Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slecht verstaanbaar iPhone | Probleem niet op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rickpwns
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-10 17:55
Mijn vraag
Tijdens gesprekken ervaren wij dat een collega regelmatig wegvalt. Hierdoor is hij dan nagenoeg niet te verstaan. Dit duurt dan zo 5 tot 10 seconde waarna het geluid weer 'hersteld'. Het lijkt erop alsof hij erg ver weg staat van de microfoon. Dit gebeurd niet wanneer hij belt met een carkit of oortjes. Wat zijn de (nog) mogelijke oplossingen die wij kunnen proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken een iPhone 7 32 GB grijs op het T-Mobile netwerk. Voorheen was dit op het KPN netwerk. Er is gebruik gemaakt van 2 andere iPhone 7's en 1 iPhone 6S die hij voorheen zonder problemen gebruikte.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Om dit probleem op hebben wij het volgende geprobeerd:
  1. Als eerste hebben wij gemeld dat hij zijn telefoon opnieuw in moest stellen, dit door een fabrieksreset te doen en vervolgens een back-up terug te zetten.
  2. Hierna hebben wij zijn telefoon gewist, nieuwe en laatste firmware er op gezet en ingesteld als nieuwe telefoon. Hier is dus geen back-up teruggezet.
  3. Omdat wij dachten dat dit niet hem niet meer ging worden met zijn telefoon, is deze ingewisseld. Als eerste is hij ter reparatie aangeboden bij Apple.
  4. Na de reparatie bleek het probleem nog aanwezig te zijn. Hier hebben wij de telefoon nogmaals ter reparatie aangeboden. Uiteindelijk besproken dat er een nieuw toestel opgestuurd werd.
  5. Het probleem was met het nieuwe toestel nog steeds aanwezig. Wij hebben het oude toestel aangenomen en een nieuwe besteld. Dit nieuwe toestel heeft gelijke kuren. De gebruiker die zijn oude toestel overnam, ervaart geen problemen. Tijdens het wachten op het nieuwe toestel gebruikte hij zijn oude toestel, een iPhone 6S. Voorheen geen problemen mee gehad, nu wel.
  6. Vervolgens naar de instellingen gekeken. Hier hebben wij geprobeerd om onder mobiele data => opties 4G zijn 4G uit te zetten, gesprekken en data toe te staan en alleen dataverbindingen aan te zetten.
  7. Onder algemeen => toegankelijkheid is er een optie genaamd 'geluidsonderdrukking'. Deze is aan/uit gezet.
  8. Onze provider was KPN en wij zijn voorbereidingen aan het treffen om over te gaan op T-Mobile. Als oplossing hebben wij hem vervroegd op het T-Mobile netwerk gezet met nummerportering.
Eventueel nog extra details:
Wij hebben een check gedaan naar het bereik. Op zowel KPN als T-Mobile was er genoeg bereik. Altijd tussen de 3 tot 4 streepjes. Collega's met hetzelfde abonnement ervaren geen problemen. Het probleem wordt overal ervaren in Nederland. Bij hem thuis +- 50 km verder van zijn kantoor. Rotterdam, Amsterdam: geen verschil.

Zoals jullie misschien wel begrijpen is dit nogal een frustrerend probleem. In mijn ogen hebben wij bijna alle oplossingen geprobeerd, maar geen enkele oplossing lijkt te helpen. In zijn totaliteit heeft hij 4 verschillende toestellen gehad waarbij hij bij ieder toestel hetzelfde probleem heeft. Het huidige toestel draait op iOS 12.0.1.

Rickpwns wijzigde deze reactie 18-10-2018 19:47 (0%)
Reden: Toevoegen huidige iOS versie.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

dit topic al gelezen ?

iPhone 7, slecht te verstaan

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Rickpwns
Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit draadje voorheen doorgespit aangezien dit probleem al zeker een half jaar speelt. Wat mij wel opviel is dat mensen aanraden de gehoorapparaatmodus aan te zetten. Dit had ik niet geprobeerd en heb ik nu doorgegeven. We gaan het zien.

(Tevens sta ik nog open voor andere mogelijke oplossingen!)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Rickpwns schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit draadje voorheen doorgespit aangezien dit probleem al zeker een half jaar speelt. Wat mij wel opviel is dat mensen aanraden de gehoorapparaatmodus aan te zetten. Dit had ik niet geprobeerd en heb ik nu doorgegeven. We gaan het zien.

(Tevens sta ik nog open voor andere mogelijke oplossingen!)
klacht reclameren bij de verkopende partij

• Rickpwns
Hackus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:52:
[...]

klacht reclameren bij de verkopende partij
Ik denk niet dat het aan de telefoon ligt. Wij hebben omdat wij met ons handen in het haar zitten gekozen om een iPhone 8 te kopen, maar we zitten hier met hetzelfde probleem. Onze collega valt nog steeds weg tijdens gesprekken.

Oplossingen worden zo erg schaars. Heeft iemand nog een oplossing die te proberen valt?

Rickpwns wijzigde deze reactie 25-10-2018 11:04 (17%)
Reden: Toevoeging informatie.

• Tiagoo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:24
Misschien 4G aan/uitzetten voor gesprekken? Misschien dat het dan beter gaat klinken.

verkeerd gelezen (:

Je zou een android kunnen proberen?

Tiagoo wijzigde deze reactie 25-10-2018 11:34 (29%)

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-11 10:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heel suf misschien, maar houd die collega de telefoon raar vast of beweegt hij hem tijdens het bellen? When you rule out the mechanical whatever remains, however impropable, must be the problem...

• Tiagoo
Icephase schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:37:
Heel suf misschien, maar houd die collega de telefoon raar vast of beweegt hij hem tijdens het bellen? When you rule out the mechanical whatever remains, however impropable, must be the problem...
Dit zou wel eens slim kunnen zijn, bel elkaar en praat even en wissel dan van telefoons en praat dan weer dan weet je of het aan hem of een telefoon ligt :P

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik ben maanden met Apple in contact geweest met betrekking tot dit probleem.

Het startte bij mijn iPhone 7 Plus icm KPN. Constant kreeg ik de klacht dat ik af en toe volledig wegviel.

Apple erkende op de hoogte te zijn van het probleem en was aan het werken aan een oplossing.

Op verzoek van Apple heb ik een bepaald profiel moeten installeren om mee te helpen met debuggen naar het probleem. Ik moest aangeven op welke momenten ik last had van dit probleem en daarna mijn logestanden opsturen.

Ter compensatie heb ik toen gratis Airpods van Apple ontvangen. Met de Airpods ondervond ik geen enkele problemen tijdens het bellen.

In praktijk was dit erg onhandig omdat je niet constant met de Airpods op zak liep en als je gebeld werd moest je eerst die dingen in je oren prikken.

Een paar maanden verder was er nog steeds geen oplossing en er wordt toen aangeboden om de iPhone te vervangen door een iPhone 8 Plus. Er werd aangegeven dat dit probleem mogelijk ook in de iPhone 8 plus aanwezig was.

De eerste paar gesprekken leken goed te gaan met de iPhone 8 plus, maar na een paar gesprekken was het weer raak.

Uiteindelijk besloten om de 8 plus te verkopen en inmiddels ben ik in het bezit van een Galaxy S9 plus. Met de S9 plus absoluut geen problemen mer met het bellen.

Je hebt hier waarschijnlijk helemaal niets aan, maar het enige wat ik je kan adviseren is om telefonisch contact op te nemen met Apple en aan te sturen op een oplossing.

Ze zijn op de hoogte van de problemen en nemen dit in mijn ervaring serieus. Het gaat je wel wat tijd kosten, dus je moet zelf bepalen of je de energie erin wilt steken. Maar het probleem is er echt en heeft weinig te maken met de manier van vasthouden van het toestel.

-edit- Ik had de problemen overigens ook voornamelijk in Rotterdam en Amsterdam.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Rickpwns
Tiagoo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:33:
Misschien 4G aan/uitzetten voor gesprekken? Misschien dat het dan beter gaat klinken.

verkeerd gelezen (:

Je zou een android kunnen proberen?
Helaas gebruiken wij bij ons bedrijf alleen iPhones. Het is waarschijnlijk een oplossing die zou werken, maar niet te realiseren is binnen ons bedrijf. Ook niet wenselijk om met een uitzondering te werken.
Toch bedankt voor het meedenken!
Icephase schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:37:
Dit dachten wij eerst ook. Wij hebben hem gevraagd om hier op te letten, maar op dit moment eet hij de telefoon nagenoeg op.. (Helaas!) was dit niet de oplossing. :'(
BillSpaarbank schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:50:
Ik ben maanden met Apple in contact geweest met betrekking tot dit probleem.

Het startte bij mijn iPhone 7 Plus icm KPN. Constant kreeg ik de klacht dat ik af en toe volledig wegviel.

Apple erkende op de hoogte te zijn van het probleem en was aan het werken aan een oplossing.

Op verzoek van Apple heb ik een bepaald profiel moeten installeren om mee te helpen met debuggen naar het probleem. Ik moest aangeven op welke momenten ik last had van dit probleem en daarna mijn logestanden opsturen.

Ter compensatie heb ik toen gratis Airpods van Apple ontvangen. Met de Airpods ondervond ik geen enkele problemen tijdens het bellen.

In praktijk was dit erg onhandig omdat je niet constant met de Airpods op zak liep en als je gebeld werd moest je eerst die dingen in je oren prikken.

Een paar maanden verder was er nog steeds geen oplossing en er wordt toen aangeboden om de iPhone te vervangen door een iPhone 8 Plus. Er werd aangegeven dat dit probleem mogelijk ook in de iPhone 8 plus aanwezig was.

De eerste paar gesprekken leken goed te gaan met de iPhone 8 plus, maar na een paar gesprekken was het weer raak.

Uiteindelijk besloten om de 8 plus te verkopen en inmiddels ben ik in het bezit van een Galaxy S9 plus. Met de S9 plus absoluut geen problemen mer met het bellen.

Je hebt hier waarschijnlijk helemaal niets aan, maar het enige wat ik je kan adviseren is om telefonisch contact op te nemen met Apple en aan te sturen op een oplossing.

Ze zijn op de hoogte van de problemen en nemen dit in mijn ervaring serieus. Het gaat je wel wat tijd kosten, dus je moet zelf bepalen of je de energie erin wilt steken. Maar het probleem is er echt en heeft weinig te maken met de manier van vasthouden van het toestel.

-edit- Ik had de problemen overigens ook voornamelijk in Rotterdam en Amsterdam.
Ik denk dat ik dit weer eens ga proberen. Wij hebben voorheen contact gehad met Apple, vandaar dat het toestel al 2 keer gewisseld is. Ik probeer vanmiddag contact te zoeken. Zij hebben destijds aangegeven dat dit probleem verholpen zou zijn met iOS 11.4.1, ik kan er naast zitten met de versie. Wellicht is er nu meer nieuws beschikbaar.
Bedankt voor de reactie!

• Tiagoo
Rickpwns schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Helaas gebruiken wij bij ons bedrijf alleen iPhones. Het is waarschijnlijk een oplossing die zou werken, maar niet te realiseren is binnen ons bedrijf. Ook niet wenselijk om met een uitzondering te werken.
Toch bedankt voor het meedenken!
Ja het was meer om het even te testen

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:58
Bellen middels Facetime Audio, is dat een enigszins praktische oplossing?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Rickpwns Dus het is bij 1 collega het geval,
naakt toestel zonder hoesje etc ?

• Rickpwns
Tiagoo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Ja het was meer om het even te testen
Alsnog een goed idee. Ik kijk even of wij ergens goedkoop een Android toestel vandaan kunnen toveren. In dat geval kun je het in ieder geval op de telefoon schuiven.
Pindasaus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:36:
Bellen middels Facetime Audio, is dat een enigszins praktische oplossing?
Goed idee, ik ga kijken of wij verschil merken.
Hackus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:59:
@Rickpwns Dus het is bij 1 collega het geval,
naakt toestel zonder hoesje etc ?
Klopt, het gaat over een naakt toestel en bij 1 collega. Wij hebben zojuist een nieuw toestel aangeschaft (iPhone 8 ) en ervaren hetzelfde probleem bij deze collega.

Rickpwns wijzigde deze reactie 27-10-2018 12:02 (0%)
Reden: iPhone 8 werd een emoticon.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Rickpwns nieuwe Simkaart en zonder ID testen. wel frappant

• ccman110
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2018
Ik kan sinds gisteren opeens niet meer bellen met mijn iPhone 7. Ik denk dat het aan de audiochip ligt. Het probleem schijnt bekend te staan als ‘loop disease’. Iemand anders ook problemen hiermee? Het wegvallen van geluid en slecht verstaanbaarheid schijnt trouwens ook een indicatie te zijn van dit mogelijke probleem.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

ccman110 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:43:
Ik kan sinds gisteren opeens niet meer bellen met mijn iPhone 7. Ik denk dat het aan de audiochip ligt. Het probleem schijnt bekend te staan als ‘loop disease’. Iemand anders ook problemen hiermee? Het wegvallen van geluid en slecht verstaanbaarheid schijnt trouwens ook een indicatie te zijn van dit mogelijke probleem.
iPhone 7, slecht te verstaan

• Rickpwns
Hackus schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:19:
@Rickpwns nieuwe Simkaart en zonder ID testen. wel frappant
Andere SIM-kaart heb ik al wel geprobeerd. Wij zaten eerst bij KPN, vervolgens een nieuwe SIM kaart aangevraagd. Toen dat niet hielp zijn wij naar een andere provider gegaan (T-Mobile) en daar ervaren wij nu hetzelfde probleem.
Het is gewoon erg lastig om hiervan een diagnose te stellen. Je verwacht dat het niet aan de telefoon ligt omdat hij meerdere toestellen heeft gehad. Je gaat het bij de provider zoeken, maar andere collega's ervaren dit probleem niet en bij het wisselen van provider blijft het probleem. Ligt het aan de huidige instellingen of back-up die teruggezet wordt? Nee, want wij hebben schone installaties geprobeerd en ervaren het probleem nog steeds. Wanneer ik naast hem sta terwijl hij aan het bellen is en het probleem treedt op, dan belt hij op de 'juiste' manier.

Een erg lastig probleem waar ik gewoon niet mijn vinger op kan drukken..
ccman110 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:43:
Het wegvallen bij mijn collega is niet continu. Het ene moment is hij super goed te verstaan, 1 minuut later in het gesprek is hij voor 5-10 seconde niet te verstaan. Je hoort hem wel praten maar het lijkt gewoon alsof hij erg ver weg staat van de microfoon.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rickpwns schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:03:
Ik denk niet dat het aan de telefoon ligt.
Waarom denk je dat en over welke telefoon heb je het hier? In de topic start geef je namelijk duidelijk aan dat het aan het toestel van de collega ligt. Een tip dat je vond, heb je ook al doorgegeven aan hem. Als je nu opeens denkt dat het niet aan zijn toestel ligt, dan gaat de doorgegeven tip natuurlijk ook niet werken.
Wij hebben omdat wij met ons handen in het haar zitten gekozen om een iPhone 8 te kopen, maar we zitten hier met hetzelfde probleem. Onze collega valt nog steeds weg tijdens gesprekken.
Lijkt me niet dat je een ander toestel koopt omdat de collega problemen heeft met zijn telefoon. 8)7
Oplossingen worden zo erg schaars. Heeft iemand nog een oplossing die te proberen valt?
Zoals ik het lees zou ik zeggen, net als Hackus dat doet, om het betreffende toestel (die van de collega dus) terug te brengen naar de winkel en eventueel het toestel te laten repareren.
Rickpwns schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:01:
Ik denk dat ik dit weer eens ga proberen. Wij hebben voorheen contact gehad met Apple, vandaar dat het toestel al 2 keer gewisseld is. Ik probeer vanmiddag contact te zoeken. Zij hebben destijds aangegeven dat dit probleem verholpen zou zijn met iOS 11.4.1, ik kan er naast zitten met de versie. Wellicht is er nu meer nieuws beschikbaar.
Bedankt voor de reactie!
Het toestel van de collega is reeds 2 keer eerder vervangen neem ik aan dat je hiermee bedoeld? Zo ja, dan lijkt het mij gewoon dat de iPhone 7 een ondeugdelijk product is en Apple (ik neem aan dat dat ook 'de winkel' is in deze) aan het werk moet voor een permanente oplossing.

CH4OS wijzigde deze reactie 27-10-2018 13:56 (26%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-11 07:18

AntonyterHorst

Apple Maniak

Toen ik dit had kwam het doordat de iPhone schakelde van 4G naar 3G en terug waardoor hij even verbinding verloor.
In de instellingen van je mobiele netwerk kun je aangeven of 4G gebruikt mag worden voor niks, je gesprekken en data of alleen data. Probeer die setting eens te veranderen..

Man man man

• Rickpwns
Waarom denk je dat en over welke telefoon heb je het hier? In de topic start geef je namelijk duidelijk aan dat het aan het toestel van de collega ligt. Een tip dat je vond, heb je ook al doorgegeven aan hem. Als je nu opeens denkt dat het niet aan zijn toestel ligt, dan gaat de doorgegeven tip natuurlijk ook niet werken.
Onderhand weet ik niet meer wat het kan zijn. Maar de reden waarom ik dit dacht is omdat deze collega onderhand 5 iPhones heeft gehad, inclusief zijn nieuwe iPhone 8 waarmee hij hetzelfde probleem ervaart. Ik vond het zelf niet logisch om te denken dat het probleem bij zoveel telefoon aanwezig kan zijn, maar het kan natuurlijk ook aan de software liggen..
Lijkt me niet dat je een ander toestel koopt omdat de collega problemen heeft met zijn telefoon. 8)7
Dat lijkt mij dus wel. De andere toestellen kunnen wij eventueel terug in de voorraad stoppen en aan andere collega's geven indien zij een upgrade krijgen.
Zoals ik het lees zou ik zeggen, net als Hackus dat doet, om het betreffende toestel (die van de collega dus) terug te brengen naar de winkel en eventueel het toestel te laten repareren.
De eerste leverancier gaf hier niet in thuis, waardoor wij gehopt zijn van IT leverancier. Zoals aan aangegeven zijn er onderhand al verschillende telefoons (iPhones) in de omloop geweest waarbij zij allemaal dit probleem vertonen. Reparatie is al tweemaal gedaan door Apple.
Het toestel van de collega is reeds 2 keer eerder vervangen neem ik aan dat je hiermee bedoeld? Zo ja, dan lijkt het mij gewoon dat de iPhone 7 een ondeugdelijk product is en Apple (ik neem aan dat dat ook 'de winkel' is in deze) aan het werk moet voor een permanente oplossing.
Klopt, hij is 2 maal gerepareert waarna zij vervolgens een nieuwe iPhone 7 hebben opgestuurd (is ook gecheckt d.m.v. vergelijken van serienummer). Ik moet nog steeds opnieuw contact opnemen met Apple omtrent zijn iPhone 8 waarmee wij deze problemen nog steeds ervaren zoals @BillSpaarbank ook aangaf.
Toen ik dit had kwam het doordat de iPhone schakelde van 4G naar 3G en terug waardoor hij even verbinding verloor.
In de instellingen van je mobiele netwerk kun je aangeven of 4G gebruikt mag worden voor niks, je gesprekken en data of alleen data. Probeer die setting eens te veranderen..
Op zich een goede oplossing, deze hebben wij ook geprobeerd (zelfs door mobiele data volledig uit te zetten), maar nog steeds dezelfde problemen. Het enige dat ons opvalt is dat deze problemen niet spelen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een Carkit of Bluetooth oortjes.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Aangezien het bij 1 persoon is en het ook met nieuw kaal toestel is, blijf het raar vinden. Kaal toestel bedoel ik zonder ID. WiFi eens uit laten en bellen via andere apparaten ook. Het kan niet dat alle toestellen bij deze persoon dit probleem hebben. Dat ligt echt aan of de Sim of instellingen.

• Firat
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
Gebruikt je collega een hoesje?
Achter bij de camera is er een sensor die de omgevingsgeluid meet om de geluidsonderdrukking te regelen, bij gebruik van een hoesje met een flap (bookcase) word deze sensor geblokkeerd waardoor het niet goed werkt en problemen ontstaan.

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Firat schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:34:
Achter bij de camera is er een sensor die de omgevingsgeluid meet om de geluidsonderdrukking te regelen, bij gebruik van een hoesje met een flap (bookcase) word deze sensor geblokkeerd waardoor het niet goed werkt en problemen ontstaan.
Dit is al benoemd in het topic:
“Klopt, het gaat over een naakt toestel en bij 1 collega. Wij hebben zojuist een nieuw toestel aangeschaft (iPhone 8 ) en ervaren hetzelfde probleem bij deze collega.”

Aan TS: wellicht heeft het iets te maken met een bedrijfsprofiel wat op de telefoon geladen wordt? Ik heb dit hele topic doorgelezen maar je hebt alles gedaan wat in je macht ligt..

• Marly
  • Laatst online: 00:04
Rickpwns schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:24:

De gebruiker die zijn oude toestel overnam, ervaart geen problemen. Tijdens het wachten op het nieuwe toestel gebruikte hij zijn oude toestel, een iPhone 6S. Voorheen geen problemen mee gehad, nu wel
Je hebt al heel veel geprobeerd, het kan dus eigenlijk niet aan de telefoons liggen, en ik neem aan, dat jullie bedrijfsinstellingen ook voor ieder toestel hetzelfde zijn?

Heeft iemand anders, die dus normaal geen storingen heeft, al eens met zijn telefoon + simkaart gebeld, gewoon, zoals hij nu is, met de huidige instellingen?
Kan het mogelijk aan de collega zelf liggen, en dan niet aan verkeerd vasthouden, maar bijv. dat hij iets in of aan zijn lichaam, c.q. op zak heeft, dat stoort?
Iets, dat veranderd is, sinds de tijd dat zijn 6s wél probleemloos werkte?
Dit, omdat de storingen niet optreden, wanneer hij belt met een carkit of oortjes.

Vergezocht, ik weet het, maar alle voor de hand liggende zaken hebben jullie inmiddels al geprobeerd.

edit: À propos verkeerd vasthouden, je schreef, dat hij de telefoon bij het bellen 'nagenoeg opeet', dus dicht genoeg bij zijn mond heeft, maar dan kan hij natuurlijk nog steeds zijn hand op de verkeerde plek hebben, het toestel bijv. vasthouden bij de antennes.

Marly wijzigde deze reactie 08-12-2018 02:48 (10%)
Reden: aanvulling

• Rickpwns
Firat schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:34:
Mijn collega heeft geen hoesje.
Hackus schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:27:
Aangezien het bij 1 persoon is en het ook met nieuw kaal toestel is, blijf het raar vinden. Kaal toestel bedoel ik zonder ID. WiFi eens uit laten en bellen via andere apparaten ook. Het kan niet dat alle toestellen bij deze persoon dit probleem hebben. Dat ligt echt aan of de Sim of instellingen.
Wij hebben nog niet geprobeerd te bellen met Wi-Fi uit, maar dit zou technisch gezien ook geen verschil mogen maken? Zover ik weet zouden deze signalen niet mogen botsen?
Volkan1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:14:
[...]

Dit is al benoemd in het topic:
“Klopt, het gaat over een naakt toestel en bij 1 collega. Wij hebben zojuist een nieuw toestel aangeschaft (iPhone 8 ) en ervaren hetzelfde probleem bij deze collega.”

Aan TS: wellicht heeft het iets te maken met een bedrijfsprofiel wat op de telefoon geladen wordt? Ik heb dit hele topic doorgelezen maar je hebt alles gedaan wat in je macht ligt..
Hij is inderdaad geregistreerd bij een MDM oplossing (Meraki), het vreemde is dat andere toestellen er dan ook last van zouden moeten hebben, en dat is alleen zo wanneer desbetreffende gebruiker er gebruik van maakt.
Marly schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 02:37:
[...]

Je hebt al heel veel geprobeerd, het kan dus eigenlijk niet aan de telefoons liggen, en ik neem aan, dat jullie bedrijfsinstellingen ook voor ieder toestel hetzelfde zijn?

Heeft iemand anders, die dus normaal geen storingen heeft, al eens met zijn telefoon + simkaart gebeld, gewoon, zoals hij nu is, met de huidige instellingen?
Kan het mogelijk aan de collega zelf liggen, en dan niet aan verkeerd vasthouden, maar bijv. dat hij iets in of aan zijn lichaam, c.q. op zak heeft, dat stoort?
Iets, dat veranderd is, sinds de tijd dat zijn 6s wél probleemloos werkte?
Dit, omdat de storingen niet optreden, wanneer hij belt met een carkit of oortjes.

Vergezocht, ik weet het, maar alle voor de hand liggende zaken hebben jullie inmiddels al geprobeerd.

edit: À propos verkeerd vasthouden, je schreef, dat hij de telefoon bij het bellen 'nagenoeg opeet', dus dicht genoeg bij zijn mond heeft, maar dan kan hij natuurlijk nog steeds zijn hand op de verkeerde plek hebben, het toestel bijv. vasthouden bij de antennes.
Ik zal nogmaals kijken naar hoe hij het toestel vasthoudt. Je hebt gelijk dat we alleen naar de 'plaatsing' van het toestel keken en niet naar hou het vastgehouden wordt. Zou alsnog vreemd zijn, van een toestel met deze prijs zou je niet verwachten dat dit voor zulke problemen kan zorgen..

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:24
Bekend probleem. Heb ik ook gehad met de iPhone 7.
Leuke al die workarounds, maar laten we eerlijk wezen; voor dat geld moet het gewoon goed werken.

Zou dus met de phone even langs applestore / Amac gaan.
Die van mij werd gewoon omgeruild voor een goed werkende iphone 7. Daarna nooit meer problemen mee gehad.

wijze woorden

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Rickpwns schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:03:

Hij is inderdaad geregistreerd bij een MDM oplossing (Meraki), het vreemde is dat andere toestellen er dan ook last van zouden moeten hebben, en dat is alleen zo wanneer desbetreffende gebruiker er gebruik van maakt.
Ok is er anders iets wat uniek is aan de configuratie van de betreffende gebruiker? Bepaalde apps, toegang tot bepaalde zaken of juist niet?

• Marly
  • Laatst online: 00:04
Rickpwns schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:03:

Ik zal nogmaals kijken naar hoe hij het toestel vasthoudt. Je hebt gelijk dat we alleen naar de 'plaatsing' van het toestel keken en niet naar hou het vastgehouden wordt. Zou alsnog vreemd zijn, van een toestel met deze prijs zou je niet verwachten dat dit voor zulke problemen kan zorgen..
Heeft helaas niets met de prijs van het toestel te maken, maar alles met de plaats van de antennes.Aangezien jullie al meerdere toestellen geprobeerd hebben en anderen met dezelfde telefoons geen problemen hadden, kan het natuurlijk ook iets anders zijn, dan de antenne, maar moet het wél iets met specifiek die collega te maken hebben.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb exact dit probleem met mijn iPhone 5S gehad en daar kwam het door mijn hoesje. Alle iPhones hebben aan de achterkant bij de camera een klein gaatje zitten. Daar zit een microfoontje in die voor noise cancellation gebruikt wordt.

Door een hoesje 'open te vouwen' (ik had zoiets als dit) blokkeer je gedeeltelijk dit microfoontje en dat doet blijkbaar rare dingen met het algoritme.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Valandil
@Glashelder
Zoals te lezen is dit al getest/gedaan

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True