Vraag

• Jeffreyp95
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-11-2018
Mijn vraag

Ik heb kort geleden een Asus ROG Strix 1080TI Gekocht. Nu probeer ik deze te overclocken en komt ik erachter dat mijn kaart op stock clock al dik tegen de power limit aanzit. nu heb ik de powerlimit verhoogt naar 120% en voltage naar 100% en nog steeds blijft hij de power limit raken in Unigine Superposistion. zoals op het filmpje: YouTube: CGSE3006

Nu heb ik hem ook geprobeerd in Unigine Heaven. en daar zit hij dicht tegen powerlimit aan in stock clock: YouTube: UPMX6991

Maar als ik Shadow of the Tombraider benchmark draai kan ik hem overclocke tot 100 Mhz totaal: 2012 Mhz zonder enige problemen.

dus mijn vraag is. waar ligt het aan dat ik op stock clock al powerlimits raak op unigine benchmarks. met mijn asus strix 1080TI. en een kennis van mij met een MSI 1080 TI op deze benchmarks een clock kan draaie van +150 mhz en uitkomt op 2037 Mhz met een powerlimit van 117% en deze niet raakt.

Mvg,
Jeffrey

Beste antwoord (via Jeffreyp95 op 20-10-2018 13:12)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jeffreyp95 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:00:

dus mijn vraag is. waar ligt het aan dat ik op stock clock al powerlimits raak op unigine benchmarks. met mijn asus strix 1080TI. en een kennis van mij met een MSI 1080 TI op deze benchmarks een clock kan draaie van +150 mhz en uitkomt op 2037 Mhz met een powerlimit van 117% en deze niet raakt.
Als je met een inspectietool zoals GPU-Z gaat kijken naar wat Boost 3.0 je teruggeeft, is dat antwoord dus "Powerlimit". De kaart is dus niet onstabiel, maar de reden dat ie niet sneller gaat op dat moment is "Power". Hij heeft dus z'n 285W (of wattie ook aftermarket is) al "op" en gaat daarom niet sneller.

Het moment dat je em 117% geeft, mag er 333W gebruikt worden. En dan kan ie opeens misschien wel 50mhz sneller blijven boosten.

Stel je zou em (kan meestal niet) 150% power geven. Dan klapt waarschijnlijk je 12V rail eruit. Mits je daar 30-ish Ampere van mag vragen, oftewel 425+W.
Waarschijnlijk loop je dan tegen een andere limiet aan, b.v. "Thermal". De kaart gaat dan z'n temp target voorbij en remt om die reden af. Maar wat vaak eerder gebeurt, is dat de GPU niet netjes z'n stroom krijgt en tegen voltage instabiliteit aanloopt (een van de).

Als kans bestaat dat je em te hoog pusht (dynamisch voltage enzo) met +xx op de core en dan krijg je artefacten... Tegelijkertijd wil je dat je boost over de tijd "gladder" wordt. Zodat deze b.v. tussen de 2025 en 2038 wisselt, en niet tussen de 1984 en 2100. Als je kaart dipt omdat er "PerfCap" aan de hand is, is dat prima. Hij hoeft namelijk niet harder te werken. De framelimiet wordt gehaald en dus kan de kaart langzamer draaien. Mooi, want dan koelt ie even af tussentijds. Bij lagere temperaturen kan een GP102 namelijk betrouwbaarder omgaan met z'n voltage en zo hogere clocks behalen. Een reden om niet bizar hoog in je +core te gaan zitten.

Alle reacties

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:18
Welkom op Tweakers,
Ik zag op je youtube account ook nog deze: YouTube: IMG 9410
Dat is vermoedelijk de benchmark van Tombraider waar je het over hebt?

Ik heb hier zelf weinig verstand van, maar ben er van overtuigd dat er mede tweakers zijn die je hiermee kunnen helpen / adviseren.

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-03 11:46
Kijk eens kerel alle info die je nodig hebt in 30 seconden googelen...

https://overclocking.guid...80-ti-overclocking-guide/

Er staan op de guide ook een link met de juiste bios.

laat ons even weten of het allemaal gelukt is.

Veel sxs

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:18
Wat ik er van begrijp is dat z'n cores onstabiel zijn. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling? Verder hit hij al bijna z'n powerlimit in stock. Je zou toch verwachten als je je de powerlimit naar 120% zet en de voltage op 100% dat hij niet in de buurt van die 120% moet komen?

Of zit ik er zo volledig naast?

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 21:40
Lees die guide die Deep Diver plaatst!

Waar staat power management op in het Nvidia paneel ?

• Jeffreyp95
die staat op optimaal vermogen.
Ik heb de guide doorgelezen net als meerdere andere guides (how to overclock your gpu) maar ik word er nog niet wijzer van hoe dat nou zit met die powerlimits.

kan het kwaad om constant power limits te raken en dat de clock dan gaat schommelen? lijkt mij niet stabiel namelijk en dat voor een stock clock? is het niet vreemd dan dat hij uit de doos gelijk tegen ze powerlimits aanzit zonder overclocking of OC mode of wat dan ook. of moet ik daar niet oplette en moet ik gewoon blijven clocken tot die crashed en dan iets terug en 30 min laten draaien?

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 21:40
Dit is gewoon hoe Pascal en Boost 3.0 werken.
Kan geen kwaad!

30 min kan. Kan ook 1 min als je dat wilt.
Tis net waar jij je happy bij voelt. Maar een stabiele overclock is makkelijker gamen ;-)

• Jeffreyp95
Super dat wou ik weten! Kan ik met een gerust hart overclocke!

Thnx🤞🏻

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jeffreyp95 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:00:

Als je met een inspectietool zoals GPU-Z gaat kijken naar wat Boost 3.0 je teruggeeft, is dat antwoord dus "Powerlimit". De kaart is dus niet onstabiel, maar de reden dat ie niet sneller gaat op dat moment is "Power". Hij heeft dus z'n 285W (of wattie ook aftermarket is) al "op" en gaat daarom niet sneller.

Het moment dat je em 117% geeft, mag er 333W gebruikt worden. En dan kan ie opeens misschien wel 50mhz sneller blijven boosten.

Stel je zou em (kan meestal niet) 150% power geven. Dan klapt waarschijnlijk je 12V rail eruit. Mits je daar 30-ish Ampere van mag vragen, oftewel 425+W.
Waarschijnlijk loop je dan tegen een andere limiet aan, b.v. "Thermal". De kaart gaat dan z'n temp target voorbij en remt om die reden af. Maar wat vaak eerder gebeurt, is dat de GPU niet netjes z'n stroom krijgt en tegen voltage instabiliteit aanloopt (een van de).

Als kans bestaat dat je em te hoog pusht (dynamisch voltage enzo) met +xx op de core en dan krijg je artefacten... Tegelijkertijd wil je dat je boost over de tijd "gladder" wordt. Zodat deze b.v. tussen de 2025 en 2038 wisselt, en niet tussen de 1984 en 2100. Als je kaart dipt omdat er "PerfCap" aan de hand is, is dat prima. Hij hoeft namelijk niet harder te werken. De framelimiet wordt gehaald en dus kan de kaart langzamer draaien. Mooi, want dan koelt ie even af tussentijds. Bij lagere temperaturen kan een GP102 namelijk betrouwbaarder omgaan met z'n voltage en zo hogere clocks behalen. Een reden om niet bizar hoog in je +core te gaan zitten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee