Vraag

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-03 16:22
Beste lezers,

Sindskort heb ik een nieuwbouw woning waar ik de voorzieningen heb geplaatst voor 4 buiten camera's. Na nader inzien wil ik binnens huis nu ook 2 camera's plaatsen maar jammer genoeg geen leidingen geplaatst (en ook de mogelijkheid niet meer heb om dit te realiseren) dus wil ik hier 2 wifi camera's plaatsen.

Gezien ik niet erg hierin thuis ben probeer ik zoveel informatie mogelijk op te zoeken en heb ik op internet het een en ander gelezen mbt NVR systemen en sets maar loop ik toch steeds vast op het zelfde punt. Ik zie systemen die ofwel 8 camera's via POE kabel aangesloten kunnen worden ofwel enkel via wifi. Ergens zou ik dan eigenlijk de 4 buiten camera's met een POE netwerkkabel willen aansluiten en de 2 binnen via wifi naar 1 zelfde NVR.

Ik zie dan ook verschillende NVR systemen sommige met enkel een ethernet poort en sommige met 8 POE poorten voor de camera's.

Ik vraag mij dan af wat voor mij de beste oplossing zou zijn ? En of iemand mij een advies kan geven waar ik naar verder kan kijken?

Ondertussen ben ik ook bezig met veel "Smart" te laten aansturen dmv een Athom Homey. Ik wil dan ook 2 extra wifi camera's aanbrengen die fungeren als babymonitor op de kamers van mijn kinderen. Ook hierin twijfel ik of ik deze aan mijn CCTV systeem moet gaan koppelen of dat ik deze separaat moet koppelen met mijn Smart home systeem.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Alle reacties

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
Ikzelf heb thuis een oplossing van Ubiquiti. Ze hebben in hun Unifi Video lijn zowel bedrade als draadloze camera’s. Deze werken allemaal samen met hun NVR. Deze kun je zo bij ze kopen, of je kunt de software op een eigen servertje draaien. Ik heb een WiFi camera van hun die ik ook gebruik op de kinderkamer. Hiermee kun je ook naar ze praten ;)

• xavi2503
Ik dat klinkt idd erg goed, maar maak je dan gebruik van een POE router ? Zodat je de camera's hier aansluit en deze verder koppelt aan je NVR ?

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:11

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tip neem volgende topic eens door hier zul je waarschijnlijk veel informatie vinden. Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het eigenlijke nút van van WiFi camera's ontgaat me in dezen even, je zal die dingen sowieso van stroom moeten gaan voorzien dus er MOET sowieso een kabel heen. Als je van UBNT (= Ubiquiti) de UVC-G3-AF camera's pakt dan heb je 1080P (HD / IP67) camera's welke je via PoE(+) (802.3 af/at) kunt voeden zodat je ook geen losse PoE injectors meer nodig hebt als je een degelijke 802.3af / at Switch hebt.

[Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-10-2018 19:53]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• xavi2503
@Superdaantje dank je wel ga dat zeker doorlezen.

@wimmel_1 Binnenshuis heb ik op de plekken waar ik de wifi camera wil plaatsen wel stopcontacten dus kan de wifi camera wel van stroom voorzien. Echter alles komt in mijn meterkast te staan reden hiervoor is omdat de loze leidingen die naar de buitencamera's gaan hier uitkomen. Naar camera's in mijn huiskamer heb ik dus geen loze leidingen lopen voor een netwerk kabel helaas.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan denk ik dat je als eerste de term CCTV zal moeten gaan laten varen / laten voor wat 't is. CC staat voor "Closed Circuit" en dat ga je met die WiFi camera's al helmaal niet meer kunnen realiseren (een goedkope WiFi Jammer en daar gaat je.....).

IP Cam's wil je dus eigenlijk ook gewoon op een eigen bekabeld IP netwerk of tenminste een eigen IP Vlan hebben zodat ze niet zomaar te benaderen zijn vanop je reguliere internet ontsloten devices.

• xavi2503
@wimmel_1 In eerste instantie ging ik ook voor de CCTV omdat ik dus enkel en alleen dit ging gebruiken voor rondom mijn woning. Echter na nader inzien wil ik hier en daar binnenshuis dus ook bewaken.

Het opzetten van een eigen IP netwerk lijkt mij dan ook niet zo een probleem als ik met een Wifi camera aan de slag zou gaan, want eerlijk is wel zie genoeg aanbieders die Wificamera set met een nvr aanbieden als een CCTV set ongeacht of deze gevoelig zijn voor storingen of dergelijk. Als je daarbij stil gaat staan is zelfs een bedrade camer niet veilig genoeg als je daadwerkelijk kwaad wilt doen.

Maar dat is eigenlijk niet waar ik naar toe wil. Ik weet tot nu toe dat er oplossingen zijn die ofwel bedraad zijn dmv dus de POE rechstreeks vanuit de NVR of een injector of dat je een NVR aanschaft met alleen maar wifi camera. Maar wat ik me dan afvraag of er een set is die het dus beide heeft ? een apparaat waarvan ik dus me buitencamera's bedraad kan aansluiten en wifi camera's als optie kan toevoegen tot ik me aantal maximale kanalen heb bereikt op me NVR?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat zie jij als "NVR"? Je hebt volledig autonome NVR's maar je kunt ook een softwarematige NVR op bijv. een Synology NAS activeren (Synology Surveillance Monitor) óf bijvoorbeeld de Unifi software van UBNT op een Windows/Linux (virtuele) machine gaan draaien.

Het PoE(+) deel kan door een geschikte managed switch geregeld worden, daar heb je geen dure NVR voor nodig.

• xavi2503
Ik zet hierbij een NVR wat ik bijvoorbeeld bedoel

https://ipcamsupply.nl/hi...BasoO1KCieVRoCXXoQAvD_BwE

en dit zijn bijvoorbeeld van die complete sets

https://nl.aliexpress.com...-4aaa-863d-784299a0370e-0

• iAdema
xavi2503 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:41:
Ik dat klinkt idd erg goed, maar maak je dan gebruik van een POE router ? Zodat je de camera's hier aansluit en deze verder koppelt aan je NVR ?
Ik heb mijn non-wifi camera's inderdaad aangesloten op een PoE switch. De NVR is een computer die ik zelf heb gebouwd. De camera's zitten gewoon in het normale netwerk.

• xavi2503
@iAdema Mag ik vragen welke software je daarvoor gebruikt ?

• iAdema
xavi2503 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:26:
@iAdema Mag ik vragen welke software je daarvoor gebruikt ?
Ik gebruik gewoon de Unifi Video software. Deze maakt van mijn PC gewoon een NVR. Voordeel is dat ik de PC ook voor andere dingen kunt gebruiken. (Controller voor mijn Unifi AP’s, evt mediastreaming etc.)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee