|
[Voor 29% gewijzigd door Balance op 12-10-2018 14:46. Reden: Galerij toegevoegd, reviews toegevoegd]
|
[Voor 29% gewijzigd door Balance op 12-10-2018 14:46. Reden: Galerij toegevoegd, reviews toegevoegd]
[Voor 15% gewijzigd door Balance op 10-10-2018 20:45]
Hebben we al lang geleden voor het eerst gedaan, toen nog met een Theta S en een Phantom 1 !Balance schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:28:
@oosterhofjf Ik gok dat in de komende dagen de meeste grote winkels de camera wel in het assortiment zullen opnemen. Ik heb hem in ieder geval toegevoegd aan de Pricewatch (wordt nu verwerkt).
@Gutteguttegut Moet jij dit ook niet eens gaan proberen?
[YouTube: Insta360 ONE X: 360 Camera on a Drone!]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
[Voor 24% gewijzigd door Balance op 11-10-2018 12:51]
Met de hand opvangen is goed te doen.Balance schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:48:
@Gutteguttegut Cool, ben benieuwd naar het resultaat! Gyroscopische stabilisatie in de nieuwe camera's biedt een gigantisch verschil. Landen zonder de lenzen te beschadigen lijkt me nog wel een uitdaging.
[Voor 26% gewijzigd door martijn141 op 28-10-2018 20:41. Reden: 360's geüpload naar flickr EN insta360-software nodig]
[Voor 13% gewijzigd door Balance op 02-11-2018 17:52]
[Voor 75% gewijzigd door Balance op 05-11-2018 09:02]
[Voor 14% gewijzigd door Balance op 05-11-2018 15:30]
[Voor 3% gewijzigd door Balance op 19-11-2018 18:13]
Helder, dank. Toch heb ik het gevoel dat het "softe" in de verte wel (deels) komt door de camera.Balance schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:05:
@Bananeman Dat is alleen nog niet de hoogste kwaliteit, dit is 2160p (4K) en de Insta360 One X kan met 2880p filmen. Verder gaat er ook een hele sloot aan Youtube-compressie overheen
Had deze gezien, super idd! Aangezien ik ook met drones vlieg (waaronder een racing drone) maakt dit de One X wel heel interessant.Kwam deze video tegen, de combinatie van de stabilisatie, slow-motion en de prachtige kustlijn maken een best wel gaaf filmpje. Vreemde muziekkeus alleen voor een stuk drone-racing.
[YouTube: Insta360 One X | FPV drone]
Waar zie je die prijzen? De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb, is €351 (Banggood.com)Bananeman schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:30:
En met alle kortingen van black Friday e.d. komt het nu vanuit China neer op zo'n 320 à 330 euro. Zit steeds harder te twijfelen...
blah
[Voor 30% gewijzigd door Bananeman op 23-11-2018 21:09]
v1.17.12 - 2018-12-05
*Please update your iOS app to the latest version (1.1.1) to use the latest features.
- You can now shoot HDR video.
- You can now share your video to Google Maps Street View. Toggle on and off the GPS capture mode straight on the in-app camera interface.
- Adds 0.5s interval setting for time-lapse mode.
Werkt ook goed met andere 360 camera beelden (zelf met Fusion getest).Balance schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:14:
Software voor desktop is uit beta! Downloads hier
[YouTube: Insta360 Studio for ONE X Tutorial]
[Voor 12% gewijzigd door Balance op 03-03-2019 08:41]
Zo kun je wel blijven wachten, ondertussen ben ik erg happy met mn Gear360 (2016), Theta S en 2 Fusions.eduardtee schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:22:
...Ben wel blij dat ik niet de Samsungs of de Mi Sphere heb gekocht (meer dan een half jaar geleden). Verschil met de opnames met de One X zijn wel heel groot.
Oeh, da's wel interessant! Maar qua prijs dan weer niet (tsja, je kan niet alles krijgen).Balance schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:40:
@eduardtee De Ricoh Theta Z1 heeft twee 1-inch sensoren (~2,3x zo groot, 5x het oppervlak) maar kost daarmee wel €999.
Ik denk als Insta360 met een vergelijkbare camera komt dat hij ook rond dat bedrag gaat kosten. Tot nu toe houdt Insta360 vrij strak vast aan een jaarlijks release schedule, dus een opvolger zien we pas weer in oktober.
Eh... dat realiseerde ik me ook al gezien mijn tekst "Zit deels nog te denken om te wachten totdat er een opvolger wordt aangekondigd, maar besef me ook dat dat een oneindige wachtperiode kan worden. "Gutteguttegut schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Zo kun je wel blijven wachten, ondertussen ben ik erg happy met mn Gear360 (2016), Theta S en 2 Fusions.
Een Gear360 (2016) koop je nu al voor €50...
Ja, dat is echt het grootste minpunt dat in reviews te weinig naar voren komt.bramstarren schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:35:
Iemand problemen gehad met de batterijen op lage temperatuur? Bijvoorbeeld met skien?
[Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 26-03-2019 00:23]
v1.18.24 - 2019-04-02
- You can now shoot 5.7k 25fps and 5.7k 24fps(23.976fps) video (version 1.7.0 or higher).
- Fixes an issue that prevented the Bluetooth Controller from connecting in some cases.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Die 'aanbieding' zie ik al een paar weken, zo niet maanden, staan. Echt overal meer dan 450 euro en het lijkt elke keer als je kijkt wel duurder te worden.Gutteguttegut schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:06:
Ik heb er net ook maar één besteld, is nu in de aanbieding voor €319,19 incl. verzenden bij eGlobal Central.
Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog
Door tijdsgebrek nog maar 1x kunnen vliegen, met timelapse aan om de drie seconden een foto.Balance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:02:
@Gutteguttegut Hoe zijn de ervaringen? Powerbank en geheugenkaart werkend gekregen? Ben benieuwd naar foto's van de setup en de resulterende video's!
[Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-05-2019 13:35]
Nu herkent hij helemaal geen SD kaartjes meer, blijf de melding krijgen dat er geen in zit. Lijkt er dus op dat de cardreader defect is.burgt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:33:
Mijn eerste experiment was niet helemaal geslaagt, bij een optreden aangezet, maar ik vermoed met een te trage SD card, daardoor kon de opname niet gestopt worden en bleef hij op de melding "saving to SD card" hangen. De bestanden waren corrupt.
Verder gaat hij wel erg snel in standby en is het opstarten niet heel snel, ook gaat hij standaard naar foto mode meende ik. Komende crijdag weer proberen met een andere SD card.
Time is not on my side ;-)Balance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:50:
@Gutteguttegut Wow dat ziet er super gaaf uit! Time-lapse al ergens te bekijken?
Nee geen RAW geschoten omdat ik zelf niet mee ging en dan moet ik het aan een ander overlaten die geen idee heeft hoe de camera werktBalance schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:15:
@Gutteguttegut No props, ben erg benieuwd wanneer het af is!
In RAW geschoten? Wat vind je van de dynamic range? Highlights in wolken en water reflecties lijken vrij verzadigd.
Zorg dat het een V30 kaartje is. Ik had een snelle Samsung (66MB/s schrijfsnelheid) maar die gaf ook die melding.eduardtee schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:36:
Eergisteren een gebruikt exemplaar op de kop weten te tikken, samen met een extra accu en de selfie stick.
Sandisk Ultra kaartje zat er ook bij, maar die geeft vaak de indicatie 'Insufficient speed', waarbij hij stopt met video-opname maken na een tijdje. Was mij bekend... Verkoper heeft nog een Extreme nagestuurd.
Ben heel benieuwd wat ik er zoal mee ga schieten.
Maar tot nu toe leuk om een te hebben. Wat ik vooraf hoopte, lijkt ook echt te gaan gebeuren: het is een aanvulling op je telefoon/compact-camera/mirrorless/DSLR. I.p.v. alleen maar door de lens te kijken en de compositie te bepalen, kan je nu gemakkelijk iets schieten en pas bij de nabewerking nadenken over wat je nu precies in beeld wilt hebben en op wat voor manier. Voor mij, als vader van een gezin, dus heel prettig zodat ik meer tijd over heb voor de kids en mijn vrouw...
Uiteraard. Was me bekend. Ik had al erbij gemeld dat hij een Extreme had nagestuurd (16Gb). Heb ook een Transcend gehaald (goede ervaringen met het merk in de tijd van Compact Flash en SD) van 128Gb. Scheelt een hoop qua prijs met Sandisk.Gutteguttegut schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:01:
[...]
Zorg dat het een V30 kaartje is. Ik had een snelle Samsung (66MB/s schrijfsnelheid) maar die gaf ook die melding.
Nu een 128GB Sandisk Extreme V30 en die geeft tot nu toe geen problemen.
BT is alleen voor remote control en GPS. Als dat voldoende voor je is, kan je ook BT gebruiken in plaats van WiFi.BLACKfm schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:00:
Wat ik echter wel storend vind bij de eerste connectietest is dat de camera middels Wifi verbonden blijft. Mijn Samsung Gear 360 (v1) maakt zo mogelijk middels bleutooth verbinding en daardoor behoud ik gewoon 4G / wifi signaal.
[Voor 40% gewijzigd door pieterb44 op 27-06-2019 08:23]
Je sequence resolutie komt niet overeen met de resolutie van de footage.pieterb44 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:22:
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Na het stitchen en exporteren vanuit Premiere Pro loopt er een zwarte balk door het beeld.
YouTube: Insta360 One X test
Mijn werkwijze:
Ik importeer alle bestanden in Insta360 Studio en exporteer de bestanden als mp4s. Deze bestanden zijn goed, geen zwarte balk in het beeld.
Ik importeer alles in Premiere Pro en stitch ze, en vervolgens exporteer ik ze als vr.
Dit mp4 bestand heeft vervolgens een zwarte balk bij het ronddraaien.
Waar gaat dit fout?
[Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 02-07-2019 22:26]
Voor 4k zal dat wel lukken. Kan op zich al met een goede smartphone. Afgezien van de tijd dan.v1co schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:20:
De reden waarom ik dit vraag is, dat ik voor mijn vakantie een tablet wil aanschaffen zodat ik op een makkelijke manier de filmpjes snel in elkaar kan post editten. Zonder dat ik mijn laptop hoef mee te zeulen.
Ik heb de dive case.v1co schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:51:
Sinds gisteravond per toeval mijn oog op deze camera laten vallen.
Ik was gelijk hyped! .....maar tegelijkertijd ook veel vraagtekens nog.
Ten eerste de batterij duur. Die naar mijn mening nogal aan de korte kant. Nu hoeven de filmpjes niet al te lang te duren... maar toch.
Ik wil de camera gebruiken voor vakantie en met name om mee te snorkelen.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de dive case?
Zou deze dive case ook als normale case gebruikt kunnen worden i.p.v de venture case?
Ik weet niet precies wat Tweaker1234 bedoelt, maar ik kan prima de 5.7k filmpjes bewerken met de Insta 360 app op een iPhone Xs Max.Wie heeft er overigens ervaring met het bewerken van de 360 video's op een tablet?
In dit geval een iPad Pro 10.5"?
Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan om te gaan snorkelen in de filipijnen dus het lijkt me onwijs gaaf om dit vast te leggen dmv de dive case. Al hoop ik wel dat dit op een goeie manier gebeurdflam schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:46:
[...]
Ik heb de dive case.
[...]
Weet niet of ik dit hier mag melden maar ik ga de dive case binnenkort verkopen.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ik had de dive case gekocht omdat de venture case niet beschikbaar was voor de vakantie.v1co schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:25:
[...]
Mag ik vragen waarom je de case wilt verkopen?
Ziet er best goed uit.Gutteguttegut schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:04:
Ik gebruik de OneX best veel (http://www.instagram.com/pjfonline).
Afgelopen weken ook op vakantie gebruikt om lekker mee te spelen en experimenteren.
Onderandere dit gedaan bij Schaffhausen.
[YouTube: Schaffhausen August 2019 01].
Zo uit de camera, gerenderd met Insta360Studio (150Mbit) en op YouTube gezet.
Ik gebruikte hier een 3meter selfie stick van Ome Ali.
Mijn telefoon werkt niet lekker met de 5.7K beelden dus die gebruik ik alleen voor mijn foto's.v1co schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:16:
[...]
Ziet er best goed uit.
Exporteer je je footage vanaf je telefoon (tablet) direct op YouTube?
Of bewerk je de raw 5.7K footage eerst nog op je PC?
Doe je het stitchen dan ook in Premiere Pro? Of doe je eerst stitchen in Insta360Studio?Gutteguttegut schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:55:
[...]
Mijn telefoon werkt niet lekker met de 5.7K beelden dus die gebruik ik alleen voor mijn foto's.
Ik lees gewoon het kaartje uit naar m'n server en van daaruit gebruik ik Insta360Studio.
Bovenstaande beelden zijn verder niet bewerkt.
Dus uit de camera, gestitched in Insta360Studio en daarna geüpload naar YouTube.
Voor een 360 film waar ik mee bezig been gaan de beelden naar Premiere Pro om te graden e.d.
Eh...v1co schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:23:
[...]
Doe je het stitchen dan ook in Premiere Pro? Of doe je eerst stitchen in Insta360Studio?
Dus uit de camera, gestitched in Insta360Studio en daarna geüpload naar YouTube.
Tof! Die lange selfiestick in combinatie met deze waanzinnige achtergrond geeft een erg leuk perspectief. Bijna alsof het een drone is. Ik ben momenteel bezig met een artikel/test van 360 camera's en het lijkt me leuk deze video als voorbeeld op te nemen (Youtube embed). Is dat oké?Gutteguttegut schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:04:
Onderandere dit gedaan bij Schaffhausen.
[YouTube: Schaffhausen August 2019 01].
Zo uit de camera, gerenderd met Insta360Studio (150Mbit) en op YouTube gezet.
Ik gebruikte hier een 3meter selfie stick van Ome Ali.
Met vermelding mag je hm van mij gebruiken.Yero schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
[...]
Tof! Die lange selfiestick in combinatie met deze waanzinnige achtergrond geeft een erg leuk perspectief. Bijna alsof het een drone is. Ik ben momenteel bezig met een artikel/test van 360 camera's en het lijkt me leuk deze video als voorbeeld op te nemen (Youtube embed). Is dat oké?
Heb je ook al een bewerkte video gemaakt waarbij je met de app een bewegend perspectief produceert? Daar leent deze scene zich ook goed voor denk ik.
Ook lekker wezen rodelen zie ik! Daar is die Insta360 inderdaad erg leuk voor. Ik was afgelopen week met het gezin in zuid Duitsland waar ik met mijn dochtertje van 4 de Alpine Coaster heb getrotseerd. Eigenlijk mag je er niet filmen omdat je 2 handen vrij moet hebben voor het remmen, maar met de selfie stick van onder de jas mochten we toch gaan.Tijgerhaai schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:28:
Beelden zeggen meer dan woorden:
[YouTube: Rodelbaan st Englmar]
Dit is snel bewerkt met de insta360 app.
Ik vind de beeldkwaliteit zelf goed genoeg en zeer tevreden met de stabilisatie.
Je kunt wel de stitchlijnen zien, maar dat vind ik niet zeer hinderlijk.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Staat ook op de planning, mits de user reviews positief zijn.Balance schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:57:
@Gutteguttegut Dit ziet er wel uit als iets voor jou:
[YouTube: Insta360 ONE R Aerial Edition - Make Your Drone Invisible]
Ik heb deze zomer de Insta 360 Twin Edition gekocht als opvolger van mijn Ricoh Theta V.pina schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
Iemand die al de insta360 One R heeft gekocht?
[Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 28-09-2020 22:09]
Ik heb er een video over gemaakt. Waar zou je hem voor willen gebruiken?pina schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
Iemand die al de insta360 One R heeft gekocht?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details