Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multifiber] Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RIEKS BOOIJ
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-06 20:13
Mijn vraag
...
kan weinig meningen over de kwaliteit van Multifiber vinden
heeft iemand hier ervaring mee
en wat is jullie mening

Rieks
...

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Nee geen ervaring mee

En mijn mening is dat het altijd beter zal zijn dan niks, zoals hier in de omgeving.... 4g vis gsm is ook niet altijd handig.

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 10-10-2018 17:14]

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie

Daar hebben ze het over multifiber.

[Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 10-10-2018 17:16]

39

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 23:52
Inderdaad. Ik had destijds dezelfde vraag. Mijn topic is later omgenoemd in het Glasdraad ervaringen en discussie topic. Toen konden er per definitie geen ervaringen gemeld worden, want er was nog niemand aangesloten.

WeServe, een op zakelijke klanten gerichte aanbieder/merk van hetzelfde bedrijf leverde wel al diensten aan een (aantal) Cooperatie(s) In Twente of Drente.

Multifiber werd speciaal opgericht als consumentgericht merk, opdat Mabin in Groningen (inmiddels eerste (deels) opgeleverde project van Glasdraad niet enkel Solcon (KPN) kon aanbieden. Dus er moeten mensen zijn die nu een maand of twee/drie ervaring hebben met Multifiber.

Ook heeft Glasdraad in samenwerking met REKAM vorige week de eerste straat in stukje buitengebied waar wel kabel ligt op kosten van REKAM aangesloten, dus ook daar zal er vast iemand zijn die niet voor Solcon heeft gekozen en nu dus een weekje ervaring heeft;-).

Het TV platform van WeServe was van Sparql. De mensen van Multifiber/WeServe zeiden een eigen platform te bouwen, maar of dat verder gaat dan subscriber management weten we niet. Hier wil ikook wel meer over horen. Want misschien stap ik na een jaar wel over...

Maar eerst eens aangesloten worden, want tot nu toe weten we nog helemaal niets over hoe en wat met Glasdraad.

[Voor 16% gewijzigd door donaldk op 10-10-2018 18:55]

• koenveelenturf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-06 20:41
donaldk schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:11:
Multifiber werd speciaal opgericht als consumentgericht merk, opdat Mabin in Groningen (inmiddels eerste (deels) opgeleverde project van Glasdraad niet enkel Solcon (KPN) kon aanbieden. Dus er moeten mensen zijn die nu een maand of twee/drie ervaring hebben met Multifiber.
Zag dat er bij Mabin Groningen een nieuwsbrief was dat op 12 september het signaal op het netwerk is gezet en dat binnen 4 weken de eerste huizen worden aangesloten. Dus kan nooit lang meer duren voordat er wat ervaringen naar buiten druppelen, lijkt me. :)

https://snelinternetweste...euwsbrief-september-2018/

• pilon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-06 11:07
Gisteren is de eerste woning op Multifiber aangesloten in het Mabin Groningen gebied. Nog even afwachten wat de ervaringen zullen zijn.

• donaldk
Zijn er behalve de reclame filmpjes al ervaringen met Solcon op Glasdraad Groningen, de eerste aansluitingen liepen via Solcon.

• ChrisPloeger
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-12-2019
Internet is prima, vaste IP adres is op basis van mac-adres van je router.

Echter hebben verschillende klanten via WeServe (zelfde ISP ?) ontsloten i.c.m TV

Eerst met Sparql, deze is overgenomen / gekopieerd naar WeServe TV) De ervaringen zijn matig. Of het nu aan de modem/router zit kunnen we ook nog niet helemaal de vinger achter krijgen (DrayTek 2133Fvac of FRITZ!Box 5490) of andere Firmware, andere IGMP Proxy instellingen, maakt niet zo veel uit, resultaat is wisselend.

Haperende beelden, EPG welke niet zichtbaar is. Soms langere tijd zwart beeld.

Met als grootste probleem, geen tot weinig support van uit WeServe

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:55
ChrisPloeger schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:23:

Echter hebben verschillende klanten via WeServe (zelfde ISP ?) ontsloten i.c.m TV

Eerst met Sparql, deze is overgenomen / gekopieerd naar WeServe TV) De ervaringen zijn matig. Of het nu aan de modem/router zit kunnen we ook nog niet helemaal de vinger achter krijgen (DrayTek 2133Fvac of FRITZ!Box 5490) of andere Firmware, andere IGMP Proxy instellingen, maakt niet zo veel uit, resultaat is wisselend.

Weet je wat voor tv-ontvanger er wordt gebruikt? Multifiber schijnt in ieder geval ook televisie over DVB-C te gaan leveren: NY_Giant in "[GlasDraad Groene Hart] Ervaringen & Discussie".

• ChrisPloeger
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-12-2019
Het is de ABOX42 - Model M15, bij de eerst leveringen was het allemaal nog Sparql gebrand. Nu alleen de decoder in een witte doos. Geen DVB-C mogelijk.

[Voor 4% gewijzigd door ChrisPloeger op 29-11-2018 16:04]

• NY_Giant
Dat ziet eruit als behoorlijk oude meuk!

• koenveelenturf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-06 20:41
Eerste klanten van Mabin Groningen voor Multifiber zijn nu ook aangesloten: https://www.snelinternetwesterwoldestadskanaal.nl

• donaldk

Chris Multifiber is gewoon een consumentenmerk van hetzelfde bedrijf, een eigen B.V. maar zelfde pand en ongetwijfeld zelfde mensen/apparatuur. In het begin van dit topic werd gemeld dat het werd opgericht omdat Mabin in Groningen enkel Solcon op zijn netwerk kon krijgen voor consumenten, de oprichtingsdatum en eerste uitrol ondersteunen die bewering.

Jij zit op Salland/CiF netwerk bij het zakelijke merk WeServe van Valadis? Opvallend dat de langjarige Zyxel distributeur zelf geen Zyxel apparatuur gebruikt, Zyxel doet toch ook glas tegenwoordig.
Maar slecht nieuws betreffende het TV platform dus.

Solcon had daarover ook slechte reviews (ook ouwe meuk CPE/STB), maar Multifiber had nog geen platform, dat moesten ze nog gaan bouwen. Een van de redenen toch voor KPN te kiezen, ondanks dat ik graag de uitdager steun.

[Voor 7% gewijzigd door donaldk op 05-12-2018 13:42]

• NY_Giant
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:39:
Bij ons in de buurt is glasvezel aangelegd en er was keuze uit 2 providers.

[...]

Thuis heb ik overigens gekozen voor de andere provider: Multifiber met een goede Fritz Box.
@pilon Hoe zijn je eerste ervaringen met Multifiber? Alleen internet of ook televisie? Werkt alles stabiel?

• pilon
NY_Giant schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

@pilon Hoe zijn je eerste ervaringen met Multifiber? Alleen internet of ook televisie? Werkt alles stabiel?
Ik heb alleen ervaring met multifiber internet. Geen support nodig gehad, dus daar geen mening over (ook een goed teken).
Het internet is heel stabiel, maar ik haal niet altijd 500/500 mbit, geen idee waar dat aan ligt, kan ook aan mijn thuisnetwerk liggen. Wel altijd ruim 250/250.

• NY_Giant
pilon schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Ik heb alleen ervaring met multifiber internet. Geen support nodig gehad, dus daar geen mening over (ook een goed teken).
Het internet is heel stabiel, maar ik haal niet altijd 500/500 mbit, geen idee waar dat aan ligt, kan ook aan mijn thuisnetwerk liggen. Wel altijd ruim 250/250.
Klinkt goed! Bij mij is het binnenkort ook zo ver, zowel internet als televisie. Ben benieuwd hoe stabiel hun compleet nieuwe tv-platform zal zijn.

• BrunoF
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22-11-2019
Multifiber :( . Na 1 week alweer opgezegd. Helaas verplicht om jaar lang lid te blijven.
Opsturen modem ging moeilijk, bleek aansluitkabel te missen en toen die kabel eindelijk binnen was, bleek kabel ook nog stuk te zijn gevonden door aannemer glasvezelkabel die probleem keurig oploste.
Nu printer op netwerk krijgen, op internet lijst gevonden hoe te doen. Lukt mij niet na alles opgevolgd te hebben. Telefonisch helpdesk Multifiber gebeld. Helpen alleen met internet verbinding en kort gezegd met de rest moet je je maar redden. Geen enkel begrip of ondersteuning mogelijk. Gelijk abonnement weer opgezegd. Wat een arrogante minachtende bedrijf, bah! :-(

• vampirko
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-03 20:20
Sorry hoor maar wat heeft Multifiber met je printer te maken. Ze leveren toch internet en telefonie, printer heb je toch elders gekocht en die sluit je niet op internet aan. Maar die gebruik je toch lokaal.

• pilon
Ik ben heel erg tevreden over de geleverde fritz box! Heel veel mogelijkheden om je netwerk te configureren.

• donaldk
pilon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:19:
Ik ben heel erg tevreden over de geleverde fritz box! Heel veel mogelijkheden om je netwerk te configureren.
Heb je de ..90 met uitgebreide wifi of de eenvoudiger ..50? Ik hoorde van AVM dat Solcon beide ook in het aanbod heeft en ben er nog niet uit Fritzbox of standaard modem/router (nog geen aanbod gehad, fiber komt pas in april 2020, is laatste bericht), zou nemen met eigen router en wifi (ubiquity) access points.

• zerotje
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 00:07
donaldk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:37:
[...]

Heb je de ..90 met uitgebreide wifi of de eenvoudiger ..50? Ik hoorde van AVM dat Solcon beide ook in het aanbod heeft en ben er nog niet uit Fritzbox of standaard modem/router (nog geen aanbod gehad, fiber komt pas in april 2020, is laatste bericht), zou nemen met eigen router en wifi (ubiquity) access points.
Voor Multifiber is dat de Fritzbox5490.

• snowboard
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21-06 13:29
BrunoF schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:07:
Multifiber :( . Na 1 week alweer opgezegd. Helaas verplicht om jaar lang lid te blijven.
Opsturen modem ging moeilijk, bleek aansluitkabel te missen en toen die kabel eindelijk binnen was, bleek kabel ook nog stuk te zijn gevonden door aannemer glasvezelkabel die probleem keurig oploste.
Nu printer op netwerk krijgen, op internet lijst gevonden hoe te doen. Lukt mij niet na alles opgevolgd te hebben. Telefonisch helpdesk Multifiber gebeld. Helpen alleen met internet verbinding en kort gezegd met de rest moet je je maar redden. Geen enkel begrip of ondersteuning mogelijk. Gelijk abonnement weer opgezegd. Wat een arrogante minachtende bedrijf, bah! :-(
Dus je ISP moet je Printer aansluiten? 8)7 :?

• NY_Giant
Is iemand al bekend met de tv-ontvanger van Multifiber? Gaat het inderdaad om de Abox42 M15?

• zerotje
NY_Giant schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:05:
Is iemand al bekend met de tv-ontvanger van Multifiber? Gaat het inderdaad om de Abox42 M15?
Dag NY_Giant,

Het gaat om de Aria7x.

• NY_Giant
zerotje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:12:
[...]

Dag NY_Giant,

Het gaat om de Aria7x.
Dat ziet er een stuk beter uit! Ik zie alleen dat de zenders Eén en Canvas niet in HD worden doorgegeven: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht. Klopt dat? Of komt dat later wellicht nog?

• zerotje
NY_Giant schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:16:
[...]

Dat ziet er een stuk beter uit! Ik zie alleen dat de zenders Eén en Canvas niet in HD worden doorgegeven: https://multifiber.nl/#/zenderoverzicht. Klopt dat? Of komt dat later wellicht nog?
In het algemeen is men bezig SD's in HD's te veranderen.
Dit is lang niet altijd mogelijk maar dat betekent niet per definitie dat het nooit mogelijk is.

Of het mogelijk is om Één en Canvas in HD te krijgen heb ik nagevraagd, maar heb nog geen duidelijkheid.

• zerotje
NY_Giant schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:16:
[...]

Dag NY_Giant,

Ik heb doorgekregen dat dit al in de planning stond! Gaat dus HD worden.

• NY_Giant
zerotje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:43:
[...]

Dag NY_Giant,

Ik heb doorgekregen dat dit al in de planning stond! Gaat dus HD worden.
Dat is goed om te horen, bedankt voor het uitzoeken! :) En hoe staat het met de ontwikkeling van de tv app? Het zou leuk zijn als er ook ondersteuning voor Android TV kwam!

• Vos777
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
Wij hebben inmiddels behoorlijke ervaring met de klantenservice van Multifiber. Storingen in het beeld van de TV (vooral bij terugkijken) en in het internet (niet het signaal maar de verbinding) valt minstens een paar keer per week uit (vooral in het weekend). Volgens klantenservice is er, na monitoring, niks aan de hand.

Speedtest per WiFi gedaan die behoorlijk afwijkt, speedtest via kabel geeft 5 mb/s aan. Geloven mijn speedtest niet. Dus dan maar aangeboden om hier langs te komen en te kijken hoe het echt is. Vragen ze €35,- voorrijkosten en €17,50 per uur. Niet echt klantvriendelijk, dus ik denk dat we na een jaar weg zijn en het toch maar bij Solcon proberen.

Ik zou zeggen, heb je de keuze: doe het niet!

• NY_Giant
Het lijkt inderdaad nog niet helemaal van een leien dakje te gaan als ik de Google reviews zo zie.

• zerotje
Vos777 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:40:
Wij hebben inmiddels behoorlijke ervaring met de klantenservice van Multifiber. Storingen in het beeld van de TV (vooral bij terugkijken) en in het internet (niet het signaal maar de verbinding) valt minstens een paar keer per week uit (vooral in het weekend). Volgens klantenservice is er, na monitoring, niks aan de hand.

Speedtest per WiFi gedaan die behoorlijk afwijkt, speedtest via kabel geeft 5 mb/s aan. Geloven mijn speedtest niet. Dus dan maar aangeboden om hier langs te komen en te kijken hoe het echt is. Vragen ze €35,- voorrijkosten en €17,50 per uur. Niet echt klantvriendelijk, dus ik denk dat we na een jaar weg zijn en het toch maar bij Solcon proberen.

Ik zou zeggen, heb je de keuze: doe het niet!
Ik heb u gepoogd te bereiken via een PB.
Mocht u hulp willen, kunt u erop reageren.

• NY_Giant
Inmiddels is de app beschikbaar voor Android en iOS.

Hier vind je meer over M-visie, het tv-platform dat Multifiber gebruikt. Ze zijn op hetzelfde adres gevestigd als Valadis/Weserve/Multifiber.

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-06 16:07
Zijn er nog meer tweakers met ervaringen? Ook ik krijg eind dit jaar glasvezel van Glasdraad en het lijkt er op dat er erg weinig te kiezen valt qua aanbieders. Of Solcon (daar lees ik beroerde reviews over of multifiber/weserve.

• xl3ruise
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 02-06 14:34
Zijn er inmiddels meerdere mensen die ervaring hebben met de service van Multifiber? Ik ben erg benieuwd!

EDIT: Excuus, het berichtje hierboven niet goed bekeken. Blijkbaar nog weinig ervaringen... Voorspelt helaas ook niet veel goeds

[Voor 38% gewijzigd door xl3ruise op 15-09-2020 16:35]

• donaldk
In Haarlemmermeer beginnen ze toch direct met KPN WBA interconnectie? In de recente glasdraad topic posts was er iemand met positieve ervaring met de service door Multifiber/WeServe mensen.

• NY_Giant
Hier prima ervaringen met Multifiber! Internet met de Fritzbox 5490 is snel en stabiel.

Van het tv-gedeelte had ik geen al te hoge verwachtingen, maar het heeft me verrast. Multifiber levert inmiddels een Amino Aria 7X met compleet eigen software. Ook dit werkt snel en stabiel. Op de zenders van NPO, RTL en Talpa kun je pauzeren, Begin Gemist en Uitzending Gemist gebruiken. Via een favorietenlijst kun je de zendervolgorde naar wens aanpassen. Teletekst wordt ook ondersteund. FOX Sports 1, 2 en 3 zijn inbegrepen in het standaardpakket en je kunt de losse FOX Sports Go app koppelen aan Multifiber/M-Visie.

De eigen app is nog wel erg basic is, maar voldoet voor live-tv prima. Er is Chromecast-ondersteuning. Terugkijken is via de app nog niet mogelijk. De app vind je hier (Android) en hier (iOS).

Heb je onverhoopt nog een ouder kastje ontvangen, dan zou ik zeker om de nieuwste vragen. Hier vind je meer informatie over het tv-aanbod: https://www.m-visie.nl/.

[Voor 14% gewijzigd door NY_Giant op 16-09-2020 15:24]

• raven22
Kun je bij multifiber ook online tv kijken (op een laptop of pc?) Of alleen via een app op tablet.

• RIEKS BOOIJ
Alleen tv kijken via app

• raven22
Dank, en telefonie is dat analoog via pstn poort of met een voip account?

• RIEKS BOOIJ
Geen idee gebruik ik niet
Gaat wel rechtstreeks via modem

• raven22
RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:37:
Geen idee gebruik ik niet
Gaat wel rechtstreeks via modem
Dat zien we dan wel.
Hoe is je eigen ervaring met Multifiber? Je hebt het topic gestart maar lees nergens wat jouw ervaring is.

• RIEKS BOOIJ
Internet goed zowel up als download
Tv ontvanger prima alhoewel hij nog wel erg basic is
Maar mooi helder en stabiel beeld je kunt niet elke zender terug zien of opnemen waarom niet is mij niet duidelijk
Je krijgt geen eigen mail adres
Vragen worden als je ze stelt per mail meestal binnen 24 uur beantwoord
Kortom er zijn nog wel dingen te verbeteren
Maar ben niet ontevreden

• xl3ruise
Ik snap dat het niet bij iedereen hetzelfde is, maar toch ben ik benieuwd. Afgelopen vrijdag heeft de huisaansluiting van het efiber kasje hier thuis plaatsgevonden. Hoelang heeft het bij de meeste geduurd voordat de monteur van Multifiber (of een andere glasvezelaanbieder) langs kwam?
Ik had al een berichtje gestuurd naar Multifiber, maar heb tot op heden nog geen reactie.

• Stollie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:17
Doe iedergeval geen ZYXEL Router reset. Want dan moeten ze backup van de router settings mailen die je opnieuw moet inladen om weer internet te krijgen.

Daarnaast had ik een fritzbox verwacht. Edit: blijkbaar vanwege het type netwerk hier.

[Voor 10% gewijzigd door Stollie op 07-10-2020 10:18]

• NY_Giant
RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:
...
Maar mooi helder en stabiel beeld je kunt niet elke zender terug zien of opnemen waarom niet is mij niet duidelijk
Hier vind je precies welke functies er op welke zenders worden aangeboden: https://www.m-visie.nl/zenderaanbod/ (Link kun je het beste via laptop of pc openen, op mobiel is het niet goed leesbaar). Ik hoop ook dat dit verder wordt uitgebreid, maar het zal waarschijnlijk iets met rechten te maken hebben. Het werkt verder in ieder geval allemaal prima!

• NY_Giant
raven22 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:15:
[...]

Dank, en telefonie is dat analoog via pstn poort of met een voip account?
Telefonie werkt via een VOIP-account, rechtstreeks op de Fritzbox. Hoewel de vaste lijn hier niet zoveel meer gebruikt wordt, werkt dit allemaal volledig stabiel.

• xl3ruise
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.

• zerotje
xl3ruise schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:11:
Iemand enig idee of je bij de verzending van het "doe-het-zelf-pakket" van Multifiber een track & trace link meekrijgt o.i.d.?
10 dagen geleden kregen we het mailtje dat het de aansluiting was goedgekeurd en ze het pakket zouden verzenden, maar tot op heden niks meer gehoord of nog niet voorbij zien komen...?

Anders iemand enig idee door welke pakketdienst het pakketje wordt geleverd?
Anders bel/mail ik morgen zelf even.
Je krijgt op het bij je order/bestelling ingevulde e-mailadres automatisch een T&T code (check je spam).
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat, bel of mail gerust, we kunnen altijd voor je kijken, dat is geen enkel probleem.

• xl3ruise
zerotje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Je krijgt op het bij je order/bestelling ingevulde e-mailadres automatisch een T&T code (check je spam).
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat, bel of mail gerust, we kunnen altijd voor je kijken, dat is geen enkel probleem.
Bedankt voor je berichtje! Ik wilde vandaag bellen, maar toen ik thuis kwam zat het bericht in mijn mailbox met accountgegevens en was de DHL verzendbevestiging verzonden! :)

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-06 22:20

RIEKS BOOIJ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:
Tv ontvanger prima alhoewel hij nog wel erg basic is
Je krijgt geen eigen mail adres
Vragen worden als je ze stelt per mail meestal binnen 24 uur beantwoord
Kortom er zijn nog wel dingen te verbeteren
Maar ben niet ontevreden
Dag @RIEKS BOOIJ

Lees nu pas terug dat je ervaring hebt met Multifiber. Nu heb ik sinds 2018 Weserve.

Ik heb de volgende opzet:

- Draytek Vigor 2133F als router
- meerdere Abox42-ontvangers

Het internet is (redelijk) stabiel, maar de tv stoort ontzettend. Minimaal elk half uur vastlopen (stilstand) van het beeld voor 10 seconden.

Ik weet niet welke router en ontvanger(s) jij hebt bij Multifiber, wellicht een Fritzbox 5490 en een Aria7x, maar kom je bovenstaande problemen niet tegen?

Life is like a battery, keep it charged!

• RIEKS BOOIJ
In het verleden kwam ik dat tegen sinds een update van multifiber is het probleem verleden tijd
Ik zou het probleem voorleggen aan de provider

• NY_Giant
@HenriBusger Je moet sowieso even die Abox42-kastjes om laten ruilen voor de Amino Aria 7X. De Abox42 is compleet uit de tijd en zeer storingsgevoelig.

Verder zijn hier veel problemen opgelost door de ontvanger even te resetten: Menu > Instellingen > Systeeminformatie > Herstart > Herstart set top box. Het proces duurt even omdat de firmware opnieuw wordt ingeladen, maar daarna werkte alles hier weer probleemloos.

[Voor 15% gewijzigd door NY_Giant op 14-04-2021 13:03]

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-06 22:20
Het kan ook zijn dat ik de trunk niet lekker is. Ik heb nu 1 ontvanger (pa en ma) rechtstreeks achter de Draytek. Hier draai ik nu een test mee of het rechtstreeks geen storing oplevert. Eerst een herstart van de settopbox gedaan.

De andere 4 lopen over een trunk-lijn.

Draytek -> (untagged) -> switch (Netgear GS105Ev2) -> glasvezel (OM3-multifiber - tagged vlan79) -> switch (TP-LINK SG3210v2) -> cat5e (tagged vlan) -> switch/accesspoint (TP-Link C7v2 - Openwrt) -> untagged Abox42.

Of er zit een slecht werkende switch in de trunk .... of het werkt nooit vlekkeloos.

Oeh...

Zie net dat er een bridge-instelling in de Draytek zit. Wellicht kan ik het IPTV-vlan bridgen met een poort (i.p.v. routed).

Ik weet van Weserve dat vlan 161 internet is en vlan 169 VoIP, dan zal vlan 168 IPTV zijn.
Als dan een poort gebridged is, is dan de poort untagged of tagged?
En zou hij tagged zijn, zou ik hem dan via een trunklijn mee kunnen laten gaan in m'n netwerkopzet?

https://www.draytek.nl/wp...oads/Bridged-IPTV-3.0.pdf

Life is like a battery, keep it charged!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True