Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• woutertje6
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 17:27
Ik zoek een nieuwe mediaplayer Ik heb nu een popcorn hour A400, Synology DS414, twee LG TV's, VSX 923 receiver en binnenkort een raspberry pi 3+

Wat is je budget?
Is niet heel erg van belang, mag best wat kosten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mijn films en series te streamen naar mijn TV's. Ik gebruik nu een popcorn hour, maar heb het idee dat er wat beters op de markt moet zijn. Ik gebruik de Synology voor de opslag van mijn media. Daarnaast draait nu Sonar / sickbeard op mijn Synology, maar die heeft ook wat problemen elke keer na een update.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe hardware /media player om ervoor te zorgen dat ik gemakkelijk mijn media kan afspelen op mijn TV's zonder al te veel moeite met DTS / 5.1 geluid. Ik heb o.a plex geinstalleerd (tevens op mijn TV's) maar de synology kan het transcoden niet aan. Daarnaast kan ik nu wel al mijn films en serie op mijn huiskamer TV kijken via receiver (VSX 923) en popcorn hour. Als laatste zou het ook mooi zijn als die hardware sickbeard / sonnar correct ondersteund, en wellicht Kodi zodat ik iig een mooie gebruikersinterface heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wellicht is de Nvdia shield wat voor mij.

Heel wat vragen, ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat de beste toekomst bestendige oplossing is ;)

Alle reacties

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 19:20
Kodi gebaseerde hardware wordt hiervoor veel gebruikt, mede omdat de Kodi software erg makkelijk in gebruik is. Als hardware zijn er kant en klare ‘Kodi Mediaplayers’ maar je kunt ook een NUC als basis nemen waarin je meer vrijheid in hard- en software hebt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is de beste manier om 4K HDR content op TV af te spelen?

Dit topic staan een hoop alternatieven in. Als een beetje tweaken je niet vreemd is, kan je de Vero 4k+ van harte aanraden.

• woutertje6
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 17:27
Thanks voor de reacties. Een NUC stond nog niets op mijn lijstje, zal het andere topic ook eens doorgaan!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05:35
Als hij ook Kodi moet kunnen spelen, dan kan je inderdaad kijken naar de NVidia Shield en de Minix Neo U9-H en talloze alternatieven. Voornoemde zijn wel de snelste/beste mediaspelers op basis van Android op dit moment.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Kijk eens naar deze : https://osmc.tv/vero/

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True