Ik zoek een?
Waarschijnlijk complete PC
Wat is je budget?
Maximaal 600 euro, monitor, toetsenbord/muis etc en HDD heeft ie al.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor, Nvidia voor videokaart
Anders dan dat, MSI, maar geen must.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC zal worden gebruikt door een 12-jarige jongen. Hij speelt games als ARK, PUBG, Fortnite, GTAV en Minecraft
Zijn huidige PC:
Intel Core i7 3770K
Nvidia GTX 680 2GB
16GB DDR3
2TB HDD
128GB SSD
Dit is een Acer Predator PC gekocht in 2012.
De processor kan niet overclockt worden omdat het moederbord hier niet geschikt voor is.
Mijn ouders hebben het over een hele nieuwe PC, die ik dan in elkaar moet zetten. Maar met een budget van 600 euro, twijfel ik of dat wel nodig is.
De HDD zou in ieder geval mee komen naar de nieuwe, daarom komt er in dit lijstje geen HDD voor.
Of dat we zoals hieronder, de huidige moederbord (ik denk dat het een microATX is) met processor en koeling en al verhuizen naar een nieuwe kast (de huidige kast is best krap en zo) en dat het meer word zoals hieronder. Waardoor hij een 1060 zou kunnen krijgen (zelfde gpu als mijn eigen PC)
Dit omdat ik me een beetje afvraag of een 8e generatie i3 nou echt beter zou zijn dan zijn i7 die hij al heeft.
In dit geval zou ik ook nog een grotere SSD kunnen doen, misschien een iets betere kast.
Het is dus voor een jongen van 12, hij hoeft dus geen beestpc te hebben. Maar het moet wel een verbetering zijn op wat hij heeft en het moet wel de games kunnen draaien die hij graag speelt. De PC moet daarna ongeveer 3 jaar mee kunnen zonder bijzondere upgrades die een kind tussen 12 en 15 jaar niet zelf kan betalen (Ram aanvullen zal dus niet zo'n issue wezen)
Waarschijnlijk complete PC
Wat is je budget?
Maximaal 600 euro, monitor, toetsenbord/muis etc en HDD heeft ie al.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor, Nvidia voor videokaart
Anders dan dat, MSI, maar geen must.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC zal worden gebruikt door een 12-jarige jongen. Hij speelt games als ARK, PUBG, Fortnite, GTAV en Minecraft
Zijn huidige PC:
Intel Core i7 3770K
Nvidia GTX 680 2GB
16GB DDR3
2TB HDD
128GB SSD
Dit is een Acer Predator PC gekocht in 2012.
De processor kan niet overclockt worden omdat het moederbord hier niet geschikt voor is.
Mijn ouders hebben het over een hele nieuwe PC, die ik dan in elkaar moet zetten. Maar met een budget van 600 euro, twijfel ik of dat wel nodig is.
De HDD zou in ieder geval mee komen naar de nieuwe, daarom komt er in dit lijstje geen HDD voor.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-8300 Boxed | € 163,35 | € 163,35 |
1 | MSI H310-A Pro | € 76,50 | € 76,50 |
1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC | € 179,- | € 179,- |
1 | Sharkoon T3-V USB 3.0 | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14 | € 63,50 | € 63,50 |
1 | be quiet! System Power 9 600W | € 53,- | € 53,- |
1 | Kingston A400 240GB | € 39,39 | € 39,39 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 604,73 |
Of dat we zoals hieronder, de huidige moederbord (ik denk dat het een microATX is) met processor en koeling en al verhuizen naar een nieuwe kast (de huidige kast is best krap en zo) en dat het meer word zoals hieronder. Waardoor hij een 1060 zou kunnen krijgen (zelfde gpu als mijn eigen PC)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 274,- | € 274,- |
1 | Sharkoon T3-V USB 3.0 | € 29,99 | € 29,99 |
1 | be quiet! System Power 9 600W | € 53,- | € 53,- |
1 | Kingston A400 240GB | € 39,39 | € 39,39 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 396,38 |
Dit omdat ik me een beetje afvraag of een 8e generatie i3 nou echt beter zou zijn dan zijn i7 die hij al heeft.
In dit geval zou ik ook nog een grotere SSD kunnen doen, misschien een iets betere kast.
Het is dus voor een jongen van 12, hij hoeft dus geen beestpc te hebben. Maar het moet wel een verbetering zijn op wat hij heeft en het moet wel de games kunnen draaien die hij graag speelt. De PC moet daarna ongeveer 3 jaar mee kunnen zonder bijzondere upgrades die een kind tussen 12 en 15 jaar niet zelf kan betalen (Ram aanvullen zal dus niet zo'n issue wezen)