Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Highend game systeem, 1440p -144hz (VR/4k Ready), ~€2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• finalmen
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-07 17:50
Goedemiddag allemaal,

Na lang wachten op eerst de nieuwe RTX kaarten en daarna op de nieuwe Intel CPU's de knoop nu toch doorgehakt om voor de huidige generatie CPU's te gaan en niet te wachten op de nieuwe CPU's.

Graag hoor ik wat jullie van de setup vinden en/of er nog tweaks op mogelijk zijn. De kast komt in het zicht op mijn bureau te staan dus vandaar dat ik soms wat (financieel) gekke keuzes hebt gemaakt om het thema van de PC te waarborgen ( Wit + Zwart ).

Ik ben niet van plan over te stappen op AMD. Hieronder het template!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 144hz / 1440p en wellicht met een nieuwe monitor zelfs 4k. VR op dit moment nog niet in zicht maar is een goede bonus.

Er worden veel FPS games op gespeeld, o.a. de nieuwe call of duty / battlefield e.d. Daarnaast speel ik World of Warcraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2.500 euro, excl. licentie voor Windows, versturen en montage. Iets meer of minder maakt niets uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn scherm, toetsenbord, headset en muis mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als moederboord staat er nu een Z370 in, mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Z390.

Voor opslag zal er nog een additionele SSD komen in een later stadium.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8086K€ 483,-€ 483,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 198,89€ 198,89
1Asus GeForce RTX 2080 Dual OC€ 899,-€ 899,-
1NZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1NZXT Kraken X72€ 190,31€ 190,31
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C14D-16GTZR€ 209,-€ 209,-
1Corsair RM750x Wit€ 132,50€ 132,50
1Samsung 970 Evo 1TB€ 265,99€ 265,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.558,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf wel bij Intel / Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persee, zoals gemeld komt de PC op het bureau te staan dus in het zicht. Geluidsproductie beperken zou top zijn maar de grafische kaart maken een hoop geluid...

Ga je overklokken?
De CPU mogelijk maar meer voor de lol en hobby dan dat het nodig is. Vandaar ook de waterkoeling.

Wat verwacht je van ons?[i]
Comptabiliteit van de componenten, wellicht feedback op keuzes die gemaakt zijn en uiteraard of we op deze manier ( met in gedachten het thema van de build ) het meeste uit het budget halen.

Beste antwoord (via finalmen op 11-10-2018 20:38)

• Jokingchicken
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 29-06 02:53

Jokingchicken

voor iets

Als ik het geld had zou ik precies hetzelfde nemen...

Als je een maand kan wachten zijn de prijzen van de cpu’s hopelijk naar beneden... hopelijk...
(nu zijn de Intel cpu’s gewoon €100+ duurder: pricewatch: Intel Core i7-8700K Tray)

Maar als je nu perse wilt kopen... zou ik wel voor de i7-8086k gaan... is ook goede overclocker.
als je gaat wachten moet je voor de i7 8700k gaan.. want die is gewoon €70 goedkoper die je dan kan besteden aan die ssd (bv deze voor je os: pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB)

misschien een goedkopere GPU (bijvoorbeeld de 1080ti: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Armor 11G OC) want je hebt de extra 1% beter niet nodig..

maar voor de rest is het een goed systeem

DanJ

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True