Beste allemaal,
Voor het maken van een schoolopdracht heb ik een vraag:
Het is de bedoeling dat er meerdere buttons worden gebruikt die een tekst printen op een jPane of TextArea. Nou lukt het printen wel alleen wordt de tekst die geprint wordt elke keer overgeschreven. ik snap dat dit komt omdat ik gebruik maak van setText.
Per button selecteer ik dus een product die geprint wordt op het jPane/area en die per click ophoogt. nu wordt het product dus vervangen als de volgende button wordt gebruikt.
wie kan mij hierbij helpen? in mijn geval heb ik 6 buttons die onder elkaar worden weergeven in jPane/area. zij moeten verhogen dus moeten niet per click op de volgende regel plakken.
hierbij het stukje code wat ik gebruik:
dit is een methode die ik geprobeerd heb en ook heb ik het op deze manier geprobeerd:
bij voorbaat dank.
Voor het maken van een schoolopdracht heb ik een vraag:
Het is de bedoeling dat er meerdere buttons worden gebruikt die een tekst printen op een jPane of TextArea. Nou lukt het printen wel alleen wordt de tekst die geprint wordt elke keer overgeschreven. ik snap dat dit komt omdat ik gebruik maak van setText.
Per button selecteer ik dus een product die geprint wordt op het jPane/area en die per click ophoogt. nu wordt het product dus vervangen als de volgende button wordt gebruikt.
wie kan mij hierbij helpen? in mijn geval heb ik 6 buttons die onder elkaar worden weergeven in jPane/area. zij moeten verhogen dus moeten niet per click op de volgende regel plakken.
hierbij het stukje code wat ik gebruik:
Java:
1
2
3
4
5
| private void jButton1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) { // TODO add your handling code here: if (jButton1.isSelected()); geselecteerdeProducten[2] += producten[2]; jTextArea1.append("\n" +"€" + geselecteerdeProducten [2]); |
dit is een methode die ik geprobeerd heb en ook heb ik het op deze manier geprobeerd:
Java:
1
2
3
4
5
| private void jButton1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) { // TODO add your handling code here: if (jButton1.isSelected()); geselecteerdeProducten[2] += producten[2]; jTextArea1.setText("€" + geselecteerdeProducten [2]); |
bij voorbaat dank.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 19-10-2018 11:27 ]