Toon posts:

Highend game systeem, 1440p -144hz (VR/4k Ready), ~€2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 11:30
Goedemiddag allemaal,

Na lang wachten op eerst de nieuwe RTX kaarten en daarna op de nieuwe Intel CPU's de knoop nu toch doorgehakt om voor de huidige generatie CPU's te gaan en niet te wachten op de nieuwe CPU's.

Graag hoor ik wat jullie van de setup vinden en/of er nog tweaks op mogelijk zijn. De kast komt in het zicht op mijn bureau te staan dus vandaar dat ik soms wat (financieel) gekke keuzes hebt gemaakt om het thema van de PC te waarborgen ( Wit + Zwart ).

Ik ben niet van plan over te stappen op AMD. Hieronder het template!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 144hz / 1440p en wellicht met een nieuwe monitor zelfs 4k. VR op dit moment nog niet in zicht maar is een goede bonus.

Er worden veel FPS games op gespeeld, o.a. de nieuwe call of duty / battlefield e.d. Daarnaast speel ik World of Warcraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.500 euro, excl. licentie voor Windows, versturen en montage. Iets meer of minder maakt niets uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn scherm, toetsenbord, headset en muis mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als moederboord staat er nu een Z370 in, mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Z390.

Voor opslag zal er nog een additionele SSD komen in een later stadium.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8086K€ 483,-€ 483,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 198,89€ 198,89
1Asus GeForce RTX 2080 Dual OC€ 899,-€ 899,-
1NZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1NZXT Kraken X72€ 190,31€ 190,31
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C14D-16GTZR€ 209,-€ 209,-
1Corsair RM750x Wit€ 132,50€ 132,50
1Samsung 970 Evo 1TB€ 265,99€ 265,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.558,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf wel bij Intel / Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persee, zoals gemeld komt de PC op het bureau te staan dus in het zicht. Geluidsproductie beperken zou top zijn maar de grafische kaart maken een hoop geluid...

Ga je overklokken?
De CPU mogelijk maar meer voor de lol en hobby dan dat het nodig is. Vandaar ook de waterkoeling.

Wat verwacht je van ons?[i]
Comptabiliteit van de componenten, wellicht feedback op keuzes die gemaakt zijn en uiteraard of we op deze manier ( met in gedachten het thema van de build ) het meeste uit het budget halen.

Beste antwoord (via finalmen op 11-10-2018 20:38)

• Jokingchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-03 11:27

Jokingchicken

voor iets

Als ik het geld had zou ik precies hetzelfde nemen...

Als je een maand kan wachten zijn de prijzen van de cpu’s hopelijk naar beneden... hopelijk...
(nu zijn de Intel cpu’s gewoon €100+ duurder: pricewatch: Intel Core i7-8700K Tray)

Maar als je nu perse wilt kopen... zou ik wel voor de i7-8086k gaan... is ook goede overclocker.
als je gaat wachten moet je voor de i7 8700k gaan.. want die is gewoon €70 goedkoper die je dan kan besteden aan die ssd (bv deze voor je os: pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB)

misschien een goedkopere GPU (bijvoorbeeld de 1080ti: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Armor 11G OC) want je hebt de extra 1% beter niet nodig..

maar voor de rest is het een goed systeem

DanJ

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jokingchicken
  • Laatst online: 14-03 11:27

Jokingchicken

voor iets

Als je een maand kan wachten zijn de prijzen van de cpu’s hopelijk naar beneden... hopelijk...
(nu zijn de Intel cpu’s gewoon €100+ duurder: pricewatch: Intel Core i7-8700K Tray)

Maar als je nu perse wilt kopen... zou ik wel voor de i7-8086k gaan... is ook goede overclocker.
als je gaat wachten moet je voor de i7 8700k gaan.. want die is gewoon €70 goedkoper die je dan kan besteden aan die ssd (bv deze voor je os: pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB)

misschien een goedkopere GPU (bijvoorbeeld de 1080ti: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Armor 11G OC) want je hebt de extra 1% beter niet nodig..

DanJ

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa dit is een goedkopere RTX pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC
Verschil is NMVe SSD tov Sata m.2 merk je niet bij gamen. scheelt je toch €100,- op alleen de SSD pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB
i7-8086 zou ik lekker laten lopen(heeft al baseclock van 4GHz)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• finalmen
Bedankt voor jullie eerste reacties! Fijn om te horen dat er wat mogelijkheden zijn maar dat het in grote lijnen klopt.
Jokingchicken schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:35:

Ik wacht al een paar maanden haha dus voor die paar euro wacht ik liever niet nog een maand.

1080ti vs 2080 discussie word breed gevoerd hier op Tweakers, mijn voorkeur is de 2080 ( nieuwe kaart, nieuwe techniek ). Ik begrijp dat het weinig merkbaar is maar ik zet in op de toekomst.
Hackus schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:44:
oa dit is een goedkopere RTX pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC
Verschil is NMVe SSD tov Sata m.2 merk je niet bij gamen. scheelt je toch €100,- op alleen de SSD pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB
i7-8086 zou ik lekker laten lopen(heeft al baseclock van 4GHz)
Merkvoorkeur is Asus, ik begrijp dat het waarschijnlijk weinig uitmaakt maar toch.

Betreft de NMVe SSD, ik zie dat de iOPS / snelheid van de Samsung wel echt vele malen hoger ligt. Denk je dat je hier niets van terug merkt? In welke use cases is het dan wel zinnig een NMVE te gebruiken?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@finalmen In de praktijk merk je daar weinig van. oa in workstation waar constant grote bestanden weggeschreven worden is het wel fijn. Er zijn nog steeds gamers die vanaf 7200rpm HD spelen.
maar goed, het is een tip. wat je koopt is je eigen keuze natuurlijk. RTX2080 is een goede keuze voor 1440p 144Hz. 2080 zal avg 110fps halen tov 100 bij 1080Ti Ultra. en met komende upgrades qua spellen in je achterhoofd zit je wel goed

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 10-10-2018 16:12]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mr.M
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Een tijdje terug ook de Kraken AIO overwogen maar er toen van af gezien ivm de vele problemen die er waren met de software die de verlichting regelt. Weet niet of het nu wel opgelost is maar zou me zeker even informeren als ik jou was.

Ik zou zeker voor de 970 evo gaan, ben zelf ook overgestapt vanaf een normale ssd en merk het verschil zeker wel. (iig met opstarten en ook het opstarten van games lijkt sneller te gaan)

Verder weinig aan te merken, lijkt me een prima systeem.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:07
Mr.M schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:45:
Een tijdje terug ook de Kraken AIO overwogen maar er toen van af gezien ivm de vele problemen die er waren met de software die de verlichting regelt. Weet niet of het nu wel opgelost is maar zou me zeker even informeren als ik jou was.

Ik zou zeker voor de 970 evo gaan, ben zelf ook overgestapt vanaf een normale ssd en merk het verschil zeker wel. (iig met opstarten en ook het opstarten van games lijkt sneller te gaan)

Verder weinig aan te merken, lijkt me een prima systeem.
Ik heb zelf ruim een jaar de X62 en nog nooit problemen gehad.
De CAM software is soms wat traag/log maar alles werkt wel na behoren, ook met de verlichting nooit problemen gehad.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• finalmen
Systeem inmiddels besteld, thanks voor de feedback iedereen!

• jonkey
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik had een tiental euro proberen te besparen door de 8086k te vervangen door een 8700(k).
Er is weinig tot geen verschil in beide processoren buiten het prijskaartje.

source: https://www.techradar.com/reviews/intel-core-i7-8086k
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee