Toon posts:

Upgrade vraagje over

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Da Dude
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:54
Ik wil mijn PC upgraden met een nieuw Moederbord, CPU en geheugen.

Ik heb een paar vragen. Past deze config?

MSI B360 GAMING PRO CARBON
https://www.megekko.nl/pr...SI-B360-GAMING-PRO-CARBON

Intel Core i5 8600K
https://www.megekko.nl/pr...51-v2/Intel-Core-i5-8600K

Qua DDR4 geheugen. Het Mobo heeft een geheugen snelheid van 2666 MHz.

Is het dan zinvol op die snelheid geheugen te halen, en geen extra geld te besteden aan snellere geheugenbalkjes?

Ik hoor graag of dit wat is, zodat ik zsm kan bestellen

Alle reacties

• -_Frank_-
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-05-2022
Het moederbord en de cpu zijn compatible en Kan je dus prima samen gebruiken. Heb je hier wel een andere koeler dan de stock koeler bij?
Over het ram weet ik het eigenlijk niet zo goed misschien dat je je ram zou kunnen overclokken maar hier heb ik geen verstand van, er zijn vast genoeg anderen die dat wel hebben die nog gaan reageren.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom een K cpu op een moederbord waarmee niet is over te klokken? Ze doen bij Megekko net of de 8600K in de aanbieding is terwijl de normale prijs €240 is. Je betaalt op dit moment veel teveel voor een Intel cpu. Overweeg een AMD Ryzen 5 2600 op B450 en 16GB 3000 of 3200 MT/s geheugen.
Sneller geheugen dan 2666 is onzin op B360 omdat het niet sneller loopt dan dat.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Overclock optie (lichte overclock kan zelfs met stockkoeler)
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: MSI X470 Gaming Plus

Alternatief (niet overclocken)
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Alles ik ook bij Megekko te bestellen mocht die shop jouw voorkeur hebben.

De Ryzen 7 is ook nog een optie als je hogere resoluties speelt of ook wat foto/videobewerking doet.

Passende RAM kitjes:
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Hoe zit het met de rest van je systeem? Hopelijk geen voeding van 10 jaar oud ofzo.. ?
Wat heb je nu van CPU ?

• Da Dude
Hoe zit het met de rest van je systeem? Hopelijk geen voeding van 10 jaar oud ofzo.. ?
Wat heb je nu van CPU ?
Ik heb nu een 4e generatie i7 4770 met een Geforce GTX 970. En een 750 Watt voeding van 4 jaar oud.
Nu mijn PC, en dan volgend jaar ofzo mijn GPU was het idee.

Bedankt voor je info. Ik ben helemaal niet meer op de hoogte van AMD processoren. Maar qua prijs zijn ze erg aantrekkelijk.

• Da Dude
Uszka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:05:
Waarom een K cpu op een moederbord waarmee niet is over te klokken? Ze doen bij Megekko net of de 8600K in de aanbieding is terwijl de normale prijs €240 is. Je betaalt op dit moment veel teveel voor een Intel cpu. Overweeg een AMD Ryzen 5 2600 op B450 en 16GB 3000 of 3200 MT/s geheugen.
Sneller geheugen dan 2666 is onzin op B360 omdat het niet sneller loopt dan dat.
Dat zag ik, dat je niet duurdere DDR4 geheugens hoeft te kopen dan je mobo aan kan.
Bedankt voor je info.

Ik zag nu de optie met black ops 4, die ik toch wil halen.

• Uszka
  • Nu online
Doe eerst een nieuwe videokaart. Een i7-4770 is zo slecht nog niet https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard. Zal iets onder de 4790 zitten maar kan nog prima mee.

Welk merk en type is de voeding?

• Da Dude
Uszka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:27:
Doe eerst een nieuwe videokaart. Een i7-4770 is zo slecht nog niet https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard. Zal iets onder de 4790 zitten maar kan nog prima mee.

Welk merk en type is de voeding?
Een Cooler Master V Series V750.

Ik wil 2 schijven van 4 Tb plaatsen in mijn PC, en mijn huidige systeem kan dat niet aan, en wil niet de schijven gaan opsplitsen. (Ik kan nu max 2Tb disk lezen).

• Uszka
  • Nu online
Da Dude schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Een Cooler Master V Series V750.
Kan nog jaren mee.
Ik wil 2 schijven van 4 Tb plaatsen in mijn PC, en mijn huidige systeem kan dat niet aan, en wil niet de schijven gaan opsplitsen. (Ik kan nu max 2Tb disk lezen).
Gebruik je 32 bits Windows?

• Da Dude
Gebruik je 32 bits Windows?
Nee 64 bits. Maar na wat googlen kan mijn setup blijkbaar alleen 3 of meer terra aan als externe HD, maar niet intern.

[Voor 45% gewijzigd door Da Dude op 23-10-2018 22:41]

• Uszka
  • Nu online
Dan is de partitiestijl van de schijf waarschijnlijk MBR ipv GPT. Dat los je alleen op door de schijf opnieuw te partitioneren en niet door een nieuw moederbrod, cpu, ram e.d.

[Voor 45% gewijzigd door Uszka op 23-10-2018 22:51]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da Dude ik zou nog ff wachten met upgraden van een i7-4770. wat mankeert er nu aan ?
er is niets veel veranderd met je vraag van vorig jaar ;) Intel Core i7-4770 upgraden naar I5 6e generatie?

[Voor 43% gewijzigd door Hackus op 23-10-2018 23:01]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Da Dude
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
@Da Dude ik zou nog ff wachten met upgraden van een i7-4770. wat mankeert er nu aan ?
Niks eigenlijk, behalve dat hij 5 jaar oud is. Ik dacht een flinke boost te geven, maar het blijkt nog steeds een geringe upgrade. Ik game er vooral op, en wilde mijn pc voor battlefield 5 klaarmaken. Maar een update van de GPU is genoeg?
Uszka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:49:
Dan is de partitiestijl van de schijf waarschijnlijk MBR ipv GPT. Dat los je alleen op door de schijf opnieuw te partitioneren en niet door een nieuw moederbrod, cpu, ram e.d.
Dus als ik alles zo lees, ook de review van hardware.info. Kan ik eigenlijk nog wel even vooruit.
en de schijven converteren naar GPT zou dan een uitkomst zijn. 1 is leeg, kan dat morgen proberen.
Die zit in een externe behuizing, dus dat moet lukken. En dan eens inbouwen. De schijven in mijn pc zijn nog 5400RPM. Die wil ik dus ruilen voor grotere 7200RPM disks

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da Dude koop een SSD en een GTX1060 6GB is al beter dan je 970. maar een GTX1070 lijkt me een beter aankoop.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Da Dude
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:05:
@Da Dude koop een SSD en een GTX1060 6GB is al beter dan je 970. maar een GTX1070 lijkt me een beter aankoop.
Ik heb een SSD van 250Gb voor mijn OS en 1 a 2 games die ik veel doe.
De rest gaat naar een HD, voor de rest.

Ik denk dat ik voor nu alleen mijn DDR3 geheugen van 8 naar 16Gb upgrade. En dan eens kijk naar een nieuwere GPU.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Da Dude schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:09:
[...]

Ik heb een SSD van 250Gb voor mijn OS en 1 a 2 games die ik veel doe.
De rest gaat naar een HD, voor de rest.

Ik denk dat ik voor nu alleen mijn DDR3 geheugen van 8 naar 16Gb upgrade. En dan eens kijk naar een nieuwere GPU.
ik dacht dat je dat vorig jaar al had gedaan (8GB extra)

• Da Dude
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:13:
[...]
ik dacht dat je dat vorig jaar al had gedaan (8GB extra)
Was het idee, maar waren de prijzen enorm omhoog geschoten. Toen had ik het maar even gelaten.
En ik kan niet bijprikken. Ik heb echt een budget mobo met 2 geheugensloten, en moet dus de 2x4Gb vervangen voor 2x8Gb.

[Voor 21% gewijzigd door Da Dude op 23-10-2018 23:21]

• Uszka
  • Nu online
Gebruikt kopen. V&A aangeboden: Crucial Ballistix Sport 16GB (2x8GB) 1600 Mhz zou niet meer dan €65 - €70 hoeven kosten.

• Da Dude
Klopt, op Amazon.de heb je (geen balistic) maar wel 2x8Gb voor 89,- incl gratis verzenden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Da Dude schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:16:
[...]

Was het idee, maar waren de prijzen enorm omhoog geschoten. Toen had ik het maar even gelaten.
En ik kan niet bijprikken. Ik heb echt een budget mobo met 2 geheugensloten, en moet dus de 2x4Gb vervangen voor 2x8Gb.
zoals hierboven aangegeven door uszka is een goede optie

• Inrage
Ik draai BF 1 nog vrij ok op 1080p met de GTX970... af en toe wel wat frame drops maar op redelijke settings toch tussen de 40-50fps. M'n CPU is trouwens nog ouder en minder cores, heb nog een (overclocked) i5 3570k

Als ik op m'n 1440p monitor speel dan is het wel plots een drama.

Die i7 4770K kan je ook nog wel een stukje overclocken mits je een goede koeler hebt. Maar als ik lees dat je een "budget" mobo hebt dan zou dat wel eens kunnen tegenvallen. Geen idee waarom je dan een overclock CPU met een pover mobo gekocht hebt... maar ja, fouten van het verleden ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inrage schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:37:

Die i7 4770K kan je ook nog wel een stukje overclocken mits je een goede koeler hebt. Maar als ik lees dat je een "budget" mobo hebt dan zou dat wel eens kunnen tegenvallen. Geen idee waarom je dan een overclock CPU met een pover mobo gekocht hebt... maar ja, fouten van het verleden ;)
i7-4770 (nonK)

• Inrage
Ow... ik zit nog maar aan m'n 1e koffie vandaag ;)

• Da Dude
Geen idee waarom je dan een overclock CPU met een pover mobo gekocht hebt... maar ja, fouten van het verleden ;)
Ik heb 5 jaar terug deze PC kant en klaar gekocht. Was toen prijstechnisch beter dan zelf bouwen (hele mooie aanbieding). Ik heb alleen 2 a 3 jaar later de GPU vervangen voor een gtx970.

Ik heb nu via een tweaker een 1070 gekocht. Een MSI GeForce GTX 1070
De 16Gb was al verkocht, maar dat wordt ook nog geregeld als er wat leuks voorbij komt.

Kan de 970 van mij te koop, en hopelijk kan ik de kaart inbouwen voor de Beta van Fallout 76.

Kijken of dat iig al verschil maakt.

[Voor 3% gewijzigd door Da Dude op 24-10-2018 14:40]

• Da Dude
Vandaag mijn GTX 970 vervangen voor een 1070 GTX.
En geeft precies de boost die ik nodig heb.
Geheugen komt wel binnenkort.

Iedereen bedankt voor het meedenken, en me voor in de toekomst ook AMD een kans te geven. Dat scheelt zeker atm. in prijs. en qua prestaties voor gamen maakt het geen verschil.
Of ik overstap van Nvidia naar Radeon weet ik nog niet ;-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee