Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kosten garage apk+jaarlijkse beurt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tinyhitman
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:00
Beste Tweakers,

Membersonly voor de zekerheid.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 5% gewijzigd door tinyhitman op 17-10-2018 11:26]

Beste antwoord (via tinyhitman op 17-10-2018 12:56)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:34

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
Check. Tja, ik verwachtte wel dat met de goedkope APK prijzen ik hier meer kon verwachten qua prijs, helaas had ik over die sensor mijn mond kunnen houden en moet je bij dat soort mensen dus geen beurt doen voor vloeistoffen of airco :( :(
[...]
Je kunt toch op z'n minst vragen? Nee heb je...

Zo van: "Joh, ik zie ik gratis APK op de factuur staan, maar toch moet ik betalen voor gastest/readiness en afmeldkosten? En ik heb zelf de foutcode van de sensor al doorgegeven, maar zie hier wel kosten voor gerekend op de factuur?"

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2018 12:00]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Alle reacties

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
Als een garage je wil tillen, doen ze dat niet met bedragen van € 7,50 ;)
Maarre, wat voor auto, km-stand, iets meer info is hier wel handig he?

Hier staat tekst

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:34
Dit lijkt me allemaal redelijk normaal. De ene garage geeft all-in prijzen, dan zou je onderhoud met APK een stuk duurder zijn, en jouw garage geeft een nette specificatie per onderdeel. Losse prijzen voor afmelden is typisch iets wat je krijgt bij "gratis APK", gratis bestaat namelijk niet, dus het komt uit de lengte of uit de breedte. En ik neem aan dat dat allemaal gewoon in de kleine lettertjes staat.

Ik denk dat je niet kan verwachten dat een garage gratis advies geeft over foutcodes, tijd is geld. Een onderhoudsbeurt is meer dan alleen olie, er vinden ook controles bij plaats. Een factuur per email is wel vreemd, je kon dus wegrijden voor je betaald had?

De totaalprijs is toch helemaal niet gek, als je zo weer een jaartje kan rijden? Een paar cent per kilometer aan onderhoud valt me altijd erg mee. En als je airco het dan weer jaren doet, prima toch?
ook werd de airco niet meer warm
Dat lijkt me bij uitstek een prima eigenschap van airco!

[Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 17-10-2018 11:27]

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Typisch gevalletje van niet vooraf duidelijk afgesproken wat erbij inbegrepen zit. Maar ik zou er in ieder geval niet meer terugkomen na zo'n factuur. Gratis APK, dan niet kosten rekenen voor afmelden, dat zit erbij in. Beurt is inclusief olie, stopring, ruiternsproeiervloeistof. Of de beurt is 25 euro, dan is het logisch dat het er niet bij inzit. Milieutoeslag, wat een bullshit, laat ze maar aantonen wat voor boom ze dan planten. Ze willen blijkbaar geen vaste klanten bij die tent.

We salute the rank, not the man.

• RemcoDelft
Bart ® schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:26:
Beurt is inclusief olie, stopring, ruiternsproeiervloeistof. Of de beurt is 25 euro, dan is het logisch dat het er niet bij inzit.
Even nuanceren: ik krijg vooraf een totaalprijs van de onderhoudsbeurt, maar op m'n factuur staat het wel gespecificeerd per onderdeel. Daar lijkt me niets mis mee.

• ThinkPad

ThinkPad

Prijzen zijn op zich wel normaal, ik vind alleen die €25 voor het uitlezen van de storingen wat flauw.

Volgens mij hebben ze bij 'Controle viergas/readiness' de uitleescomputer er sowieso al aan hangen (bij 'readiness' checken ze of alle uitstoot checks op 'OK' staan). Die code komt dan volgens mij ook wel naar boven, dus om daar nog eens apart €25 voor te schrijven...

https://automotive-werkpl...erplicht-per-1-april-2012

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2018 11:36]

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Even nuanceren: ik krijg vooraf een totaalprijs van de onderhoudsbeurt, maar op m'n factuur staat het wel gespecificeerd per onderdeel. Daar lijkt me niets mis mee.
Uiteraard is daar niets mis mee. Onderhoudsbeurt 90 euro, en dan op de factuur staat dat gespecificeerd. Maar als je dan 90 euro, plus 30 euro olie, 20 euro vloeistof, 10 euro luchtfilter, enz enz moet betalen, dan klopt er toch iets niet.

We salute the rank, not the man.

• tinyhitman
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:21:
Ik heb merk+model toegevoegd met kmstand. Zoals gezegd eerste topic hierover dus als er meer info nodig is, dan vul ik dat graag aan thanks!
RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:25:
Dit lijkt me allemaal redelijk normaal. De ene garage geeft all-in prijzen, dan zou je onderhoud met APK een stuk duurder zijn, en jouw garage geeft een nette specificatie per onderdeel. Losse prijzen voor afmelden is typisch iets wat je krijgt bij "gratis APK", gratis bestaat namelijk niet, dus het komt uit de lengte of uit de breedte. En ik neem aan dat dat allemaal gewoon in de kleine lettertjes staat.
Ok, thanks. Het gaat mij vooral om te weten of ik niet hard opgelicht wordt :) Helaas valt het gewoon duurder uit dan gehoopt.
Ik denk dat je niet kan verwachten dat een garage gratis advies geeft over foutcodes, tijd is geld. Een onderhoudsbeurt is meer dan alleen olie, er vinden ook controles bij plaats.
Het gaat mij meer op 25 euro rekenen voor iets waar ik zelf mee kwam. Tuurlijk verwacht ik niet dat ze gratis iets voor me doen, maar herhalen wat ik zeg en hand op houden voor 25 euro vind ik raar.

Een factuur per email is wel vreemd, je kon dus wegrijden voor je betaald had?
Jazeker, erg vreemd. Heb de auto al twee dagen terug, en krijg vandaag pas factuur binnen. Aan de ene kant voor mij een rode vlag; aan de andere kant schept het misschien toch een soort vertrouwen? Ik weet niet wat ik ervan moet denken..
De totaalprijs is toch helemaal niet gek, als je zo weer een jaartje kan rijden? Een paar cent per kilometer aan onderhoud valt me altijd erg mee. En als je airco het dan weer jaren doet, prima toch?
Mensen waar ik bij geinformeerd heb brengen hun auto meestal bij de KwikFit en mag het vooral alleen het minimale kosten, dus vandaar dat mijn verwachtingen anders lagen denk ik.
Dat lijkt me bij uitstek een prima eigenschap van airco!
Oeps! Aangepast.
Bart ® schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:26:
Typisch gevalletje van niet vooraf duidelijk afgesproken wat erbij inbegrepen zit. Maar ik zou er in ieder geval niet meer terugkomen na zo'n factuur. Gratis APK, dan niet kosten rekenen voor afmelden, dat zit erbij in. Beurt is inclusief olie, stopring, ruiternsproeiervloeistof. Of de beurt is 25 euro, dan is het logisch dat het er niet bij inzit. Milieutoeslag, wat een bullshit, laat ze maar aantonen wat voor boom ze dan planten. Ze willen blijkbaar geen vaste klanten bij die tent.
Hier baal ik zelf ook wel van (duidelijkere afspraken). Helaas niets meer aan te doen.
Van die vloeistoffen dacht ik dus ook.
ThinkPad schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:34:
Prijzen zijn op zich wel normaal, ik vind alleen die €25 voor het uitlezen van de storingen wat flauw.

Volgens mij hebben ze bij 'Controle viergas/readiness' de uitleescomputer er sowieso al aan hangen (bij 'readiness' checken ze of alle uitstoot checks op 'OK' staan). Die code komt dan volgens mij ook wel naar boven, dus om daar nog eens apart €25 voor te schrijven...

https://automotive-werkpl...erplicht-per-1-april-2012
Maar is it niet inbegrepen bij APK? Nouja, is natuurlijk wel "*GRATIS*" maar goed.

all met al baal ik vooral van die kleine losse kosten die erbij komen terwijl de beurt zelf dat zou moeten dekken naar mijn idee.

[Voor 22% gewijzigd door tinyhitman op 17-10-2018 11:38]

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
Is het prijzig? Ja, het kan zeker goedkoper. Is het schrikbarend duur? Nee.
M.i. hadden ze minder kunnen rekenen voor de arbeid, althans volgens mij zijn dat de bovenste kosten. Kosten van het materiaal zijn zeker niet goedkoop, maar ook niet overdreven vreemd. Gewoon garageprijzen.
Bart ® schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:35:
Uiteraard is daar niets mis mee. Onderhoudsbeurt 90 euro, en dan op de factuur staat dat gespecificeerd. Maar als je dan 90 euro, plus 30 euro olie, 20 euro vloeistof, 10 euro luchtfilter, enz enz moet betalen, dan klopt er toch iets niet.
Het staat niet duidelijk op de factuur. Maar ik heb het vermoeden dat die bovenste tabel kosten van de arbeid/dienst zijn en dat de materialen er nog bij komen. Prijzen van de materialen vind ik voor een garage niet schrikbarend hoog. En ja, natuurlijk zijn ze véél goedkoper als je het zelf koopt.

[Voor 53% gewijzigd door TheBrut3 op 17-10-2018 11:47]

• ThinkPad

ThinkPad

Die "APK afmeldkosten" en "Controle viergas/readiness" zou je inderdaad verwachten dat het bij de APK in zit.

Ik betaal bij de dealer meestal maar €20 voor APK. Dat kan voor hun echt niet uit, daarom zie je ook dat er wel eens een lampje vervangen wordt wat dan gelijk €5 ofzo kost. Gelukkig is dat meestal het enige, dus dat snap ik wel (ze moeten ergens op verdienen) en heb ik dan vrede mee. Het is dan wel €20 incl. BTW all-in voor APK en niet nog uitlezen, afmelden, gastest e.d. er nog overheen.

Je bent van harte welkom in [DIY] Het auto klussen & vragen topic trouwens, dan kun je voortaan een oliewissel voor de helft van het geld doen door het zelf uit te voeren ;)

[Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2018 11:45]

• tinyhitman
TheBrut3 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:40:
Is het prijzig? Ja, het kan zeker goedkoper. Is het schrikbarend duur? Nee.
M.i. hadden ze minder kunnen rekenen voor de arbeid, althans volgens mij zijn dat de bovenste kosten. Kosten van het materiaal zijn zeker niet goedkoop, maar ook niet overdreven vreemd. Gewoon garageprijzen.
Thanks voor je bijdrage. Dan wordt het helaas gewoon afrekenen.
ThinkPad schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:41:
Die "APK afmeldkosten" en "Controle viergas/readiness" zou je inderdaad verwachten dat het bij de APK in zit.

Ik betaal bij de dealer meestal maar €20 voor APK. Dat kan voor hun echt niet uit, daarom zie je ook dat er wel eens een lampje vervangen wordt wat dan gelijk €5 ofzo kost. Gelukkig is dat meestal het enige, dus dat snap ik wel (ze moeten ergens op verdienen) en heb ik dan vrede mee. Het is dan wel €20 incl. BTW all-in voor APK en niet nog uitlezen, afmelden, gastest e.d. er nog overheen.
Check. Tja, ik verwachtte wel dat met de goedkope APK prijzen ik hier meer kon verwachten qua prijs, helaas had ik over die sensor mijn mond kunnen houden en moet je bij dat soort mensen dus geen beurt doen voor vloeistoffen of airco :( :(

Je bent van harte welkom in [DIY] Het auto klussen & vragen topic trouwens, dan kun je voortaan een oliewissel voor de helft van het geld doen door het zelf uit te voeren ;)
Tot volgend jaar! :) Eerste keer APK voor dit autootje dus ik wou het graag 'goed' doen. Maar zaken als olie verwisselen doe ik voortaan graag zelf ja _/-\o_

@all Ik ben tevreden met alle reacties; maar er is niet "1 beste antwoord". Is er een conventie mbt. kiezen 'beste antwoord' in zo'n geval?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
[...]

Zo van: "Joh, ik zie ik gratis APK op de factuur staan, maar toch moet ik betalen voor gastest/readiness en afmeldkosten? En ik heb zelf de foutcode van de sensor al doorgegeven, maar zie hier wel kosten voor gerekend op de factuur?"

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2018 12:00]

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik vind het persoonlijk een nette prijs, en ze moeten hoe dan ook zelf ook de auto uitlezen en daar zal een vast bedrag voor staan. Ik weet niet hoe vaak er tegen mij is gezegd als ik moest helpen bij PC problemen "ja hij zegt x", ga ik op zoek en verspil ik tijd, check ik zelf en blijkt het y te zijn. Lullig, maar vaak de realiteit.

Ik zou afknappen op de wat matige communicatie (naar jouw gevoel). Je kunt dit nog melden, kijken hoe ze ermee om gaan, en dan beslissen om wel of niet terug te komen. Ik heb dat bij mijn laatste beurt ook gedaan, was van 1 punt mij niet duidelijk waarom het zo veel moest kosten, hebben ze me achteraf nog gebeld met uitleg. Geeft toch net wat meer vertrouwen.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
ThinkPad schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:59:

Verwachtte antwoorden: APK arbeid doen wij gratis, helaas moeten wij voor deze diensten wel een bedrag rekenen. En de foutcode hebben we nog eens geanalyseerd en in de log gekeken hoe vaak deze terug kwam.

Maar inderdaad, je kan het altijd proberen.

• Mrlten
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:50
Zebby schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:02:
Ik vind het persoonlijk een nette prijs, en ze moeten hoe dan ook zelf ook de auto uitlezen en daar zal een vast bedrag voor staan. Ik weet niet hoe vaak er tegen mij is gezegd als ik moest helpen bij PC problemen "ja hij zegt x", ga ik op zoek en verspil ik tijd, check ik zelf en blijkt het y te zijn. Lullig, maar vaak de realiteit.
En met uitlezen alleen ben je er nog niet. Ik neem aan dat elke auto eigenaar ook graag wil weten wat de oorzaak van de foutcode is, dat kost ook wat tijd (vandaar de 25 euro).

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@tinyhitman 3.5L Olie voor €14,67 ex lijkt me te kloppen. niet 3.5 x €14,67, dat is wel erg duur van een Pail/vaatje van 20L.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hortz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:57
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:44:
@tinyhitman 3.5L Olie voor €14,67 ex lijkt me te kloppen. niet 3.5 x €14,67, dat is wel erg duur van een Pail/vaatje van 20L.
Garages verdienen veel aan olie, dus verbaast me niks dat er 51,35 euro aan olie ingaat (14,67 per liter).
Bij mijn normale garage vroegen ze 21,25 euro per liter BP Visco 7000 5W-30. (Natuurlijk niet betaald, maar om even idee te geven).

• tinyhitman
Dank allen.

Wat beter voorbereid door dit topic; net even gebeld.
Andere collega aan de telefoon dan die ik gesproken heb bij auto afleveren+ophalen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verhaal over sensor was hij met mij eens, dus dat wordt gecrediteerd / van factuur gehaald _/-\o_

Over de andere kosten is idd "zoals verwacht". Kosten apk+beurt zijn de manuren, de rest komen als losse posten erbij.
Als ik het goed begrijp is het dus wel naar redelijkheid, maar zeker niet de goedkoopste plek. Nouja, dat is dan zo.
Goede analogie eigenlijk, helaas herkenbaar :9
Ik zou afknappen op de wat matige communicatie (naar jouw gevoel). Je kunt dit nog melden, kijken hoe ze ermee om gaan, en dan beslissen om wel of niet terug te komen. Ik heb dat bij mijn laatste beurt ook gedaan, was van 1 punt mij niet duidelijk waarom het zo veel moest kosten, hebben ze me achteraf nog gebeld met uitleg. Geeft toch net wat meer vertrouwen.
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:44:
Hortz schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

Garages verdienen veel aan olie, dus verbaast me niks dat er 51,35 euro aan olie ingaat (14,67 per liter).
Bij mijn normale garage vroegen ze 21,25 euro per liter BP Visco 7000 5W-30. (Natuurlijk niet betaald, maar om even idee te geven).
Als ik google op wat er op factuur staat kom ik hier uit, erg dure olie denk ik gewoon? Beetje balen, want nooit te controleren of dat ook echt is wat erin gegooid is natuurlijk.

https://www.0800-oliekope...ml?id=26886394&quantity=1

Lesje in ieder geval geleerd. Meer zelf doen. Meer vragen stellen. Meer (concrete) afspraken maken d:)b

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Hortz schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

Ik weet wel wat de kosten zijn. Ik vind het gewoon duur uit 20L, wat je online voor €135,- koopt zonder korting of dergelijks. €7,50 per liter ex gaat nog waar je grofweg op €32,- komt incl. ipv €62,- nu

@tinyhitman je kunt oa op de site van Kroonolie je kenteken invullen, en dan zie je het advies voor je voertuig.

[Voor 9% gewijzigd door Hackus op 17-10-2018 12:59]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tinyhitman
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Ik weet wel wat de kosten zijn. Ik vind het gewoon duur uit 20L, wat je online voor €135,- koopt zonder korting of dergelijks. €7,50 per liter ex gaat nog waar je grofweg op €32,- komt incl. ipv €62,- nu

@tinyhitman je kunt oa op de site van Kroonolie je kenteken invullen, en dan zie je het advies voor je voertuig.
Ah ja. Je hebt gelijk, het is zeker duur. Helaas dit dus ook betaald voor de olie; dat dus voortaan lekker zelf doen of goedkopere plek vinden.

• Zebby
  • Laatst online: 23:53
Olie is dan wel weer net zo'n dingetje dat hangt op "doe ik het zelf" of niet. Vullen is 100% ja, maar met verversen moet/wil je ook je oliefilter meenemen, en leeg laten lopen, waarvoor je toch wel even aan de bak moet, ook met een krik/brug. Persoonlijk is dat voor mij net te veel.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:17
tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:56:

Over de andere kosten is idd "zoals verwacht". Kosten apk+beurt zijn de manuren, de rest komen als losse posten erbij.
Waar niks mis mee is, als het duidelijk op bijvoorbeeld hun website staat. Mijn dealer geeft toch echt een all-in prijs van een onderhoudsbeurt. De totale prijs zal waarschijnlijk niet veel anders liggen bij een andere, maar op basis van dit topic zou ik toch niet snel zelf daar nog een beurt laten doen.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Grappig dat je dat zegt maar aan de andere kant het wel vreemd vind dat ze 25 euro voor uitlezen vragen ;) Ik vind dat niet zo vreemd. Blijkbaar heeft TS gevraagd om naar die foutmelding te kijken. De apparatuur moet ook ergens van betaald worden en feitelijk zijn het extra werkzaamheden.
Zebby schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:04:
Olie is dan wel weer net zo'n dingetje dat hangt op "doe ik het zelf" of niet. Vullen is 100% ja, maar met verversen moet/wil je ook je oliefilter meenemen, en leeg laten lopen, waarvoor je toch wel even aan de bak moet, ook met een krik/brug. Persoonlijk is dat voor mij net te veel.
Waarom zou je dat zelf willen doen? Je mag het niet op de openbare weg doen en dan moet je alweer ergens een brug huren als je niemand kent. En dan moet je er ook nog eens handig mee zijn waar ik op gok dat het gros dat niet is.

[Voor 42% gewijzigd door Gunner op 17-10-2018 13:17]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16:05

Mimiix

Professioneel Prutser

Zebby schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:04:
Dat laatste verschilt per auto. Bij een aantal VAG auto's zit dat filter bovenop en haal je hem uit een plastic "buis". Dan heb je amper tot geen troep.

Echter hebben lang niet alle auto's dat, waarbij die van mijn auto bijvoorbeeld aan de voorkant zit. Dan druipt alles lekker over steunbalken en weet ik veel wat nog meer heen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:54
De prijzen zijn op zich niet heel gek. Maar de manier waarop het wordt weergegeven riekt mijns inziens toch echt naar misleiding. Een APK zonder afmelding en viergasmeeting is geen APK maar enkel een lostaande controlle. BTW rekenen over een milieuheffing mag volgens mij ook niet. Het is niet de slechte communicatie van een medewerker. Maar het bedrijf zelf maakt er een beetje een potje van.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou eerder struikelen over de welbekende 'kleinmateriaal werkplaats' en de immer terugkerende ruitenwisservloeistof.

Heb daar wel eens discussie over gehad als ze weer eens ongevraagd werkzaamheden op de factuur zetten als ik daar niet om gevraagd heb. Dat ga ik natuurlijk niet betalen. Leuk dat ze bepaalde service bieden, maar je klanten ervoor laten betalen is geen service meer.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• tinyhitman
Helaas zat dat inbegrepen bij wat zij hun jaarlijkse beurt noemen dus daar heb ik mijzelf gewoon bij in gelult.
Volgende keer vraag ik gwn puur voor oliewissel (bijvoorbeeld).

Maar bij hen geen volgende keer meer, al was het maar omdat ik tegen die tijd verhuisd ben :+

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:54
tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:03:
Helaas zat dat inbegrepen bij wat zij hun jaarlijkse beurt noemen dus daar heb ik mijzelf gewoon bij in gelult.
Volgende keer vraag ik gwn puur voor oliewissel (bijvoorbeeld).

Maar bij hen geen volgende keer meer, al was het maar omdat ik tegen die tijd verhuisd ben :+
Gewoon altijd zorgen dat je hem volledigafgevuld hebt. En als het dat toch op de rekening staat vragen waar ze dat dan ingestopt hebben. >:)

• tinyhitman
pacificocean schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Gewoon altijd zorgen dat je hem volledigafgevuld hebt. En als het dat toch op de rekening staat vragen waar ze dat dan ingestopt hebben. >:)
Hah, dan weet je zeker dat het foute boel is ja :9

• RemcoDelft
[b]tinyhitman in "Kosten garage apk+jaarlijkse beurt"tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ all Ik ben tevreden met alle reacties; maar er is niet "1 beste antwoord". Is er een conventie mbt. kiezen 'beste antwoord' in zo'n geval?
Nog een tip dan maar: ik boek mijn afspraken via https://www.mijngarage.nl/ , die geeft direct de prijzen van diverse garages in de buurt. Zo kan je makkelijk even vergelijken wat een kleine beurt met APK en airco elders zou kosten.
tinyhitman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:56:
Als ik het goed begrijp is het dus wel naar redelijkheid, maar zeker niet de goedkoopste plek. Nouja, dat is dan zo.
Voor wat het waard is: ik zoek ook niet de goedkoopste garage (maar zeker ook niet de duurste/dealer), maar wel een garage waar ik een goed gevoel bij heb. En daar blijf ik dan terugkomen.
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:57:
Het is niet zo gek om winst te willen maken op producten die je verkoopt. AH vraagt ook 20 (!!) keer de inkoopprijs voor hun tomaten. Als je het daarmee vergelijkt doen garages het juist heel beschaafd met de winstmarge op olie.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:36
Gunner schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:01:
Ik zou eerder struikelen over de welbekende 'kleinmateriaal werkplaats' en de immer terugkerende ruitenwisservloeistof.

Heb daar wel eens discussie over gehad als ze weer eens ongevraagd werkzaamheden op de factuur zetten als ik daar niet om gevraagd heb. Dat ga ik natuurlijk niet betalen. Leuk dat ze bepaalde service bieden, maar je klanten ervoor laten betalen is geen service meer.
Er staan vaak ringetjes apart op, zoals stopring 2 euro, EN ook nog kleinmateriaal 7,50. Ruitensproeiervloeistof 4 euro, tel op op jaarbasis, mooie business. Die oliestopring hoeft bijna nooit vervangen te worden overigens, maar ze doen het toch.

Olie doe ik altijd zelf, filter via misterauto en olie van racing kwaliteit :) van de Lidl, samen iets van 15 euro. Die stopring gebruik ik gewoon opnieuw, evt. even over schuurpapiertje halen. Afgewerkte olie gratis inleveren bij de gemeentewerf. Ik gebruik daar de lege flessen wasmiddel ook van de Lidl voor, die zijn mooi groot 5 liter ofzo.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-06 11:39
Als ik dit soort prijzen ieder jaar zou krijgen bij mijn APK zou ik ervoor tekenen.

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-06 02:53
RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Toch ben je genaaid. Er staat op je factuur +gratis apk. Dan moet je niet apart op de bon die viergasmeting en afmeldkosten berekenen, want die maken deel uit van die gratis apk.

Zo'n toko kan het bij mij dus ook schudden. Die belazert gewoon de boel en de naieve klant.

Hier een linkje naar wat Volkswagen zelf schrijft erover: https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/apk-keuring Dr zou dus enkel een bedrag van 3,85 euro op je factuur mogen staan voor die apk. En ook dat is bij jou 8,95 euro

Als jij je gebakje dus bij de officiele volkswagendealer heb gebracht voor een beurtje, mag je daar ook voor klagen.

Even snel gerekend: 25 euro teveel voor die EOBD scan, 5 euro teveel voor de afmeldkosten en voor die viergastest ook nog de nodige euro's. Bijna 4 tientjes teveel in rekening gebracht dus..

[Voor 32% gewijzigd door koektrommeltje op 18-10-2018 18:35]

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-06 02:53
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:21:
Blijkbaar wel dus, want er staat toch echt + gratis apk vermeld. Dan moetj e niet alsnogdingen in rekening brengen die daar bij inbegrepen zijn. En vele malen 7.50 euro tikt maandelijks behoorlijk aan.

• RemcoDelft
Vinzz schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:24:
Die oliestopring hoeft bijna nooit vervangen te worden overigens, maar ze doen het toch.
[...]
Die stopring gebruik ik gewoon opnieuw, evt. even over schuurpapiertje halen.
Het zal best vaak goed gaan, maar "officieel" is doet dat koperen ringetje dienst als pakking. Na eenmaal aandraaien zitten er vervormingen in die je er niet uitkrijgt met een schuurpapiertje. Het is heel logisch dat een garage het risico op lekkage niet neemt.

• Vinzz
RemcoDelft schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:04:
[...]

Het zal best vaak goed gaan, maar "officieel" is doet dat koperen ringetje dienst als pakking. Na eenmaal aandraaien zitten er vervormingen in die je er niet uitkrijgt met een schuurpapiertje. Het is heel logisch dat een garage het risico op lekkage niet neemt.
Onzin, alleen als ze erg vervormd zijn vervangen.

• jakob558
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 11:48
Vinzz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:05:
[...]

Altijd vervangen. Wil je geen risico op lopen en ringetje kost geen drol. Als mijn garage die niet zou vervangen zou ik er toch niet meer terugkomen (enigszins overdreven misschien). Dat risico wil je voor dat geld niet lopen en overal staat gewoon aangegeven dat je die ring vervangt.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik snap niet dat mensen verwachten dat er bij een jaarlijkse beurt van 90,- olie en dergelijke inclusief is. Moeten die monteurs thuis water en brood eten ofzo?
Een jaarlijkse beurt van onder de 300 is hartstikke netjes.
De afmeldkosten voor de 'gratis apk' zijn misschien wat flauw, maar dit zie je wel vaker. Gratis bestaat niet, en als je verwacht dat dingen echt helemaal gratis zijn dan ben je gewoon naïef. Als je het jaarlijks onderhoud goedkoper verwacht moet je geen auto gaan rijden...

[Voor 27% gewijzigd door EddoH op 19-10-2018 18:51]

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:54

Dat zijn gewoon de kosten die hun ook maken voor een APK. Hun voeren alleen de APK gratis uit, de afhandeling niet.

Misschien een beetje misleidend, maar als je gratis een auto koopt ga je ook niet zeuren als je de overschrijvingskosten moet betalen.

En mensen die over milieutoeslag zeuren, zou je liever hebben dat de oude olie in je kofferbak gegooid werd? Die oude olie moet ook ergens heen hè. Dit is een best wel transparant factuurtje, bij de beun staat er alleen 1 regel : APK en Beurt en wat er dan wel of niet gebeurd is is maar gissen.

Als je je hierdoor al getilt voelt 8)7

[Voor 13% gewijzigd door RedHat op 19-10-2018 18:58]

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:08

Yucon

*broem*

Vinzz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:05:
[...]

Ik hou ze altijd even in een gasvlam tot ze gloeien. Dat is de ouderwetse methode en het werkt perfect. Het koper wordt zo weer zacht.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:05
Hoop gedoe weer om een paar centen, maar goed. De garage heeft geen glazen bol en zal tijdens controle dingen tegenkomen. Wij blij dat ze dingen vinden, dat betekent dat ze echt kijken :)

Factuur krijg ik overigens ook altijd via e-mail, soms weken later. Is in mijn ogen een kwestie van vertrouwen van de garage. Ik ga er dan even vanuit dat je niet vooraf hebt hoeven te betalen maar dus na ontvangst van de factuur via e-mail.

Het beste antwoord is al gegeven door ThinkPad. Zou ik je ook willen adviseren.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Vinzz
Yucon schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Ik hou ze altijd even in een gasvlam tot ze gloeien. Dat is de ouderwetse methode en het werkt perfect. Het koper wordt zo weer zacht.
Dat heet annealen en werkt nog het allerbest inderdaad.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True