Ik gebruik nu mijn laptop eigenlijk als een desktop, maar ik begin te merken dat ik aan de limiet zit van wat dat ding kan. Het gaat om deze laptop. Heb zelf nog een 250 gig ssd in gebouwd. Als ik teveel tegelijk probeer te doen (veel tabs in chrome, meerdere applicaties actief) merk ik dat ik RAM en CPU kracht te kort kom. Ook wil ik meer opslag capaciteit dan de 1 terabyte van nu.
Voor mijn gebruik is een dedicated GPU niet noodzakelijk denk ik (Game nooit), maar de optie tot een upgrade naar een dedicated GPU wil ik wel openhouden.
Enkele applicaties die ik regelmatig gebruik:
Lightroom, spotify, fusion360 (Is een dedicated gpu hiervoor nodig?), OpenSCAD, ziggo go, netflix.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro. Vroeger kon je nog in pricewatch voor 2 tientjes een windows licentie halen. Wat is daarmee gebeurd?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muise, Toetsenbord en speakers heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16 gb ram, 500 gig SSD + 2 TB HDD. Een degelijke cpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Ryzen heeft geen integrated graphics lijkt het, dus dan moet je wel een dedicated gpu aanschaffen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Energieniveau minder belangrijk, maar uiteraard is lager beter. Mag niet ten koste gaan van prestaties.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen binnen mijn budget?
Heb zelf dit kunnen samenstellen:
Voor ongeveer 30 euro extra kan ik ook voor MSI Z390-A PRO gaan, maar is dat het waard? Het lijkt alleen wat snellere usb poorten en wifi te hebben, niet echt nodig voor mij.
Voor mijn gebruik is een dedicated GPU niet noodzakelijk denk ik (Game nooit), maar de optie tot een upgrade naar een dedicated GPU wil ik wel openhouden.
Enkele applicaties die ik regelmatig gebruik:
Lightroom, spotify, fusion360 (Is een dedicated gpu hiervoor nodig?), OpenSCAD, ziggo go, netflix.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro. Vroeger kon je nog in pricewatch voor 2 tientjes een windows licentie halen. Wat is daarmee gebeurd?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muise, Toetsenbord en speakers heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16 gb ram, 500 gig SSD + 2 TB HDD. Een degelijke cpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Ryzen heeft geen integrated graphics lijkt het, dus dan moet je wel een dedicated gpu aanschaffen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Energieniveau minder belangrijk, maar uiteraard is lager beter. Mag niet ten koste gaan van prestaties.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen binnen mijn budget?
Heb zelf dit kunnen samenstellen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | MSI Z370-A PRO | € 94,38 | € 94,38 |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 44,77 | € 44,77 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 127,45 | € 127,45 |
1 | Corsair CX450M | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 84,35 | € 84,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 828,40 |
Voor ongeveer 30 euro extra kan ik ook voor MSI Z390-A PRO gaan, maar is dat het waard? Het lijkt alleen wat snellere usb poorten en wifi te hebben, niet echt nodig voor mij.