Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eerste build €900

Pagina: 1
Acties:

• huinda
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 30-11-2018
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Vooral gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€900 is ongeveer waar ik naar streef, €950 is mogelijk incl verzendkosten etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Puur de pc met de standaard 7 componenten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik ben zelf groot fan geworden van AMD laatste tijd, hierom ook gekozen voor GPU en CPU van AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil wel een mooie ogende build hierom heb ik gekozen voor een modulaire voeding, geluidsniveau is niet een groot probleem als het maar niet rare geluiden gaat produceren

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Misschien later,

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 105,05€ 105,05
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 239,-€ 239,-
1NZXT H500 Wit€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16W€ 142,50€ 142,50
1Corsair RM550x (2018)€ 89,65€ 89,65
1Samsung 860 EVO 500GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,05

PC zal gebruikt worden voor 1080p gaming (hierbij is een fps van 60 voldoende)

Zelf heb ik dit gecreëerd, ik was van plan om voor een andere versie van de RX580 te gaan alleen deze is momenteel uitverkocht. Wat ik verwacht van jullie is feedback op hoe de build is samengesteld en eventuele aanpassingen,toevoegingen wat besproken kan worden. Ik ben van plan de build in de week van 23-10-2018 te gaan bouwen.

Ook heb ik ervoor gekozen om een HDD weg te laten en te gaan voor een 500GB SSD, dit heb ik gebaseerd op het feit dat een tweaker in een post zei dat wanneer de 500GB SSD vol zit dat ze dan nog veel goedkoper zijn. Dit klonk vrij logisch naar mijn mening en heb hierop mijn keuze gebaseerd.

Verder heb ik nog wat pech gehad (Naja pech meer nalatigheid van mijn kant). Er was namelijk een kitje RGB ram van Corsair vengeance voor dezelfde prijs als de nu geselecteerde RAM, De GPU die ik wilde van gigabyte met een mooie backplate en alles is uitverkocht, en de RM550X is met 15 euro gestegen. Hierom een iets anders build gecreeërd

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Mooie prijs voor de RX580. Voeding zou ik omruilen voor pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M die ruim voldoende is. De prijzen van de RM stijgen weer, dus heb je er niet veel aan.
of niet-modulair pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

edit: RAM met witte heatsink moet je deze hebben pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W

[Voor 19% gewijzigd door Hackus op 17-10-2018 10:38]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• huinda
@Hackus

Bedankt voor je reactie, ik heb aan de hand van je reactie 3 vraagjes.

De voeding die je geselecteerd hebt wat is daarmee het verschil tussen deze en de TXM550 van corsair die een stuk goedkoper is. Ik heb namelijk lang na zitten denken over de juiste voeding en ik ben al snel ongerust over dat er iets mis kan gaan met de voeding vanwege geen ervaring.

Verder weet ik dat het verschil tussen mijn geselecteerde RAM en jouw geselecteerde RAM zit tussen het CL-16 en CL-15 maar in hoeverre ga ik de betere CL-15 merken?

En is de build in z'n geheel wel voldoende? Ben van plan vrijdag te gaan bestellen

[Voor 7% gewijzigd door huinda op 17-10-2018 10:51]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@huinda De RAM die ik aangeef is compatible met je moederbord nu. Die jij hebt gekozen misschien na de BIOS update van aug 2018. Corsair TX550M V2 bedoel je ? Dat is ook wel een goede voeding a €79,- dus duurder dan de Formula Gold. en is semi-modulair. net wat jij wilt. Je hoeft je geen zorgen te maken of het goede producten zijn. (wij) adviseren goede onderdelen, anders heeft het weinig nut natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• huinda
@Hackus Bedankt voor je feedback ben nu uitgekomen op dit lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 105,05€ 105,05
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 239,-€ 239,-
1NZXT H500 Wit€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W€ 156,01€ 156,01
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,50€ 79,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,37

Ga het vrijdag bestellen!

• Rolucious
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-05 21:47
Ik zou eigenlijk ook eenzelfde systeem willen, dus ga dankbaar gebruik maken van deze configuratie.
Wat ik mij echter afvroeg was waarom die nieuwe Intel quad dlc niet geïmplementeerd wordt. Die is volgens mij een stuk sneller voor een kleine meer prijs.
pricewatch: Intel 660p 512GB

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:27
Sneller op papier. In praktijk voor dit gebruik niet merkbaar.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Rolucious schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:43:
Ik zou eigenlijk ook eenzelfde systeem willen, dus ga dankbaar gebruik maken van deze configuratie.
Wat ik mij echter afvroeg was waarom die nieuwe Intel quad dlc niet geïmplementeerd wordt. Die is volgens mij een stuk sneller voor een kleine meer prijs.
pricewatch: Intel 660p 512GB
Ja, en dan de vraag of je dat verschil gaat merken in je dagelijkse gebruik.

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:17

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik heb persoonlijk ontzettend goede ervaringen met de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold. Ik weet niet hoe de andere tweakers hier tegenaan kijken?

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True