Mijn ervaringen van de eerste dag. Misschien wat kritisch, ik vind het allemaal niet zo erg, app versie is 0.5 en over een tijdje zal het allemaal wel beter zijn.
-batterij snel leeg (gebruik via wifi+app)
-IOS app crasht af en toe.
-apparaat niet uit te zetten als je de app gebruikt of als het ding denkt dat je de app gebruikt (batterij er even uit halen)
-insta360 studio foto/video blijft zwart (alleen geluid) (MAC)
-soms upload error bij online delen
-de verbinding wordt soms verbroken.
-na de firmware-update moet je de instellingen weer aanpassen.
-Soms werkt de gyro niet! Als de insta360 niet waterpas staat is de foto niet goed te bekijken. Ik gebruik een joby magnetic om de camera aan bijv een lantaarnpaal te hangen.
https://s.insta360.com/p/bade7edcee1bcd351c0bd88f3e6ce012
-Het overzetten van foto’s van de camera naar m’n mobiel geeft soms een time-out. (fimpje van 10 minuten). Misschien komt het doordat de camera op standby gaat.
Verder:
Filmen is indrukwekkend. Tracking is fantastisch. Met twee van deze apparaten zou het nog toffer zijn, maar nu kan je ook al surrogaat-multicammen, bijvoorbeeld bij een overleg en de insta360 in het midden (al kan je dan beter een MeetingOwl kopen...), en dan dezelfde film meerdere keren bewerken en exporteren.
Maar al die settings (in de camera, in de app (die je steeds moet checken want elke modus heeft eigen settings) en dan achteraf ook nog settings (betere stitching) èn de export-opties) maken het geen point en shoot.
Vragen:
1. zijn er extra batterijen te koop?
2. werkt insta360 studio bij iemand anders wel op de mac?