Mijn vraag
Tijdens gesprekken ervaren wij dat een collega regelmatig wegvalt. Hierdoor is hij dan nagenoeg niet te verstaan. Dit duurt dan zo 5 tot 10 seconde waarna het geluid weer 'hersteld'. Het lijkt erop alsof hij erg ver weg staat van de microfoon. Dit gebeurd niet wanneer hij belt met een carkit of oortjes. Wat zijn de (nog) mogelijke oplossingen die wij kunnen proberen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken een iPhone 7 32 GB grijs op het T-Mobile netwerk. Voorheen was dit op het KPN netwerk. Er is gebruik gemaakt van 2 andere iPhone 7's en 1 iPhone 6S die hij voorheen zonder problemen gebruikte.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Om dit probleem op hebben wij het volgende geprobeerd:
Wij hebben een check gedaan naar het bereik. Op zowel KPN als T-Mobile was er genoeg bereik. Altijd tussen de 3 tot 4 streepjes. Collega's met hetzelfde abonnement ervaren geen problemen. Het probleem wordt overal ervaren in Nederland. Bij hem thuis +- 50 km verder van zijn kantoor. Rotterdam, Amsterdam: geen verschil.
Zoals jullie misschien wel begrijpen is dit nogal een frustrerend probleem. In mijn ogen hebben wij bijna alle oplossingen geprobeerd, maar geen enkele oplossing lijkt te helpen. In zijn totaliteit heeft hij 4 verschillende toestellen gehad waarbij hij bij ieder toestel hetzelfde probleem heeft. Het huidige toestel draait op iOS 12.0.1.
Tijdens gesprekken ervaren wij dat een collega regelmatig wegvalt. Hierdoor is hij dan nagenoeg niet te verstaan. Dit duurt dan zo 5 tot 10 seconde waarna het geluid weer 'hersteld'. Het lijkt erop alsof hij erg ver weg staat van de microfoon. Dit gebeurd niet wanneer hij belt met een carkit of oortjes. Wat zijn de (nog) mogelijke oplossingen die wij kunnen proberen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken een iPhone 7 32 GB grijs op het T-Mobile netwerk. Voorheen was dit op het KPN netwerk. Er is gebruik gemaakt van 2 andere iPhone 7's en 1 iPhone 6S die hij voorheen zonder problemen gebruikte.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Om dit probleem op hebben wij het volgende geprobeerd:
- Als eerste hebben wij gemeld dat hij zijn telefoon opnieuw in moest stellen, dit door een fabrieksreset te doen en vervolgens een back-up terug te zetten.
- Hierna hebben wij zijn telefoon gewist, nieuwe en laatste firmware er op gezet en ingesteld als nieuwe telefoon. Hier is dus geen back-up teruggezet.
- Omdat wij dachten dat dit niet hem niet meer ging worden met zijn telefoon, is deze ingewisseld. Als eerste is hij ter reparatie aangeboden bij Apple.
- Na de reparatie bleek het probleem nog aanwezig te zijn. Hier hebben wij de telefoon nogmaals ter reparatie aangeboden. Uiteindelijk besproken dat er een nieuw toestel opgestuurd werd.
- Het probleem was met het nieuwe toestel nog steeds aanwezig. Wij hebben het oude toestel aangenomen en een nieuwe besteld. Dit nieuwe toestel heeft gelijke kuren. De gebruiker die zijn oude toestel overnam, ervaart geen problemen. Tijdens het wachten op het nieuwe toestel gebruikte hij zijn oude toestel, een iPhone 6S. Voorheen geen problemen mee gehad, nu wel.
- Vervolgens naar de instellingen gekeken. Hier hebben wij geprobeerd om onder mobiele data => opties 4G zijn 4G uit te zetten, gesprekken en data toe te staan en alleen dataverbindingen aan te zetten.
- Onder algemeen => toegankelijkheid is er een optie genaamd 'geluidsonderdrukking'. Deze is aan/uit gezet.
- Onze provider was KPN en wij zijn voorbereidingen aan het treffen om over te gaan op T-Mobile. Als oplossing hebben wij hem vervroegd op het T-Mobile netwerk gezet met nummerportering.
Wij hebben een check gedaan naar het bereik. Op zowel KPN als T-Mobile was er genoeg bereik. Altijd tussen de 3 tot 4 streepjes. Collega's met hetzelfde abonnement ervaren geen problemen. Het probleem wordt overal ervaren in Nederland. Bij hem thuis +- 50 km verder van zijn kantoor. Rotterdam, Amsterdam: geen verschil.
Zoals jullie misschien wel begrijpen is dit nogal een frustrerend probleem. In mijn ogen hebben wij bijna alle oplossingen geprobeerd, maar geen enkele oplossing lijkt te helpen. In zijn totaliteit heeft hij 4 verschillende toestellen gehad waarbij hij bij ieder toestel hetzelfde probleem heeft. Het huidige toestel draait op iOS 12.0.1.
[Voor 0% gewijzigd door .Mac op 18-10-2018 19:47. Reden: Toevoegen huidige iOS versie.]