Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• huinda
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 30-11-2018
Mijn vraag
Ik heb te horen gekregen dat de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC vrij hoog oploopt in de temperaturen. Kan dit verder nergens terugvinden. Ik was namelijk van plan deze videokaart aan te schaffen vanwege zijn goede prijs. Hoe denken jullie over deze temperaturen? Is het gewoon een goede kaart waar je geen throttles zult hebben wanneer bepaalde temperaturen worden behaald?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.V.T.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dit gevonden op de subreddit genaamd buildapc. Hierop werd mij verteld dat ik deze kaart zou moeten vermijden ondanks de goede prijs. Heb zelf niks kunnen terugvinden over de temperaturen van deze kaart.

Alvast bedankt!
...

Beste antwoord (via huinda op 23-10-2018 13:07)

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:45
De MSI Armor staat doorgaans niet goed aangeschreven vanwege de slechte koelprestaties. Op een 580 is het wellicht nog te doen, maar voor de higher-end modellen is de Armor niet aan te raden. Om die reden is de Armor vaak goedkoper dan vergelijkbare modellen en alleen aan te raden wanneer je het persoonlijk het prijsverschil waard vindt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

huinda schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:43:
...Heb zelf niks kunnen terugvinden over de temperaturen van deze kaart.

https://www.guru3d.com/ar...80-gaming-x-review,6.html

De meeste CPU's throttlen tegen de 90 graden; de meeste GPU's pas vanaf een graadje of 95 a 100.

Maar ja, als jij een RX 580 inbouwt in een kast zonder verdere koeling of andersoortige doorstroom, dan klopt bovenstaand plaatje niet meer en kan je best 90 graden aantikken bij een hoge load.

/edit: zie nu pas dat je in Eerste build €900 een nieuwe PC samenstelt. Over het algemeen (mijn mening) is het niet handig om dan allerlei sub-topics te openen met niche vragen. Of niet te vermelden in welk systeem de 580 wordt geplaatst.

[Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2018 22:48]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• huinda
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 30-11-2018
MAX3400 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

[Afbeelding]
https://www.guru3d.com/ar...80-gaming-x-review,6.html

De meeste CPU's throttlen tegen de 90 graden; de meeste GPU's pas vanaf een graadje of 95 a 100.

Maar ja, als jij een RX 580 inbouwt in een kast zonder verdere koeling of andersoortige doorstroom, dan klopt bovenstaand plaatje niet meer en kan je best 90 graden aantikken bij een hoge load.

/edit: zie nu pas dat je in Eerste build €900 een nieuwe PC samenstelt. Over het algemeen (mijn mening) is het niet handig om dan allerlei sub-topics te openen met niche vragen. Of niet te vermelden in welk systeem de 580 wordt geplaatst.
Ik was van plan het deze avond te gaan bestellen en vroeg hierbij om een final check op reddit, hierbij vertelden ze mij dat deze kaart super heet loopt. En aangezien het mijn eerste build is wilde ik het wel zeker weten.

Ik vroeg me af aan de hand van je reactie of het wel om dezelfde MSI RX580 gaat het lijkt namelijk eerder op https://tweakers.net/pric...-rx-580-gaming-x-8gb.html Kan ook zijn dat ze gelijk zijn dat is dan mijn fout. Verder zou deze GPU dus prima werken in een https://tweakers.net/pricewatch/1179091/nzxt-h500-wit.html? Super bedankt trouwens voor je snelle reactie, ik begrijp waarom het beter geweest was om het in mijn eerste topic te vragen excuses hiervoor!

• superrock
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 00:31
Lijkt me normaal dat die armor versie warmer/luider is dan andere kaarten. Die koeler ziet er ook wel een beetje ondermaats uit. Maar goed je kunt altijd nog undervolten als je het te luid vindt of retourneren. Die gaming x is trouwens wel een van de betere modellen dus daar kun je de armor versie absoluut niet mee vergelijken.

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14-06 09:28
huinda schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:58:
[...]

Ik was van plan het deze avond te gaan bestellen en vroeg hierbij om een final check op reddit, hierbij vertelden ze mij dat deze kaart super heet loopt. En aangezien het mijn eerste build is wilde ik het wel zeker weten.

Ik vroeg me af aan de hand van je reactie of het wel om dezelfde MSI RX580 gaat het lijkt namelijk eerder op https://tweakers.net/pric...-rx-580-gaming-x-8gb.html Kan ook zijn dat ze gelijk zijn dat is dan mijn fout. Verder zou deze GPU dus prima werken in een https://tweakers.net/pricewatch/1179091/nzxt-h500-wit.html? Super bedankt trouwens voor je snelle reactie, ik begrijp waarom het beter geweest was om het in mijn eerste topic te vragen excuses hiervoor!
De meeste reviews worden gedaan in open air cases, wat dus inhoud dat de geposte temperaturen het laagste zijn wat mogelijk is met standaard koeling.
Daarnaast krijg je gewoon wat je betaald, je kan ook een triple fan design kiezen i.p.v. double fan. Air flow is gewoon belangrijk voor niet blower fans, je moet er gewoon voor zorgen dat er genoeg lucht geblazen word op de GPU en dat valt het wel mee. Vriend van me heeft een RX580 in coolermaster masterbox lite, die niet echt bekend staan om hun air flow en die kaart word in zijn kast maar iets van 70°C stock.

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:45
De MSI Armor staat doorgaans niet goed aangeschreven vanwege de slechte koelprestaties. Op een 580 is het wellicht nog te doen, maar voor de higher-end modellen is de Armor niet aan te raden. Om die reden is de Armor vaak goedkoper dan vergelijkbare modellen en alleen aan te raden wanneer je het persoonlijk het prijsverschil waard vindt.

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Mijn RX480 Armor is stiller dan m'n Gigabyte RX580... de RX580 heeft een wat hogere clockspeed maar qua temperatuur zal het niet heel veel schelen lijkt me.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True