Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2070 rtx windforce hype

Pagina: 1
Acties:

• Duranor
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11-12-2020
Vandaag komt mijn gigabyte windforce 2070 over de vloer tussen 8 en half 11 (besteld bij alternate voor 533 euro op vrijdag als pre-order).

Ik geloof wel dat RTX een ding gaat worden.(aangezien het makkelijker te implementeren is door developers) mocht AMD nog niet in de buurt komen qua performance van een 1080 in 2019. Zoals ik zag op de grafieken van tweakers is de 2070 rtx 8 tot 10% sneller dan de 1080. En aangezien ik speel op full hd en waarschijnlijk nog een 2de monitor op full hd wil gaan kopen (of nog ergens had liggen) had ik niet echt baat bij iets dat nog sneller zou moeten zijn.

Ook heeft nvidia met 1 van zijn laatste drivers de performance van zijn 10xx varianten naar beneden gedropt. (Vergelijking: 399 vs 4xx) YouTube: NVIDIA Slows Performance in New Drivers
Daarbij denk ik dat software matig er ook veel verbeterd is en dat de snellere geheugen vooral de reden is om dit te kopen.

[Voor 14% gewijzigd door Duranor op 23-10-2018 07:49]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Duranor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:59:
Ik ben van de nieuwe kaart uit gegaan omdat hij zuiniger is vergeleken met mijn 960 gtx msi gaming 4G (En volgens mij ook veel zuiniger/minder heet dan een 1080 of ti variant). idle 70 watt naar 12 watt en 235 watt naar 185 watt bij full load.
Klopt niets van. Een 960 zit met verbruik op het niveau van een 1060 en de 2070 zit heel dicht op een 1080. Idle is de 1080 zelfs zuiniger https://nl.hardware.info/...resultaten-stroomverbruik

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

MazeWing

passionate & cynical

Heel leuk voor je, maar daar hebben we [nVidia GeForce RTX 20xx] Levertijden en Beschikbaarheid voor.

Volgens mij is het niet nodig om een eigen topic hierover te maken.

Desktop: Ryzen 5800X | 16 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:21
Idle 70 watt? Ja, voor het hele systeem.. ik geloof er geen hout van dat een 2070 minder verbruikt. Ik zie al waar jij je cijfers vandaan haalt - uit de Tweakers review, en die gebruikt bij de 960 het hele systeem bij power consumptie, en bij de 2070 alleen de kaart.

Als ik een review van Guru3D nalees komt het ingame verbruik op 120W max uit.

Verder moest ik wel lachen om het ray-tracing is makkelijk te implementeren verhaal. Sure. Daarom is het er ook nog niet :). En die drivers neem ik maar even met een kilo zout.

Maar goed. Laat dat de pret niet drukken, veel plezier met de kaart!

[Voor 42% gewijzigd door Nat-Water op 23-10-2018 07:36]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Duranor
Nat-Water schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:24:
Idle 70 watt? Ja, voor het hele systeem.. ik geloof er geen hout van dat een 2070 minder verbruikt. Ik zie al waar jij je cijfers vandaan haalt - uit de Tweakers review, en die gebruikt bij de 960 het hele systeem bij power consumptie, en bij de 2070 alleen de kaart.

Als ik een review van Guru3D nalees komt het ingame verbruik op 120W max uit.

Verder moest ik wel lachen om het ray-tracing is makkelijk te implementeren verhaal. Sure. Daarom is het er ook nog niet :). En die drivers neem ik maar even met een kilo zout.

Maar goed. Laat dat de pret niet drukken, veel plezier met de kaart!
Jaa klopt ik maakten inderdaad wat fouten bedankt dat de tweakers community er boven op zit om je even snel te verbeteren!

RTX is er nu nog niet omdat de meeste grafische kaarten gebasseerd zijn op de oude techniek waardoor zij 2 technieken moeten door voeren. Maar het idee is dat als nvidia zolang nog koning blijft met zijn videokaarten er een grotere kans is dat er meer prioriteit komt op RTX als men daadwerkelijk ook het nut gaat in zien.

Ja echt ze hebben prestaties naar beneden gehaald in de nieuwe drivers waarom zou je dat niet geloven?

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:21
Omdat je dat altijd hoort bij alles wat nieuw is. Ga maar eens buurten in een thread over iOS, Windows, wat dan ook. Altijd hetzelfde.

En je bron is nou niet echt betrouwbaar - dat filmpje kan net zo goed door mijn trollende neefje Youri zijn gemaakt. Er is nergens een officiële bron te vinden die het bevestigt. Als er al een verschil is denk ik eerder dat het meetonnauwkeurigheid is, of een andere factor.

[Voor 27% gewijzigd door Nat-Water op 23-10-2018 08:09]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
@Duranor, jouw driver onzin filmpje is al zovaak debunked...

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-06 21:33
Ik ben wel nieuwsgierig of Gigabyte dit jaar wat hogere punten met hun koeling weet te scoren. In de 10xx en Vega serie waren er veel verhalen te vinden dat ze vanwege hun slechte koeling werden aangemerkt als slechtste videokaartleverancier.

• Beowulf65
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 13:17
Duranor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:48:
[...]

Jaa klopt ik maakten inderdaad wat fouten bedankt dat de tweakers community er boven op zit om je even snel te verbeteren!

RTX is er nu nog niet omdat de meeste grafische kaarten gebasseerd zijn op de oude techniek waardoor zij 2 technieken moeten door voeren. Maar het idee is dat als nvidia zolang nog koning blijft met zijn videokaarten er een grotere kans is dat er meer prioriteit komt op RTX als men daadwerkelijk ook het nut gaat in zien.

Ja echt ze hebben prestaties naar beneden gehaald in de nieuwe drivers waarom zou je dat niet geloven?
De twee technieken zullen idealiter nog wel even naast elkaar gebruikt worden omdat het aantal gebruikers voor de oude techniek gigantisch is ten opzichte van de RTX 20xx gebruikersbasis, gezien de prijzen voor de 2080(ti) zal dat nog wel even zo blijven ook. RTX exclusive zal dan ook nooit op korte of zelfs op middellange een "prioriteit" worden voor ontwikkelaars omdat ze het risico lopen bij een "RTX only" spel veel omzet te verliezen. Ik vermoed dat pas bij de volgende generatie RTX GPU's de ondersteuning snel kan gaan groeien mits de vraag er ook is.

Wat betreft nieuwe drivers en lagere prestaties voor ouder GPU's, dat verhaal komt steeds naar voren bij de introductie van een nieuwe generatie GPU's en dat geldt voor zowel Nvidia als AMD. Niet teveel geloof aan hechten. Volg gerenommeerde reviewers als LinusTechtips en JayzTwoCents, als er een kern van waarheid in zit dan zullen ook zij dat zonder meer melden met maar dan met echte bewijzen.

• Duranor
Beowulf65 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

De twee technieken zullen idealiter nog wel even naast elkaar gebruikt worden omdat het aantal gebruikers voor de oude techniek gigantisch is ten opzichte van de RTX 20xx gebruikersbasis, gezien de prijzen voor de 2080(ti) zal dat nog wel even zo blijven ook. RTX exclusive zal dan ook nooit op korte of zelfs op middellange een "prioriteit" worden voor ontwikkelaars omdat ze het risico lopen bij een "RTX only" spel veel omzet te verliezen. Ik vermoed dat pas bij de volgende generatie RTX GPU's de ondersteuning snel kan gaan groeien mits de vraag er ook is.

Wat betreft nieuwe drivers en lagere prestaties voor ouder GPU's, dat verhaal komt steeds naar voren bij de introductie van een nieuwe generatie GPU's en dat geldt voor zowel Nvidia als AMD. Niet teveel geloof aan hechten. Volg gerenommeerde reviewers als LinusTechtips en JayzTwoCents, als er een kern van waarheid in zit dan zullen ook zij dat zonder meer melden met maar dan met echte bewijzen.
Het probleem is met dit soort reviewers is dat ze nooit in depth kijken naar dit soort problemen... of uberhaupt kijken naar driver verschillen, meestal word er een review gepost en dan word er later niet meer gekeken of er performance verbeteringen zijn ja of nee.

• Duranor
XFlame schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:25:
Ik ben wel nieuwsgierig of Gigabyte dit jaar wat hogere punten met hun koeling weet te scoren. In de 10xx en Vega serie waren er veel verhalen te vinden dat ze vanwege hun slechte koeling werden aangemerkt als slechtste videokaartleverancier.
Dit is precies dezelfde koeling maar dan op de 2080 RTX, van Gigabyte.

https://tweakers.net/ext/f/1SeVfzSMGRKsmxTNqVidLHqI/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Pxz4jTtWV27diQ3PHkirJryt/thumb.jpg

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-06 11:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Duranor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Dit is precies dezelfde koeling maar dan op de 2080 RTX, van Gigabyte.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat een nog veel belangrijker vraag is, hebben de fans van Gigabyte koelers nu eindelijk iets beters dan glijlagers?

Gigabyte was het enige (zogenaamde 8)7 ) A-Merk wat daarin achterbleef op de rest.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Beowulf65
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 13:17
Duranor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Het probleem is met dit soort reviewers is dat ze nooit in depth kijken naar dit soort problemen... of uberhaupt kijken naar driver verschillen, meestal word er een review gepost en dan word er later niet meer gekeken of er performance verbeteringen zijn ja of nee.
YouTube: IS NVIDIA RUINING YOUR PERFORMANCE?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True