• JohnGrey
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-03 15:25
Om maar gelijk te beginnen; ik loop al een tijdje met een idee om van carrière te switchen.
Heb op dit moment een leuke en goed verdiende baan..
Maar zou toch graag als programmeur aan de slag willen. Liefst als ZZPer.

Vanaf mijn 13de ben ik al bezig met elektronica en computers/programmeren. En doe af en toe project als php programmeur. (planningssysteem, bibliotheeksysteem.. en nu bezig met werkvergunningen te digitaliseren)
Heb dit mezelf aangeleerd door veel boeken te lezen en gewoon te doen. Dus zal wel een cursus moeten volgen..

Maar kun je als -- nog zo'n omslag maken? heeft iemand hier ervaring mee?

• Jaqenhghar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 07:16

Jaqenhghar

Valar morghulis

Ik denk dat je jezelf te kort doet.

Waarom zou iemand dat niet kunnen?

• JohnGrey
Ja als je het zo zegt.. :)
Zal eerst wel moeten zorgen voor de juiste diploma's/papieren lijkt me?

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 11:25
Developmentwerk zijn papieren minder relevant. Als je kan aantonen dat je het niveau haalt heb je zo werk. Wij nemen ook regelmatig devs aan die niet (of niet helemaal) de juiste papieren hebben en doen dan een intakesessie om niveau te bepalen. Mensen met passie en kunde pik je er snel genoeg uit.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01 18:33
janzwart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:20:
Ja als je het zo zegt.. :)
Zal eerst wel moeten zorgen voor de juiste diploma's/papieren lijkt me?
Geen papieren nodig, wel een portfolio van 10-20 projecten die een beetje uniek zijn. (dus niet 10x dezelfde retail shop in wordpress :P )

Ten tweede moet je jezelf echt de vraag stellen of jij dit wel wil op jouw leeftijd, het is zwaar omdat je constant een nieuwe framework moet leren en non stop ermee bezig zijn. Om maar als voorbeeld te noemen, jij noemt hier PHP maar de gehele markt verschuift meer en meer naar Java / .NET.

Verder hou ook rekening met dat jej zal inleveren op loon ivm ervarin gen PHP betaald minder.

Ik zelf was het programmeren zat na circa 10 jaar, als je mij nu achter een PC zet en een app moet schrijven dan kom ik geen meter verder. Dat komt omdat het geen perma skills zijn en je de syntax vrij snel weer vergeet, voor de rest verandert de markt te snel, zoals vermeld... je moet ermee bezig blijven.

• JohnGrey
Maar dat is juist het leuke van het werk, de nieuwe ontwikkelingen en de wegen die ingeslagen kunnen worden.
Zal wel even moeten "aanpoten" om weer bij te zijn. Maar dat is net zo interessant als een project zelf.

Het minder betaald krijgen is wel een uitdaging, als je het googled kom je uit op 3k-4k per maand? klopt dat?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
janzwart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:49:
Het minder betaald krijgen is wel een uitdaging, als je het googled kom je uit op 3k-4k per maand? klopt dat?
Wat heb je in gedachten als uurtarief?

• JohnGrey
markt is € 45-65 per uur?

• fire_me_up
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-10-2018
Mijn motto: alles kan. Maar spannend is het wel!

Ik ben 41 en ben vorig jaar zonder ervaring begonnen als consultant in de BI. Ik heb een achtergrond in de DataScience en wat programmeerervaring. Ik werk nu als devops engineer bij een groot bedrijf. Ik doe daar heel mooie ervaring op.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
Jij als accountmanager kun je toch wel scherper verhuren :P ? Heb je een netwerk of wil je via een tussenpartij aan de slag?

• JohnGrey
TukkerTweaker schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Jij als accountmanager kun je toch wel scherper verhuren :P ? Heb je een netwerk of wil je via een tussenpartij aan de slag?
Zelfs in deze markt moet ik scherper :D
Ik heb een klein netwerk, maar via een tussenpartij heeft eerst wel mijn voorkeur.

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 09:25
@DragonChaser hij is 37 geen 73 ;) dingen leren gaat op onze leeftijd echt nog steeds makkelijk hoor.

Ik zou toch eens even alles financieel goed op een rij zetten voor dat je een keuze maakt en een tarief kiest.
€45 lijkt me erg laag dat is wat ik meer dan 10 jaar geleden net uit school kon rekenen.
Zet alle kosten en wat je wil overhouden goed op een rij denk daarbij vooral ook aan: Afschrijving eventuele laptop, AOV, Pensioen, scholingskosten en aansprakelijkheidsverzekering. Hou er rekening mee dat je niet altijd opdrachten back to back kan doen en dus niet 100% facturabel bent. Daarnaast moet je, ondanks een AOV, toch altijd de eerste tijd zelf voor ziekte opdraaien want een betaalbare betaald alleen bij langdurige ziekte dus daar moet je ook wat tijd voor reserveren. Ik zou in eerste instantie rekening houden met maximaal 200 tot 220 facturabele dagen.
5 * 52 = 260 werkdagen, -25 vakantie+feestdagen, -5 ziekte, -10% niet verkocht

Verder: je hebt nog ruim 30 jaar te gaan dus ik zou maar doen wat ik leuk vindt. De markt staat te springen om programmeurs dus als je wat kan laten zien kom je er wel tussen. Zeker als je goed kan uitleggen waarom de ervaring die je als accountmanager hebt juist zo'n unieke aanvulling is.

[Voor 4% gewijzigd door jmzeeman op 22-10-2018 13:45]

• JohnGrey
Genoeg stof tot nadenken :)
Zal eens in mijn netwerk informeren en vast beginnen met Java / .Net,

Er is altijd een optie om parttime te beginnen lijkt me?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou eens bij UWV kunnen informeren, die bieden samebn met Centric omscholingstrajecten aan. Wordt je uiteraard eerst door Centric ingezet op klussen als junior, en ze betalen je vermoedelijk ook dusdanig (of ietsje meer mocht het UWV subsidieren en je de mazzel hebben dat ze dat niet in eigen zak steken ;) )

Maar ik zou rustig beginnen en mijn carriere niet meteen helemaal omgooien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DragonChaser
janzwart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:31:
Genoeg stof tot nadenken :)
Zal eens in mijn netwerk informeren en vast beginnen met Java / .Net,

Er is altijd een optie om parttime te beginnen lijkt me?
Ja alleen dit wordt freelance basis en om dit te doen raad ik aan om wat makkelijke projecten op te pakken voor een paar centen. Albeit gratis of voor 100 euro, je bouwt bekendheid op, kan linkje plaatsen naar je eigen website (na overleg) en het belangrijkste een portfolio.

PHP is helemaal niet verkeerd om mee te beginnen en vind dat de instap lager is dan met .NET, voornamelijk voordeel met PHP is dat je snel wat op kan zetten en verkopen. Ook dingen zoals een vaste klant krijgen waarbij jij de webshop een uurtje of twee per week bij houdt zijn dingen.

Ik raad .NET aan als je echt proffesioneel aan de slag wil en ooit werken aan game changing projecten, enorm schaalbaar en integreert met Azure (concurent AWS). De vraag voor programmeeurs is als hoog, maar .NET nog hoger.
jmzeeman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:43:
@DragonChaser hij is 37 geen 73 ;) dingen leren gaat op onze leeftijd echt nog steeds makkelijk hoor.
Twijfel ik niet aan, maar ook uit mijn post zijn mijn bedoelingen anders, om het samen te vatten.. bedoelde meer dat als je het zat bent dat je echt in een lastige positie komt. Zoals vermeld, zelf jaren geprogrammeerd en zocht gewoon rust.

De hoeveelheid overuren / na werk werken / leren stopt gewoon nooit, dingen als even een uurtje deployen voor het slapen gaan om 23:00, omdat een eerder tijdstip niet uit komt voor de klant.. :/

Om dan vervolgens te stoppen met programmeren en een andere baan te vinden is dan op dat punt zeer lastig (spreek uit ervaring). Dus ik waarschuwde alleen maar, dat de beslissing wel echt 100% moet zijn omdat dan op leeftijd 50 van carriere switchen alleen maar lastiger wordt ivm leeftijd. Tevens ben ik zelf 30 en wil gewoon die tijd aan familie besteden. :)

Verschilt per persoon en ik deel alleen mijn ervaring, men onderschat vaak hoeveel impact programmeren kan hebben op je leven en hoeveel jij moet doen om bijv. zoals ik 10 jaar in het vak te hebben gewerkt.

[Voor 10% gewijzigd door DragonChaser op 23-10-2018 10:04]

• Ennas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 13:52
Je bent 37. Je hebt zo'n 15 jaar gewerkt (ongeveer denk ik). En je hebt tot je pensioen nog minstens 30 jaar. Je doet jezelf tekort als je denkt dat je niet kunt switchen. Volg je hart!

En je verdiensten? Alles van waarde is weerloos. Natuurlijk wil je je kinderen (als je die hebt) en jezelf te eten en onderdak geven. Dus maak een plan waarin dat geregeld is.
Enjoy Life! Ga ervoor

[Voor 0% gewijzigd door Ennas op 23-10-2018 14:26. Reden: rekenfoutje ;-)]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

Yucon

*broem*

Waarom specifiek als zzp'er?

Anoniem: 224360

Ennas schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:48:
Je bent 37. Je hebt zo'n 25 jaar gewerkt (ongeveer denk ik). En je hebt tot je pensioen nog minstens 30 jaar. Je doet jezelf tekort als je denkt dat je niet kunt switchen. Volg je hart!

En je verdiensten? Alles van waarde is weerloos. Natuurlijk wil je je kinderen (als je die hebt) en jezelf te eten en onderdak geven. Dus maak een plan waarin dat geregeld is.
Enjoy Life! Ga ervoor
Tikfout? Tenzij hij als kind in de fabriek in China al begonnen is.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

DragonChaser schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:29:
[...]
jij noemt hier PHP maar de gehele markt verschuift meer en meer naar Java / .NET.
Ik heb niet het idee dat dat zo is. Zie je dit veel bedrijven zo, of toevallig bij het bedrijf of sector waar jij voor werkt?

Ik kan mij voorstellen dat het in dit geval slim is om in loondienst te gaan om zodoende te leren hoe bedrijven werken: Welke tooling, welke best practices, welke tarieven. Op basis daarvan ben je een betere ZZPer dan zelf je eigen dingetjes te bedenken. Ik zou uitkijken jezelf te laag in de markt te zetten. Goede developers zijn goud waard voor een bedrijf - ik heb het idee dat veel developers dat niet in zien.

[Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 23-10-2018 13:19]

• Ennas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 13:52
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

ehhh, ja...

• JohnGrey
Geen specifieke reden, misschien de vrijheid? Maar ook weer nadelen.

• JohnGrey
Wel mooi om te lezen dat er eigenlijk niemand is die zegt "beetje verstand! doe je toch niet!"
Ik neem het in me op en maak eerst een plan :)

• JohnGrey
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Was in bangladesh :X . #offtopic.

• The Eagle

The Eagle

Doe ons dan ook een lol en edit je post als je zelf de laatste bent geweest die gereageerd heeft. Nu wordt het gezien als onnodig je topic omhoog kicken / aandacht proberen te trekken. Houden we hier niet zo van, GoT is geen Facebook / Reddit / Twitter / <insert willekeurige sociale quatsch> ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JohnGrey
The Eagle schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:17:
Doe ons dan ook een lol en edit je post als je zelf de laatste bent geweest die gereageerd heeft. Nu wordt het gezien als onnodig je topic omhoog kicken / aandacht proberen te trekken. Houden we hier niet zo van, GoT is geen Facebook / Reddit / Twitter / <insert willekeurige sociale quatsch> ;)
Excuses je hebt gelijk |:(

• Yucon

Yucon

*broem*

janzwart schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Geen specifieke reden, misschien de vrijheid? Maar ook weer nadelen.
Zo te zien romantiseer je het geheel een beetje. Je opmerking over zzp'er wees al in die richting, maar het lijkt me verstandig om jezelf de vraag te stellen of dat misschien ook voor het programmeren zelf geldt.

Wat specifieker over zzp'en: leuk voor als je als ervaren rot in loondienst alles al wel eens gezien hebt.. maar juist in jouw situatie lijkt mij dat persoonlijk zo'n beetje de slechtste keuze die je kunt maken. Je hebt juist ervaren collega's om je heen nodig om snel te kunnen groeien.

• JohnGrey
Yucon schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Zo te zien romantiseer je het geheel een beetje. Je opmerking over zzp'er wees al in die richting, maar het lijkt me verstandig om jezelf de vraag te stellen of dat misschien ook voor het programmeren zelf geldt.

Wat specifieker over zzp'en: leuk voor als je als ervaren rot in loondienst alles al wel eens gezien hebt.. maar juist in jouw situatie lijkt mij dat persoonlijk zo'n beetje de slechtste keuze die je kunt maken. Je hebt juist ervaren collega's om je heen nodig om snel te kunnen groeien.
Zo kun je het ook interpreteren inderdaad, was niet bedoeld om te romantiseren.
Ik begin niet met nul werkervaring. Maar ik snap je punt. ;)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Werkervaring is prettig, maar als programmeur moet je heel veel dingen kunnen die niet 'programmeren' zijn. Agile werken (iedereen roept het in vacatures, maar wat is het?), het kunnen omzetten van requirements naar iets dat te programmeren valt (nee, dat doet je PO niet voor je), documenteren, et cetera.
Om dat goed thuis te leren is heel lastig, en ook als ZZP kun je een tijd rommelen voordat ze je op de vingers tikken.
Vandaar toch het advies om lekker in loondienst te beginnen, onderaan, en als je het dan kunt stijg je door. Heb je het idee dat je het dan onder de knie hebt, dan ZZP je.

Vergeet niet dat een goede programmeur 5 matige waard is, en slechte programmeurs alleen tijd en geld kosten.

"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• The Eagle

The Eagle

Wat doe je momenteel voor baan eigenlijk? Lijkt me handig dat je in het verlengde daarvan een job zoekt. Niet als ZZP'er. Je bent 37 lees ik, hebt ongetwijfeld een leven en gezin etc te onderhouden. Ga je ZZP'en neem je behoorlijke risico's voor iedereen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb 3 jaar geleden een vergelijkbare switch gemaakt (Servicedesk / semi systeembeheer naar webdevelopment). Ik kan je vertellen dat het zonder relevante papieren het best lastig is om er tussen te komen en een baan te krijgen als programmeur.
Vaak hebben dergelijke vacatures een gerelateerde en afgeronde opleiding nodig op minimaal HBO-niveau met vaak een minimale hoeveelheid werkervaring. Men zoekt echt de krenten uit de pap en is zelfs daar erg kieskeurig bij. De ironie is dan wel weer, dat bedrijven roepen, bijna scheeuwen, om programmeurs.

Om als ZZP'er (dan heb je van bovenstaande geen last) erop in te springen, maakt het denk ik wel lastiger om opdrachten te krijgen, zeker zonder portfolio. Zeker als je geen werkervaring hebt lijkt het mij lastig om er als ZZP'er tussen te komen.

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-03 11:51
DragonChaser schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:00:
[...]
Dus ik waarschuwde alleen maar, dat de beslissing wel echt 100% moet zijn omdat dan op leeftijd 50 van carriere switchen alleen maar lastiger wordt ivm leeftijd. Tevens ben ik zelf 30 en wil gewoon die tijd aan familie besteden. :)

Verschilt per persoon en ik deel alleen mijn ervaring, men onderschat vaak hoeveel impact programmeren kan hebben op je leven en hoeveel jij moet doen om bijv. zoals ik 10 jaar in het vak te hebben gewerkt.
Als je naast een fulltime baan ook nog in de avonden aan de bak moet om jezelf te blijven ontwikkelen, dan kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment zwaar wordt..

Even brainstormen, voor beginnende programmeurs. Zou je dat kunnen opvangen door maar vier dagen per week te gaan werken? Waarbij je de vijfde dag dan aan studie besteedt? Dan heb je ieder geval de avonden en de weekends vrij, terwijl je ook ruim tijd aan je professionele ontwikkeling kan besteden.

Heb je wel minder inkomen natuurlijk, maar dat is dan het prijskaartje wat erbij hoort.

Weet niet of dit realistisch is hoor, ik opper gewoon maar een ideetje.

Worstel hier zelf ook een beetje mee. Ikzelf vind het heerlijk om me in nieuwe dingen te verdiepen. Maar naast het programmeren heb ik ook nog heeeel veel andere interesses. :)

• Tassadar32
@Brandaris01 Dat is zeker te doen echter zou ik er niet voor kiezen. Een groot deel van de scholing en zelfstudie kan bij een goede werkgever ook gewoon in werktijd dus eigenlijk geef je met dat 4-dagen plan je werkgever een gratis dag werk.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• DragonChaser
Brandaris01 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:26:
[...]
Even brainstormen, voor beginnende programmeurs. Zou je dat kunnen opvangen door maar vier dagen per week te gaan werken? Waarbij je de vijfde dag dan aan studie besteedt? Dan heb je ieder geval de avonden en de weekends vrij, terwijl je ook ruim tijd aan je professionele ontwikkeling kan besteden.

Heb je wel minder inkomen natuurlijk, maar dat is dan het prijskaartje wat erbij hoort.

Weet niet of dit realistisch is hoor, ik opper gewoon maar een ideetje.

Worstel hier zelf ook een beetje mee. Ikzelf vind het heerlijk om me in nieuwe dingen te verdiepen. Maar naast het programmeren heb ik ook nog heeeel veel andere interesses. :)
Dat is de dream, liefst betaald, alleen is dit niet realistisch ivm de vraag en te kort naar programmeus.
Wat ik min of meer beschreven heb, zijn de automatische verplichtingen / verwachtingen die erbij komen kijken. Valt bar weinig aan te doen, als jij bijv. een deploy hebt uitgevoerd om 22:00 en vervolgens ligt alles in de prak, dan moet je toch even doorwerken.

Ik werk nu met programmeurs maar niet meer "als" en zie gewoon dezelfde trend ook hier, we hebben ongeveer 3000+ devs werkzaam.

• Tassadar32
@DragonChaser Wij zien juist dat de goede devs weglopen als je eist dat ze naast de 40 uur werk nog veel tijd in leren gaan stoppen. Je kan dit compenseren met een veel hoger salaris (verkapt structureel overuren dus) maar dan gaan ze alsnog snel om een 32/36-urige werkweek vragen om toch een gezonde werk/prive balans te houden. Een dev die meer dan 6 uur per dag werkt word zo snel minder effectief dat het al snel geld over de balk gooien is.

Terug ontopic: je bent met zo'n switch zelf het beste in staat te achterhalen hoeveel risico je wil nemen. Je zou ook gewoon wat sollicitaties kunnen doen om te kijken hoe je momenteel in de markt ligt en dat als startpunt nemen.

• Yucon

Yucon

*broem*

Je kunt je eventueel op BI werk storten. Rapporten en queries maken op de data van ERP systemen.. daarmee rol je waarschijnlijk makkelijker het wereldje in en het is ook een soort van programmeren.

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-03 11:51
Tassadar32 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:19:
@Brandaris01 Dat is zeker te doen echter zou ik er niet voor kiezen. Een groot deel van de scholing en zelfstudie kan bij een goede werkgever ook gewoon in werktijd dus eigenlijk geef je met dat 4-dagen plan je werkgever een gratis dag werk.
Leren in de baas zijn tijd, dat is natuuurlijk het allerbeste scenario! Al heb je dan misschien wel minder vrijheid om te kiezen waar je je in verdiept.

In de eerste paar jaar van je carrière leer je sowieso wel veel bij, gewoon omdat alles nog nieuw voor je is.
DragonChaser schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Dat is de dream, liefst betaald, alleen is dit niet realistisch ivm de vraag en te kort naar programmeus.
Wat ik min of meer beschreven heb, zijn de automatische verplichtingen / verwachtingen die erbij komen kijken. Valt bar weinig aan te doen, als jij bijv. een deploy hebt uitgevoerd om 22:00 en vervolgens ligt alles in de prak, dan moet je toch even doorwerken.

Ik werk nu met programmeurs maar niet meer "als" en zie gewoon dezelfde trend ook hier, we hebben ongeveer 3000+ devs werkzaam.
Als er zo’n tekort aan developers is, dan heb je als developer toch juist de macht om eisen te stellen?

Bij mijn vriend op het werk hebben ze nu een werkstudent voor 16 uur in de week aangenomen. Zij hadden die jongen veel liever fulltime gehad, maar ze waren allang blij dat ze überhaupt een geschikt iemand konden vinden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee