Toon posts:

Mechanische ventilatie schakelen met 0-10v dimmer zwave

Pagina: 1
Acties:

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 14:35
Beste Allemaal,

In mijn domotica projectje is er 1 ding wat ik heel graag voor elkaar krijg, mijn mechanische ventilatie laten schakelen via domoticz.
Ik heb het nodige gelezen en denk dat dit mogelijk moet zijn met een 0-10v zwave dimmer.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag dus jullie hulp/kennis om even mee te kijken/.

Ik heb een dimmer aangeschaft en mijn ventilatie bekeken.
Nu wil ik dus instellen dat de ventilatie naar 100% kan als ik ga douchen (eerst handmatig, later via vocht sensor)
maar mijn bediening in de huiskamer moet uiteraard wel blijven werken anders ben ik de enige die hem kan bedienen (vrouw lief vind het allemaal maar niks >:) ).
zie mijn bedrading in bijgevoegde foto.
Hoe sluit ik de dimmer nu aan, de plus en min (rood en zwart) snap ik nog. maar dan slaat de twijfel toe.
Met geel en blauw zou het aangestuurd moeten worden maar is dit enkel doorknippen en aansluiten op de dimmer of moet het dubbel doorgelust worden omdat anders de aansturing vanuit de huiskamer niet meer werkt?
ik ben echt een noob met electra..
Is er iemand die dit al eens heeft gemaakt die me op weg kan helpen?

jullie adviezen zijn meer dan welkom!!

het voorbeeld heb ik hier vandaan:
Link
Deze is niet meer up to date en is een wat uitgeklede versie

bedankt voor het mee denken!
B

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 20:13

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Domotica.

Klok is stuk :(

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 22:01
Basssment schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:36:
Beste Allemaal,

In mijn domotica projectje is er 1 ding wat ik heel graag voor elkaar krijg, mijn mechanische ventilatie laten schakelen via domoticz.
Ik heb het nodige gelezen en denk dat dit mogelijk moet zijn met een 0-10v zwave dimmer.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag dus jullie hulp/kennis om even mee te kijken/.

Ik heb een dimmer aangeschaft en mijn ventilatie bekeken.
Nu wil ik dus instellen dat de ventilatie naar 100% kan als ik ga douchen (eerst handmatig, later via vocht sensor)
maar mijn bediening in de huiskamer moet uiteraard wel blijven werken anders ben ik de enige die hem kan bedienen (vrouw lief vind het allemaal maar niks >:) ).
zie mijn bedrading in bijgevoegde foto.
Hoe sluit ik de dimmer nu aan, de plus en min (rood en zwart) snap ik nog. maar dan slaat de twijfel toe.
Met geel en blauw zou het aangestuurd moeten worden maar is dit enkel doorknippen en aansluiten op de dimmer of moet het dubbel doorgelust worden omdat anders de aansturing vanuit de huiskamer niet meer werkt?
ik ben echt een noob met electra..
Is er iemand die dit al eens heeft gemaakt die me op weg kan helpen?

jullie adviezen zijn meer dan welkom!!

het voorbeeld heb ik hier vandaan:
Link
Deze is niet meer up to date en is een wat uitgeklede versie

bedankt voor het mee denken!
B
De link naar de foto werkt niet. Wat voor ventilatiebox heb je? Er zijn twee topics die je even door zou moeten lezen:
Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie
DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Waar je eigenlijk heen wil is dat de ventilatie alles vanzelf doet. Dus dat vrouwlief die knopjes niet nodig heeft

• Basssment
Hmm ik zal de afbeelding morgen bijwerken.
Het doel heb je juist! Alleen word dat hier nog niet ingezien. (We geven het tijd).
Ik heb een ducobox 325rf deze lijken net weer anders aan de twee voorbeelden.

• Basssment
Intussen de afbeelding bijgewerkt.
ik heb contact gehad met de leverancier van de ducobox, ze weten het niet en verwijzen me door naar itho.
daar maar eens een mail gewaagd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee