AIO Waterkoeling voor Ryzen 5 2600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Goedemiddag! :)

Ik zit er over na te denken om een keer een AIO waterkoelset aan te schaffen. Daar heb ik een aantal vragen over. Hieronder zet ik de specs van mijn game-pc nu neer. De CPU heb ik op alle cores overgeklokt naar 3.8GHz op 1,3Volt. Ik wilde dat de CPU zo goed mogelijk gekoeld word. Nu word het buiten kouder, maar als het buiten warm is (of in de woning door kachel) dan kan het nogal erg warm tot bijna benauwd op mijn kamer worden. Qua overklokken is dat nu, misschien later iets hoger. Vandaar ook waterkoeling.

Al meerdere keren heb ik het opgezocht via Google en Youtube, maar het is toch niet duidelijk genoeg. 8)7
De specs van mijn game-pc:

Ryzen 5 2600
Cooler Master H412R
Gigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0)
Adata XPG Gammix AX4U300038G16-DBG (2x 8GB 3000MHz DDR4)
Seasonic Focus Gold 550W

Mocht het nodig zijn, ook deze specs (overige):
Sharkoon VS7 Window behuizing. (plek voor 120mm, 240mm radiator). Met 3 case fans geleverd.
Inno3D GeForce GTX 1070 X2 V4
Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition (2x casefan)
Totaal 5 casefans met Scythe Kaze Q Black fan controller
Samsung 500GB 860 EVO M.2 SSD
WD Blue 2TB

Mijn vragen: Graag even beantwoorden ;)
Ik zal het beter uitleggen, maar de keuze blijft later alsnog van mij wat ik doe. Het telt namelijk mee voor een ja of nee voor mezelf voor later.

Het hangt erg af van al die vragen of ik waterkoeling wilt.
Wil je all deze vragen niet beantwoorden? Prima, maar verwacht dan geen antwoord. Ik probeer erg duidelijk te zijn, daarom deze vragen.. Deze hele topic die ik gemaakt heb, gaat over deze vragen hieronder. Wat later mee teld voor een keuze die ik zelf maak. Het zijn serieuze vragen en ervaringen.

- Welke waterkoeling? Mijn budget zal zeer waarschijnlijk onder de €100 zijn
- 120mm radiator? 240mm radiator?
- Hoe zit het met eventuele lekkages? Wil niet dat ik dadelijk mijn game-pc kan weg gooien.
- Extra info die ik moet weten? Heb nooit waterkoeling gehad, althans 1x kort eerder jaren terug.
- Genoeg verschil met de luchtkoeler hierboven?
- Maakt de temperatuur in mijn kamer veel uit? Bedoel zoals hierboven beschreven qua warmte?
- De Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB (en 240L) schijnen populair/goed te zijn?

Gewoon een voorbeeld, meer niet:
Waarom ik misschien een AIO waterkoelset wilt?
Waarom bestaan AIO koelers? Waarom wilt iemand liever een Apple dan een Samsung? Misschien een voorkeur? Iets anders willen proberen? Omdat het kan? Beter? Meer of minder geluid?

Ik weet dat een set meer geluid kan maken, vind ik niet erg.

Hopelijk heb ik genoeg info gegeven.

[ Voor 20% gewijzigd door johan501 op 21-10-2018 16:59 ]

Beste antwoord (via johan501 op 21-10-2018 17:10)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
> Onder de 100 euro koop je geen geweldige AIO
> Hoe groter hoe beter in dit geval. Dan kan je je de fans wat langzamer laten draaien voor hetzelfde koelvermogen. 240mm is dus beter.
- Hoe zit het met eventuele lekkages? Wil niet dat ik dadelijk mijn game-pc kan weg gooien.
> Dat is inderdaad het risico ja. AIO's lekker niet vaak maar het risico is groter dan een luchtkoeler. Een lekkende AIO kan andere componenten slopen ja
- Extra info die ik moet weten? Heb nooit waterkoeling gehad, althans 1x kort eerder jaren terug.
> AIO's zijn vrij simpel. Als je maar zorgt dat je zeker weet dat het gaat passen is er weinig bizondets
> Ik zou het zelf de moeite niet vinden, zeker een 120mm model niet
- Maakt de temperatuur in mijn kamer veel uit?
Bedoel zoals hierboven beschreven qua warmte?
> Die paar graden maakt weinig uit
- De Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB (en 240L) schijnen populair/goed te zijn?
> Ze zijn niet duur, en daarom waarschijnlijk minder of meer populair. Maar als ik zo wat reviews kijk zijn ze qua prestaties niet geweldig, maar dat kan je ook niet verwachten voor dit geld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:05
Welke temperatuur bereikt de CPU met de huidige koeler? En ervaar je de koeler als luidruchtig bij full load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Pyramiden schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:51:
Welke temperatuur bereikt de CPU met de huidige koeler? En ervaar je de koeler als luidruchtig bij full load?
Meestal tussen de 50 en 60 graden. Af en toe tussen de 60 en 70 graden. Op zich niks mis mee, maar zit juist aan waterkoeling te denken. Nee dat niet en vind wat harder geluid ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:03:
[...]

Meestal tussen de 50 en 60 graden. Af en toe tussen de 60 en 70 graden. Op zich niks mis mee, maar zit juist aan waterkoeling te denken. Nee dat niet en vind wat harder geluid ook niet erg.
Waarom zou je dan graag waterkoeling willen hebben? Want volgens mij zijn die thermals in ieder geval prima, helemaal als je koeler nog niet teveel herrie maakt en nog niet op maximale snelheid draait?

Als het antwoord op die vraag is "ik wil gewoon graag waterkoeling" dan zou ik gewoon even kijken welke goed uit reviews komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@johan501 Begin eerst eens met een goed moederbord, met goede VRM's ipv Gigabyte. (ATX: MSI Tomahawk) Gigabyte moet je op B450 vergeten en op X470 is er 1 redelijke, maar voor dat geld zijn er ook betere opties. Verder kan ik je adviseren om een andere voeding te kopen dan de Focus serie. oa pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Pyramiden schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Waarom zou je dan graag waterkoeling willen hebben? Want volgens mij zijn die thermals in ieder geval prima, helemaal als je koeler nog niet teveel herrie maakt en nog niet op maximale snelheid draait?

Als het antwoord op die vraag is "ik wil gewoon graag waterkoeling" dan zou ik gewoon even kijken welke goed uit reviews komt.
Het ging niet om eventuele herrie van de luchtkoeler, heb ik nooit iets over gezegd. Waarom bestaan waterkoeling? Omdat het kan, omdat het soms nodig is. Ik had ook een aantal vragen gesteld in mijn begin topic, waarom beantwoord je die niet?

O.a.:

- Maakt de temperatuur in mijn kamer veel uit? Bedoel zoals hierboven beschreven qua warmte?

Wat betreft "Als het antwoord op die vraag is "ik wil gewoon graag waterkoeling" dan zou ik gewoon even kijken welke goed uit reviews komt."

Ik stel die vragen niet voor niks ;).
Hackus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:07:
@johan501 Begin eerst eens met een goed moederbord, met goede VRM's ipv Gigabyte. (ATX: MSI Tomahawk) Gigabyte moet je op B450 vergeten en op X470 is er 1 redelijke, maar voor dat geld zijn er ook betere opties. Verder kan ik je adviseren om een andere voeding te kopen dan de Focus serie. oa pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
Ja dat wist ik al, maar budget. Een nieuw moederbord en voeding kost nogal wat, en dat is wel wat meer dan een waterkoelingssetje. Waar ik vragen over gesteld heb en niet beantwoord worden ;).

Een andere moederbord houd ik in gedacht voor als ik een keer ooit geld genoeg heb.
Maar wat is het verschil met mijn voeding en die jij noemt? Naast het budget kon ik misschien niet de beste keuze maken. Ik heb al zat problemen gehad met deze pc. Het begon met een defecte Seasonic voeding (oudere type), toen videokaart (had een AMD, ook defect) en had een MSI moederbord, maar voor de zekerheid een andere genomen, deze dus. Maarja het was even lastig, heb wel wat kennis maar niet heel veel.

Voorlopig ga ik geen hogere bedragen uitgeven aan deze PC (mobo, psu) heb koste mij al €100-€150 extra door problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Het ging niet om eventuele herrie van de luchtkoeler, heb ik nooit iets over gezegd. Waarom bestaan waterkoeling? Omdat het kan, omdat het soms nodig is. Ik had ook een aantal vragen gesteld in mijn begin topic, waarom beantwoord je die niet?

O.a.:

Wat betreft "Als het antwoord op die vraag is "ik wil gewoon graag waterkoeling" dan zou ik gewoon even kijken welke goed uit reviews komt."

[...]

Ja dat wist ik al, maar budget. Een nieuw moederbord en voeding kost nogal wat, en dat is wel wat meer dan een waterkoelingssetje. Waar ik vragen over gesteld heb en niet beantwoord worden ;).

Een andere moederbord houd ik in gedacht voor als ik een keer ooit geld genoeg heb.
Maar wat is het verschil met mijn voeding en die jij noemt? Naast het budget kon ik misschien niet de beste keuze maken. Ik heb al zat problemen gehad met deze pc. Het begon met een defecte Seasonic voeding (oudere type), toen videokaart (had een AMD, ook defect) en had een MSI moederbord, maar voor de zekerheid een andere genomen, deze dus. Maarja het was even lastig, heb wel wat kennis maar niet heel veel.

Voorlopig ga ik geen hogere bedragen uitgeven aan deze PC (mobo, psu) heb koste mij al €100-€150 extra door problemen.
Oh, je hebt dit bordje al ? Dat is het mooie van GoT, daar kun je advies vragen vooraf, net zoals nu. :)
Met deze lichte overklok kan je wel uit met goede luchtkoeler. zie echt geen reden voor waterkoeling.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Waarom wil je een AIO? Je bent je bewust dat AIO niet stiller of koeler zijn dan een goede aircooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
unfor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:30:
Waarom wil je een AIO? Je bent je bewust dat AIO niet stiller of koeler zijn dan een goede aircooler?
Waarom bestaan AIO koelers? Waarom wilt iemand liever een Apple dan een Samsung? Misschien een voorkeur? Iets anders willen proberen? Omdat het kan?

Beantwoord eerst deze vragen nou maar, iedereen negeerd ze wel. Maar ik ben wel de gene die zijn best doet informatie te geven en vragen te stellen. Maar dan moeten ze wel beantwoorden worden. Ik zal mijn topic ff aanpassen.

Maar is dit een goede aircooler of bedoel je een andere? Ik heb niet voor niks die vragen gesteld he ;). lezen is zo moeilijk voor sommige mensen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door johan501 op 21-10-2018 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

O.a.:

Ik beantwoord die vragen niet omdat het belangrijk is om te kijken wat een waterkoeling je oplevert. 100 euro stuk slaan op een waterkoeling die niks oplevert maar "verder geen grote investeringen willen doen" strookt niet met elkaar.

Voor zaken als formaat van je radiator en welke goed zijn zou ik vooral even de reviews nalezen, zoals ik aangeef. Die dingen worden erg veel gestest. Informatie over wat er gebeurt als ze gaan lekken etc. zijn ook al pagina's vol over geschreven.

Als je warmere lucht in je kamer hebt zal elke koeler (lucht of water) meer moeite moeten doen om de warmte van je processor af te voeren. Er moet immers meer lucht langs voordat de gewenste temperatuur bereikt wordt. In de realiteit merk je vooral de je fans zomers iets sneller zullen draaien, of de temperatuur van je processor die iets hoger zal zijn.
Het idee achter investeren in een goede voeding is dat je componenten heel blijven en je op de lange termijn dus geen/minder hogere bedragen uit hoeft te geven.
johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Beantwoord eerst deze vragen nou maar, iedereen negeerd ze wel. Maar ik ben wel de gene die zijn best doet informatie te geven en vragen te stellen. Maar dan moeten ze wel beantwoorden worden. Ik zal mijn topic ff aanpassen.

Maar is dit een goede aircooler of bedoel je een andere? Ik heb niet voor niks die vragen gesteld he ;). lezen is zo moeilijk voor sommige mensen 8)7
Je toon staat me totaal niet aan. Het is belachelijk om naar een forum toe te gaan zonder je basaal ingelezen te hebben over waterkoeling, en dan haast te eisen dat de mensen die je proberen te helpen je vragen één voor één te beantwoorden. Daar moet je Google maar voor gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyramiden op 21-10-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

Oh, je hebt dit bordje al ? Dat is het mooie van GoT, daar kun je advies vragen vooraf, net zoals nu. :)
Met deze lichte overklok kan je wel uit met goede luchtkoeler. zie echt geen reden voor waterkoeling.
Ja, die specs zijn van mijn pc nu (met Gigabyte mobo). Maar ik wil misschien iets hoger klokken, heb ik aangegeven. Maar kan je mijn vraag over die voeding eens beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Wil je het allerbeste en stilste, dan heeft het geen zin om verder te kijken dan deze:

pricewatch: Noctua NH-D15

Deze verslaat AIO's met handen in zijn broekzak, op temperaturen en lawaai.
Wel grappig dat je zelf met de coolermaster AIO's komt, die in tests naar voren komt als een v/d meest luide AIO's en soms zelfs ratelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Pyramiden schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

Ik beantwoord die vragen niet omdat het belangrijk is om te kijken wat een waterkoeling je oplevert. 100 euro stuk slaan op een waterkoeling die niks oplevert maar "verder geen grote investeringen willen doen" strookt niet met elkaar.

Voor zaken als formaat van je radiator en welke goed zijn zou ik vooral even de reviews nalezen, zoals ik aangeef. Die dingen worden erg veel gestest. Informatie over wat er gebeurt als ze gaan lekken etc. zijn ook al pagina's vol over geschreven.

Als je warmere lucht in je kamer hebt zal elke koeler (lucht of water) meer moeite moeten doen om de warmte van je processor af te voeren. Er moet immers meer lucht langs voordat de gewenste temperatuur bereikt wordt. In de realiteit merk je vooral de je fans zomers iets sneller zullen draaien, of de temperatuur van je processor die iets hoger zal zijn.

[...]

Het idee achter investeren in een goede voeding is dat je componenten heel blijven en je op de lange termijn dus geen/minder hogere bedragen uit hoeft te geven.
Ja dan niet he, wat doe ik hier dan nog? Ik zei ook zeer waarschijnlijk, dat betekend dat ik het nog niet voor 100% zeker weet qua bedrag ;). Zoals ik ook aangaf, schijnbaar in het Chinees 8)7 is dat ik het opgezocht heb maar niet erg wijzer word. Niet duidelijk genoeg is. Daarom ben ik hier ;).

Nu beantwoord je toch een vraag?
Waarom wil je ze niet beantwoorden? Ik stel hier serieuze vragen. Iemand hier op dit forum kan mij pas echt helpen als alle vragen beantwoord worden, ik stel ze niet voor niks ;).

Zo moeilijk is het niet, toch? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Ja, die specs zijn van mijn pc nu (met Gigabyte mobo). Maar ik wil misschien iets hoger klokken, heb ik aangegeven. Maar kan je mijn vraag over die voeding eens beantwoorden?
De Seasonic Focus heeft nogal problemen met een aantal videokaarten. oa (random uitval) houd daar rekening mee, mocht je wat krijgen dat het een bekend euvel is. oa hier meer te lezen mbt Focus serie Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
unfor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:43:
Wil je het allerbeste en stilste, dan heeft het geen zin om verder te kijken dan deze:

pricewatch: Noctua NH-D15

Deze verslaat AIO's met handen in zijn broekzak, op temperaturen en lawaai.
Wel grappig dat je zelf met de coolermaster AIO's komt, die in tests naar voren komt als een v/d meest luide AIO's en soms zelfs ratelt.
Wie zegt dat ik de stilste wilt? Heb ik nooit gezegd 8)7

Ja grappig he, dat wist ik dus niet. Weet je wat pas grappig is? Dat ik in mijn topic aangeef dat ik hier kom, omdat ik op Google en YouTube gezocht heb en het niet erg duidelijk voor mij was. Hilarisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

De Seasonic Focus heeft nogal problemen met een aantal videokaarten. oa (random uitval) houd daar rekening mee, mocht je wat krijgen dat het een bekend euvel is. oa hier meer te lezen mbt Focus serie Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Heh? Nog nooit van gehoord. Bronnen? Waarom ik deze gekozen heb? Gekeken naar dit:
https://nl.hardware.info/...onic-focus-plus-gold-550w

Een Excellent Choice-award van hardware.info (oktober 2017)

Weet niet waar jij dat dan vandaan heb? Maar ik neem niet aan dat hardware.info die Excellent Choice-award gaat geven aan een voeding met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28
johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Wie zegt dat ik de stilste wilt? Heb ik nooit gezegd 8)7

Ja grappig he, dat wist ik dus niet. Weet je wat pas grappig is? Dat ik in mijn topic aangeef dat ik hier kom, omdat ik op Google en YouTube gezocht heb en het niet erg duidelijk voor mij was. Hilarisch :)
Weet je wat niet helpt? Geïrriteerd reageren op mensen die jij om hulp vraagt.

Als jij al op Google en YouTube hebt gezocht, vertel dan ook wáár je op gezocht hebt. Wij weten niet wat jij allemaal al onderzocht hebt, dus om dubbel werk en nog meer irritatie te voorkomen, is het aan jou om zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn.

Net zoals deze reactie:
Waarom ik misschien een AIO waterkoelset wilt?
Waarom bestaan AIO koelers? Waarom wilt iemand liever een Apple dan een Samsung? Misschien een voorkeur? Iets anders willen proberen? Omdat het kan? Beter? Meer of minder geluid?
Dit helpt niet. Als jij een waterkoelset wilt omdat je het gewoon leuk vindt, of omdat je het eens wilt proberen, prima, maar zeg dat dan gewoon. Vragen beantwoorden met meer vragen zoals 'Ja, waarom willen mensen liever Apple dan Samsung?' schiet niet op.

Dat mensen vragen waarom je een waterkoelset wilt en niet gelijk je vragen beantwoorden is heel simpel: beginnen met waarom je het wilt is het beste, omdat je het misschien wel om de verkeerde redenen wilt en het dus helemaal niet nodig is om al jouw vragen te beantwoorden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johan501 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Heh? Nog nooit van gehoord. Bronnen? Waarom ik deze gekozen heb? Gekeken naar dit:
https://nl.hardware.info/...onic-focus-plus-gold-550w

Een Excellent Choice-award van hardware.info (oktober 2017)

Weet niet waar jij dat dan vandaan heb? Maar ik neem niet aan dat hardware.info die Excellent Choice-award gaat geven aan een voeding met problemen?
HWI heeft er een kritisch stuk over geschreven, maar dat is op verzoek van Seasonic snel verwijdert. bron heb ik al eerder gepost. Maar ga er verder niet over in discussie. het is bekend en Seasonic denkt het op te lossen door nog een PEG kabeltje op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
De vraag is meer waar wil je heen.

Op dit moment heeft een waterkoeler geen meerwaarde ten opzichte van je luchtkoeler.

Wil je stiller -> Duurdere luchtkoeler of waterkoeler
Wil je flink overklocken -> Duurdere luchtkoeler of waterkoeler.

Probleem is nu dat je 100 euro stuk slaat die je aan de grafische kaart kan uitgeven waar je meer plezier van hebt.

Waterkoeling is prima als je echt flink wil gaan overklocken. Anders een hele dure investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Weet je wat niet helpt? Geïrriteerd reageren op mensen die jij om hulp vraagt.

Als jij al op Google en YouTube hebt gezocht, vertel dan ook wáár je op gezocht hebt. Wij weten niet wat jij allemaal al onderzocht hebt, dus om dubbel werk en nog meer irritatie te voorkomen, is het aan jou om zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn.

Net zoals deze reactie:

[...]

Dit helpt niet. Als jij een waterkoelset wilt omdat je het gewoon leuk vindt, of omdat je het eens wilt proberen, prima, maar zeg dat dan gewoon. Vragen beantwoorden met meer vragen zoals 'Ja, waarom willen mensen liever Apple dan Samsung?' schiet niet op.

Dat mensen vragen waarom je een waterkoelset wilt en niet gelijk je vragen beantwoorden is heel simpel: beginnen met waarom je het wilt is het beste, omdat je het misschien wel om de verkeerde redenen wilt en het dus helemaal niet nodig is om al jouw vragen te beantwoorden.
Ja sorry dat ik onduidelijk ben, IK HEB DAT NIET DOOR. Nu ben ik pas geïrriteerd. Net was ik juist bijdehand. Ik stel die vragen met een reden, ik wil waterkoeling, maar dat heeft met al die vragen te maken. Daarom stel ik ze. Blijkt er geen verschil in te zitten? Dan geen waterkoeling, daarom waren die vragen. Niemand beantwoord ze, dus ga niet naar mij klagen. Ik vind dit moeilijk, ik doe erg mijn best. Maar niemand beantwoord die vragen. Waarom bestaat dit forum überhaupt nog? Om ieders vragen te negeren?

Ik gaf gewoon een voorbeeld, sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb vaak dingen niet goed door.
Ik zal het beter uitleggen, maar de keuze blijft later alsnog van mij wat ik doe. Het telt namelijk mee voor een ja of nee voor mezelf voor later.

Het hangt erg af van al die vragen of ik waterkoeling wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

deze waterkoeling is redelijk voor je budget pricewatch: NZXT Kraken X31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

HWI heeft er een kritisch stuk over geschreven, maar dat is op verzoek van Seasonic snel verwijdert. bron heb ik al eerder gepost. Maar ga er verder niet over in discussie. het is bekend en Seasonic denkt het op te lossen door nog een PEG kabeltje op te sturen.
Echt? Dat wist ik niet. Dus die Award is gewoon 100% fake? Sorry, had het verkeerd gelezen over dat topic. Ik heb even gekeken, maar het is veel te veel tekst, kan dat niet goed aan en zeker niet als ik niet weet waar het zou moeten staan.

Maar je beweerd dus dat dit een bagger voeding is? Of iets anders? Sorry ik begrijp het niet helemaal.
D-dark schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:53:
De vraag is meer waar wil je heen.

Op dit moment heeft een waterkoeler geen meerwaarde ten opzichte van je luchtkoeler.

Wil je stiller -> Duurdere luchtkoeler of waterkoeler
Wil je flink overklocken -> Duurdere luchtkoeler of waterkoeler.

Probleem is nu dat je 100 euro stuk slaat die je aan de grafische kaart kan uitgeven waar je meer plezier van hebt.

Waterkoeling is prima als je echt flink wil gaan overklocken. Anders een hele dure investering.
Ah okay, dat wilde ik o.a. weten naast de andere vragen.

Wat bedoel je precies met flink overklokken?

Ik ga geen andere kaart nemen: had een MSI RX ARMOR 580, eerste bleek defect. 2e waarschijnlijk ook. Maar Alternate maakte meerdere fouten met o.a. testen. Heb daarom al 100 euro extra uitgegeven aan deze 1070.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
> Hoe groter hoe beter in dit geval. Dan kan je je de fans wat langzamer laten draaien voor hetzelfde koelvermogen. 240mm is dus beter.
> Dat is inderdaad het risico ja. AIO's lekker niet vaak maar het risico is groter dan een luchtkoeler. Een lekkende AIO kan andere componenten slopen ja
> AIO's zijn vrij simpel. Als je maar zorgt dat je zeker weet dat het gaat passen is er weinig bizondets
> Ze zijn niet duur, en daarom waarschijnlijk minder of meer populair. Maar als ik zo wat reviews kijk zijn ze qua prestaties niet geweldig, maar dat kan je ook niet verwachten voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Okay thanks, ik houd die in gedachte.
Ik kan misschien ook over de €100, ik weet ook nog niet wanneer ik een andere koeler wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Wekko306 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:07:
Dankjewel! Dit is wat ik wilde en al mijn vragen zijn beantwoord! Thanks! :)
Ik ga alles in gedachte houden voor een keuze, die waarschijnlijk nee word. Maar dat is nu nog niet zeker.
Pagina: 1