[Multifiber] Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIEKS BOOIJ
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-02 11:58
Mijn vraag
...
kan weinig meningen over de kwaliteit van Multifiber vinden
heeft iemand hier ervaring mee
en wat is jullie mening

Rieks
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Nee geen ervaring mee

En mijn mening is dat het altijd beter zal zijn dan niks, zoals hier in de omgeving.... 4g vis gsm is ook niet altijd handig.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 10-10-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Daar hebben ze het over multifiber.

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 10-10-2018 17:16 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 00:53
Inderdaad. Ik had destijds dezelfde vraag. Mijn topic is later omgenoemd in het Glasdraad ervaringen en discussie topic. Toen konden er per definitie geen ervaringen gemeld worden, want er was nog niemand aangesloten.

WeServe, een op zakelijke klanten gerichte aanbieder/merk van hetzelfde bedrijf leverde wel al diensten aan een (aantal) Cooperatie(s) In Twente of Drente.

Multifiber werd speciaal opgericht als consumentgericht merk, opdat Mabin in Groningen (inmiddels eerste (deels) opgeleverde project van Glasdraad niet enkel Solcon (KPN) kon aanbieden. Dus er moeten mensen zijn die nu een maand of twee/drie ervaring hebben met Multifiber.

Ook heeft Glasdraad in samenwerking met REKAM vorige week de eerste straat in stukje buitengebied waar wel kabel ligt op kosten van REKAM aangesloten, dus ook daar zal er vast iemand zijn die niet voor Solcon heeft gekozen en nu dus een weekje ervaring heeft;-).

Het TV platform van WeServe was van Sparql. De mensen van Multifiber/WeServe zeiden een eigen platform te bouwen, maar of dat verder gaat dan subscriber management weten we niet. Hier wil ikook wel meer over horen. Want misschien stap ik na een jaar wel over...

Maar eerst eens aangesloten worden, want tot nu toe weten we nog helemaal niets over hoe en wat met Glasdraad.

[ Voor 16% gewijzigd door donaldk op 10-10-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
donaldk schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:11:
Multifiber werd speciaal opgericht als consumentgericht merk, opdat Mabin in Groningen (inmiddels eerste (deels) opgeleverde project van Glasdraad niet enkel Solcon (KPN) kon aanbieden. Dus er moeten mensen zijn die nu een maand of twee/drie ervaring hebben met Multifiber.
Zag dat er bij Mabin Groningen een nieuwsbrief was dat op 12 september het signaal op het netwerk is gezet en dat binnen 4 weken de eerste huizen worden aangesloten. Dus kan nooit lang meer duren voordat er wat ervaringen naar buiten druppelen, lijkt me. :)

https://snelinternetweste...euwsbrief-september-2018/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 08:35
Gisteren is de eerste woning op Multifiber aangesloten in het Mabin Groningen gebied. Nog even afwachten wat de ervaringen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Zijn er behalve de reclame filmpjes al ervaringen met Solcon op Glasdraad Groningen, de eerste aansluitingen liepen via Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154871

Internet is prima, vaste IP adres is op basis van mac-adres van je router.

Echter hebben verschillende klanten via WeServe (zelfde ISP ?) ontsloten i.c.m TV

Eerst met Sparql, deze is overgenomen / gekopieerd naar WeServe TV) De ervaringen zijn matig. Of het nu aan de modem/router zit kunnen we ook nog niet helemaal de vinger achter krijgen (DrayTek 2133Fvac of FRITZ!Box 5490) of andere Firmware, andere IGMP Proxy instellingen, maakt niet zo veel uit, resultaat is wisselend.

Haperende beelden, EPG welke niet zichtbaar is. Soms langere tijd zwart beeld.

Met als grootste probleem, geen tot weinig support van uit WeServe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 154871 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:23:

Echter hebben verschillende klanten via WeServe (zelfde ISP ?) ontsloten i.c.m TV

Eerst met Sparql, deze is overgenomen / gekopieerd naar WeServe TV) De ervaringen zijn matig. Of het nu aan de modem/router zit kunnen we ook nog niet helemaal de vinger achter krijgen (DrayTek 2133Fvac of FRITZ!Box 5490) of andere Firmware, andere IGMP Proxy instellingen, maakt niet zo veel uit, resultaat is wisselend.

Weet je wat voor tv-ontvanger er wordt gebruikt? Multifiber schijnt in ieder geval ook televisie over DVB-C te gaan leveren: TexMex in "[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154871

Het is de ABOX42 - Model M15, bij de eerst leveringen was het allemaal nog Sparql gebrand. Nu alleen de decoder in een witte doos. Geen DVB-C mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154871 op 29-11-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat ziet eruit als behoorlijk oude meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenveelenturf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Eerste klanten van Mabin Groningen voor Multifiber zijn nu ook aangesloten: https://www.snelinternetwesterwoldestadskanaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk

Chris Multifiber is gewoon een consumentenmerk van hetzelfde bedrijf, een eigen B.V. maar zelfde pand en ongetwijfeld zelfde mensen/apparatuur. In het begin van dit topic werd gemeld dat het werd opgericht omdat Mabin in Groningen enkel Solcon op zijn netwerk kon krijgen voor consumenten, de oprichtingsdatum en eerste uitrol ondersteunen die bewering.

Jij zit op Salland/CiF netwerk bij het zakelijke merk WeServe van Valadis? Opvallend dat de langjarige Zyxel distributeur zelf geen Zyxel apparatuur gebruikt, Zyxel doet toch ook glas tegenwoordig.
Maar slecht nieuws betreffende het TV platform dus.

Solcon had daarover ook slechte reviews (ook ouwe meuk CPE/STB), maar Multifiber had nog geen platform, dat moesten ze nog gaan bouwen. Een van de redenen toch voor KPN te kiezen, ondanks dat ik graag de uitdager steun.

[ Voor 7% gewijzigd door donaldk op 05-12-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:39:
Bij ons in de buurt is glasvezel aangelegd en er was keuze uit 2 providers.

[...]

Thuis heb ik overigens gekozen voor de andere provider: Multifiber met een goede Fritz Box.
@pilon Hoe zijn je eerste ervaringen met Multifiber? Alleen internet of ook televisie? Werkt alles stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
TexMex schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

@pilon Hoe zijn je eerste ervaringen met Multifiber? Alleen internet of ook televisie? Werkt alles stabiel?
Ik heb alleen ervaring met multifiber internet. Geen support nodig gehad, dus daar geen mening over (ook een goed teken).
Het internet is heel stabiel, maar ik haal niet altijd 500/500 mbit, geen idee waar dat aan ligt, kan ook aan mijn thuisnetwerk liggen. Wel altijd ruim 250/250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Ik heb alleen ervaring met multifiber internet. Geen support nodig gehad, dus daar geen mening over (ook een goed teken).
Het internet is heel stabiel, maar ik haal niet altijd 500/500 mbit, geen idee waar dat aan ligt, kan ook aan mijn thuisnetwerk liggen. Wel altijd ruim 250/250.
Klinkt goed! Bij mij is het binnenkort ook zo ver, zowel internet als televisie. Ben benieuwd hoe stabiel hun compleet nieuwe tv-platform zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279788

Multifiber :( . Na 1 week alweer opgezegd. Helaas verplicht om jaar lang lid te blijven.
Opsturen modem ging moeilijk, bleek aansluitkabel te missen en toen die kabel eindelijk binnen was, bleek kabel ook nog stuk te zijn gevonden door aannemer glasvezelkabel die probleem keurig oploste.
Nu printer op netwerk krijgen, op internet lijst gevonden hoe te doen. Lukt mij niet na alles opgevolgd te hebben. Telefonisch helpdesk Multifiber gebeld. Helpen alleen met internet verbinding en kort gezegd met de rest moet je je maar redden. Geen enkel begrip of ondersteuning mogelijk. Gelijk abonnement weer opgezegd. Wat een arrogante minachtende bedrijf, bah! :-(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vampirko
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2024
Sorry hoor maar wat heeft Multifiber met je printer te maken. Ze leveren toch internet en telefonie, printer heb je toch elders gekocht en die sluit je niet op internet aan. Maar die gebruik je toch lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
Ik ben heel erg tevreden over de geleverde fritz box! Heel veel mogelijkheden om je netwerk te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
pilon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:19:
Ik ben heel erg tevreden over de geleverde fritz box! Heel veel mogelijkheden om je netwerk te configureren.
Heb je de ..90 met uitgebreide wifi of de eenvoudiger ..50? Ik hoorde van AVM dat Solcon beide ook in het aanbod heeft en ben er nog niet uit Fritzbox of standaard modem/router (nog geen aanbod gehad, fiber komt pas in april 2020, is laatste bericht), zou nemen met eigen router en wifi (ubiquity) access points.

• zerotje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2024
donaldk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:37:
[...]

Heb je de ..90 met uitgebreide wifi of de eenvoudiger ..50? Ik hoorde van AVM dat Solcon beide ook in het aanbod heeft en ben er nog niet uit Fritzbox of standaard modem/router (nog geen aanbod gehad, fiber komt pas in april 2020, is laatste bericht), zou nemen met eigen router en wifi (ubiquity) access points.
Voor Multifiber is dat de Fritzbox5490.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snowboard
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Anoniem: 1279788 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:07:
Multifiber :( . Na 1 week alweer opgezegd. Helaas verplicht om jaar lang lid te blijven.
Opsturen modem ging moeilijk, bleek aansluitkabel te missen en toen die kabel eindelijk binnen was, bleek kabel ook nog stuk te zijn gevonden door aannemer glasvezelkabel die probleem keurig oploste.
Nu printer op netwerk krijgen, op internet lijst gevonden hoe te doen. Lukt mij niet na alles opgevolgd te hebben. Telefonisch helpdesk Multifiber gebeld. Helpen alleen met internet verbinding en kort gezegd met de rest moet je je maar redden. Geen enkel begrip of ondersteuning mogelijk. Gelijk abonnement weer opgezegd. Wat een arrogante minachtende bedrijf, bah! :-(
Dus je ISP moet je Printer aansluiten? 8)7 :?

• TexMex
  • Niet online
Is iemand al bekend met de tv-ontvanger van Multifiber? Gaat het inderdaad om de Abox42 M15?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerotje
TexMex schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:05:
Is iemand al bekend met de tv-ontvanger van Multifiber? Gaat het inderdaad om de Abox42 M15?
Dag NY_Giant,

Het gaat om de Aria7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
zerotje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:12:
[...]

Dag NY_Giant,

Het gaat om de Aria7x.
Dat ziet er een stuk beter uit! Ik zie alleen dat de zenders Eén en Canvas niet in HD worden doorgegeven: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht. Klopt dat? Of komt dat later wellicht nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerotje
TexMex schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:16:
[...]

Dat ziet er een stuk beter uit! Ik zie alleen dat de zenders Eén en Canvas niet in HD worden doorgegeven: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht. Klopt dat? Of komt dat later wellicht nog?
In het algemeen is men bezig SD's in HD's te veranderen.
Dit is lang niet altijd mogelijk maar dat betekent niet per definitie dat het nooit mogelijk is.

Of het mogelijk is om Één en Canvas in HD te krijgen heb ik nagevraagd, maar heb nog geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
TexMex schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:16:
[...]

Dag NY_Giant,

Ik heb doorgekregen dat dit al in de planning stond! Gaat dus HD worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
zerotje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:43:
[...]

Dag NY_Giant,

Ik heb doorgekregen dat dit al in de planning stond! Gaat dus HD worden.
Dat is goed om te horen, bedankt voor het uitzoeken! :) En hoe staat het met de ontwikkeling van de tv app? Het zou leuk zijn als er ook ondersteuning voor Android TV kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos777
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Wij hebben inmiddels behoorlijke ervaring met de klantenservice van Multifiber. Storingen in het beeld van de TV (vooral bij terugkijken) en in het internet (niet het signaal maar de verbinding) valt minstens een paar keer per week uit (vooral in het weekend). Volgens klantenservice is er, na monitoring, niks aan de hand.

Speedtest per WiFi gedaan die behoorlijk afwijkt, speedtest via kabel geeft 5 mb/s aan. Geloven mijn speedtest niet. Dus dan maar aangeboden om hier langs te komen en te kijken hoe het echt is. Vragen ze €35,- voorrijkosten en €17,50 per uur. Niet echt klantvriendelijk, dus ik denk dat we na een jaar weg zijn en het toch maar bij Solcon proberen.

Ik zou zeggen, heb je de keuze: doe het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het lijkt inderdaad nog niet helemaal van een leien dakje te gaan als ik de Google reviews zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
Vos777 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:40:
Wij hebben inmiddels behoorlijke ervaring met de klantenservice van Multifiber. Storingen in het beeld van de TV (vooral bij terugkijken) en in het internet (niet het signaal maar de verbinding) valt minstens een paar keer per week uit (vooral in het weekend). Volgens klantenservice is er, na monitoring, niks aan de hand.

Speedtest per WiFi gedaan die behoorlijk afwijkt, speedtest via kabel geeft 5 mb/s aan. Geloven mijn speedtest niet. Dus dan maar aangeboden om hier langs te komen en te kijken hoe het echt is. Vragen ze €35,- voorrijkosten en €17,50 per uur. Niet echt klantvriendelijk, dus ik denk dat we na een jaar weg zijn en het toch maar bij Solcon proberen.

Ik zou zeggen, heb je de keuze: doe het niet!
Ik heb u gepoogd te bereiken via een PB.
Mocht u hulp willen, kunt u erop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inmiddels is de app beschikbaar voor Android en iOS.

Hier vind je meer over M-visie, het tv-platform dat Multifiber gebruikt. Ze zijn op hetzelfde adres gevestigd als Valadis/Weserve/Multifiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 13:55
Zijn er nog meer tweakers met ervaringen? Ook ik krijg eind dit jaar glasvezel van Glasdraad en het lijkt er op dat er erg weinig te kiezen valt qua aanbieders. Of Solcon (daar lees ik beroerde reviews over of multifiber/weserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 10:01
Zijn er inmiddels meerdere mensen die ervaring hebben met de service van Multifiber? Ik ben erg benieuwd!

EDIT: Excuus, het berichtje hierboven niet goed bekeken. Blijkbaar nog weinig ervaringen... Voorspelt helaas ook niet veel goeds

[ Voor 38% gewijzigd door xl3ruise op 15-09-2020 16:35 ]

• donaldk
In Haarlemmermeer beginnen ze toch direct met KPN WBA interconnectie? In de recente glasdraad topic posts was er iemand met positieve ervaring met de service door Multifiber/WeServe mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hier prima ervaringen met Multifiber! Internet met de Fritzbox 5490 is snel en stabiel.

Van het tv-gedeelte had ik geen al te hoge verwachtingen, maar het heeft me verrast. Multifiber levert inmiddels een Amino Aria 7X met compleet eigen software. Ook dit werkt snel en stabiel. Op de zenders van NPO, RTL en Talpa kun je pauzeren, Begin Gemist en Uitzending Gemist gebruiken. Via een favorietenlijst kun je de zendervolgorde naar wens aanpassen. Teletekst wordt ook ondersteund. FOX Sports 1, 2 en 3 zijn inbegrepen in het standaardpakket en je kunt de losse FOX Sports Go app koppelen aan Multifiber/M-Visie.

De eigen app is nog wel erg basic is, maar voldoet voor live-tv prima. Er is Chromecast-ondersteuning. Terugkijken is via de app nog niet mogelijk. De app vind je hier (Android) en hier (iOS).

Heb je onverhoopt nog een ouder kastje ontvangen, dan zou ik zeker om de nieuwste vragen. Hier vind je meer informatie over het tv-aanbod: https://www.m-visie.nl/.

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 16-09-2020 15:24 ]

• raven22
Kun je bij multifiber ook online tv kijken (op een laptop of pc?) Of alleen via een app op tablet.

• RIEKS BOOIJ
Alleen tv kijken via app

• raven22
Dank, en telefonie is dat analoog via pstn poort of met een voip account?

• RIEKS BOOIJ
Geen idee gebruik ik niet
Gaat wel rechtstreeks via modem

• raven22
RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:37:
Geen idee gebruik ik niet
Gaat wel rechtstreeks via modem
Dat zien we dan wel.
Hoe is je eigen ervaring met Multifiber? Je hebt het topic gestart maar lees nergens wat jouw ervaring is.

• RIEKS BOOIJ
Internet goed zowel up als download
Tv ontvanger prima alhoewel hij nog wel erg basic is
Maar mooi helder en stabiel beeld je kunt niet elke zender terug zien of opnemen waarom niet is mij niet duidelijk
Je krijgt geen eigen mail adres
Vragen worden als je ze stelt per mail meestal binnen 24 uur beantwoord
Kortom er zijn nog wel dingen te verbeteren
Maar ben niet ontevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
Ik snap dat het niet bij iedereen hetzelfde is, maar toch ben ik benieuwd. Afgelopen vrijdag heeft de huisaansluiting van het efiber kasje hier thuis plaatsgevonden. Hoelang heeft het bij de meeste geduurd voordat de monteur van Multifiber (of een andere glasvezelaanbieder) langs kwam?
Ik had al een berichtje gestuurd naar Multifiber, maar heb tot op heden nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 23:32
Doe iedergeval geen ZYXEL Router reset. Want dan moeten ze backup van de router settings mailen die je opnieuw moet inladen om weer internet te krijgen.

Daarnaast had ik een fritzbox verwacht. Edit: blijkbaar vanwege het type netwerk hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Stollie op 07-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:
...
Maar mooi helder en stabiel beeld je kunt niet elke zender terug zien of opnemen waarom niet is mij niet duidelijk
Hier vind je precies welke functies er op welke zenders worden aangeboden: https://www.m-visie.nl/zenderaanbod/ (Link kun je het beste via laptop of pc openen, op mobiel is het niet goed leesbaar). Ik hoop ook dat dit verder wordt uitgebreid, maar het zal waarschijnlijk iets met rechten te maken hebben. Het werkt verder in ieder geval allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
raven22 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:15:
[...]

Dank, en telefonie is dat analoog via pstn poort of met een voip account?
Telefonie werkt via een VOIP-account, rechtstreeks op de Fritzbox. Hoewel de vaste lijn hier niet zoveel meer gebruikt wordt, werkt dit allemaal volledig stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
xl3ruise schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:11:
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.
Je krijgt op het bij je order/bestelling ingevulde e-mailadres automatisch een T&T code (check je spam).
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat, bel of mail gerust, we kunnen altijd voor je kijken, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xl3ruise
zerotje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Je krijgt op het bij je order/bestelling ingevulde e-mailadres automatisch een T&T code (check je spam).
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat, bel of mail gerust, we kunnen altijd voor je kijken, dat is geen enkel probleem.
Bedankt voor je berichtje! Ik wilde vandaag bellen, maar toen ik thuis kwam zat het bericht in mijn mailbox met accountgegevens en was de DHL verzendbevestiging verzonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 16:49

RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:
Tv ontvanger prima alhoewel hij nog wel erg basic is
Je krijgt geen eigen mail adres
Vragen worden als je ze stelt per mail meestal binnen 24 uur beantwoord
Kortom er zijn nog wel dingen te verbeteren
Maar ben niet ontevreden
Dag @RIEKS BOOIJ

Lees nu pas terug dat je ervaring hebt met Multifiber. Nu heb ik sinds 2018 Weserve.

Ik heb de volgende opzet:

- Draytek Vigor 2133F als router
- meerdere Abox42-ontvangers

Het internet is (redelijk) stabiel, maar de tv stoort ontzettend. Minimaal elk half uur vastlopen (stilstand) van het beeld voor 10 seconden.

Ik weet niet welke router en ontvanger(s) jij hebt bij Multifiber, wellicht een Fritzbox 5490 en een Aria7x, maar kom je bovenstaande problemen niet tegen?

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIEKS BOOIJ
In het verleden kwam ik dat tegen sinds een update van multifiber is het probleem verleden tijd
Ik zou het probleem voorleggen aan de provider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@HenriBusger Je moet sowieso even die Abox42-kastjes om laten ruilen voor de Amino Aria 7X. De Abox42 is compleet uit de tijd en zeer storingsgevoelig.

Verder zijn hier veel problemen opgelost door de ontvanger even te resetten: Menu > Instellingen > Systeeminformatie > Herstart > Herstart set top box. Het proces duurt even omdat de firmware opnieuw wordt ingeladen, maar daarna werkte alles hier weer probleemloos.

[ Voor 15% gewijzigd door TexMex op 14-04-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 16:49
Het kan ook zijn dat ik de trunk niet lekker is. Ik heb nu 1 ontvanger (pa en ma) rechtstreeks achter de Draytek. Hier draai ik nu een test mee of het rechtstreeks geen storing oplevert. Eerst een herstart van de settopbox gedaan.

De andere 4 lopen over een trunk-lijn.

Draytek -> (untagged) -> switch (Netgear GS105Ev2) -> glasvezel (OM3-multifiber - tagged vlan79) -> switch (TP-LINK SG3210v2) -> cat5e (tagged vlan) -> switch/accesspoint (TP-Link C7v2 - Openwrt) -> untagged Abox42.

Of er zit een slecht werkende switch in de trunk .... of het werkt nooit vlekkeloos.

Oeh...

Zie net dat er een bridge-instelling in de Draytek zit. Wellicht kan ik het IPTV-vlan bridgen met een poort (i.p.v. routed).

Ik weet van Weserve dat vlan 161 internet is en vlan 169 VoIP, dan zal vlan 168 IPTV zijn.
Als dan een poort gebridged is, is dan de poort untagged of tagged?
En zou hij tagged zijn, zou ik hem dan via een trunklijn mee kunnen laten gaan in m'n netwerkopzet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I1GQcfidvXEbbSOAHQf1rQ8OOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxMSJbAndhZGHfrDZasaFKDP.png?f=fotoalbum_large

https://www.draytek.nl/wp...oads/Bridged-IPTV-3.0.pdf

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
De tijd is gekomen dat ik moet kiezen voor een aanbieder. Multifiber lijkt aantrekkelijk maar de reviews zijn of heel goed of heel slecht...

Is het een aanrader of moet ik het maar bij kpn of zo houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xl3ruise
raven22 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:51:
De tijd is gekomen dat ik moet kiezen voor een aanbieder. Multifiber lijkt aantrekkelijk maar de reviews zijn of heel goed of heel slecht...

Is het een aanrader of moet ik het maar bij kpn of zo houden.
Wij zijn ruim een half jaar geleden bij multifiber aangsloten en zijn er tot nu toe heel erg tevreden over.
Internet snelheid is echt top!
Qua televisie hebben we tot nu toe eigenlijk niet tot nauwelijks storingen gehad. Mocht dit wel een keer voorkomen dan laten ze dit netjes via de mail weten en wordt het zo snel mogelijk opgelost.
Hopelijk blijft dit in de toekomst ook zo goed, maar tot nu toe dus erg positief over.

[ Voor 27% gewijzigd door xl3ruise op 28-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
xl3ruise schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Wij zijn ruim een half jaar geleden bij multifiber aangsloten en zijn er tot nu toe heel erg tevreden over.
Internet snelheid is echt top!
Qua televisie hebben we tot nu toe eigenlijk niet tot nauwelijks storingen gehad. Mocht dit wel een keer voorkomen dan laten ze dit netjes via de mail weten en wordt het zo snel mogelijk opgelost.
Hopelijk blijft dit in de toekomst ook zo goed, maar tot nu toe dus erg positief over.
heb je ook telefonie bij multifiber? is dat een sip account zodat je het ook in bv een n300a van gigaset kunt invoeren? of kun je de telefoon alleen rechtstreeks in het modem pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@raven22 Voor telefonie staat er inderdaad een SIP-account ingesteld op mijn Fritzbox. Dat werkt verder prima. Als je het wachtwoord kunt achterhalen, kun je het vast ook op andere apparaten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
raven22 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

heb je ook telefonie bij multifiber? is dat een sip account zodat je het ook in bv een n300a van gigaset kunt invoeren? of kun je de telefoon alleen rechtstreeks in het modem pluggen.
Ik ben niet helemaal thuis in telefonie (SIP-accounts, etc.), maar Multifiber heeft dit gelijk voor ons ingesteld en werkt prima. Zelf maken we niet veel gebruik van telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zitten hier active multifilber / RapidXS gebruikers?

Ik heb een paar vragen over internetsnelheden naar verschillende peer-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-03 10:35
Hier in het buitengebied in de Krimpenerwaard glasvezel via Glasdraad/Recam/Deltafiber met een abbo Multifiber.
Modem/Router: Zyxel PMG5617GA Current Firmware Version: V5.40(ABNA.1)C02b05
Tv tuner is een Amino Aria - 7

Internet werkt goed
Tv werkt goed

Klacht op de werking van de WiFi van de Zyxel, deze heeft momenten datie wel verbind maar geen internet geeft terwijl tegelijkertijd een ander apparaat wel internet via WiFi heeft, vast bedraad werkt het internet altijd goed.

Ik heb het WiFi issue aangekaart bij de helpdesk, wacht op antwoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpauchet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-08-2024
hoe zit dat met Multifiber / RapidXS en eigen router gebruiken?

De uitrol van fiber tot aan de deur is hier pas aangekondigd en ik ben wat aan het vergelijken.
Ik las in een ander topic dat RapidXS & Multifiber eigenlijk dezelfde NL provider zijn met een postbus in BE.
Het was me al opgevallen dat een aantal FAQ vragen verdacht veel op mekaar lijkende antwoorden hadden ;)

Nu zie ik bij RapidXS staan dat het perfect kan je eigen router te gebruiken, terwijl daar bij Multifiber niet iets over gezegd wordt.

Ik heb nu een ER4 van ubiquiti en was aan het overwegen om die door een Dream router SE te vervangen in de korte toekomst. Mits de juiste module zou die fiber daar toch direct op moeten kunnen ipv via een convertor naar RJ45 te gaan of zelfs nog een router van hen er tussen?

Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 23:59
Hallo allemaal,

Wat zijn momenteel de ervaringen met MultiFiber?

In het buitengebied waar ik eind juli ga wonen is DSL of glasvezel beschikbaar.
Glasvezel is aangelegd door Kabelnoord en ik heb de keuze uit 4 providers:
Kabelnoord zelf, MultiFiber, Solcon en W3SERVE.

TV via 1 van deze providers ga ik niet doen aangezien wij nu ook vrijwel alles via NLZiet of andere
streamingdienst kijken en de ervaringen in het Solcon draadje zijn ook niet erg positief.

Kabelnoord valt af aangezien die duur is en je apart voor een vast iP adres betalen moet.
W3SERVE valt wat mij betreft ook af gezien de prijs.

Voor mij zou MultiFiber het goedkoopste en snelste zijn. Ik kan alleen weinig (recente) reviews vinden.
Wat zijn jullie ervaringen momenteel??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
Ik heb zelf abo bij RapidXS, de doe-het-zelf dochter van multifiber.
Bevalt erg goed, vaak zo rond de 930mb up en down. En dat voor 39 per maand incl vast ipv4 adres.
1x storing gehad maar kwam door kabelbreuk bij werkzaamheden door derden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 23:59
Dank voor de tip. Prijs is aantrekkelijk. Ga hun even contacten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xl3ruise
Al ruim 1,5 jaar klant van Multifiber, hier ook erg goede ervaringen mee.
2x in het jaar een korte televisiestoring gehad, maar werd vrijwel direct via de mail op de hoogte gebracht door Multifiber zelf (ze hebben ook een storingspagina).

Heb zelf de WiFi via tp-link deco lopen en op de Multifiber router zelf uitstaan, ook hier verder nooit problemen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier sinds februari 2022 ook RapidXS in huis.
In het begin enkele kleine dingetjes gehad (zie evt RapidXS topic) maar dit is allemaal prima verholpen.

Net zoals hierboven, alleen internet, en dit functioneert uitstekend. En dat voor een prima prijs, contact via email (of evt ook bellen) werkt prima.

Zit zelf aangesloten via het Glasdraad Krimpenerwaard netwerk, hierop is heel veel keuze, maar als ik, net als Ruudstertje, dezelfde (minimale) keuze had, bij Kabel Noord, dan zou de keuze Multifiber zijn.

Alleen native ipv6 ontbreekt nog, weet iemand hier evt wanneer dit naar de klanten toe wordt geactiveerd?
Nu werk ik hier omheen, door gebruik te maken van 2 tunnelproviders (HE, en Route48.org) maar dit is dan toch wel weer een extra schakel,kost ong 5ms extra reactietijd, niet echt een probleem ofzo, meer luxe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 15:43
Ik heb nu 1 jaar multifiber.

Internet op 1 keer storing na goed. Schijnbaar gooide mijn 10gb switch root in het eten en als die er tussen hing had ik geen internet meer. MAAR dat was na hun router update. Schijnbaar lag het aan mijn switch en niet bij hun. Terwel ik de switch allanger heb en altijd goed gewerkt heeft

Tv is drama. Moet in de router de tv (om de dag) resetten als er een monteur komt dan werkt alles natuurlijk prima

Ik twijfel nog. Of ik zal overstappen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
^^Schopje :+

Op mijn adres kan ik nu ook glasvezel krijgen en ik wil graag het Internet Only 1000/1000Mbit/s pakket van Multifiber hebben. Wat ik niet kan vinden is het of het mogelijk is om een eigen router te gebruiken op een glasvezelmodem. Het schijnt dat dit iets anders werkt dan bij mijn huidige Ziggo internet, waarbij het modem in Bridge mode gezet kan worden. Ik lees namelijk het volgende op de site van Multifiber:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Fv6oM7FAeuQD0V80XdcAYE13.jpg

Heeft hier iemand ervaringen met het gebruik van een eigen router en Multifiber? Of ben je gebonden aan de router die Multifiber levert? Als dat laatste zo is, hoor ik graag of iemand een glasvezelprovider weet die daar niet zo moeilijk over doet.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
Ik heb je een PB'tje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Snowwie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 04:01:
^^Schopje :+

Op mijn adres kan ik nu ook glasvezel krijgen en ik wil graag het Internet Only 1000/1000Mbit/s pakket van Multifiber hebben. Wat ik niet kan vinden is het of het mogelijk is om een eigen router te gebruiken op een glasvezelmodem. Het schijnt dat dit iets anders werkt dan bij mijn huidige Ziggo internet, waarbij het modem in Bridge mode gezet kan worden. Ik lees namelijk het volgende op de site van Multifiber:

[Afbeelding]

Heeft hier iemand ervaringen met het gebruik van een eigen router en Multifiber? Of ben je gebonden aan de router die Multifiber levert? Als dat laatste zo is, hoor ik graag of iemand een glasvezelprovider weet die daar niet zo moeilijk over doet.
ik zit bij rapidXS, een dochter van multifiber. Daar kun je alles zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
En beantwoord, dank je voor het bericht.

Een glasvezelaansluiting is dus niet helemaal hetzelfde als een reguliere kabelaansluiting zoals bij Ziggo.
Overigens moeten ze nog eerst de kabel door de muur maken, de glasvezel ligt er al, nu enkel nog door de muur.
raven22 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:08:
ik zit bij rapidXS, een dochter van multifiber. Daar kun je alles zelf regelen.
Die zijn nog goedkoper ook. Een no-nonsense provider met duidelijke taal. Even afwegen. Is beschikbaar op mijn adres en werd ook al door Zerotje hierboven genoemd in zijn PB.

[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 23-12-2022 20:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18

DFS

Ik heb eigenlijk soortgelijke vraag; eigen modem gebruik bij Multifiber.

Er is nu een Unifi Dream Machine SE onderweg en die zou ik eigenlijk direct willen gebruiken als dat kan. Glas hoeft niet perse meteen in de DM maar bijv. zoals het bij RapidXS wordt aangeboden:

3. Eigen router
Je bent natuurlijk ook vrij om je eigen router te kiezen. Zorg wel dat deze een WAN Ethernet poort 1Gbps bevat en dat er een stopcontact in de buurt van je router is voor het plaatsen van de converter*.

* Kies je voor een eigen router, dan heb je een converter nodig á € 37,50.

https://www.rapidxs.nl/router/

Kan dat ook op Multifiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Vast wel, is zelfde netwerk. Je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Hier Rapidxs, maar is net als Multifiber.
Begin steeds meer problemen te krijgen met het WAN ipv4 adres van Multifiber/RapidXS.

Al een geruime tijd een ipv4 adres, welke oorspronkelijk toebehoorde aan een Russische internetprovider, maar welke als adres blok door Multifiber opnieuw in gebruik is genomen voor de Nederlandse gebruikers.

Sinds de sancties tegen Rusland worden steeds meer internet diensten geblokkeerd, zo had ik eerder al een bericht in het RapidXS forum geplaatst met enkele voorbeelden zoals geblokkeerde creditcard transacties, en betalingen aan oa Microsoft.

Nu komt vandaag Openbank weer met een blokkade (en KYC onderzoek) omdat er een Russisch ip adres wordt gebruikt....

Zo lastig, en onnodig allemaal. Ben zelf best wel tevreden over Multifiber/Rapidxs maar al vanaf de eerste dag dat ik klant ben, gezeur met ip regio's.

Oplossing: Netjes vragen of ik een ander ipadres kan krijgen ;)
ReBr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:31:
Heb nu bijna 1 jaar RapidXS.
Technisch gezien weinig problemen, een gigabit verbinding voor 39,50 is mooi meegenomen, snelheid is er meestal wel, en storingen worden duidelijk vermeld bij hun 'netwerkstatus'

Maar de ipv4 adressen welke ze (her)gebruiken zijn waardeloos, eerst eentje uit Isle of Man, en nu heb ik er weer 1tje uit Rusland (Metroset Ltd)

Dit laatste is nogal erg lastig, veel creditcard betalingen worden geblokkeerd, een Microsoft account is nu waardeloos geworden, Canaldigitaal onmogelijk om in te loggen (nieuwe account aanmaken ook onmogelijk)
Maak ik een VPN verbinding naar mijn ouders, met KPN, dan werkt alles ok.

Nu weet ik wel, dat Weserve/Multifiber/RapidXS hier verder weinig aan kan doen, maar zo kan je zelf ook weinig leuke dingen meer doen met je gigabit lijn...

ipv6 zou een oplossing kunnen zijn voor de ipv4 schaarste, maar dit is nu dan jammergenoeg weer niet mogelijk.

Al met al kan ik me nog aardig behelpen met deze beperkingen, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een standaard consument, of zakelijk gebruiker, waar je weer eens mag langs komen om problemen op te lossen...
De (zorgeloze) gebruikerservaring valt tegen, daarom zou ik het voor bovenstaande gebruikers niet meer adviseren.
Die nemen maar een KPN Hussel abonnement.

Als tweakers, is er wel mee te leven, prima prijs, prima snelheid, prima mensen om contact mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
ReBr schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:44:
Hier Rapidxs, maar is net als Multifiber.
Begin steeds meer problemen te krijgen met het WAN ipv4 adres van Multifiber/RapidXS.

Al een geruime tijd een ipv4 adres, welke oorspronkelijk toebehoorde aan een Russische internetprovider, maar welke als adres blok door Multifiber opnieuw in gebruik is genomen voor de Nederlandse gebruikers.

Sinds de sancties tegen Rusland worden steeds meer internet diensten geblokkeerd, zo had ik eerder al een bericht in het RapidXS forum geplaatst met enkele voorbeelden zoals geblokkeerde creditcard transacties, en betalingen aan oa Microsoft.

Nu komt vandaag Openbank weer met een blokkade (en KYC onderzoek) omdat er een Russisch ip adres wordt gebruikt....

Zo lastig, en onnodig allemaal. Ben zelf best wel tevreden over Multifiber/Rapidxs maar al vanaf de eerste dag dat ik klant ben, gezeur met ip regio's.

Oplossing: Netjes vragen of ik een ander ipadres kan krijgen ;)

[...]
hoe kom je er op voorhand achter dat je een EXputin adres heb gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:48:
[...]
hoe kom je er op voorhand achter dat je een EXputin adres heb gekregen?
Bij sommige websites geen ideal betalingsmogelijkheid.

Een geblokkeerde bankrekening, ivm transacties, uitgevoerd vanaf een Russisch ip adres (letterlijk zo bericht vanuit bank, afdeling KYC)

Creditcard betalingen werden tegen gehouden.

Microsoft diensten, zoals Gamepass kon ik niet meer betalen (via omweg wel)
Microsoft cloudgaming geblokkeerd, ivm niet ondersteunende regio.

Eigenlijk sinds de sancties tegen Rusland, kreeg ik daar ook mee te maken (financieel)

Terwijl RapidXS / Multifiber eigenlijk alles correct doet, lopen er enkele ip databases nog wat achter met de actuele gegevens, en uiteindelijk wordt dit wel opgelost.
Bij mij werd t iets dringender ivm bankblokkade, maar dit is sneller opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ReBr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Bij sommige websites geen ideal betalingsmogelijkheid.

Een geblokkeerde bankrekening, ivm transacties, uitgevoerd vanaf een Russisch ip adres (letterlijk zo bericht vanuit bank, afdeling KYC)

Creditcard betalingen werden tegen gehouden.

Microsoft diensten, zoals Gamepass kon ik niet meer betalen (via omweg wel)
Microsoft cloudgaming geblokkeerd, ivm niet ondersteunende regio.

Eigenlijk sinds de sancties tegen Rusland, kreeg ik daar ook mee te maken (financieel)

Terwijl RapidXS / Multifiber eigenlijk alles correct doet, lopen er enkele ip databases nog wat achter met de actuele gegevens, en uiteindelijk wordt dit wel opgelost.
Bij mij werd t iets dringender ivm bankblokkade, maar dit is sneller opgelost.
heb al genoeg aan mijn hoofd en problemen dit moet ik echt niet hebben,
slechte zaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:52:
[...]
heb al genoeg aan mijn hoofd en problemen dit moet ik echt niet hebben,
slechte zaak
Dit probleem is gelukkig wel makkelijk op te lossen, door even contact op te nemen, krijg je zo een ander ip adres.
Contact met de bank is lastiger, daarom kan je dit gedoe maar beter voor zijn.

Grote kans dat je er nu niet meer mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satwalker10
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn ervaringen met Multifiber

Probleem met IP adres had ik ook.
Aangezien ik ook een oud Russisch IP adres toegewezen had gekregen werkte mijn PowerVoip account niet. Dit hebben ze na één telefoontje direct binnen 15 minuten opgelost d.m.v. het toewijzzen van een ander vast IP adres, en mijn PowerVoip account werkt weer als vanouds.

Ik ben sinds een maand over op Multifiber op het glasnetwerk van Kabel Noord.

Ik ben ronduit positief.

Ik had aangegeven gebruik te willen maken van mijn eigen FritzBox 7583 met de Mediaconverter van glas naar Lanpoort die ze aanbieden voor €40,-

Overstap ging soepel.
Er was één klein probleempje betreft Voip Telefonie portering oude lijn naar nieuwe provider.

Deze was nog niet voltooid waardoor ik urenlang tijd heb verloren i.v.m. configuratie eigen Fritzbox 7583 en het alles in één abonnement van Multifiber over de Fritzbox

Setup van mijn netwerk

- Aansluiting Mulltifiber op glasvezel Kabelnoord 500Mbps up en down.
- TP-Link Media Converter Box
- FritzBox 7583 VDSL
- Netgear 24 poort Switch
- Site to Site VPN FritzBox naar FritzBox (3 locaties)

Nadat de monteur was geweest het abonnement gereed te maken en ik na thuiskomst van mijn werk vol enthousiasme bezig ben gegaan om mijn eigen modem te configureren om alles werkend te krijgen liep ik tegen 2 problemen aan.

Telefonie wel uitgaande gesprekken maar geen binnenkomende gesprekken.
Interactieve TV werkend krijgen over dezelfde Fritzbox was een dingetje maar heb ik ook opgelost..

Na urenlang instellingen veranderen en testen geen inkomende oproepen.
IK heb de moed maar opgegeven die avond / nacht en de dag erop de supportdesk gebeld.

Er bleek dat de portering nog niet volledig afgerond was.
Ze melden me dat dat binnen 24 uur gereed zou moeten zijn.

Dus voor niks zoveel tijd verloren .Na 24 bleek alles te werken.

Dus Telefonie en Internet op Fritzbox is binnen 5 minuten achteraf geconfigureerd.

IPTV Probleem FritzBox

Gezien je gebruikt maakt van 2 Vlan Id's (161 voor Internet en 168 voor IPTV) was dit een behoorlijke uitdaging omdat de FriitzBox geen Multi Vlan configuratie ondersteund.

Ik heb de situatie bij AVM neergelegd en zij konden mij geen hulp bieden omdat dit niet mogelijk was op een FritzBox in te stellen.

Ik ging wat meer out of the box denken en vond dit een antwoord waar ik niet op zat te wachten.
Waarom kan het bij bekende providers wel, en bij een onbekendere provider niet?.

Toen ben ik aan het stoeien gegaan met de voorgeprogrammeerde providerlijst welke in de Fritzbox staan.

Oplossing IPTV Multifiber werkend op FritzBox!

Er staat een config Provider naam Tweak glasvezel via LAN poort in de Fritzbox.

Ik heb deze geladen en de FritzBox gereboot.
Natuurlijk geen internet en tv.

Hierna heb ik de config opgeslagen en deze doorgelezen met kladblok in Windows.

Ik heb de Vlan ID's voor TV en Internet aangepast met de waarden van Multifiber en de config opgeslagen.

Aangezien de config file is beveiligd d.m.v. een Hash berekening slikt de Fritzbox na wijzigen van de config dit bestand niet.

Na zoeken op internet heb ik een site gevonden die de hash opnieuw kan berekenen en het bestand aanpast waarna de Fritzbox de aangepaste config wel slikt.

Nadat de config geladen was werkt Internet en interactieve tv ook. Probleemloos.

Ik heb van de configuratie een workarround geschreven op het forum van Tweakers.

Multifiber Netwerk Kabel Noord FritzBox allesin1 werkend

Ik ga er vanuit dat dit werkt op alle modellen Fritzboxen met een RJ45 WAN poort.

Interactieve TV

Multifiber geeft aan dat TV kijken kan op een door Multifiber geleverd TV ontvanger en via de APP op Android of iPhone.

Kijken op een Windows PC is (nog) niet mogelijk maar het TV Platform is nog verder in ontwikkeling.

Ook hier heb ik mijn ICT en Netwerk kennis laten werken om dit verder te onderzoeken.
Ook heb ik het voor elkaar gekregen om Multifiber TV kanalen te kunnen kijken op een Windows PC.

Aangezien satelliet tv al ruim 35 jaar mijn hobby is heb ik ook hier in geprobeerd Multifiber TV in combinatie met mijn satelliet ontvanger te kunnen gebruiken.

Ook dit is gelukt,

Ik kijk nu Multifiber TV via mijn Enigma2 VU+ Duo 4K en mijn Enigma2 VU+ Ultimo 4K satelliet ontvanger.

Dus kijk ik 3 kanalen tegelijk 1x op Mediabox van Multifiber, 1x op VU+ Duo 4K en 1x op VU+ Ultimo 4K.

Dit draait probleemloos.

En tijdens tv kijken gewoon de volle 500Mbit downloaden upload snelheid.
Speedtest geeft 530 Mbps aan up en down.

Ik heb het goedkoopste basis tv abonnement afgesloten.
Maar ik kan uit ervaring mededelen dat dat niet het enigste aanbod is wat ik kan zien.

Hier ga ik niet verder op in i.v.m. aanzetten tot ongeoorloofd kijken. Gebruik je netwerk kennis en Wireshark.

Alles in het kort samengevat.

Multifiber. een prima aanbieder voor internet tv en telefonie.

- Prijs is aantrekkelijk alles in 1 abonnement. 2 Euro duurder dan Internet en telefonie zonder TV en ESPN van Kabelnoord.

- Gratis ESPN 1,2,3,4 op je Mediabox en toegang via de App van ESPN

- Vaste telefonie goedkoper bellen. 6ct p/m i.p.v. 10 c/pm bij Kabelnoord.

Met de juiste netwerkkennis meer mogelijkheden.

Voor meer info betreft instellen eigen modem (FritzBox) zie onderstaande topic welke ik heb aangemaakt.

Ik hoop hiermee iedereen van dienst te zijn geweest d.m.v. het verstrekken van deze info.

[ Voor 3% gewijzigd door satwalker10 op 18-08-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
satwalker10 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:30:
Mijn ervaringen met Multifiber

Probleem met IP adres had ik ook.
Aangezien ik ook een oud Russisch IP adres toegewezen had gekregen werkte mijn PowerVoip account niet. Dit hebben ze na één telefoontje direct binnen 15 minuten opgelost d.m.v. het toewijzzen van een ander vast IP adres, en mijn PowerVoip account werkt weer als vanouds.

Ik ben sinds een maand over op Multifiber op het glasnetwerk van Kabel Noord.

Ik ben ronduit positief.

Ik had aangegeven gebruik te willen maken van mijn eigen FritzBox 7583 met de Mediaconverter van glas naar Lanpoort die ze aanbieden voor €40,-

Overstap ging soepel.
Er was één klein probleempje betreft Voip Telefonie portering oude lijn naar nieuwe provider.

Deze was nog niet voltooid waardoor ik urenlang tijd heb verloren i.v.m. configuratie eigen Fritzbox 7583 en het alles in één abonnement van Multifiber over de Fritzbox

Setup van mijn netwerk

- Aansluiting Mulltifiber op glasvezel Kabelnoord 500Mbps up en down.
- TP-Link Media Converter Box
- FritzBox 7583 VDSL
- Netgear 24 poort Switch
- Site to Site VPN FritzBox naar FritzBox (3 locaties)

Nadat de monteur was geweest het abonnement gereed te maken en ik na thuiskomst van mijn werk vol enthousiasme bezig ben gegaan om mijn eigen modem te configureren om alles werkend te krijgen liep ik tegen 2 problemen aan.

Telefonie wel uitgaande gesprekken maar geen binnenkomende gesprekken.
Interactieve TV werkend krijgen over dezelfde Fritzbox was een dingetje maar heb ik ook opgelost..

Na urenlang instellingen veranderen en testen geen inkomende oproepen.
IK heb de moed maar opgegeven die avond / nacht en de dag erop de supportdesk gebeld.

Er bleek dat de portering nog niet volledig afgerond was.
Ze melden me dat dat binnen 24 uur gereed zou moeten zijn.

Dus voor niks zoveel tijd verloren .Na 24 bleek alles te werken.

Dus Telefonie en Internet op Fritzbox is binnen 5 minuten achteraf geconfigureerd.

IPTV Probleem FritzBox

Gezien je gebruikt maakt van 2 Vlan Id's (161 voor Internet en 168 voor IPTV) was dit een behoorlijke uitdaging omdat de FriitzBox geen Multi Vlan configuratie ondersteund.

Ik heb de situatie bij AVM neergelegd en zij konden mij geen hulp bieden omdat dit niet mogelijk was op een FritzBox in te stellen.

Ik ging wat meer out of the box denken en vond dit een antwoord waar ik niet op zat te wachten.
Waarom kan het bij bekende providers wel, en bij een onbekendere provider niet?.

Toen ben ik aan het stoeien gegaan met de voorgeprogrammeerde providerlijst welke in de Fritzbox staan.

Oplossing IPTV Multifiber werkend op FritzBox!

Er staat een config Provider naam Tweak glasvezel via LAN poort in de Fritzbox.

Ik heb deze geladen en de FritzBox gereboot.
Natuurlijk geen internet en tv.

Hierna heb ik de config opgeslagen en deze doorgelezen met kladblok in Windows.

Ik heb de Vlan ID's voor TV en Internet aangepast met de waarden van Multifiber en de config opgeslagen.

Aangezien de config file is beveiligd d.m.v. een Hash berekening slikt de Fritzbox na wijzigen van de config dit bestand niet.

Na zoeken op internet heb ik een site gevonden die de hash opnieuw kan berekenen en het bestand aanpast waarna de Fritzbox de aangepaste config wel slikt.

Nadat de config geladen was werkt Internet en interactieve tv ook. Probleemloos.

Ik heb van de configuratie een workarround geschreven op het forum van Tweakers.

Ik ga er vanuit dat dit werkt op alle modellen Fritzboxen met een RJ45 WAN poort.

Interactieve TV

Multifiber geeft aan dat TV kijken kan op een door Multifiber geleverd TV ontvanger en via de APP op Android of iPhone.

Kijken op een Windows PC is (nog) niet mogelijk maar het TV Platform is nog verder in ontwikkeling.

Ook hier heb ik mijn ICT en Netwerk kennis laten werken om dit verder te onderzoeken.
Ook heb ik het voor elkaar gekregen om Multifiber TV kanalen te kunnen kijken op een Windows PC.

Aangezien satelliet tv al ruim 35 jaar mijn hobby is heb ik ook hier in geprobeerd Multifiber TV in combinatie met mijn satelliet ontvanger te kunnen gebruiken.

Ook dit is gelukt,

Ik kijk nu Multifiber TV via mijn Enigma2 VU+ Duo 4K en mijn Enigma2 VU+ Ultimo 4K satelliet ontvanger.

Dus kijk ik 3 kanalen tegelijk 1x op Mediabox van Multifiber, 1x op VU+ Duo 4K en 1x op VU+ Ultimo 4K.

Dit draait probleemloos.

En tijdens tv kijken gewoon de volle 500Mbit downloaden upload snelheid.
Speedtest geeft 530 Mbps aan up en down.

Ik heb het goedkoopste basis tv abonnement afgesloten.
Maar ik kan uit ervaring mededelen dat dat niet het enigste aanbod is wat ik kan zien.

Hier ga ik niet verder op in i.v.m. aanzetten tot ongeoorloofd kijken. Gebruik je netwerk kennis en Wireshark.

Alles in het kort samengevat.

Multifiber. een prima aanbieder voor internet tv en telefonie.

- Prijs is aantrekkelijk alles in 1 abonnement. 2 Euro duurder dan Internet en telefonie zonder TV en ESPN van Kabelnoord.

- Gratis ESPN 1,2,3,4 op je Mediabox en toegang via de App van ESPN

- Vaste telefonie goedkoper bellen. 6ct p/m i.p.v. 10 c/pm bij Kabelnoord.

Met de juiste netwerkkennis meer mogelijkheden.

Voor meer info betreft instellen eigen modem (FritzBox) zie onderstaande topic welke ik heb aangemaakt.

Ik hoop hiermee iedereen van dienst te zijn geweest d.m.v. het verstrekken van deze info.
is dat lang geleden met je rus ip?
heb contact gehad en kreeg te horen dat ze dat niet meer deden dus geen rus op gebruiken?
dat antwoord is al een paasr maanden oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satwalker10
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Nee ben sinds 6 weken bij Multifiber.

Maar probleem was direct verholpen tijdens 1 telefoontje.

Binnen enkele minuten na de aanpassing was het probleem verholpen en kon ik van al mijn diensten buiten Multifiber om gebruik maken.

En probleem speelde bij mij alleen met powervoip abonnement.

Voor de rest werkte bij mij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E11
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024

E11

Voordelen Multifiber tov Ziggo
1) kosten
2) het super scherpe beeld

Nadelen Multifiber tov Ziggo
1. Werkt niet samen met een voordelige provider voor mobile telefoon
2. Afstandsbediening bevat zeer veel knoppen (47 stuks) waardoor het onoverzichtelijk wordt.
3. Verder zijn er 4 knoppen tussen die geen functie hebben.
3) Via de meegeleverde afstandsbediening zijn geen apps te zien zoals Youtube, Netfix, Pathé, etc.
4) Programma loopt vast als er te lang gepauzeerd wordt
5) In de indicatie balk onder een gekozen programma is niet aangegeven wanneer een programma start of eindigt. Ook het reclame blok ontbreekt. Gevolg hoop heen en weer gespoel.
6) In een weektijd al een paar keer voorgekomen dat de opname korter was dan de werkelijke programma duur. Gevolg dat je de plot van een film moet raden.
7) Max opnamecapaciteit is beperkt: 200 uur (bij Ziggo 400 uur)
8) Als er een programma wordt opgenomen, worden ook alle herhalingen opgenomen. Sommig programma’s hebben 3 herhalingen die je later stuk voor stuk moet verwijderen ook ivm de max opnamecapaciteit. Mogelijk is dat op die manier halverwege de vakantie opnamen zo gestopt worden.
9) Op de afspeellijst kunnen max 3 programma’s per scherm getoond worden.
10) Op de afspeellijst worden placeholders (plaatjes of afbeeldingen) getoond die niets met het programma te maken hebben. Er zijn totaal 2 verschillende placeholders te zien (landschap of voetbalbenen).
11) Zelfde opmerking van de afspeellijst gelden voor de geplande opnamenlijst.
12) AT5 (Amsterdamse zender) ontbreekt in de basis zenderlijst
13) In het boekje “aan de slag” staat een fout hoe je een favoriet aanmaakt. Stap 2 was verkeert en bestaat uit 2 stappen: 2a. Gebruik de pijtjestoetsen om de optie opnamen te kiezen
2b) Gebruik de pijtjestoetsen om de optie Instellingen te kiezen
14) Doorspoelen is niet mogelijk als ondertiteling voor slechthorende aan gezet is.
15) Letterfond van ondertiteling voor slechthorende is zoals die van Teletext, dus wat rafelig. De eerste week had ik een nog slechtere fond.
16) Opnemen, verwijderen vraagt veel handelingen

Geen aanrader dus helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
dan neem je multifiber met nlziet
Pagina: 1