• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-06 20:48
Insta360 One X
Ervaringen & Discussie

Inleiding
Insta360's nieuwste videocamera, de One X, volgt de One op met een flinke sloot aan verbeteringen. De camera filmt nu in 5.7K tot 30fps, 4K tot 50fps en 3K tot 1000fps, en schiet 18-megapixel RAW-foto's. De FlowState-stabilisatie is weer aanwezig en stabiliseert videobeelden op basis van data van de gyroscoop.

Voor de One X is een uitgebreide app aanwezig om beelden te reframen en een nieuwe functie TimeShift laat je bepaalde momenten benadrukken door beelden sneller of juist langzamer af te spelen, van slow-motion tot hyperlapse.

De Insta360 One X is per direct verkrijgbaar voor €459.

Links

Galerij

Accessoires

GPS Smart Remote -- Venture Case -- Dive Case -- Drifter

Nieuws

Reviews

Video

[Voor 29% gewijzigd door Balance op 12-10-2018 14:46. Reden: Galerij toegevoegd, reviews toegevoegd]

• Balance
Zo te zien krijg je een GoPro Fusion in een kleiner jasje voor tweederde van de prijs. Accessoires zien er uitstekend uit, goed dat er een batterijstation is maar jammer dat ie niet meegeleverd wordt. Die Drifter ziet eruit als een erg leuk ding!

De reviews zijn ook (eindelijk) te spreken over de bouwkwaliteit, en 5.7K betekend dat er bruikbare video uitkomt en geen waas van pixels. Software lijkt goed te zitten met dingen als gyroscopische stabilisatie en Hyperlapses. Na mijn Gear 360 zou dit best wel eens mijn eerste 360-camera voor video kunnen gaan worden.

Topic-start wordt nog geupdate naarmate er meer content gepubliceerd wordt. Nog een leuke afbeelding die ik ergens kwijt moet:

[Voor 15% gewijzigd door Balance op 10-10-2018 20:45]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Alleen te koop via de store? Beetje zuur dat de adviesprijs 400$ is. Weet iemand of deze ook wordt verkocht via Coolblue, mm of Amazon? Camera staat hoog op mijn wenslijstje.

• Balance
@oosterhofjf Ik gok dat in de komende dagen de meeste grote winkels de camera wel in het assortiment zullen opnemen. Ik heb hem in ieder geval toegevoegd aan de Pricewatch (wordt nu verwerkt).

@Gutteguttegut Moet jij dit ook niet eens gaan proberen? ;)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 13:10
Balance schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:28:
@oosterhofjf Ik gok dat in de komende dagen de meeste grote winkels de camera wel in het assortiment zullen opnemen. Ik heb hem in ieder geval toegevoegd aan de Pricewatch (wordt nu verwerkt).

@Gutteguttegut Moet jij dit ook niet eens gaan proberen? ;)

[YouTube: Insta360 ONE X: 360 Camera on a Drone!]
Hebben we al lang geleden voor het eerst gedaan, toen nog met een Theta S en een Phantom 1 !
Binnenkort gaan we een opdracht draaien met een Phantom 4 Pro en de Fusion.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Balance
@Gutteguttegut Cool, ben benieuwd naar het resultaat! Gyroscopische stabilisatie in de nieuwe camera's biedt een gigantisch verschil. Landen zonder de lenzen te beschadigen lijkt me nog wel een uitdaging.

@oosterhofjf pricewatch: Insta360 One X Zwart

[Voor 24% gewijzigd door Balance op 11-10-2018 12:51]

• Gutteguttegut
Balance schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:48:
@Gutteguttegut Cool, ben benieuwd naar het resultaat! Gyroscopische stabilisatie in de nieuwe camera's biedt een gigantisch verschil. Landen zonder de lenzen te beschadigen lijkt me nog wel een uitdaging.
Met de hand opvangen is goed te doen.

• martijn141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:54
Ik vond ‘m nergens direct verzendbaar.

Heb ‘m op 16 oktober besteld via AliExpress voor 330 euro. Verwachte aankomst uiterlijk 30 oktober.

Op Amazon.de bestelbaar voor 460 euro.

• Balance
Hij is in de Pricewatch nu bij twee winkels direct leverbaar: Kamera Express en Foka voor €460.

Verder een leuke video over de hyperlapses van de Insta360 One X

En een goede vergelijking met de GoPro Fusion

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:11
Voor mijn werk, als extra dimensie aan een inventarisatie, maak ik 360 graden foto's op een streetview achtige wijze. Ik gebruik daarvoor de Samsung Gear 360 V1 welke op zich wel leuke plaatjes maakt.

Omdat ik het privé gebruik is de aanschaf van de Samsung Gear met 5 tientjes de moeite niet geweest, maar deze Insta360 X lijkt mij toch wel een leuke opvolger, al is de prijs wat hoog voor een 'upgrade'.

Als er mensen zijn die deze camera hebben zou ik graag wat ongecomprimeerd fotomateriaal ontvangen 'van een hollandse straat' (dus een willekeurige straat bij je huis of winkelstraat). De reviewsites hebben het vooral over de video-eigenschappen, maar mij gaat vooral om de fotokwaliteit. En die pleintjes en grasvelden heb ik niet zoveel aan kwa detailbeeld.

Als iemand die heeft zou ik daar graag een DM over ontvangen :).

Litebit.eu voorraad check :).

• martijn141
Ik ook was benieuwd naar gewone foto’s.

In deze zip van 500MB zitten 7 foto’s (straat en binnen): https://1drv.ms/u/s!AgiKVYPYEPQ7ooES_6_wZ4WVj8s6fQ

Elke foto heeft een normale versie, een HDR versie en een DNG.
Plus links naar de gewone en HDR versie op de insta360 website.
De foto's zijn te openen en converteren met 'insta360 studio for one x'.

Voorbeelden:
HDR straat: https://s.insta360.com/p/f5673e95624f7d624f26ec503941e0f2
Gewone versie: https://s.insta360.com/p/bf901a6f00a4698877f50112c6d04cc5

jpg's uit de camera: https://www.flickr.com/gp/martijn141/YWAT98
jpg's met lightroom edits (jpg-in, jpg-uit): https://www.flickr.com/gp/martijn141/QPZZzz

[Voor 26% gewijzigd door martijn141 op 28-10-2018 20:41. Reden: 360's geüpload naar flickr EN insta360-software nodig]

• martijn141
Mijn ervaringen van de eerste dag. Misschien wat kritisch, ik vind het allemaal niet zo erg, app versie is 0.5 en over een tijdje zal het allemaal wel beter zijn.

-batterij snel leeg (gebruik via wifi+app)

-IOS app crasht af en toe.
-apparaat niet uit te zetten als je de app gebruikt of als het ding denkt dat je de app gebruikt (batterij er even uit halen)

-insta360 studio foto/video blijft zwart (alleen geluid) (MAC)

-soms upload error bij online delen

-de verbinding wordt soms verbroken.

-na de firmware-update moet je de instellingen weer aanpassen.

-Soms werkt de gyro niet! Als de insta360 niet waterpas staat is de foto niet goed te bekijken. Ik gebruik een joby magnetic om de camera aan bijv een lantaarnpaal te hangen. https://s.insta360.com/p/bade7edcee1bcd351c0bd88f3e6ce012

-Het overzetten van foto’s van de camera naar m’n mobiel geeft soms een time-out. (fimpje van 10 minuten). Misschien komt het doordat de camera op standby gaat.

Verder:
Filmen is indrukwekkend. Tracking is fantastisch. Met twee van deze apparaten zou het nog toffer zijn, maar nu kan je ook al surrogaat-multicammen, bijvoorbeeld bij een overleg en de insta360 in het midden (al kan je dan beter een MeetingOwl kopen...), en dan dezelfde film meerdere keren bewerken en exporteren.

Maar al die settings (in de camera, in de app (die je steeds moet checken want elke modus heeft eigen settings) en dan achteraf ook nog settings (betere stitching) èn de export-opties) maken het geen point en shoot.

Vragen:
1. zijn er extra batterijen te koop?
2. werkt insta360 studio bij iemand anders wel op de mac?

• Balance
@martijn141 Wow, ik had niet verwacht dat er zoveel mis zo zijn met de software. Het lijkt wel of hij nog even snel voor de kerst de markt op gebracht is.

Er is eergister een software update voor de computer editing software uitgebracht met ondersteuning voor RAW foto's en hopelijk wat stabiliteit: https://www.insta360.com/download/insta360-onex

Voor batterijen: https://store.insta360.com/product/ONEX_Battery

Edit: Toffe samples ook! Die foto in de eerste klas coupe zou ik aan de NS verkopen, zo ziet het er een stuk ruimer uit :P.

[Voor 13% gewijzigd door Balance op 02-11-2018 17:52]

• Balance
Linus heeft er ook even aandacht aan besteed :). Best wel toffe video, maar wel gericht op de mainstream gebruiker.

• Balance
Weer een uitzonderlijk toffe review van Ben:

Het is ontzettend knap wat ze qua performance allemaal uit deze camera weten te krijgen. De stabilisatie, stitching en HDR vreten allemaal performance dus ik ben heel benieuwd waar deze vandaan komt.

Na even Googlen gevonden: Het is een Ambarella H22 (Product Brief (PDF), Press release). Deze heeft een quad-core Cortex A53 CPU plus een ISP (image signal processor) en DSP (digital signal processor) voor het verwerken van beeldmateriaal. Hij wordt op 14nm gebakken.

[Voor 75% gewijzigd door Balance op 05-11-2018 09:02]

• martijn141
Ik ben het zeer met die review van Ben eens. Het apparaat is zo gaaf en zal steeds beter worden.

Maar je moet het ding wel leren kennen en een workflow maken.

Als je de app gebruikt is alles behoorlijk tof en makkelijk.

Als je zoals ik met de SD kaart aan de slag gaat…dan kost het tijd. Ik heb video’s gemaakt van >10 minuten. Dat is lastig bewerken in de app. Die gaan naar fcpx.

Vandaag ging ik aan de slag met HDR’s…van de sd-kaart. Zie de voorgaande video-review: schiet HDR op 2EV.
Je kunt de 3 losse foto’s zelf samenvoegen of je laat het de insta360 app doen.

Zelf samenvoegen:
Onmogelijk. insta360 studio stitcht de 3 losse foto’s net iets anders; daardoor is er geen overlap / aligment mogelijk.

Door de app:
Makkelijk! Maar dan….
Ik heb de HDR opgeslagen en geüpload naar Flickr. Dat ziet er niet zo scherp uit als uploaden naar insta360.

Ik had gehoopt dat ik zelf de HDR’s kon mergen in Lightroom maar dat kan dus niet.

Dit zijn de HDR’s zo uit de app op flickr. Bij elke foto een link naar dezelfde HDR maar dan op insta360: daar lijken ze scherper. Ik weet niet waarom: misschien is de kwaliteit van de export te laag of de compressie op flickr te hoog.

https://www.flickr.com/gp/martijn141/6B5uCZ

(voor de geeks: Alleen de 0EV is anders. Als je via de app 2 HDR’s maakt: 1 met 4EV en 2 met .3EV, dan kan je 4 foto’s samenvoegen:-4,-0.3,+0.3,+4. Werkt alleen als er tussentijds geen beweging is natuurlijk.)

• Balance
@martijn141 Dat ie er op Flickr minder goed uit ziet komt volgens mij vooral door de slechte 360-viewer die Flickr gebruikt in de browser. Flickr zoomt ook een stuk verder in dan de Insta360 website, wat natuurlijk ook veel scheelt. Maar als ik de afbeelding download van Flickr is hij een stuk scherper dan Flickr hem op de website weergeeft:

Jammer dat HDR niet werkt op de desktop. Ik zou zeker even een bug report achterlaten bij Insta360, die alignment moeten ze gewoon fixen: https://forum.insta360.com/category/10/report-bugs

Al met RAW-foto's aan de slag geweest?

[Voor 14% gewijzigd door Balance op 05-11-2018 15:30]

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gaaf apparaat, zeker i.c.m. een drone. Had hem bijna al besteld, maar twijfel toch een beetje aan het praktisch nut. M.a.w., ga ik hem ook echt gebruiken of is het vooral een leuke gadget? Ik heb geen toepassing voor dit soort apparaten om b.v. geld mee te verdienen.

Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit hier toch wel tegenvallen, ook op de hoogste kwaliteit:

Het bos heeft weinig detail en is onscherp, beetje een groene waas. Iemand die iets meer kan zeggen over de beeldkwaliteit voordat e.e.a. wordt geüpload naar YouTube?

Motor-forum.nl

• Balance
@Bananeman Dat is alleen nog niet de hoogste kwaliteit, dit is 2160p (4K) en de Insta360 One X kan met 2880p filmen. Verder gaat er ook een hele sloot aan Youtube-compressie overheen.

Kwam deze video tegen, de combinatie van de stabilisatie, slow-motion en de prachtige kustlijn maken een best wel gaaf filmpje. Vreemde muziekkeus alleen voor een stuk drone-racing :P.

En dan deze man, wat een held _/-\o_ (originele Insta360 One btw)

[Voor 3% gewijzigd door Balance op 19-11-2018 18:13]

• Bananeman
  • Niet online
Balance schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:05:
@Bananeman Dat is alleen nog niet de hoogste kwaliteit, dit is 2160p (4K) en de Insta360 One X kan met 2880p filmen. Verder gaat er ook een hele sloot aan Youtube-compressie overheen
Helder, dank. Toch heb ik het gevoel dat het "softe" in de verte wel (deels) komt door de camera.
Kwam deze video tegen, de combinatie van de stabilisatie, slow-motion en de prachtige kustlijn maken een best wel gaaf filmpje. Vreemde muziekkeus alleen voor een stuk drone-racing :P.

[YouTube: Insta360 One X | FPV drone]
Had deze gezien, super idd! Aangezien ik ook met drones vlieg (waaronder een racing drone) maakt dit de One X wel heel interessant.

En met alle kortingen van black Friday e.d. komt het nu vanuit China neer op zo'n 320 à 330 euro. Zit steeds harder te twijfelen...

Motor-forum.nl

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 21:09
Bananeman schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:30:
En met alle kortingen van black Friday e.d. komt het nu vanuit China neer op zo'n 320 à 330 euro. Zit steeds harder te twijfelen...
Waar zie je die prijzen? De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb, is €351 (Banggood.com)

Ik neem trouwens aan dat er ook nog wat invoerrechten e.d. overheen zullen komen. Als ik deze rekenvoorbeelden erbij pak dan kan ik net zo goed rechtstreeks bij Insta360 bestellen. In de FAQ lees ik dat zij die kosten voor hun rekening nemen. Of zie ik nou iets over het hoofd?

blah

• Bananeman
  • Niet online
Er is een code bij Banggood voor 10% korting. En je kunt een “verzekering” afsluiten tegen importheffing.

Edit: gratis selfie stick bij Banggood, en met code BFPaypal10% zou je 10% korting moeten krijgen.

[Voor 30% gewijzigd door Bananeman op 23-11-2018 21:09]

Motor-forum.nl

• Balance
Nieuwe software!
v1.17.12 - 2018-12-05
*Please update your iOS app to the latest version (1.1.1) to use the latest features.
  1. You can now shoot HDR video.
  2. You can now share your video to Google Maps Street View. Toggle on and off the GPS capture mode straight on the in-app camera interface.
  3. Adds 0.5s interval setting for time-lapse mode.

• bramstarren
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-12-2018
Iemand problemen gehad met de batterijen op lage temperatuur? Bijvoorbeeld met skien?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:21
Iemand ervaring met die drifter? Lijkt me dat de camera daarin nog beschadigen kan?

MickBenjamins.com | Twitter

• Balance
Software voor desktop is uit beta! Downloads hier

• Gutteguttegut
Werkt ook goed met andere 360 camera beelden (zelf met Fusion getest).

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 16:24
Dit ding wordt vrij goed gereviewd. En ze zijn goed bezig met marketing (uitleveren aan influencers voor reviews).

Ik zie dan ook weinig aanbiedingen ervoor voorbij komen. Enige wat ik nu kan bedenken is iemand 'm uit Amerika laten meenemen vanwege het (beperkte) USD-EUR verschil.

Zit deels nog te denken om te wachten totdat er een opvolger wordt aangekondigd, maar besef me ook dat dat een oneindige wachtperiode kan worden. Ben wel blij dat ik niet de Samsungs of de Mi Sphere heb gekocht (meer dan een half jaar geleden). Verschil met de opnames met de One X zijn wel heel groot.
Ben dan ook benieuwd wat de opvolgers zouden gaan brengen, behalve meer pixels. Kunnen ze bijv. nog spelen met andere senorgroottes in deze cameras (tegen acceptabele prijzen), etc. Time will tell, I guess...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
@eduardtee De Ricoh Theta Z1 heeft twee 1-inch sensoren (~2,3x zo groot, 5x het oppervlak) maar kost daarmee wel €999.

Ik denk als Insta360 met een vergelijkbare camera komt dat hij ook rond dat bedrag gaat kosten. Tot nu toe houdt Insta360 vrij strak vast aan een jaarlijks release schedule, dus een opvolger zien we pas weer in oktober.

[Voor 12% gewijzigd door Balance op 03-03-2019 08:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdw2060
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 00:39
Weet iemand of je in de desktop app ook slowmo-effect kunt toevoegen tussen keyframes? Kon die optie niet meteen terugvinden en ook geen info in tutorial op hun site.

• Gutteguttegut
eduardtee schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:22:
...Ben wel blij dat ik niet de Samsungs of de Mi Sphere heb gekocht (meer dan een half jaar geleden). Verschil met de opnames met de One X zijn wel heel groot.
Zo kun je wel blijven wachten, ondertussen ben ik erg happy met mn Gear360 (2016), Theta S en 2 Fusions.
Een Gear360 (2016) koop je nu al voor €50...

• eduardtee
Balance schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:40:
@eduardtee De Ricoh Theta Z1 heeft twee 1-inch sensoren (~2,3x zo groot, 5x het oppervlak) maar kost daarmee wel €999.

Ik denk als Insta360 met een vergelijkbare camera komt dat hij ook rond dat bedrag gaat kosten. Tot nu toe houdt Insta360 vrij strak vast aan een jaarlijks release schedule, dus een opvolger zien we pas weer in oktober.
Oeh, da's wel interessant! Maar qua prijs dan weer niet (tsja, je kan niet alles krijgen).
Ik zou 'm graag van de zomer meenemen op vakantie. Dus misschien toch maar weer ff in de denktank ;)
Gutteguttegut schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Zo kun je wel blijven wachten, ondertussen ben ik erg happy met mn Gear360 (2016), Theta S en 2 Fusions.
Een Gear360 (2016) koop je nu al voor €50...
Eh... dat realiseerde ik me ook al gezien mijn tekst "Zit deels nog te denken om te wachten totdat er een opvolger wordt aangekondigd, maar besef me ook dat dat een oneindige wachtperiode kan worden. "
Gear 360 zag er interessant uit, maar beeldkwaliteit vind ik ondermaats vergeleken met de apparatuur waarmee ik heb geschoten, dan wel schiet. Ben niet echt een pixel-peeper, maar de Gear360 viel me wel erg tegen (ondanks de leuke prijs).

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:25
Mooi ding lijkt me dit. Rond de €330 op banggood, valt me mee.

• Frank Nijs
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-03-2019
Is de INSTA 360 ONE X app compatibel met een Samsung Note 9?

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 12:31
bramstarren schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:35:
Iemand problemen gehad met de batterijen op lage temperatuur? Bijvoorbeeld met skien?
Ja, dat is echt het grootste minpunt dat in reviews te weinig naar voren komt.

Door de kou loopt de batterij enorm snel leeg. Veel sneller dan bijvoorbeeld de GoPro Fusion. Mijn Insta360 Onex houdt het bij normaal weer prima vol, maar bij het skiën hooguit 3 minuten!

• Peter Schmitz
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2020
Hoi. Ik heb de insta360 one x sinds vrijdag. Ik heb een wifi-probleem met de camera. Wifi zegt wel dat mijn Mate 20 pro verbonden is met het wifi-netwerk van de insta360 one x, maar ik de camera niet besturen/controleren ermee. als ik via kabel verbind, lukt het onmiddelijk. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben/hadden? Kan iemans mij aub helpen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online

Ik heb de Insta360 One X sinds februari en heb er de afgelopen paar dagen eigenlijk voor het eerst echt gebruik van gemaakt, tijdens een lang weekend in Parijs. Moet zeggen dat het voor dit soort doeleinden een heel gaaf apparaat is. De beelden (zowel foto's als video's) voegen imho echt iets toe t.o.v. traditionele foto en video.

Ik moet nog aan de slag met de app en eventueel de Windows editor/studio om meer met de beelden te doen, maar ruw uit de camera is het een interessante manier om een trip/vakantie te "documenteren". De beeldkwaliteit overdag vind ik hiervoor ook voldoende, 's avonds/'s nachts is het duidelijk minder. Er zijn ook wel kleine artifacts zoals stitching line of anderszins niet helemaal kloppende stitching (in de foto hierboven te zien aan het hekwerk) en de selfie stick die toch nog wat zichtbaarder is dan ik had gehoopt. Dit lijkt wel vooral het geval te zijn wanneer de selfie stick schuin/horizontaal wordt gehouden en volledig of bijna volledig is uitgeschoven, m.a.w. wanneer de stick mogelijk enigszins krom staat.

De accu's gaan maar kort mee, dit is een bekend probleem en het was niet eens koud in Parijs. Je moet er dus een aantal bij de hand hebben. Daarnaast sowieso een groot geheugenkaartje, ik gebruik zelf kaartjes van 128gb en ik had na 1 dag intensief gebruik en 1 dag "af en toe" gebruik nog 35% ruimte vrij.

Binnenkort onder mijn Mavic 2 hangen, dat is misschien wel de belangrijkste reden waarom ik de camera heb gekocht.

[Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 26-03-2019 00:23]

Motor-forum.nl

• matthijst
Coole foto!

Hoe lang gaat een accu mee? Half uur oid of nog korter?
Heb een Osmo Pocket en twijfel echt om er voor de vakantie nog een One X bij te halen (en dan na afloop 1 van beide verkopen).

Op papier lijkt de One X eigenlijk alles te kunnen wat een Osmo Pocket ook kan. Enige "nadeel" is die selfie stick. Iemand ervaring met beide (of een andere gimbalvariant) en hier een mening over?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Dank! Accuduur is rond de 20 à 25 minuten filmen schat ik, met tussendoor wat aan- en uitzetten en schieten van wat foto's.

De One X en de Osmo Pocket hebben m.i. allebei hun voor- en nadelen en toepasbaarheid. Bij de One X is het onderscheidend vermogen uiteraard het 360 graden filmen, maar je levert wel in op absolute beeldkwaliteit.

Ik heb zelf laatst ook nog een GoPro Hero 7 Black gekocht, voor situaties waarin beeldkwaliteit het belangrijkste is en 360 graden niet of minder van toegevoegde waarde is. M.b.t. vakanties en snelle foto's/video's met een "wow"-effect is voor mij wel duidelijk welke camera ik in het overgrote deel van de gevallen zal gebruiken: de One X.

Motor-forum.nl

• Balance
Nieuwe update! :)
v1.18.24 - 2019-04-02
  1. You can now shoot 5.7k 25fps and 5.7k 24fps(23.976fps) video (version 1.7.0 or higher).
  2. Fixes an issue that prevented the Bluetooth Controller from connecting in some cases.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46

burgt

Starbass

Ik heb er ook een besteld, morgen komt hij binnen als het goed is.

Ik speel in een bandje en nemen af en toe een optreden op, daar hebben we 3 gopro3 black cameratjes voor en soms nog een losse cam in de zaal. Dit leek me wel een mooie toevoeging om een keer uit te proberen. Dus ook fijn dat ze nu ook 25 en 24 FPS ondersteunen, daar heb ik de gopro's normaal ook op staan.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Gutteguttegut
Ik heb er net ook maar één besteld, is nu in de aanbieding voor €319,19 incl. verzenden bij eGlobal Central.

• BLACKfm
Gutteguttegut schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:06:
Ik heb er net ook maar één besteld, is nu in de aanbieding voor €319,19 incl. verzenden bij eGlobal Central.
Die 'aanbieding' zie ik al een paar weken, zo niet maanden, staan. Echt overal meer dan 450 euro en het lijkt elke keer als je kijkt wel duurder te worden.

Ik heb echter mijn twijfels bij dat soort toko's en zulke prijsverschillen. Is die van jou al binnen en ben je er tevreden over?

• burgt

burgt

Starbass

eGlobal Central heeft ook niet al te beste reviews, dus ik hoop voor je dat hij aankomt.

Mijn eerste experiment was niet helemaal geslaagt, bij een optreden aangezet, maar ik vermoed met een te trage SD card, daardoor kon de opname niet gestopt worden en bleef hij op de melding "saving to SD card" hangen. De bestanden waren corrupt.

Verder gaat hij wel erg snel in standby en is het opstarten niet heel snel, ook gaat hij standaard naar foto mode meende ik. Komende crijdag weer proberen met een andere SD card.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ervaringen etc. m.b.t. eGlobal kunnen gedeeld worden in het Shopping Forum ;-)

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• matthijst
Paar weken terug 1 besteld, kort getest maar teruggestuurd.
Vond het beeld in minder goed verlichte ruimtes maar matig en de scherpte viel met in die situatie ook tegen.
Buiten was het beeld wel prima (zonnige dag), maar na 5 minuten met zo'n lompe stick lopen had ik wel gezien dat dat niks voor mij is (zou 'm voornamelijk op vakantie willen gebruiken).

• Bananeman
  • Niet online
Beeld is idd minder in ruimtes die wat minder goed verlicht zijn. Mogelijk dat de HDR mode daar wat in kan verbeteren, maar dan wordt geadviseerd om de camera op een statief te zetten.

Selfie stick is idd lomp en onhandig. Daarnaast ziet het er allemaal een beetje achterlijk uit om met zo'n ding rond te lopen. Aan dat laatste heb ik echter lak dus voor mij is het allemaal geen onoverkomelijk bezwaar in ruil voor mooie/unieke beelden.

Motor-forum.nl

• Gutteguttegut
Ik heb hm nu een weekje binnen, ook al mee gevlogen en ben er erg tevreden over.
Ik heb vaker zonder enig probleem bij deze toko besteld maar heb dan ook nooit support nodig gehad.

• Gutteguttegut
Erg leuk ding...
Kwam er helaas tijdens een vlucht eergisteren achter dat een snellere geheugenkaart gewenst is. Mijn Samsung U3 kaart wordt dus komende week vervangen door een Sandisk V30 kaart.
Ook is de accu erg snel leeg dus ga ik er een powerbank bij knutselen.
https://www.instagram.com...iHe/?igshid=132uurqc9wwgw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Hoe zijn de ervaringen? Powerbank en geheugenkaart werkend gekregen? Ben benieuwd naar foto's van de setup en de resulterende video's!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:02:
@Gutteguttegut Hoe zijn de ervaringen? Powerbank en geheugenkaart werkend gekregen? Ben benieuwd naar foto's van de setup en de resulterende video's!
Door tijdsgebrek nog maar 1x kunnen vliegen, met timelapse aan om de drie seconden een foto.
Zonder powerbank.
De camera liep nog na landen en de vlucht duurde ongeveer 1 uur en 10 minuten.
Ik heb een langere stick besteld via Ali om te kijken of we de camera nog meer naar voren kunnen krijgen.
Geheugenkaart geeft geen problemen meer.

Setup foto zal ik even opzoeken..

[Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-05-2019 13:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

burgt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:33:
Mijn eerste experiment was niet helemaal geslaagt, bij een optreden aangezet, maar ik vermoed met een te trage SD card, daardoor kon de opname niet gestopt worden en bleef hij op de melding "saving to SD card" hangen. De bestanden waren corrupt.

Verder gaat hij wel erg snel in standby en is het opstarten niet heel snel, ook gaat hij standaard naar foto mode meende ik. Komende crijdag weer proberen met een andere SD card.
Nu herkent hij helemaal geen SD kaartjes meer, blijf de melding krijgen dat er geen in zit. Lijkt er dus op dat de cardreader defect is.
1 test foto en filmpje kunnen maken, zal eens contact opnemen met de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Wow dat ziet er super gaaf uit! Time-lapse al ergens te bekijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:50:
@Gutteguttegut Wow dat ziet er super gaaf uit! Time-lapse al ergens te bekijken?
Time is not on my side ;-)
Andere deadlines hebben voorrang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut No props, ben erg benieuwd wanneer het af is! :)

In RAW geschoten? Wat vind je van de dynamic range? Highlights in wolken en water reflecties lijken vrij verzadigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:15:
@Gutteguttegut No props, ben erg benieuwd wanneer het af is! :)

In RAW geschoten? Wat vind je van de dynamic range? Highlights in wolken en water reflecties lijken vrij verzadigd.
Nee geen RAW geschoten omdat ik zelf niet mee ging en dan moet ik het aan een ander overlaten die geen idee heeft hoe de camera werkt ;)

• eduardtee
Eergisteren een gebruikt exemplaar op de kop weten te tikken, samen met een extra accu en de selfie stick.
Sandisk Ultra kaartje zat er ook bij, maar die geeft vaak de indicatie 'Insufficient speed', waarbij hij stopt met video-opname maken na een tijdje. Was mij bekend... Verkoper heeft nog een Extreme nagestuurd.
Ben heel benieuwd wat ik er zoal mee ga schieten.

Maar tot nu toe leuk om een te hebben. Wat ik vooraf hoopte, lijkt ook echt te gaan gebeuren: het is een aanvulling op je telefoon/compact-camera/mirrorless/DSLR. I.p.v. alleen maar door de lens te kijken en de compositie te bepalen, kan je nu gemakkelijk iets schieten en pas bij de nabewerking nadenken over wat je nu precies in beeld wilt hebben en op wat voor manier. Voor mij, als vader van een gezin, dus heel prettig zodat ik meer tijd over heb voor de kids en mijn vrouw...

• Gutteguttegut
eduardtee schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:36:
Eergisteren een gebruikt exemplaar op de kop weten te tikken, samen met een extra accu en de selfie stick.
Sandisk Ultra kaartje zat er ook bij, maar die geeft vaak de indicatie 'Insufficient speed', waarbij hij stopt met video-opname maken na een tijdje. Was mij bekend... Verkoper heeft nog een Extreme nagestuurd.
Ben heel benieuwd wat ik er zoal mee ga schieten.

Maar tot nu toe leuk om een te hebben. Wat ik vooraf hoopte, lijkt ook echt te gaan gebeuren: het is een aanvulling op je telefoon/compact-camera/mirrorless/DSLR. I.p.v. alleen maar door de lens te kijken en de compositie te bepalen, kan je nu gemakkelijk iets schieten en pas bij de nabewerking nadenken over wat je nu precies in beeld wilt hebben en op wat voor manier. Voor mij, als vader van een gezin, dus heel prettig zodat ik meer tijd over heb voor de kids en mijn vrouw...
Zorg dat het een V30 kaartje is. Ik had een snelle Samsung (66MB/s schrijfsnelheid) maar die gaf ook die melding.
Nu een 128GB Sandisk Extreme V30 en die geeft tot nu toe geen problemen.

• eduardtee
Gutteguttegut schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:01:
[...]
Zorg dat het een V30 kaartje is. Ik had een snelle Samsung (66MB/s schrijfsnelheid) maar die gaf ook die melding.
Nu een 128GB Sandisk Extreme V30 en die geeft tot nu toe geen problemen.
Uiteraard. Was me bekend. Ik had al erbij gemeld dat hij een Extreme had nagestuurd (16Gb). Heb ook een Transcend gehaald (goede ervaringen met het merk in de tijd van Compact Flash en SD) van 128Gb. Scheelt een hoop qua prijs met Sandisk.
Deze Transcend werkte met een testje van 28 min opnemen, vlekkeloos.

• BLACKfm
Ik heb sinds gisteren ook de One X maar wacht nog op de komst van een SD-kaart (dus wordt wel van het weekend voordat ik er mee op pad kan).

Wat ik echter wel storend vind bij de eerste connectietest is dat de camera middels Wifi verbonden blijft. Mijn Samsung Gear 360 (v1) maakt zo mogelijk middels bleutooth verbinding en daardoor behoud ik gewoon 4G / wifi signaal.
Ik moet ook specifiek met het wifisignaal van de One X verbinden voordat het verbinding heeft. De samsung werkte gewoon gelijk zodra je deze aanzet (via bleutooth waarschijnlijk).

Ik heb de boekjes nog niet bestudeerd, maar kan die verbinding ook niet 'automatisch' met behoudt van internetverbinding? Ik zie wel een icoon op het scherm van de One X die op bleutooth lijkt, maar kon daar zo gauw in de instellingen niks over vinden.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
BLACKfm schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:00:
Wat ik echter wel storend vind bij de eerste connectietest is dat de camera middels Wifi verbonden blijft. Mijn Samsung Gear 360 (v1) maakt zo mogelijk middels bleutooth verbinding en daardoor behoud ik gewoon 4G / wifi signaal.
BT is alleen voor remote control en GPS. Als dat voldoende voor je is, kan je ook BT gebruiken in plaats van WiFi.
Bijvoorbeeld met een Insta360 BT remote/GPS doosje pricewatch: Insta360 GPS Smart Remote (One X)
Of met een BT remote dongle waarvan er een aantal met een One X blijken te werken. YouTube: Insta360 OneX Paired With Generic Bluetooth Remote Control Part II

• pieterb44
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04 17:04
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Na het stitchen en exporteren vanuit Premiere Pro loopt er een zwarte balk door het beeld.
YouTube: Insta360 One X test

Mijn werkwijze:
Ik importeer alle bestanden in Insta360 Studio en exporteer de bestanden als mp4s. Deze bestanden zijn goed, geen zwarte balk in het beeld.
Ik importeer alles in Premiere Pro en stitch ze, en vervolgens exporteer ik ze als vr.
Dit mp4 bestand heeft vervolgens een zwarte balk bij het ronddraaien.
Waar gaat dit fout?

[Voor 40% gewijzigd door pieterb44 op 27-06-2019 08:23]

• Gutteguttegut
pieterb44 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:22:
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Na het stitchen en exporteren vanuit Premiere Pro loopt er een zwarte balk door het beeld.
YouTube: Insta360 One X test

Mijn werkwijze:
Ik importeer alle bestanden in Insta360 Studio en exporteer de bestanden als mp4s. Deze bestanden zijn goed, geen zwarte balk in het beeld.
Ik importeer alles in Premiere Pro en stitch ze, en vervolgens exporteer ik ze als vr.
Dit mp4 bestand heeft vervolgens een zwarte balk bij het ronddraaien.
Waar gaat dit fout?
Je sequence resolutie komt niet overeen met de resolutie van de footage.
Heb je VR effecten toegepast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pieterb44
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04 17:04
Bedankt. Dit was het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
Ik heb vandaag mijn eerste testrondje gereden en merkte bij de 3K 100FPS variant een behoorlijk kwaliteitsverschil. En dan valt mij op dat het beeld vooral heel blokkerig is.

Kort youtube filmpje: YouTube: insta 360 one x 3K test

Foto:

3K 100FPS:

5.7K 30FPS:

Is dat normaal? (het stukje heb ik 5,7K vooruit en 3K achteruit gereden, dus het screenshots uit 2 losse filmpjes).

Het 5.7K filmpje duurt 3m50 en is ~1,5GB
Het 3K filmpje duurt 4m15 en is ~3,1GB

Het bestandsformaat vind ik, ondanks de 100FPS en de kwaliteit die ik krijg voorgeschoteld, ook niet helemaal bij elkaar passen.

Is dit normaal gedrag bij de 3K 100FPS beelden?

Edit: Het 5,7K filmpje is blijkbaar 2 losse bestanden (000 en 010) die samen 1 filmpje vormen. Dan is 2x 1,5gb toch al weer wat verklaarbaarder.

[Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 02-07-2019 22:26]

• Tweaker1234
De Insta360 One X Venture Case heb ik binnen gekregen, maar dat is de verbeterde versie 2.
Ik gebruik 'm niet onder water en wil liever de originele eerste versie hebben.
Insta360 zegt dat ze de originele versie niet meer hebben.

Heeft iemand de originele Venture Case liggen? Zo ja, dan hoor ik graag wat je er voor wil hebben.

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Sinds gisteravond per toeval mijn oog op deze camera laten vallen.
Ik was gelijk hyped! .....maar tegelijkertijd ook veel vraagtekens nog.

Ten eerste de batterij duur. Die naar mijn mening nogal aan de korte kant. Nu hoeven de filmpjes niet al te lang te duren... maar toch.
Ik wil de camera gebruiken voor vakantie en met name om mee te snorkelen.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de dive case?

Zou deze dive case ook als normale case gebruikt kunnen worden i.p.v de venture case?

• v1co
Wie heeft er overigens ervaring met het bewerken van de 360 video's op een tablet?
In dit geval een iPad Pro 10.5"?

De reden waarom ik dit vraag is, dat ik voor mijn vakantie een tablet wil aanschaffen zodat ik op een makkelijke manier de filmpjes snel in elkaar kan post editten. Zonder dat ik mijn laptop hoef mee te zeulen.

• Tweaker1234
v1co schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:20:
De reden waarom ik dit vraag is, dat ik voor mijn vakantie een tablet wil aanschaffen zodat ik op een makkelijke manier de filmpjes snel in elkaar kan post editten. Zonder dat ik mijn laptop hoef mee te zeulen.
Voor 4k zal dat wel lukken. Kan op zich al met een goede smartphone. Afgezien van de tijd dan.
Voor 5.7k, en dat wil je, gaat met een ipadje/tablet niet lukken. Wordt duidelijk in de software/app verteld.

Wil je het toch tijdens vakantie doen, dan rest alleen een deftige laptop (met ditto GPU)

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 18:37
v1co schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:51:
Sinds gisteravond per toeval mijn oog op deze camera laten vallen.
Ik was gelijk hyped! .....maar tegelijkertijd ook veel vraagtekens nog.

Ten eerste de batterij duur. Die naar mijn mening nogal aan de korte kant. Nu hoeven de filmpjes niet al te lang te duren... maar toch.
Ik wil de camera gebruiken voor vakantie en met name om mee te snorkelen.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de dive case?

Zou deze dive case ook als normale case gebruikt kunnen worden i.p.v de venture case?
Ik heb de dive case.

Bij het gebruik van de dive case zie je de onderste helft van de case terug in je filmpje, dit komt doordat de case zo breed moet zijn om de camera met de bolle lenzen erin te krijgen. Als je deze op een stick gebruikt en voor je houdt terwijl je zwemt, dan zul je jezelf niet of gedeeltelijk terug zien (als dat de bedoeling is). Hier zul je rekening mee moeten houden tijdens het filmen dat je een stukje mist onder de camera.

De naden van de bovenste helft met de bolle kant zie je nauwelijks terug in je film. Onderin de case plaats je 2 vocht absorptie strips om te zorgen dat deze niet beslaat, maar ik merkte toch dat bij gebruik boven water, je een lichte waas ziet over het beeld.
Hier moet ik wel bij vermelden dat dit bij gebruik in een zwembad in Griekenland was met temperaturen rond de 33 graden. Ik vermoed dus dat dit komt door het temperatuur verschil met het water en het constant onder en boven water gaan. Onder water zie je dit niet terug dus zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn met snorkelen.

Deze zou ik niet als normale case gebruiken om bovengenoemde redenen. Ik weet niet of dat met de venture case wel mogelijk is.
Wie heeft er overigens ervaring met het bewerken van de 360 video's op een tablet?
In dit geval een iPad Pro 10.5"?
Ik weet niet precies wat Tweaker1234 bedoelt, maar ik kan prima de 5.7k filmpjes bewerken met de Insta 360 app op een iPhone Xs Max.

Weet niet of ik dit hier mag melden maar ik ga de dive case binnenkort verkopen.

• v1co
flam schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb de dive case.

[...]

Weet niet of ik dit hier mag melden maar ik ga de dive case binnenkort verkopen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan om te gaan snorkelen in de filipijnen dus het lijkt me onwijs gaaf om dit vast te leggen dmv de dive case. Al hoop ik wel dat dit op een goeie manier gebeurd

Mag ik vragen waarom je de case wilt verkopen?

• v1co
Zijn er ook gebruikers hier die de camera zonder de venture case gebruiken?

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Zwaai zwaai, afgelopen vakantie (as in net terug) de X mee en opnames gemaakt ook op boottochtjes en oversteek naar een mooie bounty island dit in combinatie met de invisible selfie-stick. Op de wat ruigere momenten wordt de X toch nat en op een gegeven moment vond ik het niet de moeite waard hem om te lang te gebruiken met de kans op dat er water in de X komt (dus ik ben op zoek naar de venture case).

Ik neem altijd mijn Gopro Hero Session mee die gewoon waterdicht is op vakanties en ik moet zeggen dat het feit dat mijn Gopro waterdicht is van zichzelf het wel veiliger doet aanvoelen (wat ook zo is). Skivakantie en de Gopro gaan goed samen. Ik neem de X volgende keer ook mee op wintersport maar dan alleen met een de venture case erom heen. De Gopro is niet nadenken en aanzetten en met de X heb ik dat gevoel nog niet in waterrijke / zeer vochtige omgevingen.

Ik heb de X net pas voor de vakantie aangeschaft en de venture case was en is nog steeds moeilijk te krijgen (ik denk dat ik hem in de insta store ga kopen of toch maar via Aliexpress maar dan weet ik niet zeker of het een originele case is). Als er een V2 van de X uitkomt die meteen waterdicht is, wordt dat wellicht een no-brainer.

Qua filmen en de mogelijkheden is het een super apparaat. Ga de komende tijd op mijn ipad enkele opnames verder bewerken. Waar ik nog naar zoek ben is, hoe 360 graden filmpjes online te zetten zonder dat het voor iedereen toegankelijk is.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• v1co
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat dit topic niet storm loopt met ervaring reviews.
Ik kan me voorstellen dat het gros van de mensen nog helemaal niets heeft gehoord over deze camera.

Zelf ben ik al 2 maanden review filmpjes aan het kijken en ik word steeds enthousiaster. Heb al een mooie bundel gezien bij de Apple store die ik wellicht volgende maand ga kopen.

Gisteren zag ik ook filmpjes die met een drifter waren gemaakt. Super gaaf zag dat er uit! Maar helaas... ook de Drifter is nergens meer te verkrijgen net als de Venture case....

Ik ga eind dit jaar naar de Filipijnen en ga daar eiland hoppen. Nu zal ik tegen die tijd zeker wel een diving case aanschaffen.... En misschien ook een Venture case via Ali Express. Een beetje bescherming is toch beter dan niets...

• burgt

burgt

Starbass

Ik moet de mijne nog steeds een keer terug sturen, toch eens een keer de tijd voor nemen.. Heb er nog niets nuttigs mee kunnen doen doordat er geen enkele sdcard meer herkend wordt.

• Bananeman
  • Niet online
Accessoires zijn extreem slecht leverbaar idd. Ik heb zelf de Venture case wel maar heb deze nog niet gebruikt. Ga ik doen als ik de camera ga gebruiken b.v. op de racefiets/mountainbike of de motor, voor regulier gebruik zoals vakantiefilmpjes e.d. heb je de case echt niet nodig. Natuurlijk wel opletten dat je de camera voorzichtig behandelt, dus niet op de lens neerleggen maar altijd in een beschermende hoes.

De drifter zie ik zelf totaal niet zitten, je gooit uiteindelijk wel een camera van een paar honderd euro 8)7 Dus die sla ik over.

Wat ik nog steeds moet doen is de camera onder mijn drone hangen, moet mooie beelden opleveren.

Overigens heeft Insta360 weer een nieuwe camera geteased: https://www.insta360.com/ournextcamera

Motor-forum.nl

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 18:37
v1co schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Mag ik vragen waarom je de case wilt verkopen?
Ik had de dive case gekocht omdat de venture case niet beschikbaar was voor de vakantie.
Mijzelf kennende zal ik er te weinig gebruik van maken dus verkoop deze weer.

• Gutteguttegut
Ik gebruik de OneX best veel (http://www.instagram.com/pjfonline).

Afgelopen weken ook op vakantie gebruikt om lekker mee te spelen en experimenteren.

Onderandere dit gedaan bij Schaffhausen.
.
Zo uit de camera, gerenderd met Insta360Studio (150Mbit) en op YouTube gezet.
Ik gebruikte hier een 3meter selfie stick van Ome Ali.

• v1co
Gutteguttegut schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:04:
Ik gebruik de OneX best veel (http://www.instagram.com/pjfonline).

Afgelopen weken ook op vakantie gebruikt om lekker mee te spelen en experimenteren.

[YouTube: Schaffhausen August 2019 01].
Ziet er best goed uit.
Exporteer je je footage vanaf je telefoon (tablet) direct op YouTube?
Of bewerk je de raw 5.7K footage eerst nog op je PC?

• Gutteguttegut
v1co schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:16:
[...]

Ziet er best goed uit.
Exporteer je je footage vanaf je telefoon (tablet) direct op YouTube?
Of bewerk je de raw 5.7K footage eerst nog op je PC?
Mijn telefoon werkt niet lekker met de 5.7K beelden dus die gebruik ik alleen voor mijn foto's.
Ik lees gewoon het kaartje uit naar m'n server en van daaruit gebruik ik Insta360Studio.

Bovenstaande beelden zijn verder niet bewerkt.
Dus uit de camera, gestitched in Insta360Studio en daarna geüpload naar YouTube.

Voor een 360 film waar ik mee bezig been gaan de beelden naar Premiere Pro om te graden e.d.

• v1co
Gutteguttegut schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:55:
[...]
Mijn telefoon werkt niet lekker met de 5.7K beelden dus die gebruik ik alleen voor mijn foto's.
Ik lees gewoon het kaartje uit naar m'n server en van daaruit gebruik ik Insta360Studio.

Bovenstaande beelden zijn verder niet bewerkt.
Dus uit de camera, gestitched in Insta360Studio en daarna geüpload naar YouTube.

Voor een 360 film waar ik mee bezig been gaan de beelden naar Premiere Pro om te graden e.d.
Doe je het stitchen dan ook in Premiere Pro? Of doe je eerst stitchen in Insta360Studio?

• Gutteguttegut
v1co schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:23:
[...]

Doe je het stitchen dan ook in Premiere Pro? Of doe je eerst stitchen in Insta360Studio?
Eh...

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 10:08

Yero

Reviewer
Gutteguttegut schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:04:
[YouTube: Schaffhausen August 2019 01].
Tof! Die lange selfiestick in combinatie met deze waanzinnige achtergrond geeft een erg leuk perspectief. Bijna alsof het een drone is. Ik ben momenteel bezig met een artikel/test van 360 camera's en het lijkt me leuk deze video als voorbeeld op te nemen (Youtube embed). Is dat oké?

Heb je ook al een bewerkte video gemaakt waarbij je met de app een bewegend perspectief produceert? Daar leent deze scene zich ook goed voor denk ik. ;)

• Gutteguttegut
Yero schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
[...]

Tof! Die lange selfiestick in combinatie met deze waanzinnige achtergrond geeft een erg leuk perspectief. Bijna alsof het een drone is. Ik ben momenteel bezig met een artikel/test van 360 camera's en het lijkt me leuk deze video als voorbeeld op te nemen (Youtube embed). Is dat oké?

Heb je ook al een bewerkte video gemaakt waarbij je met de app een bewegend perspectief produceert? Daar leent deze scene zich ook goed voor denk ik. ;)
Met vermelding mag je hm van mij gebruiken.
Ik heb nog geen tijd gehad om ze te bewerken omdat ik o.a. met een 360 graden film bezig ben.

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 14:04
Beelden zeggen meer dan woorden:

Dit is snel bewerkt met de insta360 app.
Ik vind de beeldkwaliteit zelf goed genoeg en zeer tevreden met de stabilisatie.
Je kunt wel de stitchlijnen zien, maar dat vind ik niet zeer hinderlijk.

• mitcheld
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-04 08:37
Kleine PSA voor als je wat wilt kopen in de Insta360 store, hier betaal je als je twee artikelen besteld dubbele verzendkosten (2x€15) en bij 3 artikelen zelfs €40. Na een chat gestart te hebben op de site heb ik nu tot twee keer toe per bestelling €15 euro terug gekregen (PayPal). Volgens de medewerker gaat het om een fout op de site dat je dubbel betaald.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:17

Major_ton

Shoot!

Tijgerhaai schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:28:
Beelden zeggen meer dan woorden:

[YouTube: Rodelbaan st Englmar]

Dit is snel bewerkt met de insta360 app.
Ik vind de beeldkwaliteit zelf goed genoeg en zeer tevreden met de stabilisatie.
Je kunt wel de stitchlijnen zien, maar dat vind ik niet zeer hinderlijk.
Ook lekker wezen rodelen zie ik! Daar is die Insta360 inderdaad erg leuk voor. Ik was afgelopen week met het gezin in zuid Duitsland waar ik met mijn dochtertje van 4 de Alpine Coaster heb getrotseerd. Eigenlijk mag je er niet filmen omdat je 2 handen vrij moet hebben voor het remmen, maar met de selfie stick van onder de jas mochten we toch gaan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• TakeAway
  • Laatst online: 15:17
Nieuwe update voor de Insta360 one X

– Color Boost: this is an automatic postprocessing effect that significantly enhances the colors and contrast of photos and videos. When used with HDR Video or HDR photo, it should maximize the image quality from the Insta360 One X.
– AI Audio: this uses AI to improve audio quality. The AI identifies the primary sound, such as the user’s voice, then amplifies it, while reducing the background noise.
– Multi-editing: you can now combine multiple videos with transitions, etc. using the app.

Bron:

Tevens een rumor over de opvolger van de insta360 :9

• burgt

burgt

Starbass

ik had eindelijk contact opgenomen voor een RMA, maar helaas door de situatie in Hong Kong kun je er nu geen pakketjes heen sturen voor reparatie...

• burgt

burgt

Starbass

Heb de kapotte oneX maar terug gestuurd naar de bol reseller waar ik hem gekocht had, gisteren een nieuw ontvangen. Maar meteen uitgeprobeerd tijdens het vuurwerk (low light is natuurlijk niet denderend op deze cameras, maar kan toch wel leuk zijn ;))

Als eerst de laatste firmware erop gezet, ik heb alleen alleen weer meteen een paar keer last dat hij weer blijft hangen in de "saving" stand wanneer je de video wil stoppen, enige wat dan werkt is de batterij eruit trekken, maar dan zit je weer met corrupted files.

Hebben meer mensen hier last van?

SDcard is een U3 V30, da\us daar zou het niet aan mogen liggen.

• Balance
Eerste nieuwsbericht over de modulaire Insta360 One R! https://web.archive.org/w...com/insta360-one-r-camera

• Balance
@Gutteguttegut Dit ziet er wel uit als iets voor jou:

• Gutteguttegut
Staat ook op de planning, mits de user reviews positief zijn.
Ik wacht dus nog even af.

• Bananeman
  • Niet online
Schijnt het GPS signaal te blokkeren, iig bij Mavic 2. Groot nadeel.

Motor-forum.nl

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:22
Iemand die al de insta360 One R heeft gekocht?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:16
pina schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
Ik heb deze zomer de Insta 360 Twin Edition gekocht als opvolger van mijn Ricoh Theta V.

De belangrijkste reden voor mijn aankoop is de verbeterde beeldstabilisatie bij video en moet zeggen dat dit een grote stap vooruit is. Voor foto's vond ik de One R wat minder dan de Theta V, maar het verschil niet groot genoeg om ze allebei te houden. Met de laatste update lijkt het verschil al een stuk minder te zijn. Bvb de Theta legt wel iets meer detail vast, maar had ook meer last van chromatic abberation met als gevolg paarse randen om objecten.

Mijn belangrijkste doel van 360 filmpjes is de jeugd van mijn dochter vast te leggen zodat ze het later mee kan maken in VR. Zeker nu ze mobieler wordt is filmen met beeldstabilisatie van belang. Dus niet echt actie.

Je lees online wel veel verhalen van 'lens fogging' door condens aan de binnenkant van de lens. Daarom ben ik wat huiverig om hem uit elkaar te halen en de 4K module te gebruiken. Daarom eigenlijk alleen ervaring gehad met de 360 module en tot dusver geen spijt van mijn aankoop.

Voordelen:
  • Softwarematige beeldstabilisatie is bizar goed - bijvoorbeeld aan het stuur gemonteerd op een selfiestick wiebelt hij continu op en neer, maar zie je niets van.
  • Verwisselbare accu
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Hoef niet panisch te worden als het gaat regenen
  • Relatief hoge resolutie van 5.7K
  • Veel nuttige accessoires
  • De app en studio software werken op zich wel prettig
  • HDR foto's tot 9 shots in 1 gecombineerd zijn best goed
Nadelen die ik ervaar:
  • Je kan geen filmpjes monteren.
  • Je merkt bij donkere opnames dat de sensor klein is.
  • Heeft af en toe wat kuren met vastlopers en filmpje dat afbreekt (lijkt mee te vallen bij regelmatig formatteren van SD-kaart)
  • Blijft toch wel fragiel, ik heb de lens guards maar gebruik ik nauwelijks omdat je kwaliteit er toch minder van wordt.
Niet getest:
  • De meeste gimmicks in de app
  • Onder water filmen. Kan schijnbaar zonder dive case, maar schijnt toch niet altijd even goed het water buiten te houden. Daar is ie toch te duur voor.

[Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 28-09-2020 22:09]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10

Royz

Kleurenblind!!

pina schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
Ik heb er een video over gemaakt. Waar zou je hem voor willen gebruiken?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:22
Ik heb hem intussen ook gekocht, vooral voor 360 opnames. Ik heb zelfs de 4k-module nog niet gebruikt... De 360 opnames zijn zoveel veelzijdiger dat het zo wat lijkt dat ik FOMO heb bij het gebruik van de 4k-module alleen...

Voornaamste nadeel vind ik dat er op de exportmogelijkheden in ios beperkt zijn. Als je 360 video in HD wil exporteren, waarbij je zelf kan rondkijken, moet je gebruikmaken van een laptop... ik vind dat echt zonde

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 12:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb na wikken en wegen nu ook de ONE R besteld (ali 11.11 dagen.. hielp wel mee) 100videos over van alles en nog wat gekeken maar ik denk dat de X2 (als deze in EU beschikbaar is over 2+ weken) net zo goed presteert als de ONE R, maar met de ONE R vind ik het modulaire toch wel erg leuk en 5 of 10mtr onder water maakt weinig uit naar mijn mening, beide moet je als je gaat duiken als nog in een case doen omdat je dan altijd rond de 15+ meter zit.

En kwa updates; In de reviews zijn de fotos van de X2 mooier dan de ONE R, maar dat komt door 'pureshot', iets dat zo te zien afgelopen maand ook is toegevoegd aan de firmware van de ONE R.. dus reviews volgen is lastig omdat je erg op de datum van de review moet letten en welke updates er intussen geweest zijn.

Tevens hoop ik oprecht dat de 'quad' 360 mod nog uitkomt 8) lijkt mij erg leuk om mn kids als ze groter zijn VR-3D Videos te kunnen geven; "kijk zo voelde het nou om 3h snachts een uur naast gekrijs te staan" en je zet de VR helm bij ze op voor straf ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee