Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• brtkpr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-06 08:16
Beste tweakers,

Ik sta op het punt een nieuwe 55 inch TV voor in de huiskamer aan te schaffen. We hebben een redelijk licht huis met aan beide kanten behoorlijk wat lichtinval, alhoewel in de avond het goed verduisterd kan worden.

Ik kan voor een mooie prijs aan zowel een Samsung Qe55q7f of Sony KD-55XF9005 komen.
Beide televisies hebben zo hun voordelen (helderheid, snelheid en zwart weergave) maar ben er nog steeds niet uit.

In de winkel lukken beide toestellen goed beeld te geven waarbij ik vind dat ze beide wel wat overdreven zijn kwa kleuren. Beide hebben een goede zwart weergave van bijvoorbeeld ondertitel balken.

De Sony heeft een Fald paneel de Samsung niet. De Sony heeft Android en dat vind ik dan weer jammer. De Samsung heeft een giga hoge helderheid maar zou wat minder goed zijn bij snelle Actie moment in bijvoorbeeld films.

Wat zouden jullie mij aanraden, puur gezien ik veel netflix kijk, gevolgd door films en af en toe paar uurtjes gamen?

Alle reacties

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 12:20
Ik had exact dezelfde twijfel (zie Midrange 55" 4K televisie gezocht van max €1200,-). We gaan voor de Sony. Die komt bij de meeste vergelijkingssites als winnaar uit de bus. Ik vond vooral Rtings.com erg waardevol.

Bij Sony gaat een cashbackactie lopen vanaf 25/10, dat levert (voor de 55") 100,- voordeel op.

Succes met je keuze.

[Voor 0% gewijzigd door NRG-81 op 22-10-2018 20:36. Reden: typo]

• brtkpr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-06 08:16
NRG-81 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:35:
Ik had exact dezelfde twijfel (zie Midrange 55" 4K televisie gezocht van max €1200,-). We gaan voor de Sony. Die komt bij de meeste vergelijkingssites als winnaar uit de bus. Ik vond vooral Rtings.com erg waardevol.

Bij Sony gaat een cashbackactie lopen vanaf 25/10, dat levert (voor de 55") 100,- voordeel op.

Succes met je keuze.
Bedankt, daar heb ik wat aan! Ik kan nu met inruil van mijn oude tv een Kd-55xf9005 krijgen met vogel beugel voor 1299, maar begrijp dat ik beter nog even kan wachten.

Ik was net nog even in de MM om een test te doen en ik vond op zich beide toestellen prima met de zwart weergave, maar de kleuren van de Samsung waren echt beetje overdreven.

Helaas is Android wel echt traag en de Tizen dan weer super snel.

Ik ga mee in jouw keuze

• Rokz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-06 15:00
Ook hier net de Sony gehaald. Ben zeer tevreden over t scherm en de look van de tv. Verder is idd Android iets aan de trage kant. Maar eenmaal zenders aan t zappen heb je t niet meer door en t zelfde met als je eenmaal in Netflix zit bijv. Dusja hoeveel hinder levert t op? Heel persoonsgevoelig denk ik! Ik vind t zelf geen hinder en stoor me er niet aan eenmaal in een film/tv zender

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:56
Ik zou de smarthub niet mee laten wegen bij de aanschaf van de televee. Ik heb zelf een Samsung met Tizen maar ik heb koppel hem alleen aan het internet als er een update is. Ik heb mijn tv smart gemaakt door middel van mijn PS4. Het gaat tenslotte om de beeld kwaliteit van een tv...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True