Om bij te kunnen blijven qua games (op 1080p) en fotobewerking probeer ik regelmatig mijn systeem te upgraden, zodat alles soepel blijft draaien. Op dit moment zit ik er aan te denken om mijn RAM te verhogen naar 16GB, maar met het oog op de toekomst ben ik ook benieuwd naar wat de eerstvolgende bottleneck zal gaan worden.
Ik zoek
Een upgrade naar 16GB RAM.
Budget
Rond de 150 EUR.
Merkvoorkeuren
Geen voorkeur.
Huidig systeem
Intel Core i5-6600 (3.3GHz)
EVGA GTX970 (4GB)
MSI B150 GAMING M3
HyperX Fury Black 8GB (DDR4-2133)
In beginsel is mijn vraag dus welke upgrade jullie zouden aanbevelen voor mijn RAM. Ik kwam tijdens het zoeken de Corsair Vengeance LPX en de Kingston HyperX Fury Black tegen. Echter kan ik niet echt duidelijke verschillen ontdekken (buiten de prijs natuurlijk). Welke van deze twee zouden jullie mij aanraden, of zouden jullie mij een andere aanraden?
Ten tweede ben ik benieuwd wat jullie denken dat de eerstvolgende bottleneck is/wordt van mijn systeem. Zodat ik hier alvast rekening mee kan houden.
Alle hulp is welkom!
Ik zoek
Een upgrade naar 16GB RAM.
Budget
Rond de 150 EUR.
Merkvoorkeuren
Geen voorkeur.
Huidig systeem
Intel Core i5-6600 (3.3GHz)
EVGA GTX970 (4GB)
MSI B150 GAMING M3
HyperX Fury Black 8GB (DDR4-2133)
In beginsel is mijn vraag dus welke upgrade jullie zouden aanbevelen voor mijn RAM. Ik kwam tijdens het zoeken de Corsair Vengeance LPX en de Kingston HyperX Fury Black tegen. Echter kan ik niet echt duidelijke verschillen ontdekken (buiten de prijs natuurlijk). Welke van deze twee zouden jullie mij aanraden, of zouden jullie mij een andere aanraden?
Ten tweede ben ik benieuwd wat jullie denken dat de eerstvolgende bottleneck is/wordt van mijn systeem. Zodat ik hier alvast rekening mee kan houden.
Alle hulp is welkom!