Langs deze weg wil ik een hulplijntje inschakelen om de knoop door te hakken.
Er zijn zo veel verschillende merken en typen zonnepanelen, echter niet echt een courante vergelijkingsite waar alle panelen getest zijn.
Ik weet daarom niet goed van welke offerte ik gebruik moet maken.
Budget:
max. €4000,- All in
Aangevraagde offerte's
12 panelen, op een Z-O schuin dak, zonder schaduw o.i.d.
Zwart, ongeveer 300WP opbrengst. Zodat mijn stroomverbruik nagenoeg gedekt wordt door de opgewekte zonneenergie.
Wel of geen SolarEdge
Omdat ik een hoog schuin en schaduwvrij dak heb, is in mijn situatie SolarEdge niet strikt noodzakelijk. De meerprijs voor een iets hogere opbrengst en per paneel monitoren, wegen in mijn beleving niet tegen elkaar op.
De Offerte's op een rijtje:
(Klik op tumbnail voor vergroting)
NB: Geoffereerde prijzen: na BTW - aftrek.
Vereniging Eigen Huis:
Deze offerte valt wat mij betreft af. Ik erger me aan de voorwaarden en trage communicatie.
Enkele voorwaarden: Aanbetaling, verplicht lidmaatschap Eigen Huis, Slechte ervaringen op internet.
De prijs is laag, maar volgens mij de kwaliteit ook.
Lokale Partij:
Snelle communicatie, evt. installatie binnen 3 weken. Aangesloten bij garantiefonds Zonneenergie. Leveren een Duits merk: AEG Solar 300WP panelen.
Denken goed mee met de klant en veel productkennis.
Factuur pas betalen als alles naar 100% tevredenheid werkt.
Voor dezelfde prijs kan men ook een Goodwe 3000D-NS omvormer leveren eventueel.
IKEA:
Redelijke productkennis, duidelijke offerte, Leveren Chinees merk. Groot concern, dus garanties zitten wel snor.
Essent:
Redelijke productkennis, duidelijke offerte, Leveren Chinees merk. Groot concern, dus garanties zitten wel snor.
Mijn conclusie
Ikea en Essent leveren een (Chinees) merk wat ik persoonlijk niet ken, maar IKEA en Essent zijn een bekende grote partij, dus het zal wel een goede kwaliteit hebben.
Lokale Partij, levert een bekend consumenten electronica merk, maar is AEG ook goed in Zonnepanelen?
Vereniging Eigen Huis; Chinees merk, lage prijzen, maar vreemde voorwaarden.
En nu?
Zoals jullie wellicht uit dit bericht kunnen filteren: Ik weet niet wat een goed merk is, en/of waar goede ervaringen mee zijn.
Persoonlijk heb ik een goed gevoel bij de aanbieding van de Lokale partij, en met € 1,08 per WP, lijkt me de prijs ook OK.
Graag jullie hulp in het maken van de keuze.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Of pak ik het helemaal verkeerd aan en moet ik totaal een ander merk / installateur hebben ?
Er zijn zo veel verschillende merken en typen zonnepanelen, echter niet echt een courante vergelijkingsite waar alle panelen getest zijn.
Ik weet daarom niet goed van welke offerte ik gebruik moet maken.
Budget:
max. €4000,- All in
Aangevraagde offerte's
12 panelen, op een Z-O schuin dak, zonder schaduw o.i.d.
Zwart, ongeveer 300WP opbrengst. Zodat mijn stroomverbruik nagenoeg gedekt wordt door de opgewekte zonneenergie.
Wel of geen SolarEdge
Omdat ik een hoog schuin en schaduwvrij dak heb, is in mijn situatie SolarEdge niet strikt noodzakelijk. De meerprijs voor een iets hogere opbrengst en per paneel monitoren, wegen in mijn beleving niet tegen elkaar op.
De Offerte's op een rijtje:
(Klik op tumbnail voor vergroting)
NB: Geoffereerde prijzen: na BTW - aftrek.
Vereniging Eigen Huis:
Deze offerte valt wat mij betreft af. Ik erger me aan de voorwaarden en trage communicatie.
Enkele voorwaarden: Aanbetaling, verplicht lidmaatschap Eigen Huis, Slechte ervaringen op internet.
De prijs is laag, maar volgens mij de kwaliteit ook.
Lokale Partij:
Snelle communicatie, evt. installatie binnen 3 weken. Aangesloten bij garantiefonds Zonneenergie. Leveren een Duits merk: AEG Solar 300WP panelen.
Denken goed mee met de klant en veel productkennis.
Factuur pas betalen als alles naar 100% tevredenheid werkt.
Voor dezelfde prijs kan men ook een Goodwe 3000D-NS omvormer leveren eventueel.
IKEA:
Essent:
Mijn conclusie
Ikea en Essent leveren een (Chinees) merk wat ik persoonlijk niet ken, maar IKEA en Essent zijn een bekende grote partij, dus het zal wel een goede kwaliteit hebben.
Lokale Partij, levert een bekend consumenten electronica merk, maar is AEG ook goed in Zonnepanelen?
Vereniging Eigen Huis; Chinees merk, lage prijzen, maar vreemde voorwaarden.
En nu?
Zoals jullie wellicht uit dit bericht kunnen filteren: Ik weet niet wat een goed merk is, en/of waar goede ervaringen mee zijn.
Persoonlijk heb ik een goed gevoel bij de aanbieding van de Lokale partij, en met € 1,08 per WP, lijkt me de prijs ook OK.
Graag jullie hulp in het maken van de keuze.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Of pak ik het helemaal verkeerd aan en moet ik totaal een ander merk / installateur hebben ?