Wat te doen met een hosting die praktisch onbereikbaar is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ik heb een hosting waar ik uitermate tevreden over ben zolang alles werkt. Maar zodra er problemen zijn aan de kant van de hosting laat deze vaak niets meer horen. Soms wacht je dus 5 uur of langer op een antwoord.
Nu snap ik dat iemand aannemen geld kost maar ik mag toch verwachten dat een webhost in de weekenden normaal bereikbaar is bij problemen? In het weekend krijg je vaak pas bericht op de maandag en dan ook nog eens in de middag.

Zijn er goede webhosting bedrijven die dit probleem niet kennen ben best bereid meer te betalen voor goede service.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met de helpdesk van TransIP, vaak binnen het uur al een (juist) antwoord

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit bij Neostrada en service is daar perfect, vaak binnen een uur antwoord op mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Zijn die problemen ook echt aan de kant van de hosting dan? Want als je al meerdere keren meegemaakt hebt dat je 5 uur of langer downtime had, dan lijkt het me stug dat die hostingpartij überhaupt nog zou bestaan? Daar kom je echt niet mee weg... Dat klinkt meer alsof je website gehost wordt op de desktop van het zoontje van de achterbuurman dan bij een professionele hostingpartij.

Als dat zo is zou ik je aanraden gewoon een fatsoenlijke hostingpartij zoals TransIP of Antagonist te gebruiken.

Als je echter zelf dingen "verprutst" waardoor je site niet meer werkt, kun je misschien beter een managed service afnemen, waarbij je een beheerder of iets dergelijks kunt bellen die je helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Falastine schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:07:

Zijn er goede webhosting bedrijven die dit probleem niet kennen ben best bereid meer te betalen voor goede service.
Wat zijn je requirements en budget? Logischerwijs kan je voor 10K/maand een dedicated mannetje en machine huren maar voor 2 websites is dat misschien wat overkill?

Andersom; als jij "een incident" hebt, dan is het wel zaak dat je goed realiseert waar een SLA begint en een verantwoording eindigt.

En het zou helpen als je schetst welke issues je tot nu toe niet tijdig opgelost hebt gekregen. Als dat user-error is, zal je specifiekere bedrijven moeten zoeken dan als het infra-error is geweest.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Het probleem waar ik dit keer mee zit bij voorbeeld is dat als ik naar een website ga die in mijn beheer is ik deze tekst krijg:

This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Er is niets speciaals gebeurt ofzo met de website hij draaide zoals voorheen. En ik heb nog een contract voor 2 jaar. Maar hij is wel compleet uit de lucht sinds vanochtend 8:30. Ik heb een email gestuurd maar tot op heden enkel een automatisch ticketnummer gekregen en daarna niets meer gehoord sinds vanochtend.

De vorige keer op vrijdag werd mijn ip geblokkeerd omdat ik probeerde in te loggen op werk op mijn directadmin maar deze werd door de hosting geblokkeerd. Poort 2222. Dit gebeurde vrijdagochtend en maandagmiddag kreeg ik pas een reactie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Ernemmer schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:10:
Ik zit bij Neostrada en service is daar perfect, vaak binnen een uur antwoord op mail.
Als ik zie wat je voor dat geld krijgt hier. En wat ik betaal denk ik dat ik maar eens ga opzeggen bij domeinwinkel en overstappen naar deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Falastine schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Als ik zie wat je voor dat geld krijgt hier. En wat ik betaal denk ik dat ik maar eens ga opzeggen bij domeinwinkel en overstappen naar deze provider.
Let je dan wèl op wat je precies aanschaft? Ik bedoel: die foutmelding geeft gewoon aan dat jouw website meer verkeer heeft gegenereerd dan in jouw contract is toegestaan. Misschien moet je het pakket in overeenstemming brengen met wat je web-site vraagt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Let je dan wèl op wat je precies aanschaft? Ik bedoel: die foutmelding geeft gewoon aan dat jouw website meer verkeer heeft gegenereerd dan in jouw contract is toegestaan. Misschien moet je het pakket in overeenstemming brengen met wat je web-site vraagt
Dit dacht ik dus ook maar zoals je ziet is dat niet het geval...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XjaMMHKyci974HQ53SrFNVA7/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Mogelijk is niet jouw account suspended maar die van de reseller waar je het account hebt gekocht.

Hoe dan ook, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:03
Let op de SLA wanneer je een nieuw abbonementje ergens afsluit. Daarin staat gewoon beschreven binnen welke tijd ze dienen te reageren. Als daarin staat binnen 1-2 werkdagen, dan kan je best van vrijdagochtend tot maandagmiddag moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Anoniem: 1111801 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:42:
Mogelijk is niet jouw account suspended maar die van de reseller waar je het account hebt gekocht.

Hoe dan ook, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en verhuizen.
Sinds vanochtend dus niets meer gehoord. Ik ga verhuizen. ongelofelijk hoe dit bedrijf met hun klanten omgaat. 3x problemen gekend in 3 jaar en 3x zelfde verhaal je kunt gewoon soms paar dagen wachten op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Falastine schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Dit dacht ik dus ook maar zoals je ziet is dat niet het geval...

[Afbeelding]
Dat zegt niet alles. Als jouw website onevenredig veel resources van de server vraagt (bijvoorbeeld omdat deze gewoon inefficiënt of te zwaar is) kan een shared hosting je alsnog blokkeren. Dan zou je eerder een VPS moeten afnemen. Of je site fixxen natuurlijk. Ik denk alleen dat dat hier niet het geval is.

Maar hoe dan ook, zomaar blokkeren zonder voorafgaande waarschuwing of op zijn minst een begeleidende mail met uitleg, lijkt me idd onacceptabel.
Bovendien lijkt de boodschap erop te duiden dat je bij een reseller zit die simpelweg te weinig resources ingekocht heeft, waardoor niet alleen jouw specifieke site, maar alle sites bij die reseller geblokkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
mcDavid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Dat zegt niet alles. Als jouw website onevenredig veel resources van de server vraagt (bijvoorbeeld omdat deze gewoon inefficiënt of te zwaar is) kan een shared hosting je alsnog blokkeren. Dan zou je eerder een VPS moeten afnemen. Of je site fixxen natuurlijk. Ik denk alleen dat dat hier niet het geval is.

Maar hoe dan ook, zomaar blokkeren zonder voorafgaande waarschuwing of op zijn minst een begeleidende mail met uitleg, lijkt me idd onacceptabel.
Bovendien lijkt de boodschap erop te duiden dat je bij een reseller zit die simpelweg te weinig resources ingekocht heeft, waardoor niet alleen jouw specifieke site, maar alle sites bij die reseller geblokkeerd zijn.
Mijn andere websites bij dezelfde hosting werken wel gewoon. Daarnaast was ik bezig de website te bouwen en stond niets op nog een standaard Wordpress thema alleen. Maar tot nu toe nog steeds geen reactie op 3 emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
We hebben mail! Duurde 24 uur maar ik weet nu in iedergeval wat het probleem was.....

Hoi,

Er is een groot probleem met de website xxxxxxxx Vanochtend merkten wij dat xxxxxxxxl zeer veel processen opstartte en deze niet afsloot. Dit zorgde voor zeer veel overlast op de server met minuten downtime als gevolg. Hierdoor hebben wij xxxxxxxxl moeten blokkeren.

Zojuist hebben we geprobeerd om xxxxxxxxx te deblokkeren wat gelijk weer zorgde voor enorm veel processen en weer voor downtime op de server. Heb je gisteren of vanochtend iets gewijzigd aan de website? Op deze manier kunnen wij de website niet online houden.

Ik hoor het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

enorm veel processen
downtime op de server
Als 1 website een volledige server onderuit kan trekken dan hebben ze hun configuratie niet op orde. Dat zou gewoon niet mogelijk moeten zijn. Maar laat ze eens beginnen met aan te geven wat voor processen dit dan zijn, en hoe deze gestart worden. Eventuele logfiles, etc.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:13
@Falastine,

Kun je wellicht iets meer vertellen over de website die dit zou veroorzaken? wat voor website is het? WordPress? Heb je caching geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
Falastine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:01:
We hebben mail! Duurde 24 uur maar ik weet nu in iedergeval wat het probleem was.....

Hoi,

Er is een groot probleem met de website xxxxxxxx Vanochtend merkten wij dat xxxxxxxxl zeer veel processen opstartte en deze niet afsloot. Dit zorgde voor zeer veel overlast op de server met minuten downtime als gevolg. Hierdoor hebben wij xxxxxxxxl moeten blokkeren.

Zojuist hebben we geprobeerd om xxxxxxxxx te deblokkeren wat gelijk weer zorgde voor enorm veel processen en weer voor downtime op de server. Heb je gisteren of vanochtend iets gewijzigd aan de website? Op deze manier kunnen wij de website niet online houden.

Ik hoor het graag van je.
Als dit een letterlijke copy/past is dan is dat wel zorgelijk.

Ten eerste hoort 1 website niet alles plat te kunnen leggen op een server (misconfiguratie).
Ten tweede meld je het een klant altijd als je zijn website uitschakelt.
Ten derde spreek je je klanten aan met 'u'.

En misschien ten vierde, als webhoster heb je ook een taak om problemen op te lossen als je dit ziet gebeuren. Die processen komen ergens vandaan, dat kan je als hoster een stuk makkelijker terugvinden dan de (onwetende) klant.

Ik weet niet hoelang je daar al klant bent, maar jaarlijkse stilzwijgende verlengingen mogen niet zomaar. Heb je wat meer info wanneer je gestart bent en of je actief met een jaar verlengd hebt? Zakelijk of privé?

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 18-10-2018 11:29 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
king006 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:16:
@Falastine,

Kun je wellicht iets meer vertellen over de website die dit zou veroorzaken? wat voor website is het? WordPress? Heb je caching geregeld?
Simpele wordpress website standaard template met max 7 plugins. Tijdens veranderen van logo liep deze vast en kwam ik er niet meer op en daarna lukte niets meer.

W3 total cache is geinstalleerd. En het is echt niets speciaals ofzo verder deze website.

Ik heb al gevraagd of ze mijn database willen legen zodat ik opnieuw kan beginnen maar ik ben elke keer weer 24 uur verder voor ik reactie krijg.

Inmiddels al overgestapt naar neostrada. Kijken hoe dit zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Laat hem eerst maar even uitleggen waarom er pas na 24 uur een mail is gestuurd met uitleg? Als je iets disabled, dan moet je beter actief handelen en melden wat er aan de hand is tegenover je klant. Die laat je niet even 24 uur wachten.

Ik dit klinkt al behoorlijk onkunde waarbij ik sterk twijfel of je hier nog je hosting moet voortzetten.

En aan je database zal het vast en zeker niet liggen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Het grootste probleem is vooral dat mijn vrouw want het is haar website waar ik mee bezig was. Ook niet meer in haar email kan komen. Alles is letterlijk geblokkeerd. Drama alom. En ik ga nu maar weer de 3e hostingsprovider proberen. Strato was drama zeer traag --> Domeinwinkel heb ik nu wederom onkunde --> neostrada mag het laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Falastine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:37:
Het grootste probleem is vooral dat mijn vrouw want het is haar website waar ik mee bezig was. Ook niet meer in haar email kan komen. Alles is letterlijk geblokkeerd. Drama alom. En ik ga nu maar weer de 3e hostingsprovider proberen. Strato was drama zeer traag --> Domeinwinkel heb ik nu wederom onkunde --> neostrada mag het laten zien.
Ik zou mij allereerst eens gaan verdiepen in wat je aan het doen bent.

Strato is namelijk niet 'drama zeer traag' (ik ga het ook niet super lightning fast noemen) en Domeinwinkel blokkeert ongetwijfeld niet zomaar.

Ik denk dat je binnen de kortste keren bij Neostrada ook vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Ik zou mij allereerst eens gaan verdiepen in wat je aan het doen bent.

Strato is namelijk niet 'drama zeer traag' (ik ga het ook niet super lightning fast noemen) en Domeinwinkel blokkeert ongetwijfeld niet zomaar.

Ik denk dat je binnen de kortste keren bij Neostrada ook vastloopt.
Het probleem is niet het vastlopen voor mij zoals ik al aangaf . Het probleem is hoe een hostingbedrijf reageert op problemen. Ik heb een stuk of 9 websites draaien vaak zeer licht en snel. Maar zodra er iets mis gaat verwacht je wel support. Het zijn vaak simpele Wordpress sites van max 3mb. Probleem was bij Strato de serverresponse. Deed er soms 3 sec over om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Stap één: schroef alvast TTL van DNS records naar beneden naar 1 uur (3600 sec). Mocht je willen overstappen heb je máár maximaal 1 uur downtime.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Falastine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Simpele wordpress website standaard template met max 7 plugins. Tijdens veranderen van logo liep deze vast en kwam ik er niet meer op en daarna lukte niets meer.

W3 total cache is geinstalleerd. En het is echt niets speciaals ofzo verder deze website.

Ik heb al gevraagd of ze mijn database willen legen zodat ik opnieuw kan beginnen maar ik ben elke keer weer 24 uur verder voor ik reactie krijg.

Inmiddels al overgestapt naar neostrada. Kijken hoe dit zal gaan.
Dat zou inderdaad geen problemen moeten opleveren. Het is vreemd dat een hostingprovider de boel blokkeert en vervolgens wacht met reageren totdat de klant mailt, dat is de omgekeerde wereld. Ik ben bang dat je bij Neostrada ook vast gaat lopen als het probleem aan de website ligt :( ik gebruik zelf ook WordPress, indien je dat wenst wil ik best even meekijken of ik iets zie dat dit probleem veroorzaakt? Stuur dan even een PM met de website naam en eventueel WordPress backend gegevens, dan gaan we eens kijken of we het kunnen oplossen voor jou en je bij Neostrada niet ook wordt geblokkeerd _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door king006 op 18-10-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een aantal grote hostings gebruiken CloudLinux met CageFS, zodat alle processen geïsoleerd in een container draaien. Op die manier kunnen andere websites haast onmogelijk last hebben van een andere website. maar dan alsnog als er veel processen zijn is het verstandig na te gaan wát er misgaat. De hosting moet wel eenvoudig een logje kunnen trekken met welk bestand/welke bestanden de oorzaak zijn. Plus als ze goede services willen verlenen een oplossing bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meelezen. Helaas kan ik dus niet meer bij de website.... Dus kijken wat er mis was is onmogelijk maar om een idee te geven ik probeer altijd bij mijn websites op pingdom een zo hoog mogelijke score te krijgen vind dit ook een leuke opdracht vaak. De meeste zitten op 95% ik optimaliseer altijd zo veel mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ojr76KldUNPfF4ZeICIudkE6/full.png

Maar wat er de afgelopen keer fout ging snap ik dus totaal niet. Ik krijg maar geen reactie of een oplossing ik laat jullie weten zodra ze mij weer emailen.

Maar zelfs een mini website als deze krijgt het door helaas trage host voor elkaar zo traag te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3OjRCuy9KrrYvkcVyVoRpWDy/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Disable eens alle add-ons stuk voor stuk. Begin eerst eens bij je cache-tool. Ik las pas nog een topic dat die ook al agressief werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Falastine,

Maar kun je nog wel bij de data komen via FTP? om het z.s.m. te verhuizen naar Neostrada? want daar kunnen we natuurlijk wel meekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Plus ik denk dat je gewoon veel te veel verwacht van de hosters. Houd er rekening mee dat het shared hosters zijn en dat 502.5MS gewoon helemaal niet gek is voor shared hosting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
We hebben nieuws! Ik heb via neostrada dus hosting gekocht en daarna de verhuiscode ingevoerd die ik kreeg van domeinwinkel.

Maar nadat ik via de chat gevraagd heb wanneer mijn pakket zou werken kreeg ik dit bericht:

''Dit domein staat in quarantaine bij de oude provider tot en met 2018-11-27, daarna zal je deze pas naar ons kunnen verhuizen. Als hij nu al in je klanten account staat kan je deze laten crediteren door even te mailen naar administratie@neostrada.nl.''

''Gezien het domein bij een externe partij in quarantaine staat kost dat €75,- om hem er uit te halen.''

Iemand hier ervaring mee dacht met een verhuiscode gewoon overgezet te kunnen worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Een domein in quarantaine is een opgezegd domein. Heb je bij domeinwinkel je domein opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Heb iemand van domeinwinkel.nl maar via linkedin een bericht gestuurd met de vraag om mijn quarantaine op te heffen. Ik krijg gewoon totaal geen contact met deze mensen. Wat een drama sinds gisteren niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Falastine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:42:
Heb iemand van domeinwinkel.nl maar via linkedin een bericht gestuurd met de vraag om mijn quarantaine op te heffen. Ik krijg gewoon totaal geen contact met deze mensen. Wat een drama sinds gisteren niets meer gehoord.
Als je je domein hebt opgezegd voor deze te verhuizen, kan je vorige domain registrar er niks meer aan doen. Hij zit dan nu in quarantaine bij SIDN.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Als je je domein hebt opgezegd voor deze te verhuizen, kan je vorige domain registrar er niks meer aan doen. Hij zit dan nu in quarantaine bij SIDN.
Ik heb eerst een verhuiscode aangevraagd. En deze toen ingevoerd bij mijn nieuwe domein. Maar snap die hele quarantaine dus niet?

Beste

Je hebt de verhuiscode opgevraagd voor xxxxxxxxxxxxx Hierbij ontvang je de opgevraagde verhuiscode.

bwxesDxsnX55srH

De domeinnaam en eventueel gekoppeld hostingpakket zal automatisch na wegverhuizing worden stopgezet. Wij danken je voor het vertrouwen in Domeinwinkel tot zover. Mocht je nog vragen hebben over de verhuizing, neem gerust contact op via info@domeinwinkel.nl.

Met vriendelijke groet,

Domeinwinkel
Willemstraat 15
4811AJ Breda

www.domeinwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Falastine,

Vreemd! als je niets hebt opgezegd kan de domeinnaam ook niet in quarantaine staan. Tevens zou de domeinnaam dan uit de lucht moeten zijn en uit jouw verhaal begrijp ik dat je nog steeds dezelfde melding ziet als je de domeinnaam bezoekt? (offline gehaald i.v.m. die hoge load)

Vul de domeinnaam eens in op de website van SIDN, staat hij daar actief of op quarantaine?

@Compizfox,

Dat klopt niet, de vorige registrar (waar de domeinnaam staat/stond) kan hem wel degelijk uit quarantaine laten halen. Dit kost echter geld.

[ Voor 17% gewijzigd door king006 op 18-10-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
De domeinnaam staat idd in quarantaine als ik op SIDN kijk. Ik heb eerst verhuiscode aangevraagd en daarna alles opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Falastine,

Daar zit de fout, je had de domeinnaam namelijk eerst moeten verhuizen met de token van domeinwinkel.nl. Daarna werd hij automatisch opgezegd samen met je pakket:

De domeinnaam en eventueel gekoppeld hostingpakket zal automatisch na wegverhuizing worden stopgezet. Wij danken je voor het vertrouwen in Domeinwinkel tot zover. Mocht je nog vragen hebben over de verhuizing, neem gerust contact op via info@domeinwinkel.nl.

[ Voor 56% gewijzigd door king006 op 18-10-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Falastine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:53:
De domeinnaam staat idd in quarantaine als ik op SIDN kijk. Ik heb eerst verhuiscode aangevraagd en daarna alles opgezegd.
Lol, da's niet zo handig van je. Je zult nu eerst (bij je oude hostingprovider) de domeinnaam uit quarantaine moeten halen, om hem vervolgens te kunnen verhuizen. Gaat je geld kosten, een domeinnaam uit quarantaine halen kost meestal iets van 50 euro of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 18-10-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Ik zal een voorbeeld laten zien. Dit is de enige manier zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZpCGNubZBkGkubpnokli5r32/full.png

Je kunt direct opzeggen en verhuiscode meekrijgen of na je abbonement pas.

Ik heb uiteraard voor optie direct opzeggen gekozen en meeverhuizen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Falastine,

Een vreemd verhaal :( in mijn ogen hoort die token optie daar niet te staan omdat ze hem wel degelijk gelijk opzeggen. Ik hoop voor je dat ze snel antwoorden, maar ik ben er bang voor

[ Voor 66% gewijzigd door king006 op 18-10-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
king006 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:00:
@Falastine,

Een vreemd verhaal :( in mijn ogen hoort die token optie daar niet te staan omdat ze hem wel degelijk gelijk opzeggen. Ik hoop voor je dat ze snel antwoorden, maar ik ben er bang voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gRVjkhoOFrkn37elp1zHrkdY/full.png

Het is dus zoals je ziet incl domeinnaam en hosting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Vreemd verhaal Falastine! :( ik hoop echt voor je dat ze snel reageren. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Da's wel een heel verwarrend proces inderdaad. Als je een domein opgezegd hebt, heb je weinig meer aan de verhuistoken, dus die optie is idd onzin.

Ga iig niet wachten tot de quarantaine periode verloopt, want dan wordt je domein gegarandeerd gekaapt door een dropcatcher, en ben je véél verder van huis. De beste/snelste oplossing is bij de hostingpartij waar het domein oorspronkelijk stond, verzoeken het domein uit quarantaine te halen. Zij zijn de enigen die dat snel kunnen doen. Domein uit quarantaine halen kost altijd geld (SIDN rekent hier kosten voor), maar misschien kun je op een beetje coulance rekenen aangezien dat opzeg-proces van ze gewoon niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dat is best bijzonder dat Domeinwinkel al binnen enkele uren een domeinnaam opzegt als je die probeert te verhuizen. Dat is toch vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als ik mij niet vergis kun je ook met je verhuiscode naar een andere partij en zij kunnen hem dan uit quarantine halen bij SIDN.
Je kunt de opheffing ongedaan maken via je registrar (hostingprovider) of een nieuwe registrar.
Zie ook: https://www.sidn.nl/a/nl-...m-opheffen-ongedaan-maken

[ Voor 44% gewijzigd door TwArbo op 18-10-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
TwArbo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:44:
Als ik mij niet vergis kun je ook met je verhuiscode naar een andere partij en zij kunnen hem dan uit quarantine halen bij SIDN.
Of je verhuist een domeinnaam of je haalt hem uit quarantaine. Je kan het niet combineren.

Een nieuwe registrar kan een domeinnaam ook uit quarantaine halen, daar hebben ze geen verhuiscode voor nodig. het is voor een nieuwe (andere) registrar wel duurder om een domein uit quarantaine te halen. @Falastine moet dan beslissen of hij de domeinnaam voor minder geld uit quarantaine laat halen bij Domeinwinkel en daarna alsnog het domein gaat verhuizen of hij betaalt nu wat meer en laat het domein door Neostrada uit quarantaine halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:03
Droefsnoet schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Of je verhuist een domeinnaam of je haalt hem uit quarantaine. Je kan het niet combineren.

Een nieuwe registrar kan een domeinnaam ook uit quarantaine halen, daar hebben ze geen verhuiscode voor nodig. het is voor een nieuwe (andere) registrar wel duurder om een domein uit quarantaine te halen. @Falastine moet dan beslissen of hij de domeinnaam voor minder geld uit quarantaine laat halen bij Domeinwinkel en daarna alsnog het domein gaat verhuizen of hij betaalt nu wat meer en laat het domein door Neostrada uit quarantaine halen.
Of hij hoeft helemaal niets te betalen omdat dit gewoon ruk is ingeregeld. Wel vragen of je een verhuiscode wilt maar ondertussen gelijk het domein stopzetten zodat het niet eens kan verhuizen?

Gewoon [niet verlengen / wachten totdat het elders gehost wordt] kan ook gewoon (en is bij mijn weten vrij normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Droefsnoet schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

De verhuiscode wordt dan niet gebruikt om te verhuizen, maar in een quarantaine geval is het een autorisatie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
We zijn er weer. Gisteren contact gehad met domeinwinkel nadat ik 4x een email gestuurd had. Ze konden domein uit quarantaine halen voor 12,50 euro dat viel dus wel mee. Maar goed ik moest wel eerst betalen kreef dat emailtje om 18:00 en om 18:01 had ik betaald. Wachten wachten wachten op mijn verhuiscode maar helaas niks. Dus vanochtend maar weer emailen en toen kreeg ik binnen 3 minuten opeens de verhuiscode.

Ik heel blij naar neostrada nadat ik dit emailtje kreeg:

Beste domeinnaamhouder,

Je krijgt deze mail omdat je de administratieve contactpersoon bent van een domeinnaam.

xxxxxxxxxx is verhuisd naar Totaaldomein B.V..

Met vriendelijke groet,

SIDN

Beantwoord deze mail niet. Wij krijgen het antwoord namelijk niet binnen. Vragen kun je sturen naar: support@sidn.nl.

Krijg ik van neostrada het volgende te horen in de chat:

Ik:
Hi Kees
heb net een verhuiscode doorgegeven die in quarantaine zat
omdat deze het niet deed
kun je kijken of het nu wel mogelijk is mijn domein te verhuizen
xxxxxxxxxxxxx
dit is de code: bwxeedsDnX55srH

Kees:
Goedemorgen, je kan deze code invoeren bij stap twee van het bestellen van het domein :)

Ik:
het domein is al besteld gisteren bij jullie
ik moest alleen nog verhuizen naar jullie

Kees:
Ik zie dat het domein al bij ons staat, maar de nameservers staan nog naar de oude host. Deze kun je het beste even aanpassen

Ik:
owke en dat kan in cpanel?

Kees:
Nee, Dit dien je te doen bij de oude hostingspartij :)

Ik:
Maar ik heb daar niets meer mee te maken mijn complete account is daar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Ik vermoed dat je nog wel kan inloggen bij Domeinwinkel hoor, accounts worden doorgaans niet zo snel weggegooid.

Nameservers wijzigen wordt waarschijnlijk aangeraden zodat jij sneller aan de slag kan met het hostingpakket bij Neostrada en niet hoeft te wachten tot de verhuizing helemaal is afgerond. Het is geen standaardprocedure bij verhuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Falastine,

Maar is het nu wel of niet gelukt om de domeinnaam te verhuizen naar Neostrada? Heb je Domeinwinkel nog wel aangesproken op hun slechte portal met onduidelijkheden? dit aangezien je eigenlijk dacht dat je hem kon verhuizen i.p.v. dat hun hem direct zouden opzeggen. Eigenlijk zou Domeinwinkel de kosten van hun rekening moeten nemen, maar ik snap wel dat je daar z.s.m. weg wil en het zelf betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Droefsnoet schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:20:
Ik vermoed dat je nog wel kan inloggen bij Domeinwinkel hoor, accounts worden doorgaans niet zo snel weggegooid.

Nameservers wijzigen wordt waarschijnlijk aangeraden zodat jij sneller aan de slag kan met het hostingpakket bij Neostrada en niet hoeft te wachten tot de verhuizing helemaal is afgerond. Het is geen standaardprocedure bij verhuizingen.
Was het maar waar. Alles is greyed out. Wat een drama was dit hele proces. Nu moet ik nog wachten op de omzetting van de naamservers hoorde ik van neostrada. Kan max een dag in beslag nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DswAne5m93j249UOetORNnef/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
king006 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:18:
@Falastine,

Maar is het nu wel of niet gelukt om de domeinnaam te verhuizen naar Neostrada? Heb je Domeinwinkel nog wel aangesproken op hun slechte portal met onduidelijkheden? dit aangezien je eigenlijk dacht dat je hem kon verhuizen i.p.v. dat hun hem direct zouden opzeggen. Eigenlijk zou Domeinwinkel de kosten van hun rekening moeten nemen, maar ik snap wel dat je daar z.s.m. weg wil en het zelf betaalt.
Nou ik ben aan het wachten nog. Maar domeinwinkel aanspreken is heel lastig snap je wel. Ze reageren letterlijk niet pas nadat je ze 4x mailt per dag en ze lastig valt op linkedin. Dan willen ze je helpen. Anders heb je maar pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Falastine schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Nou ik ben aan het wachten nog. Maar domeinwinkel aanspreken is heel lastig snap je wel. Ze reageren letterlijk niet pas nadat je ze 4x mailt per dag en ze lastig valt op linkedin. Dan willen ze je helpen. Anders heb je maar pech.
Dat schiet inderdaad niet op! maar heb je de verhuiscode wel kunnen invullen bij Neostrada? anders is het logisch dat het even duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Misschien stom maar wel een idee:

Domeinnaam bij hosting partij DNS en hosting bij AWS? Hier kun je voor 50 dollar cent per maand. Het eerste jaar heb je gratis toegang tot een ec2 t2.micro server waar je makkelijk wordpress op kan draaien + een apparte database instance. Na een jaar ga je betalen maar de kosten vallen mee.

https://aws.amazon.com/free/

https://aws.amazon.com/pricing/

Mail verplaatsen naar Office365 kost 4,20 per maand als je voor 1 jaar gelijk afsluit. Je krijgt dan ook 1 TB storage in Onedrive.

Dan staat je mail los van de website en ben je toch gewoon bereikbaar op mail.

https://products.office.c...0YjQaFEAAYASAAEgLXl_D_BwE

Het enige nadeel t kost tijd om het op te zetten en om je erin te verdiepen en het maakt het beheer iets moeilijker.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Falastine schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Was het maar waar. Alles is greyed out. Wat een drama was dit hele proces. Nu moet ik nog wachten op de omzetting van de naamservers hoorde ik van neostrada. Kan max een dag in beslag nemen.

[Afbeelding]
Nu hebben we echt geen idee om welk domein het gaat 8)7

-
Dat gezegd hebbende, volgens mij draait je NL nog bij Strato. Zo te zien nooit verhuisd naar Domeinwinkel:
Registrar:
Cronon AG
Pascalstrasse 10

10587
BERLIN
Germany

en als DNS servers:
shades02.rzone.de
docks15.rzone.de

En aangezien dit de adresgegevens zijn van Strato:
STRATO AG

Hoofdkantoor:
Pascalstraße 10
10587 Berlin
Duitsland

Denk ik dat het wel duidelijk is ;)

Het zou kunnen dat Domeinwinkel op de omgeving van Strato draait, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel zeker dat Neostrada geen registrar is van het domein.

[ Voor 41% gewijzigd door Drardollan op 19-10-2018 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Nu hebben we echt geen idee om welk domein het gaat 8)7

-
Dat gezegd hebbende, volgens mij draait je NL nog bij Strato. Zo te zien nooit verhuisd naar Domeinwinkel:
Registrar:
Cronon AG
Pascalstrasse 10

10587
BERLIN
Germany

en als DNS servers:
shades02.rzone.de
docks15.rzone.de

En aangezien dit de adresgegevens zijn van Strato:
STRATO AG

Hoofdkantoor:
Pascalstraße 10
10587 Berlin
Duitsland

Denk ik dat het wel duidelijk is ;)

Het zou kunnen dat Domeinwinkel op de omgeving van Strato draait, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel zeker dat Neostrada geen registrar is van het domein.
toon volledige bericht
Nee het gaat niet om het domein jbelsoufla in dit geval. Het is een ander domein geweest. Maar het is eindelijk opgelost allemaal. Ga de rest van de websites nu ook verhuizen maar dan wel via de goede volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Succes @Falastine! :) hopelijk heb je dan geen website die offline wordt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:00
Falastine schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:01:
Kees:
Ik zie dat het domein al bij ons staat, maar de nameservers staan nog naar de oude host. Deze kun je het beste even aanpassen

Ik:
owke en dat kan in cpanel?

Kees:
Nee, Dit dien je te doen bij de oude hostingspartij :)
Dit vind ik wel een beetje een vreemde reactie, Als de domeinnaam inmiddels bij Neostrada stond zoals de medewerker aangaf, dan is Neostrada ook degene die de Nameservers kan aanpassen en niet de oude provider.

Van de regen in de ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon even doorvragen, ze hebben mij ook geholpen met een verhuizing en zelfs met het instellen van Office 365 mail.
En mij is het ook gelukt terwijl ik er echt 0,0 verstand van heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 28-10-2018 20:54 ]

Pagina: 1