Goedemiddag allemaal,
Na lang wachten op eerst de nieuwe RTX kaarten en daarna op de nieuwe Intel CPU's de knoop nu toch doorgehakt om voor de huidige generatie CPU's te gaan en niet te wachten op de nieuwe CPU's.
Graag hoor ik wat jullie van de setup vinden en/of er nog tweaks op mogelijk zijn. De kast komt in het zicht op mijn bureau te staan dus vandaar dat ik soms wat (financieel) gekke keuzes hebt gemaakt om het thema van de PC te waarborgen ( Wit + Zwart ).
Ik ben niet van plan over te stappen op AMD. Hieronder het template!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 144hz / 1440p en wellicht met een nieuwe monitor zelfs 4k. VR op dit moment nog niet in zicht maar is een goede bonus.
Er worden veel FPS games op gespeeld, o.a. de nieuwe call of duty / battlefield e.d. Daarnaast speel ik World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.500 euro, excl. licentie voor Windows, versturen en montage. Iets meer of minder maakt niets uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn scherm, toetsenbord, headset en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als moederboord staat er nu een Z370 in, mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Z390.
Voor opslag zal er nog een additionele SSD komen in een later stadium.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf wel bij Intel / Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persee, zoals gemeld komt de PC op het bureau te staan dus in het zicht. Geluidsproductie beperken zou top zijn maar de grafische kaart maken een hoop geluid...
Ga je overklokken?
De CPU mogelijk maar meer voor de lol en hobby dan dat het nodig is. Vandaar ook de waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Comptabiliteit van de componenten, wellicht feedback op keuzes die gemaakt zijn en uiteraard of we op deze manier ( met in gedachten het thema van de build ) het meeste uit het budget halen.
Na lang wachten op eerst de nieuwe RTX kaarten en daarna op de nieuwe Intel CPU's de knoop nu toch doorgehakt om voor de huidige generatie CPU's te gaan en niet te wachten op de nieuwe CPU's.
Graag hoor ik wat jullie van de setup vinden en/of er nog tweaks op mogelijk zijn. De kast komt in het zicht op mijn bureau te staan dus vandaar dat ik soms wat (financieel) gekke keuzes hebt gemaakt om het thema van de PC te waarborgen ( Wit + Zwart ).
Ik ben niet van plan over te stappen op AMD. Hieronder het template!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 144hz / 1440p en wellicht met een nieuwe monitor zelfs 4k. VR op dit moment nog niet in zicht maar is een goede bonus.
Er worden veel FPS games op gespeeld, o.a. de nieuwe call of duty / battlefield e.d. Daarnaast speel ik World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.500 euro, excl. licentie voor Windows, versturen en montage. Iets meer of minder maakt niets uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn scherm, toetsenbord, headset en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als moederboord staat er nu een Z370 in, mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Z390.
Voor opslag zal er nog een additionele SSD komen in een later stadium.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8086K | € 483,- | € 483,- |
1 | Asus ROG Strix Z370-F GAMING | € 198,89 | € 198,89 |
1 | Asus GeForce RTX 2080 Dual OC | € 899,- | € 899,- |
1 | NZXT H700i Wit/Zwart | € 179,95 | € 179,95 |
1 | NZXT Kraken X72 | € 190,31 | € 190,31 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C14D-16GTZR | € 209,- | € 209,- |
1 | Corsair RM750x Wit | € 132,50 | € 132,50 |
1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 265,99 | € 265,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.558,64 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf wel bij Intel / Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persee, zoals gemeld komt de PC op het bureau te staan dus in het zicht. Geluidsproductie beperken zou top zijn maar de grafische kaart maken een hoop geluid...
Ga je overklokken?
De CPU mogelijk maar meer voor de lol en hobby dan dat het nodig is. Vandaar ook de waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Comptabiliteit van de componenten, wellicht feedback op keuzes die gemaakt zijn en uiteraard of we op deze manier ( met in gedachten het thema van de build ) het meeste uit het budget halen.