Toon posts:

Paperspace + parsec

Pagina: 1
Acties:

• rofferdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09-2022
Wij willen onze LAN party tillen naar hoger niveau.
We hebben allemaal laptops bij elkaar gesprokkeld, met lage specs die net de games aan kunnen zoals:

- Counterstrike
- Codename CURE
- Sven Co-op
- SWAT 4

Ook leuk, maar ik wil nu next level gaan. Ik hoor jullie al roepen, koop een computer met betere specs.
Zit er aan te komen, maar ik heb ook nog andere goede ideeën gehoord hier op de forum, in mijn laatste topic.

Je zag het al in de titel, paperspace + parsec, ik had deze info al van iemand gekregen.
Het gaat om Cloud gaming, ik heb dit al eens eerder gedaan met Cloud dienst van Liquid Sky, alleen hier had ik een slechte game ervaing, veel lag het werkte gewoon niet optimaal.

Iemand zei toen hier paperspace + parsec is wat je moet gebruiken, zij hebben namelijk servers in NL staan.

Zie: YouTube: How to use Parsec with Paperspace (2018)

Vandaag wilde ik dit dus bewerkstelligen, alleen zie ik dat betaal mogelijkheden alleen nog maar met creditcard zijn. Ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan om er 1 aan te schaffen.

Ze hebben ook nog niet uitgesloten dat ze het bij creditcard houden, dus er is misschien nog hoop in de toekomst. Maar ik kan niet wachten :D

Is er nog variant, waar mensen goede ervaring mee hebben?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je zou een Prepaid credit Card kunnen proberen zoals 3V of een gratis debit card zoals Revolut of N26.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Creditcard van de meeste banken kost 1 a 2 euro per jaar. Maandelijks volledige incasso is ook geen bkr registratie. Echt geen optie?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:44

g0tanks

Moderator CSA
Is er helemaal niemand in jouw groep met een creditcard? Ik heb zelf goede ervaringen met Paperspace + Parsec en zou zeggen dat het wel echt de moeite waard is.

Kijk anders ook even hier: Het grote cloud gaming topic

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rofferdam
Bedankt voor jullie reacties, ik heb ergens nog een prepaid credit card liggen, wellicht dat ik daar iets mee kan. Ga is ff kijken of het hiermee lukt.

ff die topic doorspitten thanks

• rofferdam
W00fer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 01:46:
Je zou een Prepaid credit Card kunnen proberen zoals 3V of een gratis debit card zoals Revolut of N26.
Ronwiel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:48:
Creditcard van de meeste banken kost 1 a 2 euro per jaar. Maandelijks volledige incasso is ook geen bkr registratie. Echt geen optie?
g0tanks schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:52:
Is er helemaal niemand in jouw groep met een creditcard? Ik heb zelf goede ervaringen met Paperspace + Parsec en zou zeggen dat het wel echt de moeite waard is.

Kijk anders ook even hier: Het grote cloud gaming topic
Iemand ervaring met Shadow?
Brick Top schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Ok! Weet wel dat ik technisch niet zo onderbouwd ben. Neem het mij dus niet kwalijk wanneer ik af en toe foute terminologie gebruik.

Mijn situatie:

Ik speel op een 5 jaar oude game-pc (i5, 16gb RAM, 780ti) die ik twee jaar geleden heb laten ombouwen naar een HTPC-case. De pc staat dus onder mijn tv waar hij voornamelijk dienst deed/doet als mediacenter. Maar omdat ik sporadisch ook wat wilde gamen, ben ik gaan uitkijken naar een nieuw systeem. Niet dat mijn systeem compleet is afgeschreven maar ik ben altijd gewoon geweest om te gamen om high-end systemen en ik wilde dus geen compromissen maken. Probleem is dat ik evenmin 2000 euro wou uitgeven aan een nieuwe game-pc dus ik zat met een dilemma. In mijn zoektocht naar een 'oplossing' ben ik uitgekomen bij cloud-gaming.

Wat mijn internet betreft; ik game via een bedrade Telenet-verbinding die volgens een of andere random speedtest een snelheid haalt van 122Mbs (download) en 18.7Mbs (upload). Deze informatie is belangrijk want volgens mij staat of valt cloud-gaming met je internetsnelheden.

Waarom Shadow:

Zoals ik al zei: technisch ben ik niet erg onderbouwd. Ik ben dus afgegaan puur en alleen op gebruikerservaringen en vooral op Reddit waren ze erg pro Shadow. Vooral het feit dat je een vast bedrag betaalt per maand (versus credits/uur) en de performance altijd dezelfde is (versus een pc die je moet 'delen' met andere gebruikers) spraken mij aan. Ik heb nu een abonnement genomen voor een maand wat op 44,95 euro komt. Als je meteen een abonnement neemt voor 12 maanden komt het op 29,95 euro/maand. Goedkoop is het dus niet maar dat zou een nieuwe game-pc in mijn geval ook niet zijn geweest.

Niet onbelangrijk, je Shadow-pc betreft een XEON 8core, Nvidia GTX 1080, 12GB RAM, 256GB harde schijf en een internetlijntje van 1GB/s. Ze beloven ook regelmatig upgrades uit te voeren. Persoonlijk vind ik de harde schijf van 256GB wel aan de magere kant. Voor een kleine meerprijs (iets van een 2 euro per maand dacht ik) krijg je 1TB extra maar wat mij betreft zou dit standaard mogen zijn. Daarom dat ik dit ook beschouw als een minpuntje.

Ondertussen zijn er ook al behoorlijk wat andere spelers op de markt maar daar kan ik jullie dus niets over vertellen. Over GeForce Now lees ik ook vrij positieve verhalen maar die zitten momenteel nog in beta fase. Ik heb mij hiervoor ingeschreven maar werd tot op heden nog niet toegelaten.

Installatie:

Een abonnement afsluiten is een fluitje van een cent. Nadeel is wel dat alles in het Frans verloopt want wat Shadow betreft spreken wij in België allemaal Frans. Gelukkig kan ik mij behelpen in het Frans en anders is er natuurlijk nog altijd Google Translate. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om de website van Shadow en de (nieuws)brieven die je ontvangt! De app zelf is gewoon in het Engels. Veel last heb je er dus niet van - maar het is wel een klein minpuntje. Ik heb Shadow hiervoor reeds gemaild en ze werken eraan. :)

Account aangemaakt, abonnement afgesloten; tijd om de app te installeren! Vervolgens druk je op START en ongeveer een minuutje later zit je op je eigen cloud-pc! Eerst en vooral moet je je Windows 10 dus instellen, net zoals je dat ook op je eigen pc zou moeten doen. Maar 5 minuten later zit je al op de desktop van je cloud-pc en wat mij meteen opviel is dat er geen verschil voelbaar is tussen je 'eigen' pc en je cloud-pc.

Tot hier zijn de ervaringen alvast zeer positief. Ik moet wel opmerken dat Shadow afgelopen week twee dagen down is geweest omwille van onderhoud. Dat vind ik wel vrij lang - je zult maar net twee dagen vakantie hebben genomen om de nieuwste GTA te spelen. Ze hebben zich hiervoor wel per mail geëxcuseerd en beloofden ook een compensatie.

Gamen:

Allemaal heel leuk allemaal maar er is nog niet gegamed natuurlijk. Even Steam en Origin installeren en een paar leuke games selecteren. Voor mij zijn dat Planet Coaster en Battlefield 1 geworden. Planet Coaster omdat ik die altijd eens wou spelen (maar helaas veel te zwaar was voor mijn eigen systeempje) en Battlefield 1 omdat een snelle multiplayer shooter de ideale test is voor Shadow.

Wat meteen opvalt tijdens het downloaden van de games is hoe F*CKING SNEL DAT INTERNET IS! Ik weet niet wat jullie standaarden zijn maar op Steam haalde ik Planet Coaster binnen aan een snelheid van 100Mb/s!!!

Planet Coaster zelf loopt als een tiet. Alles op ultra en gaan met de banaan. Ik heb nu wel geen FPS-meter opgezet maar alles voelt erg vlot aan en het ziet er ook prachtig uit. Wat deze betreft is er dus geen enkel verschil merkbaar met gamen op je eigen pc - zelfs niet in het minst. Behoorlijk indrukwekkend aangezien ik op voorhand erg sceptisch was.

Maar iedereen wilt natuurlijk weten hoe BF1 loopt online, op een 64/64 server met alle toeters en bellen op ultra. In een woord: verbluffend. Ik heb er gewoon geen ander woord voor. Ik ben 31 jaar, game al heel mijn leven en heb honderden uren online shooters gespeeld op een behoorlijk niveau, ik ben altijd gewoon geweest om te gamen op het beste materiaal en cloud-gamen doet daar tot dusver op geen enkele manier afbreuk aan. Dankzij dat snelle internet zit ik ook altijd met een ping van 10-15ms terwijl de tweede snelste op de server vaak een ping heeft van ongeveer 40ms.

Niet de minste hapering, niet de minste vorm van lag,... Als jullie mij vragen naar de verschillen tussen cloud-gaming en non-cloud-gaming is mijn antwoord: geen. Of ik kan ze na ongeveer 5 uur online BF1 te hebben gespeeld toch niet opmerken althans.

Conclusie:

Ik wil nogmaals herhalen dat ik altijd een erg kritische en veeleisende gamer ben geweest en dus erg sceptisch stond tegenover het ganse cloud-gebeuren. Maar Shadow heeft echt indruk op mij gemaakt. De ervaring is simpelweg niet te onderscheiden van gamen op een local desktop en dat vind ik toch behoorlijk indrukwekkend voor een technologie die eigenlijk nog maar in zijn kinderschoenen staat.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn amateuristische uiteenzetting gehad. Als er nog vragen zijn, zal ik mijn best doen die te beantwoorden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee