Vraag

• Grijpstra1990
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-08-2020
Heeft iemand nog tips voor me?

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil gamen op 1080p max settings/1440p medium

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1050

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb zelf nog een 500gb SSD liggen een crucial M nogiets (Opslag is niet heel belangrijk een goede boot drive daar in tegen wel)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Mijn droom pc schopt k^nt maar ik settle met een 1080p gaming machine

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

MSI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb liever dat ie niet zeurt,

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ja maar in het eerste jaar nog niet, Waarschijnlijk ooit waterkoeling.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil voor 1000 euro de nieuwste titels spelen ik wil eigenlijk niet veel meer uitgeven dan dat. :P

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1Gigabyte B450M DS3H€ 69,-€ 69,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 456,-€ 456,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1Kingston HyperX Fury HX429C17FB/16€ 144,50€ 144,50
1Xilence Performance A+ 630 watt€ 50,51€ 50,51
1Kingston A400 240GB€ 38,89€ 38,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,30

Alle reacties

Lastig, lastig. Dat ram is geen goede keuze want geen dual channel. Voeding is niet best, mag wel bijvoorbeeld naar een RMX550. Die keuze voor SSD snap ik niet - je hebt er toch al 1?7

Ik zou voor iets gaan met een 2600 en een B450 bord.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Grijpstra1990
Ja ram zat ik ook al aan te denken, Maar welke voeding raad je me aan? Ik heb nog meerdere harde schijven alleen ik zoek eigenlijk een losse boot drive zodat ik die andere voor opslag kan gebruiken, Ik heb een 2600x en een b450. gelist in mijn setup.

• Grijpstra1990
Ah excuses ik zie dat je rmx 550 zei je ik ga even kijken! bedankt voor de tip

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grijpstra1990 Wil je een goed en goedkoop mATX bord, of heb je gewoon een goedkope gekozen ?
Gigabyte moet je sowieso niet willen, erg veel problemen in B450. Beter besteed je wat meer €uro's voor een goed bord. in je kast past gewoon ATX btw

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grijpstra1990
Ik zoek zo goedkoop mogelijk ik heb zelf weinig problemen met gigabyte ervaren maar heb je een aanrader?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grijpstra1990 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:04:
Ik zoek zo goedkoop mogelijk ik heb zelf weinig problemen met gigabyte ervaren maar heb je een aanrader?
mATX pricewatch: ASRock B450M Pro4
ik zou wel RAM zoeken van 2x8GB als je 16GB wilt ipv 1 module

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grijpstra1990
Ja ram klopt ik twijfelde dus of ik een 16gb stick moest hebben zodat ik er ooit 1 bij kon plaatsen in de toekomst of 2 keer 8. maar heb je daar ook tips voor? (Het is 7 jaar geleden sinds mijn laatste upgrade dus ik ben er niet helemaal meer in thuis)
Pak een bord met 4 bankjes, en begin met 2x8. Nog goedkoper ook trouwens dan je huidige ram.

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Grijpstra1990
Thanks ja ik vind 16 eerst wel genoeg hoor en desnoods haal ik dan ook even een nieuw bordje dat is geen probleem, Maar nog 1 vraag mijn Processor is 2900 nogwat mhz en die ram is 3000 ik neem aan dat dat weinig verschil maakt?

• Grijpstra1990
Dan zou dit het ongeveer moeten worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1ASRock B450M Pro4€ 77,30€ 77,30
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 456,-€ 456,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
1Kingston A400 240GB€ 38,89€ 38,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,49

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-01 13:14

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Heb je nog een reden waarom je een 2de SSD neemt? Anders kan je die ook weglaten. Scheelt toch weer 4 tientjes.

Verder een prima systeem.

[Voor 1% gewijzigd door MarcRvB op 19-10-2018 12:40. Reden: Typo. thx @nat-water tis bijna weekend :)]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

MarcRvB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:37:
Heb je nog een reden waarom je een 2de SSD neemt? Anders kan je die ook weglaten. Schilt toch weer 4 tientjes.

Verder een prima systeem.
offtopic:
Waarom moet hij 4 tientjes gaan schillen? :/

Systeem ziet er verder leuk uit.

[Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 19-10-2018 12:40]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grijpstra1990 qua voeding zou ik deze kiezen, of de 550w versie. deze voeding heeft meer dan alleen één 12V rail. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M wil je straks toevallig toch een andere koeler dan de AMD, dan is dit een goede en goedkope optie pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

• Grijpstra1990
Omdat die 500gb ssd al een 2 jaar meegaat en ik had hem gekregen van iemand anders dus die vertrouw ik niet echt meer als boot drive en ik heb meestal toch maar 1 of 2 games tegelijk geinstalleerd op mijn systeem. Ik haal volgend jaar wel even een betere. Als ik zo wat geld kan besparen dan vind ik dat zelf wel oke.

• Grijpstra1990
Hackus schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:47:
@Grijpstra1990 qua voeding zou ik deze kiezen, of de 550w versie. deze voeding heeft meer dan alleen één 12V rail. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M wil je straks toevallig toch een andere koeler dan de AMD, dan is dit een goede en goedkope optie pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Ah oke! ja of misschien ooit eens waterkoeling, Van wat ik heb gehoord kan de processor met de standaard koeler wel warm kan worden, Ik ga niet overclocken dus ik denk dat het ook wel wat meevalt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waterkoeling is echt niet nodig. deze luchtkoeler is al stuk beter en stiller, maar kijk maar eerst hoe het nu bevalt.

• Grijpstra1990
Ja ik zit wel aan de top van mijn budget nu, Maar inderdaad dan zou zoiets ook wel kunnen! Bedankt voor de tips iedereen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee