Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht die geheel voorzien is van vloerverwarming en naregeling in alle kamers behalve in de badkamer en zolder.
In eerste instantie wilde we er een warmtepomp in hebben, maar hier wil de aannemer helaas niet aan meewerken.De cv ketel die we nu krijgen is een Intergas HReco, deze kan helaas niet erg ver terugmoduleren.
Is deze ondanks het gebrekkige terug moduleren geschikt voor mijn huis?

[ Voor 9% gewijzigd door BadEendTerror op 11-10-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23

uibeltje

Idiotheque

Iets met klant is koning?

Ik zou in nieuwbouw nu als er geen technische bezwaren zijn nooit meer kiezen voor een CV. Met overal vvw is een warmtepomp juist de mooiste oplossing.
Laten opleveren zonder CV en minderprijs vragen. Daarna zelf warmtepomp (laten) installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Nu online
Zonder cv laten opleveren doen ze niet, anders was het eventueel wel een optie geweest.
Klant is koning is bij projectbouw en zeker in deze tijden van hoogconjunctuur helaas niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de verduurzaming. Laat ze die ketel ingepakt op de begane grond neerzetten, dan kan die gelijk op Marktplaats. Geef ook wel aan hoe ouderwets (een deel van) de bouw nog werkt.

Ben je lid van vereniging eigen huis? Anders die om advies vragen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
BadEendTerror schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:40:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht die geheel voorzien is van vloerverwarming en naregeling in alle kamers behalve in de badkamer en zolder.
In eerste instantie wilde we er een warmtepomp in hebben, maar hier wil de aannemer helaas niet aan meewerken.De cv ketel die we nu krijgen is een Intergas HReco, deze kan helaas niet erg ver terugmoduleren.
Is deze ondanks het gebrekkige terug moduleren geschikt voor mijn huis?
Wij hebben deze ook in onze nieuwbouwwoning, voordeel is dat je erg veel in kan stellen via installatiemenu. Minimale pompsnelheid, cv vermogen, temp cv, nalooptijd, etcetera. Je kan erg veel doen en daarmee heb ik nu een rustig pruttelende cv ketel. Standaard stond alles op fabriekinstellingen |:(

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
uibeltje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:57:
Iets met klant is koning?

Ik zou in nieuwbouw nu als er geen technische bezwaren zijn nooit meer kiezen voor een CV. Met overal vvw is een warmtepomp juist de mooiste oplossing.
Laten opleveren zonder CV en minderprijs vragen. Daarna zelf warmtepomp (laten) installeren?
Paar jaar geleden misschien, nu is de bouwer weer koning.
Videopac schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:16:
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de verduurzaming. Laat ze die ketel ingepakt op de begane grond neerzetten, dan kan die gelijk op Marktplaats. Geef ook wel aan hoe ouderwets (een deel van) de bouw nog werkt.

Ben je lid van vereniging eigen huis? Anders die om advies vragen.
Een project is een trein, je kan niet vlak voor start bouw het installatieconcept omgooien en even voor 10k met de pet rond bij kopers. Vergunning zal ook wel van voor 1 juli 2018 zijn, dus dan is gas toegestaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05 11:01
Ik wilde ook zonder cv en gas laten opleveren maar dit was onmogelijk. In de vergunning was een gas aansluiting opgenomen dus mochten ze daar niet meer vanafwijken. De cv en radiatoren moesten geinstalleerd worden omdat daarin een verplichting zat vanuit het bouwbesluit...

Nu komt er geen contract voor gas en gaat er direct een monoblock op het garage dak na oplevering. Cv en rradiatoren gaan op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
vandermark schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Wij hebben deze ook in onze nieuwbouwwoning, voordeel is dat je erg veel in kan stellen via installatiemenu. Minimale pompsnelheid, cv vermogen, temp cv, nalooptijd, etcetera. Je kan erg veel doen en daarmee heb ik nu een rustig pruttelende cv ketel. Standaard stond alles op fabriekinstellingen |:(
Altijd fijn, van die goede instalateurs.. Helaas is dat 99% van de markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Nu online
B152 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:31:
Ik wilde ook zonder cv en gas laten opleveren maar dit was onmogelijk. In de vergunning was een gas aansluiting opgenomen dus mochten ze daar niet meer vanafwijken. De cv en radiatoren moesten geinstalleerd worden omdat daarin een verplichting zat vanuit het bouwbesluit...

Nu komt er geen contract voor gas en gaat er direct een monoblock op het garage dak na oplevering. Cv en rradiatoren gaan op marktplaats
Volgens mogen ze de gas aansluiting best wel weglaten ook al is deze in de vergunning opgenomen. Het gaat hun er om dat ze zich nog niet willen wagen aan alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Nu online
B152 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:31:

Volgens mij mogen ze ook met een vergunning voor gas het gas wel weglaten, maar dit willen ze simpelweg niet. Dit omdat ze nog geen ervaring hebben met alternatieven.

Ik wilde een l/w warmtepomp omdat deze een stuk minder kost en toch een goed rendement heeft. Maar ze willen hier niet aan omdat ze hier nog geen ervaring mee hebben. Deze ervaring zullen ze pas nu gaan opbouwen nu bij nieuwbouw geen gas meer aangesloten mag worden.

[ Voor 16% gewijzigd door BadEendTerror op 11-10-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan moet je geen projectwoning kopen. Het is heel simpel in dat opzicht. Deze discussie is ook al menigmaal in Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic langsgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Je hoort heel veel tegenstrijdige adviezen hierover. Toevallig vorige week nog iemand over de vloer gehad vanwege een kapotte 3-wegklep in mijn ketel. Hij doet ook warmtepompsystemen tegenwoordig. Ik verwacht dat mijn ketel nog een paar jaar meekan, maar op mijn vraag of ik na deze ketel misschien beter aan de warmtepomp kon antwoordde hij heel resoluut "Nee.". Volgens hem was het vervangen van de huidige ketel door een nieuwe helemaal niet zo duur (kleine keteltjes kosten geen vermogen meer) en is ombouw naar warmtepomp nu nog dermate duur dat we die investering nooit terug zouden verdienen. Volgens hem zou ik, zelfs met een verdubbeling van de kosten van gas, op de lange termijn nog steeds voordeliger uit zijn met een nieuwe gasgestookte ketel en deze bijvoorbeeld tot 2030 gewoon in gebruik te houden. Tot 2030 kun je dan beter investeren in zonnepanelen (heb ik nog niet) en in een elektrisch alternatief voor tapwater (bijvoorbeeld een Quooker in de keuken en een e-boiler voor de badkamer) en het vervangen van de gaskookplaat door een inductiekookplaat. Tegen die tijd is het aanbod aan warmtepomp verwarmingssystemen waarschijnlijk een stuk volwassener en kun je waarschijnlijk overstappen tegen een redelijke prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 11-10-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Señor Sjon schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:06:
Dan moet je geen projectwoning kopen. Het is heel simpel in dat opzicht. Deze discussie is ook al menigmaal in Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic langsgekomen
Dat kan wel zijn, maar in de huidige duurzaamheid/CO2-reductie/gasloos wonen discussie is het wel gek dat bouwers onnodig vast houden aan oude oplossingen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zoals ik al zei, een woningbouwproject vergt jaren van voorbereiding. Die kunnen niet op stel en sprong alles wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Ze zijn gewoon lui. Lekker simpel, een gasketel ophangen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:25

dunklefaser

Point Of KnowReturn

psy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:35:
Ze zijn gewoon lui. Lekker simpel, een gasketel ophangen.
Te lui? - misschien ook. Maar vooral zijn ze nog niet voldoende getraind/opgeleid.
Het is een kip/ei verhaal en onbekend maakt onbemind, zeker in installateursland.
De installatiebranche is net zoals de hele bouwwereld oerconservatief (bouwbesluit is de limiet, meer doen we sowieso niet), behalve als ze denken iets te kunnen besparen (en dan gaat het vaak mis).

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Pagina: 1