Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kassasysteem buttons

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Onderwerpen

Vraag

• Samsko10
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-10-2018
Mijn vraag
Mijn partner en ik hebben een probleempje, we moeten namelijk een kassa systeem via java (netbeans) maken, alleen weten we niet hoe we verschillende buttons(codes) moeten invullen zodoende dat als je erop zou klikken dat het geprint wordt op een bon en dat het ophoogt? Dus bijv. Cola Fanta en Sprite buttons .. we moeten ook gebruik maken van arrays om de prijzen in te laden dit helemaal aan het begin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netbeans

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via youtube dingen opgezocht maar ik kom niks tegen dat ons echt verder helpt .. |:(

Alle reacties

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:31
Kan je niet beter een bestaand kassa systeem gebruiken in plaats van zelf iets bij elkaar te knutselen? Je wil namelijk niet dat je systeem random stopt met werken omdat je ergens geen rekening mee gehouden hebt...

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

MrSenne schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:41:
Kan je niet beter een bestaand kassa systeem gebruiken in plaats van zelf iets bij elkaar te knutselen? Je wil namelijk niet dat je systeem random stopt met werken omdat je ergens geen rekening mee gehouden hebt...
Ik gok dat het een schoolopdracht is..

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:36
Radiant schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Is het doel van zo'n schoolopdracht om het zelf te doen ipv. door een mcdonalds devschuur te fietsen in de hoop op voorgeklopte code? ;(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:27

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Radiant schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Dat dus. En hoewel we hier prima mensen op weg willen helpen met hun huiswerk (i.t.t. wat vaak gedacht wordt) verwachten we hier wél (véél) meer eigen inzet zoals ook te lezen in onze Quickstart. Dus @Samsko10: maak gerust een nieuw topic maar hanteer dan wel voorgenoemde quickstart a.u.b.. En dan is "via youtube dingen gezocht maar niks gevonden" dus niet interessant voor ons. A) Er zijn talloze andere bronnen dan youtube (je boek, de handleiding, google, ...) en [norml]B)[/] geef dan op z'n minst aan wat je wél gevonden hebt en waarom dat niet voldeed volgens jou. En je maakt mij / ons niet wijs dat je "niks gevonden" hebt. Er staan letterlijk miljoenen pagina's vol hiermee. Daarbij zien we ook graag wat je wél tot nu toe al hebt aan relevante(!!!) code (gebruik dan meteen code tags a.u.b. ;) ).
Antrax schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Is het doel van zo'n schoolopdracht om het zelf te doen ipv. door een mcdonalds devschuur te fietsen in de hoop op voorgeklopte code? ;(
Doe dan gewoon een Topic Report (klik op 'https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif rapporteer' bovenaan een topic) en laat en dan aan de mods over...

[Voor 27% gewijzigd door RobIII op 19-10-2018 11:11]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True