Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van Ziggo kabel naar Glasvezel provider X?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tictactoe
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 15:47
Hallo,

Kan iemand een advies geven waar ik op moet letten naar een overstap van kabel naar glasvezel?

De vergelijking websites laat genoeg zien, maar uiteindelijk komt het neer op prijs waarbij T-mobile het goedkoopste is. Is dit dan wel de beste keuze?

(Ik kijk naar de 200 mbit verbinding, All-in-1 wel, dus ook TV)

Kpn is bijvoorbeeld een bekende naam, maar waarom zou ik zoveel meer betalen voor een zelfde soort verbinding?

Alle reacties

• KingHorse
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18:57
Goedemiddag,

Waar je op kan letten:
- wat voor modem wordt er geleverd? (Wifi technische goed?)
- hoe werkt de tv? Aparte vlans of kunnen deze in hetzelfde netwerk?
- mogelijkheid om eigen modem te gebruiken, mocht je dat willen?

Voor de rest heb ik geen andere zaken opgemerkt.

Mvg.
KingHorse

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-06 01:26
Dat zou in mijn optiek nog wel het laatste zijn waar ik naar zou kijken, of de wifi van die provider wel goed is. Zo niet, neem je een los wifi ap, problem solved.

Ik zou dan eerder kijken naar hoe is het tv platform bijvoorbeeld.

• tictactoe
Thanks voor de tips!

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:42
Let er vooral op dat je heel vaak af moet stappen van je Coax kabel.

Glasvezel TV kastjes gebruiken Ethernet (RJ45) kabels i.p.v. Coax.

Potentieel moet je dus kabels trekken.

• tictactoe
Dank allemaal voor de reacties. Genoeg punten om op te letten.

Zelf kwam ik nog tegen dat Formule 1 niet beschikbaar is (of je moet 15 euro ziggo channel betalen)

En het aansluiten van je eigen router met een bridge schijnt ook niet mogelijk te zijn....dat vooral is erg jammer.

• Daan_
  • Laatst online: 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zit RTL+ in zender pakket van provider die je geselecteerd hebt? dan kun je formule 1 nog kijken. Wel in Duits ;-)

Wat betreft Router. Dit verschilt per provider. De meeste laten het gebruik van eigen router toe, maar je bent zelf verantwoordelijk voor het configureren ervan.

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-06 15:15

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb T-mobile en kan je het volgende vertellen:

- TV platform moet je naar kijken. kwaliteit van de stream is gelijk of beter dan KPN, maar de gebruiksvriendelijkheid van KPN is beter.

- formule 1 heb je gelijk in

- Bij T-mobile kun je de volledige apparatuur van T-mobile weglaten. in het T-mobile topic is daar voldoende info over te vinden. Wel werkt telefonie dan niet meer. Het is een kwestie van een router regelen die aan de LAN kant VLANS kan onderscheiden (bv Asus router met Merlin firmware) of een managed switch. Ik heb dat laatste. inkomende kant aan een managed switch met FTP, 1 uitgang van de switch naar TV, 1 uitgang van de switch naar mijn eigen router. De rest van de switch in gebruik als 'normale' switch. Kortom: Het is iets meer werk dan een router in bridge laten zetten, maar als je het voor elkaar hebt dan werkt het mega stabiel. Ik kijk al jaren niet meer om naar mijn router.

Ik ben mega tevreden over T-mobile. Al moet ik daarbij zeggen dat ik dus mijn eigen apparatuur gebruik en het dus enkel gebruik als 'internet pijp'.

PVoutput

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:41
Als je graag Formule 1 wil kijken, overweeg dan ook eens om TV via Ziggo te doen en internet/telefonie over glasvezel. Soms kan dat interessant zijn.

Wat context: Ziggo heeft natuurlijk bewust de uitzendrechten van F1 gekocht zodat jij niet overstapt; het is een hele flauwe vendor lock-in en Ziggo vraagt expres extra geld aan de andere providers :P Zoals hierboven genoemd: denk ook eens aan andere zenderpakketten daarvoor ;)

T-Mobile is vaak de goedkoopste en onderscheid zich door als enige een landelijk beschikbaar eigen netwerk te hebben - naast KPN. Alle andere glasproviders (Telfort, NLE, enzovoort) maken gebruik van KPN hardware en KPN infrastructuur.
Buiten dat KPN de 500mbit voor zichzelf en dochter XS4ALL houdt, bieden al deze providers met de 100/200mbit producten hetzelfde abonnement aan met dezelfde specs etc. Let dan gewoon op de prijs ;)

Ik zit zelf bij Telfort en ben zeer tevreden. T-Mobile was iets goedkoper maar het standaardmodem van hun stond me tegen en een eigen modem zou het prijsverschil al opeten. NLE was ongeveer een duur, maar gaf een lange levertijd aan (al schijnt dat niet helemaal te kloppen). Telfort was (in nieuwbouw) er binnen anderhalve week en de Experia Box V10 is best oké naar mijn ervaring.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Richh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:30:
T-Mobile was iets goedkoper maar het standaardmodem van hun stond me tegen en een eigen modem zou het prijsverschil al opeten.
Dit zal wellicht geen issue meer zijn, sinds begin vorige maand krijg je namelijk een andere router/modem aangeboden.

• Richh
rens-br schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Dit zal wellicht geen issue meer zijn, sinds begin deze maand krijg je namelijk een andere router/modem aangeboden.
Ah, netjes! Als ze dat 2 maanden eerder hadden gedaan had ze dat een extra klant opgeleverd :P

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Richh in "Van Ziggo kabel naar Glasvezel provider X?"

T-Mobile is vaak de goedkoopste en onderscheid zich door als enige een landelijk beschikbaar eigen netwerk te hebben - naast KPN. Alle andere glasproviders (Telfort, NLE, enzovoort) maken gebruik van KPN hardware en KPN infrastructuur.
Buiten dat KPN de 500mbit voor zichzelf en dochter XS4ALL houdt, bieden al deze providers met de 100/200mbit producten hetzelfde abonnement aan met dezelfde specs etc. Let dan gewoon op de prijs ;)
Nou, niet helemaal... ;)
De h/w mag dan wel allemaal door KPN WholeSale geleverd worden, de daarover gedefinieerde transportstreams/VLANs zijn niet hetzelfde!
Zo is de routering richting de AMS-IX van b.v. Xs4all echt anders dan die van KPN klanten. Ook is het aantal hops per (sub)merk verschillend.
Het kan zelfs gebeuren dat het IPTV product (alhoewel allemaal afkomstig van KPN), bij de ene provider wel issues heeft en bij de andere niet. E.e.a. afhankelijk van mogelijke capaciteitsissues bij de gebruikte transportstreams.

Daarnaast leveren ze vaak andere endpoints (ExperiaBox, FRITZ!Box, etc) uit. Bij de ene provider gaan dan mensen zelf weer extra h/w kopen (WiFi AP b.v.) en bij de ander hoeft dat niet. Ook weer extra kosten...

Bovendien zijn er ook nog ISPs, zoals tweak, die in sommige plaatsen wel degelijk hun eigen h/w in de (wijk)PoPs hebben staan.

[Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 15-10-2018 09:58]

Mooie Plaatjes   

• Richh
ehtweak schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Nou, niet helemaal... ;)
De h/w mag dan wel allemaal door KPN WholeSale geleverd worden, de daarover gedefinieerde transportstreams/VLANs zijn niet hetzelfde!
Zo is de routering richting de AMS-IX van b.v. Xs4all echt anders dan die van KPN klanten. Ook is het aantal hops per (sub)merk verschillend.
Het kan zelfs gebeuren dat het IPTV product (alhoewel allemaal afkomstig van KPN), bij de ene provider wel issues heeft en bij de andere niet. E.e.a. afhankelijk van mogelijke capaciteitsissues bij de gebruikte transportstreams.
Laten we wel zijn: dat is een extreem zeldzame en uitzonderlijke situatie. De kans dat je stream uitvalt bij provider X en niet bij Y, is nihil en sowieso is de kans dat het andersom zou zijn, praktisch net zo groot.
Geen reden om een andere toko te kiezen imho.
Bovendien zijn er ook nog ISPs, zoals tweak, die in sommige plaatsen wel degelijk hun eigen h/w in de (wijk)PoPs hebben staan.
Zeker waar! En vaak ook een stuk goedkoper ;)
Maar gezien TS voor T-mobile kan kiezen zal dat zeer waarschijnlijk niet het geval zijn voor hem.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Richh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Laten we wel zijn: dat is een extreem zeldzame en uitzonderlijke situatie. De kans dat je stream uitvalt bij provider X en niet bij Y, is nihil en sowieso is de kans dat het andersom zou zijn, praktisch net zo groot.
Helaas niet; dat zeldzaam & uitzonderlijk. :-(

Al meerdere malen meegemaakt. En niet alleen ik en niet alleen in mijn woonplaats. :X
Het gaat niet over complete uitval, het gaat vooral over tijdelijke c.q. regionale capaciteitsissues.
Richh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Geen reden om een andere toko te kiezen imho.
Da's het vervelende; de prijs heeft vaak geen relatie tot kwaliteit. Noch in positieve zin, noch in negatieve zin. :|

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True