Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 29-07 08:02
Developmentwerk zijn papieren minder relevant. Als je kan aantonen dat je het niveau haalt heb je zo werk. Wij nemen ook regelmatig devs aan die niet (of niet helemaal) de juiste papieren hebben en doen dan een intakesessie om niveau te bepalen. Mensen met passie en kunde pik je er snel genoeg uit.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• jmzeeman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:32
@DragonChaser hij is 37 geen 73 ;) dingen leren gaat op onze leeftijd echt nog steeds makkelijk hoor.

Ik zou toch eens even alles financieel goed op een rij zetten voor dat je een keuze maakt en een tarief kiest.
€45 lijkt me erg laag dat is wat ik meer dan 10 jaar geleden net uit school kon rekenen.
Zet alle kosten en wat je wil overhouden goed op een rij denk daarbij vooral ook aan: Afschrijving eventuele laptop, AOV, Pensioen, scholingskosten en aansprakelijkheidsverzekering. Hou er rekening mee dat je niet altijd opdrachten back to back kan doen en dus niet 100% facturabel bent. Daarnaast moet je, ondanks een AOV, toch altijd de eerste tijd zelf voor ziekte opdraaien want een betaalbare betaald alleen bij langdurige ziekte dus daar moet je ook wat tijd voor reserveren. Ik zou in eerste instantie rekening houden met maximaal 200 tot 220 facturabele dagen.
5 * 52 = 260 werkdagen, -25 vakantie+feestdagen, -5 ziekte, -10% niet verkocht

Verder: je hebt nog ruim 30 jaar te gaan dus ik zou maar doen wat ik leuk vindt. De markt staat te springen om programmeurs dus als je wat kan laten zien kom je er wel tussen. Zeker als je goed kan uitleggen waarom de ervaring die je als accountmanager hebt juist zo'n unieke aanvulling is.

[Voor 4% gewijzigd door jmzeeman op 22-10-2018 13:45]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou eens bij UWV kunnen informeren, die bieden samebn met Centric omscholingstrajecten aan. Wordt je uiteraard eerst door Centric ingezet op klussen als junior, en ze betalen je vermoedelijk ook dusdanig (of ietsje meer mocht het UWV subsidieren en je de mazzel hebben dat ze dat niet in eigen zak steken ;) )

Maar ik zou rustig beginnen en mijn carriere niet meteen helemaal omgooien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 224360

Ennas schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:48:
Je bent 37. Je hebt zo'n 25 jaar gewerkt (ongeveer denk ik). En je hebt tot je pensioen nog minstens 30 jaar. Je doet jezelf tekort als je denkt dat je niet kunt switchen. Volg je hart!

En je verdiensten? Alles van waarde is weerloos. Natuurlijk wil je je kinderen (als je die hebt) en jezelf te eten en onderdak geven. Dus maak een plan waarin dat geregeld is.
Enjoy Life! Ga ervoor
Tikfout? Tenzij hij als kind in de fabriek in China al begonnen is.

• JohnGrey
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 09:01
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Tikfout? Tenzij hij als kind in de fabriek in China al begonnen is.
Was in bangladesh :X . #offtopic.

• The Eagle

The Eagle

Doe ons dan ook een lol en edit je post als je zelf de laatste bent geweest die gereageerd heeft. Nu wordt het gezien als onnodig je topic omhoog kicken / aandacht proberen te trekken. Houden we hier niet zo van, GoT is geen Facebook / Reddit / Twitter / <insert willekeurige sociale quatsch> ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-07 15:23

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Werkervaring is prettig, maar als programmeur moet je heel veel dingen kunnen die niet 'programmeren' zijn. Agile werken (iedereen roept het in vacatures, maar wat is het?), het kunnen omzetten van requirements naar iets dat te programmeren valt (nee, dat doet je PO niet voor je), documenteren, et cetera.
Om dat goed thuis te leren is heel lastig, en ook als ZZP kun je een tijd rommelen voordat ze je op de vingers tikken.
Vandaar toch het advies om lekker in loondienst te beginnen, onderaan, en als je het dan kunt stijg je door. Heb je het idee dat je het dan onder de knie hebt, dan ZZP je.

Vergeet niet dat een goede programmeur 5 matige waard is, en slechte programmeurs alleen tijd en geld kosten.

Few weapons in the arsenal of freedom are more useful than the power to compel a government to disclose the evidence on which it seeks to forfeit the liberty of its citizens - Learned Hand

• The Eagle

The Eagle

Wat doe je momenteel voor baan eigenlijk? Lijkt me handig dat je in het verlengde daarvan een job zoekt. Niet als ZZP'er. Je bent 37 lees ik, hebt ongetwijfeld een leven en gezin etc te onderhouden. Ga je ZZP'en neem je behoorlijke risico's voor iedereen.

• Brandaris01
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 30-07 14:11
DragonChaser schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:00:
[...]
Dus ik waarschuwde alleen maar, dat de beslissing wel echt 100% moet zijn omdat dan op leeftijd 50 van carriere switchen alleen maar lastiger wordt ivm leeftijd. Tevens ben ik zelf 30 en wil gewoon die tijd aan familie besteden. :)

Verschilt per persoon en ik deel alleen mijn ervaring, men onderschat vaak hoeveel impact programmeren kan hebben op je leven en hoeveel jij moet doen om bijv. zoals ik 10 jaar in het vak te hebben gewerkt.
Als je naast een fulltime baan ook nog in de avonden aan de bak moet om jezelf te blijven ontwikkelen, dan kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment zwaar wordt..

Even brainstormen, voor beginnende programmeurs. Zou je dat kunnen opvangen door maar vier dagen per week te gaan werken? Waarbij je de vijfde dag dan aan studie besteedt? Dan heb je ieder geval de avonden en de weekends vrij, terwijl je ook ruim tijd aan je professionele ontwikkeling kan besteden.

Heb je wel minder inkomen natuurlijk, maar dat is dan het prijskaartje wat erbij hoort.

Weet niet of dit realistisch is hoor, ik opper gewoon maar een ideetje.

Worstel hier zelf ook een beetje mee. Ikzelf vind het heerlijk om me in nieuwe dingen te verdiepen. Maar naast het programmeren heb ik ook nog heeeel veel andere interesses. :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True