Begin 2019 word mijn nieuwbouw woning opgeleverd. Er zit een garage/berging aan het huis vast. De afmetingen zijn 5,7 x 3 meter.
De lange wanden van 5,7M zit aan de ene kant aan mn huis vast, en de andere kant aan het huis van de buren. Dit zijn in feite al geisoleerde wanden. De garage heeft aan de binnenkant bakstenen, want, dit zijn dus de buitenmuren van mijn woning en die van de buren.
Aan de voorkant zit bijna geheel een stalen kantelpoort van 2,5 x 2,5m. (ongeisoleerd)
Aan de achterkant zit een enkelsteens muur met een hardhouten tuindeur met draadglas.
In 1 lange wand zit een loopdeur naar mijn keuken. Dit is een dikke hardhouten deur.
Het plafond zijn (waarschijnlijk) houten balken met daarop hout, en daarop weer een bitumen dakdekking.
De vloer is wel geisoleerd, hier liggen namelijk dezelfde vloerplaten als onder het huis.
Mijn doel is om deze ruimte als bijkeuken/berging te gaan gebruiken. Hier komt een koelkast, paar opbergkasten, een gootsteen, mijn mountainbike, en de hond zal er komen te liggen snachts en alsie vies/nat is (want het is een labrador met een voorliefde voor beekjes, modder, vijvers etc :-D ) Tevens een kleine werkbank waar ik nog wat aan PCs kan knutselen.
Ik wil deze ruimte dus gaan uitrusten met een verwarming, en dus gaan isoleren.
Want tot nu toe mijn plannen zijn:
Specifieke vragen:
Thanks voor jullie input :-D
De lange wanden van 5,7M zit aan de ene kant aan mn huis vast, en de andere kant aan het huis van de buren. Dit zijn in feite al geisoleerde wanden. De garage heeft aan de binnenkant bakstenen, want, dit zijn dus de buitenmuren van mijn woning en die van de buren.
Aan de voorkant zit bijna geheel een stalen kantelpoort van 2,5 x 2,5m. (ongeisoleerd)
Aan de achterkant zit een enkelsteens muur met een hardhouten tuindeur met draadglas.
In 1 lange wand zit een loopdeur naar mijn keuken. Dit is een dikke hardhouten deur.
Het plafond zijn (waarschijnlijk) houten balken met daarop hout, en daarop weer een bitumen dakdekking.
De vloer is wel geisoleerd, hier liggen namelijk dezelfde vloerplaten als onder het huis.
Mijn doel is om deze ruimte als bijkeuken/berging te gaan gebruiken. Hier komt een koelkast, paar opbergkasten, een gootsteen, mijn mountainbike, en de hond zal er komen te liggen snachts en alsie vies/nat is (want het is een labrador met een voorliefde voor beekjes, modder, vijvers etc :-D ) Tevens een kleine werkbank waar ik nog wat aan PCs kan knutselen.
Ik wil deze ruimte dus gaan uitrusten met een verwarming, en dus gaan isoleren.
Want tot nu toe mijn plannen zijn:
- De kantelpoort eruit, hier wil ik een kozijn inplaatsen met daarin een hardhouten tuindeur met isolatieglas erin. (kozijnbreedte is 1m03) De overige 1,5m wil ik dichtmetselen.
- Het plafond isoleren, ik twijfel nog tussen koudedak isolatie (van buitenuit, dus isolatieplaten op de bovenkant, daarop kiezelstenen, en een verlaagd plafond tegen de binnenkant) of isolatie van binnenuit door een verlaagd plafond met daartussen steenwol isolatie)
- De achterwand isoleren d.m.v een voorzetwand met isolatie en gipsplaten.
- De vloer wil ik betegelen met donkere vloertegels.
- De ruimte verwarmen (elektrisch).
- Gootsteen installeren. Er ligt warm & koud water + een afvoer aan de andere kant van de lange wand, dus die is zo gemaakt.
Specifieke vragen:
- Welke methode is het beste voor het dak te isoleren?
- Welke methode/materialen kan ik beste gebruiken voor de achterwand te isoleren?
- Welke soort verwarming kan ik beste nemen? Elektrische radiator ? elektrische vloerverwarming? Het word geen constante leefruimte, maar ik wil er ook geen vochtige koude ruimte van laten worden, en de hond ligt er snachts (in een mand met kussen). Dus niet onder de 15 graden.
- Is het nog zinvol om de bakstenen lange wanden aan te pakken (sowieso schilderen i.v.m rode baksteen) of kan ik hier beste nog een gipsplaat tegenaan maken (voorzetwand)
- Welke dampfolie (of damp doorlatend) kan ik beste pakken voor de achter, voorwand en plafonds?
Thanks voor jullie input :-D
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝