Toon posts:

IP camera in combinatie met Synology

Pagina: 1
Acties:

• Hertha BSC
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10-2020
Goedemorgen,
Ik bezit momenteel 2x Foscam FI9900EP camera's die ik nog niet heb aangesloten.
En ik ben er door een kennis op gewezen dat ik deze camera's het beste niet rechtstreeks aan internet kan koppelen.
Hij adviseerde me om een Synology nas aan te schaffen en via Surveillance Station op de nas de camera's toe te voegen. Ik zou dan de mogelijkheid hebben om de beelden van deze camera's op te slaan en om de camera's geen rechtstreekse toegang tot internet te geven.

Zoals jullie inmiddels wel zullen begrijpen heb ik er totaal geen verstand van. :?
En de betreffende kennis is helaas geëmigreerd en die heeft geen tijd / zin om me te helpen.

Mijn vraag is dan ook klopt het bovenstaande verhaal wel?
Hoe kan ik indien het bovenstaande klopt de camera's geen rechtstreekse internet toegang geven op de Synology?
Ik heb hier van alles over proberen te zoeken op internet maar ik kom hier totaal niet uit.
Is dit iets wat ik met geringe kennis zelf kan instellen?

En indien ik dit allemaal voor mekaar zou krijgen, hoe kan ik dan vanaf afstand de Foscam nog benaderen?
Als de Foscam geen rechtstreekse toegang tot internet heeft kan ik de camera dan van afstand niet meer benaderen via de Foscam app? Of is die Foscam app overbodig en moet ik altijd via een Synology app de camera benaderen?

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik zou het enorm zonde vinden om een nas aan te schaffen voor een paar 100 euro en er vervolgens achter te komen dat wat ik bedacht heb never nooit kan werken.

Alvast bedankt voor alle hulp!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 15:07
Je camera's zijn dan direct te bekijken en ook voor mensen die jij liever niet binnen wilt hebben. >:)

Een synology is daar inderdaad erg handig voor en door middel van Surveillance erg veel mogelijkheden en zo heb je geen problemen met het opslaan van de beelden. Teven biedt een nas veel meer mogelijkheden dus zeker het overwegen waard. Je kunt ook prima een 2de hands nas hiervoor aanschaffen. Een Synology DS211 bv werkt nog steeds uitstekend met bv 2 camera's. Alleen zit die op het randje qua ondersteuning en zit je weer met een stuk veiligheid die stopt. Synology biedt gemiddeld 5 jaar ondersteuning en soms loopt het nog iets verder dus met een redelijk recent model kom je al een heel eind. Het hangt van je budget af maar met een instapper koop je nieuw al voor onder de 200 euro. Vaak zijn dit J modellen en op zich prima apparaten maar bedenk dat de meeste eenmaal een NAS hebben staan meer willen en dan is een J model vaak niet zo krachtig en ga je toch snel weer upgraden en ben je duurder uit. Dus beter iets meer uitgeven zodat je een wat sneller model hebt. Check ook goed welke harddisk je gaat gebruiken. Er zijn speciale harddisken voor een NAS die beter geschikt zijn om 24/7 te draaien. Dit staat ook wel vermeld bij de specs van de disk.

Toegang blokkeren is puur een kwestie van de poorten van de camera blokkeren op je firewall zodat deze geen verbinding meer kunnen maken naar het internet.

Op de Synology kun je ook VPN server installeren waardoor jij vanaf elke locatie een VPN verbinding maakt met je NAS en hierdoor kun je alles bereiken wat je thuis ook kunt bereiken, uiteraard bepaalde je mobiele verbinding de snelheid. Je camerabeelden kun je dan bekijken via de app van Synology DS Cam en zo ook beelden terugkijken. Zelf gebruik ik voor het bekijken van de beelden TinyCam Pro (alleen Android) en dat is een van de beste apps om even snel naar je camera's te kunnen kijken. Terugkijken kan daar niet mee en daar gebruik je dan DS cam weer voor.

Tevens heb je het voordeel als je verbinding maakt met Open Wifi plekken je dit icm VPN veilig kunt doen.
Het verkeer wat via de VPN loopt is dan beveiligt en zo zijn je gegevens ook veilig. Wel icm OpenVPN wat de andere optie in Synology VPN zijn qua veiligheid niet super.

Foscam app zou ik persoonlijk niet gebruiken. Je stelt hiermee je camera's dus wel open en in de cloud. Als dat gehackt wordt dan weet je genoeg. Daarbij weet je nooit wat een fabrikant met je gegeven doet. En het is dus ook niet nodig en beter alles in eigen beheer houden.

Ik zou beginnen om een aantal topics door te gaan nemen. Dit is veel leeswerk maar je leert er veel van en deze kennis is erg handig als je aan de slag gaat met een NAS.
[Synology] Vraag en antwoord - deel 3
[Synology] Packages

En goed handleiding om VPN goed in te stellen met OpenVPN is
https://www.synology-foru...beter-beveiligde-openvpn/

En een NAS is redelijk makkelijk te beheren maar er komen heel wat technische termen langs. Je zult je er in moeten verdiepen hoe je alles kunt instellen en dat kost wel even tijd ;)

Als je hier tegenop ziet dan is dat inderdaad iets wat je door iemand zou kunnen laten doen. 1x instellen en dan draait alles wel. Maar zelf ervaring opdoen is natuurlijk veel beter omdat je dan bij problemen zelf de zaken kunt oplossen en niet afhankelijk bent van iemand.
Gewoon beginnen en proberen dat is zoals de meeste van ons het ook hebben geleerd.

Maar gebruik ze al jaren en geniet er nog elke dag van.

[Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-10-2018 10:13]

• Hertha BSC
Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg! d:)b d:)b
Hiermee heb je me enorm goed op weg geholpen, en nu is het me ook duidelijk dat ik echt wat aan een Synology nas heb naast het opslaan van bestanden dat ik hem dus ook echt voor Surveillance kan gebruiken.

Ik ga de topics en de VPN handleiding goed doornemen.
En ik zal me eens kijken of ik ergens een goede Synology voor een mooi prijsje kan vinden.

Het zal niet gemakkelijk voor me worden, maar nu weet ik in elk geval dat de IP camera in combinatie met de synology technisch gezien wel samen kunnen werken. Nu moet ik dat nog in de praktijk werkend zien te krijgen. Ik ga er gewoon aan beginnen en hopelijk komt het dan goed oOo

• Hertha BSC
Ik heb een beetje lopen spelen met de ip camera in combinatie met mijn router.
Nu heb ik via de Foscam software ingesteld dat ik een e-mail met foto's krijg op het moment dat er beweging gedetecteerd is. Vervolgens ben ik in de router wat poorten gaan dichtgooien met het idee om de camera geen rechtstreeks toegang tot internet meer te geven.

Omdat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben had ik ineens geen internet connectie meer... ik had ietsje te veel poorten geblokkeerd 8)7

Maar als ik het nu voor mekaar krijg om de juiste poorten te blokkeren zodat er geen rechtstreekse toegang tot internet meer is en ik wel mailtjes met foto's ontvang van beweging detectie heb ik dan eigenlijk nog wel een nas nodig?

Ik begrijp dat ik met de nas bestanden kan opslaan en continue beelden van de camera's kan opnemen maar ik vraag me nu af of ik dat eigenlijk wel nodig heb als ik ook foto's kan krijgen in de mail.

https://imgur.com/a/klglEZR

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 15:07
Camera's blokkeren is helaas een onderdeel wat ik nog niet gedaan heb dus is meer wat ik hiervan ooit gelezen heb. Schijnt ook te kunnen door firewall rules / MAC adres blokkeren of Parent Control.

Dit alles hangt een beetje af van de router die je gebruikt en welke mogelijkheden deze bied.
Belangrijk is om zowel op je router als op de camera's upnp uit te zetten. Dit opent automatische poorten en is niet veilig. Dus als je dit ergens aan ziet staat uitzetten. Misschien ook handig om te vermelden wat het merk + type is van je router zodat iemand die dit weet ook gerichte tips kan geven.

Hopelijk leest er een tweaker mee die hier meer ervaring mee heeft en je daar een goed antwoord op kan geven.

Of je een NAS nodig hebt is aan jouw. Welk doel hebben de camera's?
Beweging is mooi maar als deze buiten hangen krijg je snel valse meldingen of ze moeten ergens hangen waar normaal geen beweging is. Hier hangen ze rondom het huis en daar is zoveel beweging (vogels, verkeer , mensen etc) dat dit geen optie is. Binnen loopt hond en die zorg ook weer voor beweging in het huis. Ik vang dit dus op via Domotica en deursensoren. Deur open als we niet thuis zijn en camera's maken foto's en die krijg ik via telegram gestuurd naar mij telefoon en kan ik gelijk kijken wat er gebeurt of actie ondernemen.

Mijn persoonlijke idee is dat als er iets gebeurt is ik het wil terugkijken wat er precies gebeurt is. Met een foto ben je dan veel te beperkt. Camera's zorgen meestal niet voor extra veiligheid maar kunnen er wel voor zorgen dat je na het zien van de beelden meer rust hebt. Een inbreker trek zich niets aan van de camera's lijkt mij. Pet op en iemand is al onherkenbaar.

Dus je moet voor jezelf bepalen wat het doel is wat je ermee wilt bereiken en dan kun je zelf invullen of je wel/niet beelden wilt terug kijken. Sommige camera's hebben ook opties voor SD kaarten in de camera of de beelden te sturen via FTP. Dan heb je geen nas nodig maar iets wat 24/7 actief is en een FTP server heeft draaien. Maar dit is uiteraard veel beperkter dan via een nas.

[Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-10-2018 12:40]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee