Thuisnetwerk verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorthLake
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn vader heeft pas een nieuwe laptop aangeschaft om te gebruiken als vaste werkplek in plaats van zijn oude PC. Nu is het probleem dat die laptop geen ethernetaansluiting heeft, en dat hij op zolder werkt waar nauwelijks wifiontvangst is. Om een donglenachtmerrie te voorkomen, dacht ik eraan om ons hele netwerk eens op te frissen. Dit zijn de apparaten die wij op de wifi willen aansluiten:
  • Twee laptops
  • Vijf smartphones
  • Twee Pc's (één wifi, één kabel)
  • Smart TV
  • Home Cinema
  • Humax box
  • Twee printers
  • Een tablet
Ik zou ook graag mijn PC kunnen gebruiken als webserver voor buiten het netwerk (hier is geen snelle verbinding voor vereist, ik gebruik het alleen voor mezelf). Onze laatste wens is om een wifinetwerk te hebben waarbij de verbonden apparaten automatisch overschakelen van de ene access point naar de andere als die verbinding sterker is.
Ons huis is ongeveer tien meter diep en drie etages hoog, dus ik denk dat we aan twee access points genoeg hebben (meer ethernetaansluitingen hebben we ook niet, en we willen ook geen nieuwe kabels trekken).

Wat is hier onze beste optie? En is dat voor zo'n 100 euro te realiseren?
Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
Of
https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/
(zijn dezelfde apparaten)
Ben je precies klaar voor 100 euro. Meer waar voor je geld ga je niet krijgen, zie ook dit topic: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
NorthLake schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:30:
Ik zou ook graag mijn PC kunnen gebruiken als webserver voor buiten het netwerk (hier is geen snelle verbinding voor vereist, ik gebruik het alleen voor mezelf).
Je kunt je pc bedraad op deze access points aansluiten. Verder is dit vooral een configuratievraag die losstaat van je budget. Tenzij je met hardwarematige firewalls aan de gang wil natuurlijk.
Onze laatste wens is om een wifinetwerk te hebben waarbij de verbonden apparaten automatisch overschakelen van de ene access point naar de andere als die verbinding sterker is.
Jullie zullen als laatste wens vast wel iets belangrijkers hebben :+ . Maar ook dit is te configureren, door de uitzendsterkte van de access points nauwkeurig in te stellen. Helemaal perfect wordt het niet, maar daar is het budget ook niet naar.

Edit: blijkbaar is er toevallig net een nieuw model: [Ervaringen] KPN Experia Wifi versterker (nieuw model), dat ook roaming zal ondersteunen.
Bij KPN: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/
Bij Telfort: https://webshop.telfort.nl/nl/1091994/experia-wifi/

[ Voor 99% gewijzigd door HenkDePoema op 20-10-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:30
Ik zie wel een vraag, maar verder niets.

Wat heb je zelf al bekeken? Heb je bepaalde ideeen in gedachten?

Got is geen helpdesk. We kunnen je prima helpen, maar dan moet je wel even aangeven wat je zelf al bekeken hebt. Nu kan iedereen roepen wat ie zelf heeft, maar of je daar veel mee opschiet?

T is nuttiger om aan te geven wat je ZELF al bedacht en gegoogled hebt. Dan kunnen we daarom 'schieten' en voor jouw situatie iets goeds bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor sterkere verbinding op zolder, kun je het beste daar een accesspoint ophangen. Voor de meest snelle en stabiele verbinding trek je daar een utp kabel naar toe. Anders is het netwerk zo snel en stabiel als de zwakste schakel.

Met een budget van €100,- is dat prima te regelen, inclusief een extra switch voor meer utp aansluitingen.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 07:36
We willen ook geen nieuwe kabels trekken
Dat zou niet bij voorbaat mijn uitgangspunt zijn. Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Ons huis is ongeveer tien meter diep en drie etages hoog, dus ik denk dat we aan twee access points genoeg hebben (meer ethernetaansluitingen hebben we ook niet, en we willen ook geen nieuwe kabels trekken).
Geef eens wat meer uitleg over wat er al aan bekabeling ligt. Je zegt dat je maar "2 ethernetaansluitingen, hebt", maar wat bedoel je daar precies mee (waar zitten die en waar lopen ze naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou ben ik toch stiekem wel benieuwd naar het type laptop wat je vader gekocht heeft?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:57:
Nou ben ik toch stiekem wel benieuwd naar het type laptop wat je vader gekocht heeft?
Ik gok een Apple, en daarmee is dat budget slechts 100€. :o :o

Ik zou voor een paar APs toch iets meer uit trekken, en dan kiezen voor modellen met een paar externe antennes, je bereik zal je dankbaar zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 21:06
Nu is het probleem dat die laptop geen ethernetaansluiting heeft,
mag ik dan veronderstellen dat de oude dit wel had , en er aldus een ethernetkabel aanwezig is op zn werkplek / zolder ?

dan heb gewoon een accespoint nodig, en die heb je in allerlei soorten en maten natuurlijk :)
Pagina: 1