met een VW Up? Klein, vind ik nog meevallen, zelfs met 5 personen gaat het prima op kleine afstanden; bagageruimte? er past nog een compleet 19 inch rackserver in (had er één met 24 harde schijven) en dan kan je nog vanalles meenemen. Traag? Ach als die sprint in 5 sec moet van 0-100, ja dan is deze traag maar beetje opschakelen en het gaat redelijk. Je moet even rekening houden dat je niet zo kan inhalen, opgejaagd kan rijden, dus gewoon relaxed rijden en gaan met die banaan. Betrouwbaar en zuinig zijn de Upjes ook nog dus eigenlijk wel een logische keuze. Een Polo is gewoon een heel stuk duurder en voor 1 Polo heb je bij wijze van spreke 2 Upjes staan.
Dus zelf zou ik toch ergens voor kiezen om de auto van de zaak te nemen ipv eigen auto.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:11
itsalex schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:34:
Ik zou persoonlijk niet kiezen om meer km met je eigen auto te maken want dat is alleen maar afschrijving/onderhoud/kosten etc en kost je straks meer dan dat je oplevert. Als je een oude auto hebt die niets waard is en prima rijdt, dan is het prima oplossing qua km vergoeding maar met een duurdere auto, mwah dan zou ik het niet doen.
Wat is trouwens mis met een VW Up? Klein, vind ik nog meevallen, zelfs met 5 personen gaat het prima op kleine afstanden; bagageruimte? er past nog een compleet 19 inch rackserver in (had er één met 24 harde schijven) en dan kan je nog vanalles meenemen. Traag? Ach als die sprint in 5 sec moet van 0-100, ja dan is deze traag maar beetje opschakelen en het gaat redelijk. Je moet even rekening houden dat je niet zo kan inhalen, opgejaagd kan rijden, dus gewoon relaxed rijden en gaan met die banaan. Betrouwbaar en zuinig zijn de Upjes ook nog dus eigenlijk wel een logische keuze. Een Polo is gewoon een heel stuk duurder en voor 1 Polo heb je bij wijze van spreke 2 Upjes staan.
Dus zelf zou ik toch ergens voor kiezen om de auto van de zaak te nemen ipv eigen auto.
50k per jaar in een up? Dat is best f upped hoor! De werkgever wil besparen. Probeer daar een dialoog mee te houden. Verplichten kunnen ze je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 12:34
Jeroenneman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Met een redelijk nieuwe A4? Lijkt me gewoon een nette wagen, en geeft aan dat je je personeel niet uitknijpt en afstraft met een citycar voor snelwegen. (Want dat zijn het, stadswagentjes!)

Zo verkoopt Volkswagen hem zelfs:
"Dit is de Up!
Een stadsauto in hart en nieren.."
8)7
Zeg nergens dat ik die mening heb he.
In tegendeel auto vd zaak is iets tussen werknemer en werkgever.
Klanten horen daar naar mijn inziens buiten te staan.
Maar merk dat werkgevers toch wel gevoelig ervoor zijn en dan maar iedereen een eenzelfde auto geeft (UP!/C1/108)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 15:40
Ik heb ook een vergelijkbare situatie gehad.
Reed mn woon-werk verkeer met een gare afgetrapte Japanner die niks woog en superzuinig was. Ik maakte dus mooie winst met mn 0,19 ct p/km helemaal ook omdat ik al het onderhoud zelf gewoon deed.

Na een half jaar elke maand een mooi bedrag extra opstrijken kwam mn manager naar me toe en verplichtte mij in een bestickerde 107 te gaan rijden wat met mijn lengte sowieso ellendig was.

Ik ging er toen dus financieel op achteruit en het reed kut EN ik had de rompslomp van de KM-registratie omdat ik niet van plan was bijtelling te gaan betalen (nog meer inleveren).

Uiteindelijk ontslag genomen en een job gevonden met betere voorwaarden, zowel primair als secundair. Gezeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:59

Stoney3K

Flatsehats!

Klanten die gaan klagen als TS met een sjieke A4 op de parkeerplaats van een klant gaat staan?

Ik denk eerder dat het collega's zijn waar ze klachten van krijgen omdat die in een Upje rijden en de stationwagen van TS ernaast staat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
Volgens mij is verplichten ook lastig. Wat ze wel kunnen doen, maar zo te zien hebben ze dat niet in de regeltjes staan, is het voeren van een ontmoedigingsbeleid.

Wij hebben iets in de regels staan als: Wanneer de werkgever voor vervoer kan zorgen, of wanneer je met het OV kan en je besluit alsnog om zelf met je privé auto te gaan. Dan krijg je voor de rit maar iets van €0,05-€0,10 (het exacte bedrag weet ik niet).
Nou heb ik nog nooit leiding gehad welke zich daar aan houdt, iedereen rijdt gewoon tegen het hoge tarief, maar als ze moeilijk willen doen dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
hjkv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:24:
Je werkgever moet jou voorzien van de middelen om je werk fatsoenlijk te doen. Zorgen dat je van en naar je werk kunt rijden, is daar onderdeel van.
Ik denk dat dat enkel opgaat voor reizen die je als onderdeel van je werk moet afleggen, bijvoorbeeld van kantoor naar een klant. Hoe jij op je werk komt, is toch niet de verantwoordelijkheid van de werkgever? Je kiest er immers zelf voor. Stel je voor dat je in Groningen werkt en sollicteert op een functie in Maastricht, zou mooi zijn als de werkgever dat moet betalen. Natuurlijk zijn er bedrijven / cao's die woon-werkverkeer vergoeden, maar wettelijk zijn ze daar niet toe verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
TS is uitzendkracht. Die komt op zijn werk en bij klanten waarvan "vergelijkbare" medewerkers in vaste dienst met eigen en/of lease rijden van mindere allure.

De werkgever, uitzendburo, wordt daarop aangesproken met: ja nou snap ik die tarieven!.. nog los van dat de gemiddelde consulent van dat zelfde uitzendburo ook met auto'tjes op pad gaat van mindere allure...

Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft als puur geld of bezuiniging als ook marketing. En tja.. je bent uitzendkracht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11

Als het vervoer van en naar die klant gewoon woon-werk verkeer is (in de eigen tijd), dan gaat het die werkgever geen moer aan waar TS in rijdt.
Stoney3K schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

Klanten die gaan klagen als TS met een sjieke A4 op de parkeerplaats van een klant gaat staan?

Ik denk eerder dat het collega's zijn waar ze klachten van krijgen omdat die in een Upje rijden en de stationwagen van TS ernaast staat.
Zelfde als bovenstaande. TS moet dat toch lekker zelf weten, waar hij zijn geld aan uitgeeft? Voor sommigen heeft de auto proriteit, anderen steken het geld liever in een huis, weer een ander koopt een paard en een stuk weiland.

Als de werkgever per se wil dat TS in een kleine goedkoop uitziende auto naar de klant gaat om redenen van "sobere uitstraling", dan moet hij gewoon bepalen dat TS elke dag zijn werkdag op kantoor begint, en hem vervolgens met een auto van de zaak op pad sturen naar de klant. Dan, en alléén dan, heeft de werkgever iets te zeggen over de auto waarmee hij bij de klant verschijnt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Gezien het werk en de km-afstand lijkt het me heel normaal dat je minimaal een C-segmenter krijgt. Wil de werkgever niet te hoge kosten, dan kan hij ook kijken of hij niet een gebruikte auto kan leasen. Vaak zijn dit soort auto's een stuk voordeliger in het maandtarief dan nieuw.

C-Segmenter is het Golf segment. Ik wil niet zeuren over kleine autootjes, maar in een A-Segmenter kreeg ik bij 35.000 km per jaar last van mn benen. Ik ben 1,82 meter, en dus niet overdreven groot. Het interieur van dat soort autootjes is vaak ook niet je dat. Slechte stoelen, slechte geluidsisolatie, beperkte veiligheid, en dan die 60 pk, brrrr… je moet toch niet denken dat je moet invoegen daarmee, dat wordt krap tot aan het einde van de invoegstrook.

Dit is dusdanig matig, volgende stap omlaag is met de brommer gaan. Verwacht ie toch ook niet van je.

[ Voor 6% gewijzigd door SkiFan op 24-10-2018 16:41 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

iAdema schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:30:
[...]
Ik was persoonlijk zeer positief verrast over de UP.
Volgens mij goed vergelijkbaar met de VW Fox.
Nee het is geen Audi A4, maar het rijdt echt behoorlijk prima. Met zulke afstanden zijn Airco en Cruise control wel bijna een must, maar dat is gewoon leverbaar.
Lang genoeg in een Fox gereden en zelfs heen en weer naar Berlijn (gezin van drie) en Praag (gezin van vier), maar elke dag 200 KM zou teveel geweest zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 13:48
Freee!! schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Volgens mij goed vergelijkbaar met de VW Fox.

[...]

Lang genoeg in een Fox gereden en zelfs heen en weer naar Berlijn (gezin van drie) en Praag (gezin van vier), maar elke dag 200 KM zou teveel geweest zijn.
De fox is een heel stuk ouder dan de UP. Qua formaat vergelijkbaar, maar qua rijgedrag zeker niet. Verder kan ik met mijn 1,90 zeer goed zitten in de UP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De Up is inderdaad een heel stuk volwassener dan de Fox.

Dan nog, een A-segment auto is heel karig als je werknemers 100km moeten rijden. Voor schoolverlaters begrijpelijk (anders wordt het leaseebedrag wel een heel groot deel van hett salaris), maar met een eigen A4 zal TS niet bepaald schoolverlater zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07 13:49
iAdema schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:32:
[...]

De fox is een heel stuk ouder dan de UP. Qua formaat vergelijkbaar, maar qua rijgedrag zeker niet. Verder kan ik met mijn 1,90 zeer goed zitten in de UP.
Iets breder getrokken; ik denk dat er in de zakelijke wereld nauwelijks gereden wordt in een het A-segment wanneer er verwacht wordt dat je 50k/jaar rijdt.

Voor mij is de uitstraling die je dan bewerkstelligt juist een van slecht werkgeverschap.

Wanneer ik kijk naar de jongere mensen in een lease-auto (zeg 20-25 jaar) dan zie je die vooral in het B-segment rijden, veel Polo's in mijn ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door smurfinmark op 24-10-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou @Anoniem: 37297 aanraden om zijn detacheerder/uitzendbureau te verzoeken voor een opdracht dichterbij en de auto discussie compleet los te laten. Je levert even zonder pardon flink aantal uren prive-tijd in, dat weet je werkgever ook.

Die tijd wil je terug zien in fatsoenlijk vervoer of OV-eerste klas oplossing (met dus de mogelijkheid om wat werk te kunnen doen in de trein mocht je werk doen waar dat kan).

Je geeft niet aan in welke branch je werkt, maar koester je prive-tijd nu het nog kan ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47
Een Up! is leuk voor 10 duizend km per jaar maar niet voor meer dan dat.
Persoonlijk vind ik ze vreselijk rijden. Zoekerig weggedrag, zeer lawaaiiig als je harder dan 80 gaat en bovenal zijn ze ook nog eens niet vooruit te branden.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

iAdema schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:32:
[...]
De fox is een heel stuk ouder dan de UP. Qua formaat vergelijkbaar,
Bedoelde ik ook.
maar qua rijgedrag zeker niet. Verder kan ik met mijn 1,90 zeer goed zitten in de UP.
1,92, ik pas goed in een Fox en totaal niet in een Polo (als chauffeur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
t_captain schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:34:
Dan nog, een A-segment auto is heel karig als je werknemers 100km moeten rijden. Voor schoolverlaters begrijpelijk (anders wordt het leaseebedrag wel een heel groot deel van hett salaris), maar met een eigen A4 zal TS niet bepaald schoolverlater zijn.
Ik heb in de autoverhuur gewerkt. In de herfst veel shortlease voor juniors en trainee's bij diverse bedrijven... Maar een enkeling die een Up, Aygo o.i.d. kreeg. Gros ging in een maat groter: I20, Fabia Hatch, Fiësta, etc. Daar gingen in de weken voorafgaand echt bergen van aan de kant om er voldoende te hebben als de nieuwe instroom kwam.

Ik heb een sollicitatieprocedure afgebroken op het punt auto toen ik, na mijn slagen, vanuit de autoverhuur richting mijn eigen werkveld ging. Zou iedere dag wel even 230-240 km in een C1 mogen doen. En dan na een aantal maanden moest ik verhuist zijn. Ik heb die knakker letterlijk gezegd dat ik na een aantal maanden direct zou kunnen verhuizen naar het ziekenhuis wegens rugklachten. Hoezo? Nou, omdat ik bijna 2 meter ben en 0,0 steun ga vinden aan de rugleuning van zo'n bak.

En ja, ik ben ook met kleine autotjes heel Europa door gereden. Met een Clio naar Klagenfurt, met een AX naar Bottrop op en neer (550 km) voor Moviepark, met een 106 naar Brussel, met een Charade rondje door het land. Echter, sinds het moment dat mijn ouders mij in hun auto's lieten rijden, pakte ik voor de lange afstanden toch liever een van hun auto's. Ik sport op redelijk niveau en ben derhalve nog wel eens voor een wedstrijd aan de andere kant van het land, maar het is wel lekker als je wel gewoon goed zit. Dat er ook nog vermogen onder de kap ligt maakt het nog fijner.

Voor mijn bijbaan in de autoverhuur reden we ook wel lange stukken. Even een auto ergens ophalen of uitruilen. Ik was altijd blij als ik geen Fiat500 o.i.d. mee kreeg. Zo'n 500 is dusdanig onergonomisch dat je zelfs last in je knieën krijgt. En 3500 km in 4 dagen is lekkerder in een knappe Sedan dan in een A segmenter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

PROnline schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

maar die twee up's mag je maximaal 10.000km/jaar mee rijden voor dat bedrag wat jij in gedachte hebt.
meest kale up met 45.000km voor 3 jaar (max 150.000 in de looptijd) doet al meer dan 500 euro per maand.
Nog altijd voordeliger dan de kilometervergoeding, maar ik denk dat als je lekker actief rijdt, het brandstofvoorschot ook te optimitisch is geschat.
Want auto doet 300 excl. btw excl. brandstof. dus 200 excl. btw is het brandstofvoorschot.
45000/12=3750 km/mnd
€ 200 + btw = 242 / €1,60/l = 150L
3750km /150l = 1:25 met een UP
meeste upjes op sprint monitor doen zo rond de 1:20. dus er komt nog een 50 euro peut bij per maand.

Nog altijd goedkoper dan de KM vergoeding, maar die factor 2 bij lange na niet.

OT:
Wat betreft de leaseovereenkomst is het opletten geblazen. Er wordt in je arbeidsovereenkomst gerefereerd aan het autoreglement. Voornamelijk het verleggen van eigen risico, eigen bijdrage en verplichte overname moet je voor oppassen. Helemaal als je er privé niet mee gaat rijden.

Ik lees nergens dat de werkgever het daadwerkelijk kan verplichten. Alleen het omgekeerde, dat de werkgever het kan weigeren.

Hoge directeur hier (ad-interim/externe) rijdt een flinke (mooie) Porsche. Worden wel grappen over gemaakt, maar omdat hij z'n WERK doet, boeit verder 't niemand wat hij rijdt.
Die 2 keer was ook een beetje overdreven. Maar om even te accentueren dat een Up nooit kan concurreren met een A4. Ik heb onlangs even een berekening gemaakt voor mijn eigen situatie.

Bij mij vorige klant zat ik 23km van het werk, op die afstand is een vette bak prive totaal niet rendabel. Met 50-100km enkele reis is het een ander verhaal. Zelf berekend uitgaande van een vette Audi A6 (2e hands 5 jaar), met 6 of 8 cilinder (echte auto) zit je met afschrijving op ongeveer 450 per maand. Daar komt nog brandstof bij. Dan zit je ongeveer op, zeg het 1100 per maand. Met 100km 19c/km krijg je rond de 800 euro vergoeding (wat werkgever als bedrijfskosten kan opvoeren/aftrekken volgens mij). Dan mis je nog 300-400 per maand. Maar als je het goed bekijkt rij je dus voor 300-400 euro een vette bak.

Ik snap die mensen ook niet die dan zeggen "met die vergoeding houd je niks over, of kom je niet uit". tegen die mensen zeg ik alleen maar, kruip onder je steen, auto is emotie en mag best wel wat kosten. Wanneer mijn werkgever tegen mij zegt, hey jongen, je krijgt een Up, dan is het, hey jongen, zoek maar een nieuwe werknemer.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
Iedereen ontzettend bedankt voor de informatie. Ik heb al jullie argumenten genoteerd en gebruikt bij mijn 2e overleg. Ik kon merken aan de ze dat ze die argumenten erg sterk vonden (vergelijking van ergonomie, zeker bij 50dk/j). Hierop hebben ze gereageerd de Up te laten zitten. Ze begonnen toen zelf over of een Polo krijgen mogelijk zou zijn. Maar dat was meer om aan te geven dat dat alleen voor mensen zijn die al een onbepaalde tijd contract in bezit hebben.

Ik ben er achter gekomen dat het niet om status bij de klant gaat, en ook niet over zekerheid op de weg..maar puur een geldkwestie.

houd er rekening mee dat ik nog pas 20 jaar ben, 3 jaar werkervaring heb. En werk als 'young professional' (dus eigenlijk een verkapt woord voor starter). Vragen over hoe ik zo een Audi kan betalen hoef ik niet te krijgen. Het is puur voor jullie als informatie om mogelijk te begrijpen waarom ze enkel een Up willen aanbieden.

Aan het einde van het gesprek is het neergekomen op 2 mogelijkheden. Waarvan mogelijkheid 1 meer een statement van macht lijkt te zijn. Gezien ze mij zelf ook graag mogelijkheid 2 geven om goed bevriend te blijven.

1. Ze zeggen nu dat als ze mij een Up willen geven. Dat dat op projectbasis is. En dat ze blijkbaar wel gerechtigd zijn mij in een Up te forceren als het een projectauto is.

2. Ze willen een middenweg vinden en mij voor 140k per dag vergoeden in plaats van 200k (zou volgens hun alsnog duurder voor hun zijn dan een Up)

Nu heb ik de volgende 2 vragen;

1. Ik kan er niks over vinden op internet. Klopt het dat ze mij een projectauto mogen forceren? (Wordt puur woon-werkverkeer. Er zijn geen ritten tijdens werk)

2. Klopt het dat ik contractueel in mijn recht sta dat ik eigenlijk gewoon die volle 200k per dag vergoedt krijg? En dat ze die optie eigenlijk voorleggen als voorstel

Ik heb een hele goede relatie met het bedrijf. We zijn allemaal erg gezellig met elkaa, en we gaan meer informeel om met elkaar dan zakelijk I wil dus ook geen misbruik maken van mijn macht, net als dat ze mij blijkbaar gunnen niet een projectauto te forceren. Maar ik wil vooral kijken naar mijn mogelijkheden.

Ze willen mij ook een ander jaarcontract aanbieden (volgens mij ga ik naar Fase b van de ABU cao (zie Topicstart als je me niet volgt)). Mogelijk dat ze daar snel even wijzigingen in gaan aanbrengen in hun voordeel. Maar dat laat ik dan nog even horen.

[ Voor 6% gewijzigd door 7Sins op 25-10-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1. is simpelweg geen optie vanuit jou niet, maar op de lange termijn ook niet voor hun asset's gezondheid/ziekteverzuim.. JIJ! (Side-note: Denk er goed over na of je wel voor zo'n werkgever wil werken, die niet jouw gezondheid boven het verdienmodel plaatst!)

2. Jij moet de keuze maken of je de energie in wil kwijt zijn die je misschien beter kunt richten op nog een jaartje/misschien 2 voor deze organisatie te werken waard is. Het is een leerzaam traject dat wel, maar ik denk dat je optie 2 moet pakken en je nu weer moet gaan richten op je carriere bij deze nieuwe opdracht. Maar maak je zelf wel onmisbaar bij deze opdracht, want als je straks young professional af bent (lees nog 2 jaar) dan staan ze voor in je de rij en dan wil je denk ik niet meer voor deze organisatie blijven werken. Afgezien van collega's.. Maar misschien kun je die nog meenemen en ter compensatie van die 60km per dag die je nu niet krijgt een leuke bonus innnen. ;)

Je hebt als twintig jarige goed laten zien hoe jij niet met je laat sollen, hou dit vast de komende tijd en dwing hierdoor respect af waar je later echt wel iets aan hebt.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

1. Ja - ze geven je een project auto, of je daar dan gebruik van maakt of in je eigen auto rijdt en zelf voor die kosten opdraait, dat is dan aan jouw de keuze. Ze forceren dan ook niets, ze stellen je een Up beschikbaar om bij de klant te komen - niets meer en niets minder.

Maar ben je een uitzendkracht (en val je wellicht onder de ABU-cao?) of ben je gewoon een IT'er (of YP) bij een standaard IT detachering bedrijf (zonder enige cao van toepassing)? Wettelijk is er namelijk niets verplicht / heb je geen recht op een bepaalde reiskostenvergoeding. Dit zijn vaak cao of bedrijfsbrede afspraken (of individueel bij de kleinere organisaties).

--
Ik begon ooit ook bij een detacheerder als IT handjes die bij klanten weggezet werd (rond 2000). De keus was destijds een project auto (VW Lupo als ik mij het goed herinner) of een vastbedrag per maand (wat significant minder was dan de max van 19 cent die je belastingvrij mag ontvangen). Ik reed zelf in een (oude) BMW 7-serie (ook als 20'er) en een Lupo is voor een 1,90+ cm gewoon niet comfortabel. Ik heb zelf gekozen voor het vastebedrag, en daarbij dus zelf 'toegelegd' op de kosten van woon-werkverkeer. Dat vond ik destijds het wel waard. Dat kan jij ook doen natuurlijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 16:39
Nou ja als je een vaste standplaats hebt, kunnen ze je forceren eerst naar je standplaats te komen en vanaf daar met een werkauto naar de klant te gaan. Is dan wel werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Xiphalon schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:11:
Nou ja als je een vaste standplaats hebt, kunnen ze je forceren eerst naar je standplaats te komen en vanaf daar met een werkauto naar de klant te gaan. Is dan wel werktijd.
Uitdaging hiermee is vaak dat de klant van de detacheerder vraagt om een x aantal uren. Dan zou je als detacheerder meer uren moeten betalen aan de werknemer (overwerk) en vervoer. Is dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Ik val nu inderdaad onder de ABU CAO met mijn huidige contract. Ik zit in fase A. Gezien ik daar nu een jaar in zit, willen ze mij een volgend contract aanbieden. Dit wordt een jaarcontract. Ik weet niet of ze ABU fase B gaan nemen of een ander contract. Dat gaan we nog maar zien..

Ook heb ik geen vaste standplaats. Ik woon in Utrecht, zal gaan werken in Zwolle. Het detacheringsbureau zit in Amsterdam.

Ik wacht af op de informatie van het bedrijf, samen met het nieuwe contract. En zal jullie laten weten hoe het verloopt.

[ Voor 13% gewijzigd door 7Sins op 25-10-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is je werkgever goedkoper uit met kilometergeld dan met een leaseauto.

Voor de leaseauto reken ik met 40.000 km/jaar zakelijk (220 * woon-werk retour) + 15.000 prive = 55.000 km/jaar. De eenvoudigste Up op LeasePlanDirect doet 333,- euro per maand bij een looptijd van 24 maanden (*).

Daar komt bij:
* brandstof 330,- per maand excl BTW (verbruik 1:20)
* BTW-correctie 25,- per maand

Totale rekening: 690,-.

Kilometergeld (40.000 km/jaar): 630,- per maand.

(*) Looptijd korter dan 24 maanden kun je niet selecteren. Bij 24 maanden komt je werkgever met een extra risico te zitten. Als jij de auto na je jaarcontract teruggeeft krijgen zij een boete van 1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
7Sins schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:22:
Ik val nu inderdaad onder de ABU CAO met mijn huidige contract. Ik zit in fase A. Gezien ik daar nu een jaar in zit, willen ze mij een volgend contract aanbieden. Dit wordt een jaarcontract. Ik weet niet of ze ABU fase B gaan nemen of een ander contract. Dat gaan we nog maar zien..

Ook heb ik geen vaste standplaats. Ik woon in Utrecht, zal gaan werken in Zwolle. Het detacheringsbureau zit in Amsterdam.

Ik wacht af op de informatie van het bedrijf, samen met het nieuwe contract. En zal jullie laten weten hoe het verloopt.
Reken erop dat je dat traject niet in een uurtje doet.. Ik woon vlakbij zwolle, de a28 is nu eenmaal drama. Eerlijk gezegd denk ik dat je echt een om je heen moet kijken, in utrecht en omgeving zijn er zoveel leuke detaklussen te vinden. Kun je lekker op je fiets heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
7Sins schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:01:
...2. Ze willen een middenweg vinden en mij voor 140k per dag vergoeden in plaats van 200k (zou volgens hun alsnog duurder voor hun zijn dan een Up)...
Klopt dat ook? Wat kost een Up onder de condities die zij voor ogen hebben en hoeveel krijg jij op maandbasis voor die 140 kilometer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
7Sins schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:01:
Ik ben er achter gekomen dat het niet om status bij de klant gaat, en ook niet over zekerheid op de weg..maar puur een geldkwestie.

[...]

Aan het einde van het gesprek is het neergekomen op 2 mogelijkheden. Waarvan mogelijkheid 1 meer een statement van macht lijkt te zijn. Gezien ze mij zelf ook graag mogelijkheid 2 geven om goed bevriend te blijven.

1. Ze zeggen nu dat als ze mij een Up willen geven. Dat dat op projectbasis is. En dat ze blijkbaar wel gerechtigd zijn mij in een Up te forceren als het een projectauto is.
Op grond van welk artikel in je AV of CAO? Want ik las deze mogelijkheid nadrukkelijk niet in de door jou geposte artikelen 15 en 16.

Kennelijk vervalt ook het autoregelement, want ze kunnen zonder jouw akkoord daarop toch een auto aanbieden. Tip: check het autoregelement of er ook maar iets in staat dat voor jou nadelig zou kunnen zijn, inleverboetes enzo. En ga daar niet mee akkoord.
2. Ze willen een middenweg vinden en mij voor 140k per dag vergoeden in plaats van 200k (zou volgens hun alsnog duurder voor hun zijn dan een Up)
Waarmee ze afwijken van hun eigen regels. Tweehonderd euro per maand is belangrijker dan het nakomen van contracturele afspraken. Red flag. Bij eerste mogelijkheid weg daar.
Nu heb ik de volgende 2 vragen;

1. Ik kan er niks over vinden op internet. Klopt het dat ze mij een projectauto mogen forceren? (Wordt puur woon-werkverkeer. Er zijn geen ritten tijdens werk)
Ze hebben als werkgever inderdaad de mogelijkheid om jouw bedrijfsmiddelen te kiezen.
Maar dan zijn het alleen maar bedrijfsmiddelen. Niet anders dan een bureau.

Er kan in dit geval geen sprake zijn van aanvullende verplichtingen voor jou (inleverboete, eigen risico etc!). Natuurlijk moet je zorgvuldig met de auto omgaan; jouw verplichtingen worden bepaald door wat de wet "goed werknemerschap" noemt.

Verder moet een bedrijfsmiddel voldoen aan de regels rondom een gezonde werkplek. Als je last van je rug krijgt, schakel de arboarts in.
2. Klopt het dat ik contractueel in mijn recht sta dat ik eigenlijk gewoon die volle 200k per dag vergoedt krijg? En dat ze die optie eigenlijk voorleggen als voorstel
Ik zie in je contract geen enkele reden waarom je minder dan 19 cent/km zou moeten krijgen als je met een eigen auto rijdt. Het voorstel komt neer op een varlaging tot ~13 cent (waarvoor je je Audi natuurlijk helemaal niet moet afrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
...Ik zie in je contract geen enkele reden waarom je minder dan 19 cent/km zou moeten krijgen als je met een eigen auto rijdt. Het voorstel komt neer op een varlaging tot ~13 cent (waarvoor je je Audi natuurlijk helemaal niet moet afrijden).
Niet alle kosten zullen stijgen. Sommige dalen per kilometer zelfs. De wegenbelasting en verzekering is een vast bedrag en wordt niet opeens hoger. Hooguit een kleine toeslag voor de verzekering bij veel kilometers. Dus die kosten dalen per kilometer. Onderhoud is wel meer per jaar, maar daalt wel per kilometer omdat je meer snelwegkilometers maakt, waardoor je auto en toebehoren minder slijten. De brandstofkosten per maand zullen stijgen, maar je rijdt wel zuiniger per kilometer. Denk ook aan je afschrijving

Kortom, maak eens een lijstje van al je kosten per jaar en deel dat door het aantal kilometers dat je gaat rijden. Als dit dicht bij de kilometervergoeding die zij bieden in de buurt zit dan is het misschien toch wel een goed voorstel vanwege je rug en het comfort. Er is meer dan alleen de kilometervergoeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
Verder moet een bedrijfsmiddel voldoen aan de regels rondom een gezonde werkplek. Als je last van je rug krijgt, schakel de arboarts in.
Uitstekend punt, ik dacht er ook al over om iets hierover te gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Roenie Bereken eens de afschrijving van een A4 bij 55.000 km/jaar en vergelijk die met de afschrijving bij 15.000 km/jaar.

Ik gok zo uit de losse pols op 5 cent/km (uitgaande van van een tweedehands) of 10-15 cent/km (bij een nieuwe auto).

Dan de verzekering, meer kilometers is meer premie. Verschil is vaak niet zo heel groot, maar 2 tientjes per maand is 0.6 cent/km.

Brandstof, 8 a 9 cent/km. Onderhoud en kleine reparaties: 3 cent/km. Banden: pakweg 1.5 cent/km. Reservering groot onderhoud: 2 cent/km (denk aan vervanging van versleten turbo of DPF).

Kom ik al op een dikke 20 cent/km aan variabele kosten voor een tweedehandse A4 TDI.

Als je dan maar 13.3 cent vergoed krijgt (140/200 maal 19), leg je zelf op zo’n werkdag 14 euro toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:21:
@Roenie Bereken eens de afschrijving van een A4 bij 55.000 km/jaar en vergelijk die met de afschrijving bij 15.000 km/jaar.

Ik gok zo uit de losse pols op 5 cent/km (uitgaande van van een tweedehands) of 10-15 cent/km (bij een nieuwe auto).

Dan de verzekering, meer kilometers is meer premie. Verschil is vaak niet zo heel groot, maar 2 tientjes per maand is 0.6 cent/km.

Brandstof, 8 a 9 cent/km. Onderhoud en kleine reparaties: 3 cent/km. Banden: pakweg 1.5 cent/km. Reservering groot onderhoud: 2 cent/km (denk aan vervanging van versleten turbo of DPF).

Kom ik al op een dikke 20 cent/km aan variabele kosten voor een tweedehandse A4 TDI.

Als je dan maar 13.3 cent vergoed krijgt (140/200 maal 19), leg je zelf op zo’n werkdag 14 euro toe.
Je houdt je rug en je comfort ;)

Dat is mijn punt. reken het uit en kijk of het verschil het waard is om in je eigen auto te blijven rijden. ik wil niet beweren dat het financieel uit kan. Alleen naar het geld kijken is kortzichtig. De TS krijgt er plezier, comfort en gezondheid voor terug.

Daarbij, veel kosten dalen per kilometer als je veel (snelwegkilometers) rijdt, zowel vaste kosten (verzekering, wegenbelasting), maar ook variabele kosten (brandstof, onderhoud). Dus ga de berekening aan met het aantal kilometers dat je denkt te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mijn berekening van 20 cent/km gaat reeds uit van snelwegritten en. iet van korte ritjes die voor de helft uit stadsverkeer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Xiphalon schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:11:
Hoeft volgens mij niet en zou ook onredelijk zijn. That is, ze kunnen ze forceren eerst naar je standplaats te komen maar ik vraag me sterk af of jij dan kunt afdwingen dat het verkeer vanaf je standplaats naar de klant werktijd is.

Sure, als je midden overdag naar een klant gaat wel maar als je effectief bij die klant een reguliere volle werkdag draait niet. Het is eerder dat het in jouw voordeel is als ze je NIET via de standplaats laten rijden.

(Ik heb deze situatie ook gehad, kantoor zat op een paar kilometer afstand, waar ik werkte was op grofweg 45 minuten rijden. Vond het héél fijn dat ze me niet via kantoor lieten rijden, maar het ook volkomen terecht dat mijn reistijd niet gezien werd als werktijd. Via kantoor rijden zou ook onzin zijn, ik zou dan letterlijk met mijn auto *langs* kantoor rijden. Via de snelweg met een boogje er omheen was toch net wat efficiënter. Wel kreeg ik qua vergoeding 19 cent per kilometer onbelast voor de afstand thuis-kantoor en 19 cent onbelast + 14 cent per kilometer belast voor de afstand kantoor - klant)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
even voor de duidelijkheid: wat voor werk doe je? In een aantal gebieden is echt enorm schaarste en is er met andere werkgevers echt goed te praten. Ik zou me niet blind staren op 20 jaar, starter etc, men zit echt soms te springen om personeel ... ook dat kan een overweging en onderhandelings insteek zijn!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:16
unezra schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

Hoeft volgens mij niet en zou ook onredelijk zijn. That is, ze kunnen ze forceren eerst naar je standplaats te komen maar ik vraag me sterk af of jij dan kunt afdwingen dat het verkeer vanaf je standplaats naar de klant werktijd is.

Sure, als je midden overdag naar een klant gaat wel maar als je effectief bij die klant een reguliere volle werkdag draait niet. Het is eerder dat het in jouw voordeel is als ze je NIET via de standplaats laten rijden.

(Ik heb deze situatie ook gehad, kantoor zat op een paar kilometer afstand, waar ik werkte was op grofweg 45 minuten rijden. Vond het héél fijn dat ze me niet via kantoor lieten rijden, maar het ook volkomen terecht dat mijn reistijd niet gezien werd als werktijd. Via kantoor rijden zou ook onzin zijn, ik zou dan letterlijk met mijn auto *langs* kantoor rijden. Via de snelweg met een boogje er omheen was toch net wat efficiënter. Wel kreeg ik qua vergoeding 19 cent per kilometer onbelast voor de afstand thuis-kantoor en 19 cent onbelast + 14 cent per kilometer belast voor de afstand kantoor - klant)
Als ze forceren dat je naar de standplaats moet en vanuit daar naar de klant, dan is het wel degelijk werktijd:
Eerste bron die ik kon vinden
Moet u de reistijd nu optellen bij de werktijd van uw werknemer? De Atw is daar onduidelijk over. De arbeidsinspectie stelt dat reistijd als werktijd moet worden aangemerkt, als de reis onder gezag van de werkgever is volbracht. Dus wanneer u zich als werkgever kunt bemoeien met de manier waarop en hoe wordt gereisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@7Sins ik zou eens rondneuzen of er in de regio Utrecht geen werk te vinden is.(evt binnen deze detacheerder) weiger gewoon het aanbod. stel gewoon eisen van 30 min enkele reistijd als maximum.(lijkt me dat ze gewoon een jonkie willen uitmelken in deze situatie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nieknikey schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:39:
Omdat ik het hier nog nergens gelezen heb wil ik graag mijn eigen ervaring kort delen met dagelijks 135km woon-werkverkeer. Vorig jaar een auto ongeluk gehad met enkel blikschade. Kop-staartbotsing, ik reed voorop, geen letsel. Het verschil aan schade die een Up daar aan overhoudt is vele malen groter dan een auto uit segment van privéauto van TS (ik rijd een vergelijkbare auto). In zo’n Upje hoeft er maar iets kleins te gebeuren en je bent zo plat als een dubbeltje; daar stap je echt niet zomaar zonder letsel uit.

Noem het muggeziften, maar als het je overkomt ben je blij dat je niet in een Upje zit.
Borrelpraat.

Een klant van mij reed haar 108 frontaal te pletter tegen een vrachtwagen maar kwam weg met een gebroken rib.

Die A4 B8 is al wat ouder en groter is zeker niet per defenitie beter. Als je die frontaal platrijdt tegen een vrachtwagen dan heb je een gietijzeren 2.0 TDI op schoot.

Het is echt absurd om te denken dat jij wegkomt met blikschade terwijl je in een UP! met zwaar letsel zou zitten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins

Nu ga ik over een paar weken bij een ander project werken (projectduur onbekend). Deze zit op 100km enkele rit bij mij vandaan (de afstand vind ik prima. daar hoeft niks over besproken te worden).
Jongens, de afstand is voor mij het probleem niet. Ik ben een auto hobbyist en heb geen problemen met een eindje rijden iedere dag. Zeker niet in mijn geliefde auto.
Ook vond ik het juist wel aanlokkelijk om daar te werken omdat ik dan een extra centje kan vangen op de kilometervergoeding (maar met jullie huidige berekeningen merk ik dat daar niet veel van overblijft).
En de werkplek waar ik naar toe ga is een overheidswerkplek, waar ook een aanzienlijk hoger salaris bij gaat horen dan wat ik elders zou kunnen krijgen. En ik ben om bepaalde redenen maar 32u per week beschikbaar, wat ander werk vinden minder makkelijk maakt.
Ik hou graag de locatie van de werkplek buiten beschouwing. Het gaat mij hier puur om de stelling of een werkgever mij kan verplichten in hun auto te rijden.
Er is ook geen sprake van een standplaats waar ik vanuit zou kunnen vertrekken.

@Glashelder de B8 is het een na nieuwste A4 chassis op de markt. Is ook enorm veilig uit de test gekomen. maar om veiligheid gaat het me nieteens.
en daarbij is het ook logisch dat degene die met zijn voorkant tegen een ander aan komt, meer zichtbare schade heeft dan degene die van achter of in de zijkant geraakt wordt. Dit vanwege de kreukelzone. Dus als een a4 achterop een peugeot 208 zou klappen dan heeft de a4 meer zichtbare schade. Dit is puur om de klap op te vangen zodat de bestuurders de minste impact krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door 7Sins op 25-10-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Prima, maar het punt blijft staan :p En dat is dat dit..
Upje hoeft er maar iets kleins te gebeuren en je bent zo plat als een dubbeltje; daar stap je echt niet zomaar zonder letsel uit.
Gewoon borrelpraat van de bovenste plank is.

Als je in een UP! dood bent door een botsing dan ben je in een A4 minstens zwaargewond.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07 13:49
[quote][b][

Ik ben er achter gekomen dat het niet om status bij de klant gaat, en ook niet over zekerheid op de weg..maar puur een geldkwestie.]

Ik wilde hier nog even op inhaken.

Ik denk dat ze hier niet eerlijk zijn. Er zijn gangbare tarieven om personeel in te huren, en die zijn makkelijk opvraagbaar. Dat zijn doorgaans all-in uurtarieven.Jouw uurtarief gaat waarschijnlijk niet omhoog waneer je in een Polo ipv Up rijdt, maar het gaat dan wel ten koste van een stukje van hun marge.

Dit is een flauw onderhandelingstrucje, net zoals het vriendelijk doen. Is een teken aan de wand wat betreft het soort werkgever dat ze zijn.
Ze doen dan wel amicaal, maar als puntje bij paaltje komt laten ze jou 100k/jaar in een UP rijden, ook nadat jij aangegeven hebt dit niet te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
7Sins schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:58:
[...]

Ook vond ik het juist wel aanlokkelijk om daar te werken omdat ik dan een extra centje kan vangen op de kilometervergoeding (maar met jullie huidige berekeningen merk ik dat daar niet veel van overblijft).
Bij 19 cent/km en een beheerste rechtervoet zou je precies quitte kunnen spelen. Bij de geboden 140/200 * 19 cent/km leg je er een aardig bedrag bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
Glashelder schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38:
Als je in een UP! dood bent door een botsing dan ben je in een A4 minstens zwaargewond.
Als ik zelf mag kiezen ben ik liever minstens zwaargewond dan zeker dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

7Sins schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:58:
En de werkplek waar ik naar toe ga is een overheidswerkplek, waar ook een aanzienlijk hoger salaris bij gaat horen dan wat ik elders zou kunnen krijgen. En ik ben om bepaalde redenen maar 32u per week beschikbaar, wat ander werk vinden minder makkelijk maakt.
Voor de langere termijn, zou je ook kunnen kijken of je kunt verambtelijken en direct een aanstelling krijgt bij dat overheidsonderdeel. Bij de rijksoverheid zit men over het algemeen te springen om mensen (en kennis) intern te krijgen ipv te werken met uitzend/detaceer constructies. Ook is 32 uur veel makkelijker bespreekbaar bij de overheid dan in de standaard commerciële organisaties (36 uur is zelfs al full time...)

Pagina: 1 2 Laatste