Toon posts:

Van 8GB naar 16GB RAM (en meer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 18:22
Om bij te kunnen blijven qua games (op 1080p) en fotobewerking probeer ik regelmatig mijn systeem te upgraden, zodat alles soepel blijft draaien. Op dit moment zit ik er aan te denken om mijn RAM te verhogen naar 16GB, maar met het oog op de toekomst ben ik ook benieuwd naar wat de eerstvolgende bottleneck zal gaan worden.

Ik zoek
Een upgrade naar 16GB RAM.

Budget
Rond de 150 EUR.

Merkvoorkeuren
Geen voorkeur.

Huidig systeem
Intel Core i5-6600 (3.3GHz)
EVGA GTX970 (4GB)
MSI B150 GAMING M3
HyperX Fury Black 8GB (DDR4-2133)

In beginsel is mijn vraag dus welke upgrade jullie zouden aanbevelen voor mijn RAM. Ik kwam tijdens het zoeken de Corsair Vengeance LPX en de Kingston HyperX Fury Black tegen. Echter kan ik niet echt duidelijke verschillen ontdekken (buiten de prijs natuurlijk). Welke van deze twee zouden jullie mij aanraden, of zouden jullie mij een andere aanraden?

Ten tweede ben ik benieuwd wat jullie denken dat de eerstvolgende bottleneck is/wordt van mijn systeem. Zodat ik hier alvast rekening mee kan houden.

Alle hulp is welkom! _/-\o_

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

8GB erbij van wat je nu hebt, of wil je twee modules gebruiken ?

verder is je 970 vergelijkbaar met 1060 3gb en je cpu quadcore. waar veel games al multi-core gaan gebruiken

[Voor 46% gewijzigd door Hackus op 11-10-2018 19:33]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Daan XVII
Hackus schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:22:
8GB erbij van wat je nu hebt, of wil je twee modules gebruiken ?
Dus ik zou zonder problemen exact dezelfde 8GB kunnen kopen en deze erbij kunnen 'prikken' op het moederbord? Dat zou aardig wat geld schelen.. :F
Hackus schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:22:
verder is je 970 vergelijkbaar met 1060 3gb en je cpu quadcore. waar veel games al multi-core gaan gebruiken
Dus jij zou mij aanraden om eerst de CPU te upgraden (naar een multi-core) in plaats van de videokaart?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kijk maar eerst hoe het nu gaat. je i5 kan nog wel een GTX1070 aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
Ik heb zelf vorig jaar er 8 gb bij geprikt (voor ark survival evolved game server draaien) en ik zou niet weten waarom je dit voor gamen zou willen doen tenzij je servers draait. Er is geen game sneller van geworden dus voor prestatie zou ik het niet doen. Zeker niet als je van 2133 naar 2133 gaat. Dat zet gewoon helemaal geen zoden aan de dijktenzij je een specifiek iets doet dat de ram nodig heeft. Met 2666 als het ondersteund (lijkt zo snel niet het geval) word kan je nog een paar fps winnen op speed mits de latencys goed zijn maar geheugen doet echt niet bar veel voorbij 8 gb.

Een gpu upgrade is een betere zet op ieder front al denk ik wel dat voorbij een 1070 je niet de optimale prestaties van de gpu zal halen met je cpu ondankt dat hij niet heel oud is. Je haald echter nog altijd de meeste prestatie gains voor je geld op die manier.
En als je met de tijd je cpu,mb,ram upgrade kan je iets meer prestatie uit dezelfde gpu halen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51

Croga

The Unreasonable Man

Profzy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:17:
Om bij te kunnen blijven qua games (op 1080p) en fotobewerking probeer ik regelmatig mijn systeem te upgraden, zodat alles soepel blijft draaien.
Wat draait er op dit moment niet soepel? Of wat verwacht je op korte termijn wat niet soepel zal draaien?

Persoonlijk zou ik aan dit systeem op dit moment niets veranderen. Zoals anderen al opmerken is de enige zinnige upgrade een nieuwe videokaart maar daar zul je dusdanig veel geld in moeten pompen dat het een slechte investering is. Gewoon lekker alles zo laten en over een half jaar of een jaar nog eens kijken.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 01:03

millman

6708Mhz @ -185c

Er zijn maar weinig games die profiteren van 16gb, alleen escape from tarkov heeft minimaal 12gb nodig en is de enige game die na mijn upgrade er merkbaar op vooruit is gegaan.

Als je het meeste profijt ingame wil hebben van een upgrade, is dat ALTIJD een betere grafische kaart. Je CPU is voldoende voor 60-70fps voordat deze een bottleneck wordt. En op hogere resoluties wordt de gpu altijd een bottleneck, ook op 4k.

De load op je cpu wordt dus lager naarmate je hogere resolutie en zwaardere instellingen gebruikt. Op 4k ultra instellingen is het verschil tussen een dual-core en een 20-core welgeteld 2%. Kortom, voor 4k kan je zelfs met een dual-core uit de voeten. Je cpu gaat nog wel even mee, echter, 1080p boven de 80fps is het zwaarst voor een CPU.

Kortom, 970 verkopen, geld erbij leggen en lekker naar een 1070(Ti) upgraden..

*Overigens kan je voor 70 euro een zelfde reepje kopen van wat je nu hebt en daar ben je al klaar mee.

[Voor 5% gewijzigd door millman op 15-10-2018 11:10]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 23:09
welke programma's gebruik je voor fotobewerking ? en welke games speel je?

• Daan XVII
Dank voor jullie reacties. In jullie ogen zou het dus verstandiger zijn om met de gpu te beginnen, om vervolgens (in de toekomst) de cpu en mogelijk het mobo te vervangen? Zo'n upgrade is inderdaad kostbaar, maar in mijn ogen het wel waard omdat de games die ik speel natuurlijk steeds zwaarder worden.

Ik hoef niet per se het nieuwste en het beste te hebben. Een 2080 of 1080Ti vind ik écht te duur. Ik zat dus te denken aan een 1070Ti of misschien een instap 1080. Nu heb ik even prijzen vergeleken en zie ik dat dit in sommige gevallen helemaal niet veel scheelt. In dit geval scheelt het slechts €16,- terwijl je er aardig wat voor terugkrijgt (snellere videochip en sneller geheugen).

Mijn nieuwe vraag is dus eigenlijk, welke videokaart raden jullie mij aan? Eén van de kaarten uit mijn vergelijking hierboven, of een totaal andere? Ik ben benieuwd!

@Croga Bij het spelen van nieuwe games merk ik vaak toch wel wat haperingen. Bijvoorbeeld bij het spelen van Battlefield 1, dus waarschijnlijk ook bij Battlefield 5 die binnenkort uitkomt.

@millman Interessant, ik heb nooit geweten dat het op die manier werkte. Het wordt voor mij steeds duidelijker dat een nieuwe GPU mij de meeste winst gaat opleveren op dit moment.

@freaky35 Voor fotobewerking/ontwerpen gebruik ik Photoshop en incidenteel Adobe XD. Qua games is het heel wisselend. Van Battlefield 1 tot Prison Architect, en van Cities Skylines tot League of Legends.

Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken, heel waardevol! _/-\o_

• Anoniem: 472287
  • Niet online
Profzy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:26:
Dank voor jullie reacties. In jullie ogen zou het dus verstandiger zijn om met de gpu te beginnen, om vervolgens (in de toekomst) de cpu en mogelijk het mobo te vervangen? Zo'n upgrade is inderdaad kostbaar, maar in mijn ogen het wel waard omdat de games die ik speel natuurlijk steeds zwaarder worden.

Ik hoef niet per se het nieuwste en het beste te hebben. Een 2080 of 1080Ti vind ik écht te duur. Ik zat dus te denken aan een 1070Ti of misschien een instap 1080. Nu heb ik even prijzen vergeleken en zie ik dat dit in sommige gevallen helemaal niet veel scheelt. In dit geval scheelt het slechts €16,- terwijl je er aardig wat voor terugkrijgt (snellere videochip en sneller geheugen).

Mijn nieuwe vraag is dus eigenlijk, welke videokaart raden jullie mij aan? Eén van de kaarten uit mijn vergelijking hierboven, of een totaal andere? Ik ben benieuwd!

@Croga Bij het spelen van nieuwe games merk ik vaak toch wel wat haperingen. Bijvoorbeeld bij het spelen van Battlefield 1, dus waarschijnlijk ook bij Battlefield 5 die binnenkort uitkomt.

@millman Interessant, ik heb nooit geweten dat het op die manier werkte. Het wordt voor mij steeds duidelijker dat een nieuwe GPU mij de meeste winst gaat opleveren op dit moment.

@freaky35 Voor fotobewerking/ontwerpen gebruik ik Photoshop en incidenteel Adobe XD. Qua games is het heel wisselend. Van Battlefield 1 tot Prison Architect, en van Cities Skylines tot League of Legends.

Voor Battlefield is een CPU upgrade een goede vooruitgang, aangezien het erg CPU intensief is. Voor andere games kan een GPU upgrade weer meer winst opleveren...

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:28
Quick wins:
- SSD
- Grafische Kaart
- CPU
- 24 GB RAM of meer (+ Win Swap uitzetten)

RAM upgrade kan nut hebben in jouw situatie, maar is inderdaad niet het eerste waar ik aan denk.
Mocht je nog geen SSD (bij voorkeur MLC) hebben, zit daar je grootste winst ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Anoniem: 472287
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:36:
Quick wins:
- SSD
- Grafische Kaart
- CPU
- 24 GB RAM of meer (+ Win Swap uitzetten)

RAM upgrade kan nut hebben in jouw situatie, maar is inderdaad niet het eerste waar ik aan denk.
Mocht je nog geen SSD (bij voorkeur MLC) hebben, zit daar je grootste winst ;)
Kwa gaming is een SSD dan weer 0 fps winst.... Maar ik ga er voor het gemak ook even vanuit dat er al een SSD in zit. HDD als boot device is toch niet meer van deze tijd

• freaky35
Profzy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:26:

Voor winst bij zeker bf1 en city off skylines, absoluut de cpu en geheugen en ook een ssd indien je nog niet hebt.

GPU is ook wat aan de 'trage kant',maar met elke nieuwe gpu gaat die cpu ook weer een bottleneck zijn vooral in bf1 dan en bf5,

Echter de vraag is wel of je moet investeren in een ouder platform, een sterkere cpu( minimaal een 6700k bv) is al rond de 200 euro 2de hands.

Daardoor kan misschien betere nieuw een setje kopen ( is wel duurder)die nog een stuk sneller is,bv een AMD ryzen combo

Een SSD heeft zeker zin,maar meer voor het snellere opstarten van programma;'s,je krijgt er niet meer FPS door.

Ook voor Photoshop is de CPU van belang,dus daar zal je dan veel winst mee boeken,als je de cpu vervangt.

Je hele systeem is nu eigenlijk wat te traag,voor wat je ermee wilt doen,naar mijn mening,

[Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 15-10-2018 12:22]

• Daan XVII
@Anoniem: 472287 Ik heb inderdaad, naast een HDD, ook een SSD.

@D_Jeff En dat lijstje is in de volgorde van belangrijk naar minder belangrijk neem ik aan? Want als ik het hele lijstje zou moeten vervangen dan heb ik een compleet nieuwe pc :P

@freaky35 Ik heb inderdaad ook naar de Ryzen-processors zitten kijken, voornamelijk de Ryzen 7 2700X. Niet alleen vanwege de programma's die ik nu gebruik, maar ook vanwege de geluiden dat games in de toekomst steeds meer gebruik zullen gaan maken van meerdere cores. Klopt het dat op dit moment Intel nog steeds wat beter is dan AMD qua gamen, maar dat de Ryzen gezien wordt als een meer toekomstbestendige processor?

Concluderend kan denk ik wel gesteld worden dat iedereen, of in elk geval de meerderheid, mij eerst een gpu-upgrade aanraad alvorens ik de cpu upgrade. Dan is mijn vraag nog steeds of het verstandiger zou zijn om voor een goede 1070Ti te gaan, of een instap 1080. Zie bijvoorbeeld deze vergelijking.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Profzy met je huidige set is een 1070 al een wereld van verschil. Het is afwegen wat je wilt, 8GB zou ik sowieso erbij nemen. in veel games kom je met quad-core al niet meer goed mee. komende updates en verbeteringen gaan eerder de kant van 6 cores uit. als je binnenkort geld uit wil geven aan upgrade van je set
zou ik dat zeker overwegen. (2600X is 6 cores 12 threads. i5-8600 is 6 uit 6) Ryzen7 heeft 8 cores. waar de 2700 €287 kost en een i5-8600 €325,- op moment van schrijven.

• freaky35
Profzy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:43:
@Anoniem: 472287 Ik heb inderdaad, naast een HDD, ook een SSD.

@D_Jeff En dat lijstje is in de volgorde van belangrijk naar minder belangrijk neem ik aan? Want als ik het hele lijstje zou moeten vervangen dan heb ik een compleet nieuwe pc :P

@freaky35 Ik heb inderdaad ook naar de Ryzen-processors zitten kijken, voornamelijk de Ryzen 7 2700X. Niet alleen vanwege de programma's die ik nu gebruik, maar ook vanwege de geluiden dat games in de toekomst steeds meer gebruik zullen gaan maken van meerdere cores. Klopt het dat op dit moment Intel nog steeds wat beter is dan AMD qua gamen, maar dat de Ryzen gezien wordt als een meer toekomstbestendige processor?

Concluderend kan denk ik wel gesteld worden dat iedereen, of in elk geval de meerderheid, mij eerst een gpu-upgrade aanraad alvorens ik de cpu upgrade. Dan is mijn vraag nog steeds of het verstandiger zou zijn om voor een goede 1070Ti te gaan, of een instap 1080. Zie bijvoorbeeld deze vergelijking.
Ik zou juist eerst een cpu update doen,ja de 970GTX is aan de trage kant, maar met 1070GTXzal dat niet beter worden,de cpu kan simpelweg de fps niet stabiel houden, omdat deze volledig belast word.

Zie maar de talloze topics op het battlefield forum, dat mensen ook met een 1070GTX er bv toch fps drops houden. die cpu kan het niet aan...

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik snap t probleem niet helemaal, een GTX1060 doet BF1 prima 70-80FPS @ Ultra op een 4690k @ 4400Mhz (2560x1080 zelfs). Van dips geen last, behalve met het switchen van mapview naar waar je spawned, kort 40fps in begin van de game. Als het daarom gaat? Een enkele map (Amiens) heeft wat lagere FPS, maar alles rond de 60 voor een DIP is toch prima?

Er is geen game die er niet op vooruit gaat met een 1070(ti), beetje rare conclusie. Die CPU kan zeker nog wel even mee, maar in de toekomst gaan er meer en meer games meerdere cores ondersteunen, waardoor er makkelijker op lagere resoluties hogere framerates gehaald kunnen worden. Als je voor een 120+FPS/HZ ervaring gaat lijkt mij de CPU upgaden zeker zinvol, maar volgens mij is dat niet de eis van de TS? Games die nu niet op ultra 1080p kunnen, kunnen dat met een 1070+ zeker beter. *Neemt niet weg dat een cpu upgrade naar een 6-8 core altijd een goede investering is, omdat je er dan weer jaren tegenaan kan

Lees rustig eens dit artikel door:

https://nl.hardware.info/...-gemiddelden-van-18-games

Kort samengevat: Een 4 core 4thread cpu scoort 10% minder FPS dan een 10c/20t CPU, en een 2700X van AMD is maar 3% sneller dan diezelfde quadcore over een gemiddelde van 18 games op 1080p Ultra instellingen.

Wat 4k en multicore betreft (zelfde bron): Er is nagenoeg geen verschil tussen een quadcore en een 10c/20t

[Voor 25% gewijzigd door millman op 15-10-2018 13:51]

• freaky35
HWI test geen Multiplayer van BF en die is veel intensiever als de singleplayer.

Plus de 6600 is een laag geclockte 4 core cpu, die bijna gegarandeerd naar de 100% load gaat bij 64 slots multiplayer in die game

TS kan dit trouwens testen met MSI afterburner,zet dan bij de OSD CPU en GPU verbruik aan te zetten en dan testen ingame.

Als je in diezelfde test kijkt,dan zie je dat met BF1 er zeker wel verschil is met een andere cpu:

https://nl.hardware.info/...-games-battlefield-1-dx12

[Voor 29% gewijzigd door freaky35 op 15-10-2018 14:01]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

100% cpu load is geen probleem als je daarmee toch boven de 60fps haalt? Ik spreek overigens uit eigen ervaring en kan waar nodig vandaag nog een filmpje posten als bewijs. Ik zal dit via mn telefoon dan op moeten nemen, want recorden en gamen dat gaat nu net niet op een quadcore, maar dat lijkt me geen probleem? Iedereen blijft zo gefixeert op die 100% cpu load, maar kijkt niet naar het behaalde FPS. Dat is dan echt een non-argument.

En wie heeft het alleen over Battlefield, ik post hierboven een test van 18 games? Kom op, weerleg eens met echte argumenten, je kan beter. :)

EDIT: @freaky35 Ik heb nooit beweerd dat battlefield geen grote verschillen kent, maar met dat argument graaf je direct je eigen graf. Ze halen met een GTX 1080 op 1080p ultra 120! FPS Dat lijkt mij snel genoeg voor een quadcore? Ik dacht dat je zei dat er geen verbetering zou zitten tussen een GTX970 en een 1070 (TI) omdat de CPU al aan zijn max zit. Hier bewijzen ze dat het dus mogelijk is om met een snelle GPU en een quadcore toch snelle FPS neer te zetten. Ok, met een 6-core + kan je nog 30fps sneller, maar ik had al aangegeven dat een 120+ fps ervaring niet voor een quadcore geschikt is, maar 90+ op ultra is zeker geen probleem.

En ineens denk je, goh, wat als ik met die zelfde geteste gtx1080 GPU eens naar 1440P of zelfs 4k ga.. jawel, de CPU-load is in BF1 ineens maar 70%..op een quadcore? met 60+ FPS?.. voila.. mind...is...blown.. 8)

[Voor 42% gewijzigd door millman op 15-10-2018 14:17]

• freaky35
dat is juist het probleem in die game,dat geeft stutter en fps drops.

TS vheeft juist in die game problemen,vandaar maar ook City of skylines is een CPU vreter.
Verder heeft Photoshop er ook baat bij.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Er zijn zeker enkele games die baat hebben bij nog meer cores, dat ontken ik niet, maar wil je er over de gehele linie en in elke game er dik op vooruit, dan staat een GPU bovenaan het lijstje. Zoals aangegeven, een GTX1080 op een quadcore kan ook gewoon 120 fps leveren op ultra.

Lol, GTX1060 6GB en een i5 6500 op 1080p @ ultra: YouTube: Battlefield 1 GTX 1060 | Ultra Settings 1080p FRAME-RATE TEST

dips naar de 60, verder tussen de 75 en 85fps..

[Voor 29% gewijzigd door millman op 15-10-2018 14:24]

• Daan XVII
Wederom iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage. Blijkt maar weer dat er veel factoren een rol spelen en er geen eenduidig antwoord is op de vraag wat nou het 'beste' is. ;)

Dan hak ik zelf maar even een knoop door. Ik ga eerst de gpu upgraden en in de toekomst kijken naar een nieuwe cpu. Desnoods kan ik in de tussentijd de cpu nog overclocken om ook bij toekomstige games nog mee te kunnen.

Rest mij natuurlijk nog de vraag welke kaart het beste zou zijn voor mij. Zoals o.a. door @Hackus werd aangegeven zou een 1070 al een hele vooruitgang zijn. Maar is het met het oog op de toekomst niet slim om dan een paar tientjes extra neer te leggen voor de Asus ROG Strix GTX 1070 Ti? Of de goedkopere (?!) Gigabyte GTX 1080?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Profzy aan je huidige CPU valt weinig te overklokken. een GTX1070 is een mooie upgrade in mijn ogen en doet echt niet onder in nieuwe set. op 1080p en 1440p kun je leuk gamen. welk scherm gebruik je nu ?

• freaky35
Profzy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:08:
Wederom iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage. Blijkt maar weer dat er veel factoren een rol spelen en er geen eenduidig antwoord is op de vraag wat nou het 'beste' is. ;)

Dan hak ik zelf maar even een knoop door. Ik ga eerst de gpu upgraden en in de toekomst kijken naar een nieuwe cpu. Desnoods kan ik in de tussentijd de cpu nog overclocken om ook bij toekomstige games nog mee te kunnen.

Rest mij natuurlijk nog de vraag welke kaart het beste zou zijn voor mij. Zoals o.a. door @Hackus werd aangegeven zou een 1070 al een hele vooruitgang zijn. Maar is het met het oog op de toekomst niet slim om dan een paar tientjes extra neer te leggen voor de Asus ROG Strix GTX 1070 Ti? Of de goedkopere (?!) Gigabyte GTX 1080?
Dat is het hele punt, je hebt een non K cpu met deze kan je niet overclocken en zoals verwacht 100% cpu verbruik ook in het filmpje te zien.

Dit veroorzaakt stutter en ook fps drops op bepaalde punten in de maps en als er veel explosies zijn ect.die in het filmpje te zien is,is niet de meest cpu intensieve map van de game,dat is nog steeds Amiens.

Met de de 6600k kan je wel goed mee overclocken echter je hebt een 6600

Ik blijf erbij eerst een CPU upgrade

[Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 15-10-2018 16:21]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik zou kijken voor een 1070 en een ram setje upgrade
Dit lijkt mij wel voldoende
Zo niet heb je wel al de spullen liggen voor een upgrade naar ryzen of een nieuwe generatie intel !

• freaky35
coolbvrobin schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
Ik zou kijken voor een 1070 en een ram setje upgrade
Dit lijkt mij wel voldoende
Zo niet heb je wel al de spullen liggen voor een upgrade naar ryzen of een nieuwe generatie intel !
Als de TS dit gaat doen,neem dan wel een set van minimaal 2666 mhz,als je gaat de cpu gaat upgraden dan heb je geen problemen dat het geheugen te traag is.

1 vraag nog voor de TS,zitten er 2 x4gb geheugen reepjes in of 1 van 8gb.
Als het er maar 1x8gb is,dan verklaard dat een hoop.BF 1 draait namelijk veel beter als je 2 reepjes hebt
Het geheugen staat dan in dual channel,dat scheeld enorm in deze game.

• Daan XVII
@Hackus Inderdaad even vergeten dat overclocken alleen bij de 'K-versie' kan. Ik gebruik op dit moment een 1080p monitor op 60Hz, niet heel speciaal dus.

@freaky35 Zie bovenstaande m.b.t. overclocken. Mijn huidige geheugen is 2x4GB. Dank voor je tip v.w.b. snelheid!

@coolbvrobin Dank voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee