Toon posts:

Experia "wifi versterker" van KPN en Telfort -> gastnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
KPN en Telfort voeren al een tijd het Arcadyan Access point in hun shops, maar sinds kort is daar een nieuw AP bij, alleen geschikt i.c.m. Experia routers zegt men:
https://m.webshop.telfort...994/experia-wifi/?pos=419
https://www.kpn.com/inter...rsterker/experia-wifi.htm

Waar ik zelf naar op zoek ben is een nieuw AP ter vervanging van mijn Arcadyan, ben er op zich heel tevreden mee maar deze kan helaas geen gastnetwerk aanmaken. Mijn belangrijkste vraag is dus eigenlijk of iemand dit ding al heeft en kan kijken of de nieuwe experia AP wel een gastnetwerkmogelijkheid heeft.
Weet iemand de specificaties van dit AP, ik neem aan dat het ook DFS en band steering heeft net als de Arcadyan?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ASW1 gezien het feit er op de website het volgende staat:
Experia Wifi kopen (binnenkort verkrijgbaar)
Lijkt me tot nu toe de kans erg klein dat iemand het ding al heeft.

• ASW1
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:27:

[...]

Gisteren was hij wel leverbaar en bij Telfort sowieso nog. Het ding wordt dus al uitgeleverd, dus ik wacht met smart op jullie ervaringen.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 17:24
https://apparatuurvoorthu...07807/experia-wifi/?pos=0

Binnen 1 a 2 dagen leverbaar.

Overigens heeft KPN er een pilot meegedaan. Volgens mij zijn er toen rond de 20 vrijwilligers gaan testen met dit dingen.

https://forum.kpn.com/int...experia-wifi-pilot-455593

Overigens vind ik het wel jammer dat er nog maar 2 Ethernet poorten opzitten. Waarvan je er maar 1 kunt gebruiken voor een device. Dat vond ik bij de "oude" witte accesspoint / versterker toch beter geregeld (4 beschikbaar voor een device).

[Voor 28% gewijzigd door Alpha89 op 09-10-2018 12:52]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 08:43
Waarom zou je een accesspoint kopen dat alleen werkt met KPN/experiabox? Zou ik nooit doen. Als je ooit eens van provider wisselt is dat ding gelijk useless. Bovendien verwacht ik dat KPN misschien wel meer controle over dat ding heeft dan jijzelf. Zou ik personlijk niet voor gaan.

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-03 09:02
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:27:

[...]

Morgen kan ik er 2 ophalen bij mijn PostNL locatie! :-)
Oveirgens krijg ik ze gratis toegestuurd van KPN, ben inderdaad ook klant van KPN.
Uiteraad ga ik de test doen om te proberen te koppelen met mijn eigen router ipv met de experiabox.

[Voor 22% gewijzigd door mAiden88 op 09-10-2018 13:16. Reden: Wat meer info]

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 18:59
Wat ik eruit begrepen heb is dit een vervangend apparaat voor het wifi vanuit modem. Hij wordt bekabeld aangesloten op de Experiabox (wifi op de Experiabox wordt hierdoor uitgeschakeld) en er kan op de 2e poort een apparaat bekabeld aangesloten worden zoals een stb.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Ik heb er hier 2 draaien. Ook bij de Experia Wifi is een gastnetwerk NIET mogelijk. KPN heeft aangegeven dat dit in de toekomst wellicht beschikbaar komt. Overigens zijn de AP's niet alleen geschikt om op Experia boxen te draaien maar ook op andere routers. Het is een volwaardig AP dat overal inzetbaar is.

Voor technische gegevens: https://www.kpn.com/faq/21465

[Voor 26% gewijzigd door Edje040 op 09-10-2018 21:46]

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• ASW1
Edje040 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:43:
Ik heb er hier 2 draaien. Ook bij de Experia Wifi is een gastnetwerk NIET mogelijk. KPN heeft aangegeven dat dit in de toekomst wellicht beschikbaar komt. Overigens zijn de AP's niet alleen geschikt om op Experia boxen te draaien maar ook op andere routers. Het is een volwaardig AP dat overal inzetbaar is.

Voor technische gegevens: https://www.kpn.com/faq/21465
Dank je, absurd dat er wederom geen gastnetwerk mogelijk is. Bij de Arcadyan werd dacht ik ook aangegeven dat die mogelijkheid er misschien nog zou komen maar dat is nooit gebeurd.

Ik had al zo'n vermoeden dat dit AP wel degelijk ook icm andere routers werkt.
Waarom zouden ze zo nadrukkelijk aangeven dat het alleen met een Experia box werkt?

Bij de specificaties zie ik wel band steering staan maar doet ie ook DFS frequenties?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 08:31
Ik heb gister de KPN WiFi tuner app gedraaid en heb ook 2 versterkers opgestuurd gekregen, gratis. Morgen maar eens testen.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Nope..hij doet geen DFS. Keuzes zijn Auto, 36, 40, 44 en 48.

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 08:51
Kan iemand mij vertellen hoe ik de experia wifi kan aansluiten op een andere route dan de experia box? Krijg het niet voor elkaar..

• valkenier
@Rambie Ik quote hieronder even mijzelf. Later in dit topic las ik dat wat ik hieronder zeg niet waar zou zijn , maar als ik jou post lees, denk ik toch: had ik dan toch gelijk?

Schiet jij niks mee op, maar als het niet werkt met non-KPN stuff zou ik het heel snel terugsturen naar KPN en een normaal accesspoint kopen.
valkenier schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:06:
Waarom zou je een accesspoint kopen dat alleen werkt met KPN/experiabox? Zou ik nooit doen. Als je ooit eens van provider wisselt is dat ding gelijk useless. Bovendien verwacht ik dat KPN misschien wel meer controle over dat ding heeft dan jijzelf. Zou ik personlijk niet voor gaan.

• ASW1
Edje040 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:43:
Overigens zijn de AP's niet alleen geschikt om op Experia boxen te draaien maar ook op andere routers.
Baseer je dat op je eigen ervaring?

• Rambie
Mij lukt het in iedergeval niet om hem in verbinding te krijgen met mijn eigen router die achter de experia box zit..

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:01
Rambie schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:04:
Mij lukt het in iedergeval niet om hem in verbinding te krijgen met mijn eigen router die achter de experia box zit..
Niet met de app nee, wel met de interface.

• Rambie
En hoe kom ik in of bij de interface?

• valkenier
Je kan in je eigen router toch wel zien of er een DHCP lease is voor dat KPN-dinges. Dan zou ik daar met mijn browser naar toegaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee