Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• danysuri
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Zoals de titel aangeeft zit ik met een vraag.
Wel of niet deeltijd hbo doen?

Om de vraag wat beter te verwoorden hier wat vragen waar ik graag antwoord zou willen krijgen.

Ik besef dat de werkdruk in zwaarte per persoon verschillend is, vond je het zwaar?

Hoe groot was je impact op je sociale leven? Vond je dit zwaar en zou je daarom achteraf een andere keuze gemaakt hebben.

Zou je de kennis die je tijdens het werken opdeed ook direct in je project van een hogeschool toepassen, waar door de werk last lager wordt?

Ikzelf kan nog niet goed plannen en merk dat ik niet altijd waarmaak wat in mijn planning staat.
Mijn grote kracht is dat als ik ergens een passie en sterke interesse voor heb dat ik dan echt door kan zetten.

Ben 28 jaar met mbo 2 en 3 al opzak (ict) en zit al in mijn laaste jaar van mbo 4.

Alles wat je er bij wilt vertellen is welkom.
Mocht dit onduidelijk wezen, stel gerust vragen en ik beantwoord ze met plezier.

PS: Ik heb geprobeerd relevante topics te lezen van een tijd terug }:O

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-06 23:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hoi @danysuri je topic schetst nu nog geen volledig beeld.

Wat is je plan? Hoe ziet je leven er op dit moment uit? Werk je? Hoeveel uur? Kan je het financieel allemaal aan? Heb je een partner die eventueel dingen voor je kan opvangen? Welke opleiding wil je gaan doen?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• danysuri
Flimovic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:56:
Hoi @danysuri je topic schetst nu nog geen volledig beeld.

Wat is je plan? Hoe ziet je leven er op dit moment uit? Werk je? Hoeveel uur? Kan je het financieel allemaal aan? Heb je een partner die eventueel dingen voor je kan opvangen? Welke opleiding wil je gaan doen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• appollonius333
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11-06 10:36
Op dit moment zit ik in het traject van deeltijd HBO en dan zit ik nog in het eerste jaar.
Het is te doen, als je jezelf kan disciplineren en een goede planning hebt en een niet al te druk sociaal leven naast je gewone baan hebt dan is het te doen. Het verschilt inderdaad per persoon hoeveel moeite erin moet worden gestoken. De een zal wat meer ervaring hebben met infrastructuur maar deze persoon zal dan minder ervaring hebben met Business Management. Zo heb je overal wel wat.

Je moet voor jezelf goed bedenken wat je wilt gaan doen en vragen mag altijd. Heb je daarnaast ook al een baan?

• Superkanjo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:56
Ik ben momenteel bezig met een deeltijd HBO (Supply Chain Management) en ben inmiddels bijna bij de onderzoek en scriptiefase aanbeland (totale duur 2 jaar). Het is mij tegengevallen hoeveel tijd dit mij kost, hiervoor ook 2 jaar een deeltijd MBO gedaan, die in verhouding erg makkelijk ging, waar ik nu veel tijd moet investeren.

Ik werk gewoon 40 uur, en om hiernaast voldoende tijd vrij te maken voor de studie is een kwestie van plannen. Hou er ook rekening mee dat na een zware werkdag het lastig kan zijn om s'avonds de focus te vinden, althans dat heb ik ondervonden. Het is een kwestie van plannen en discipline, voor de studie maar ook voor het "normale" sociale leven. De studie kan een behoorlijke impact hebben op je privé leven, maak hier goede afspraken over indien je een partner hebt.

Hoewel het zwaar is zou ik het zo weer doen, de passie voor het vak en de voldoening van goede resultaten (en toepasbaarheid in dagelijks werk) maken het voor mij het waard.

Alles staat bij planning en discipline.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-06 23:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, waarom wil je de studie in deeltijd doen in niet in voltijd?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• danysuri
thefrisianclaus schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:28:
Op dit moment zit ik in het traject van deeltijd HBO en dan zit ik nog in het eerste jaar.
Het is te doen, als je jezelf kan disciplineren en een goede planning hebt en een niet al te druk sociaal leven naast je gewone baan hebt dan is het te doen. Het verschilt inderdaad per persoon hoeveel moeite erin moet worden gestoken. De een zal wat meer ervaring hebben met infrastructuur maar deze persoon zal dan minder ervaring hebben met Business Management. Zo heb je overal wel wat.

Je moet voor jezelf goed bedenken wat je wilt gaan doen en vragen mag altijd. Heb je daarnaast ook al een baan?
Zie aanpassing, nee ik heb geen baan!

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hier ook deeltijd HBO-ICT, ik vind het echt behoorlijk zwaar en het gaat allemaal zo snel dat je na de traditionele septembergriep van een week al echt enorm achterloopt. Hoe beter je het bijhoudt, hoe gemakkelijker het gaat. Ik ben zelf wel goed in plannen maar helaas hou ik me er niet altijd aan. Ik heb zelf ook steeds na een avond les tot 22u dat ik totaal niet in slaap kan komen, waardoor ik steeds vermoeider raak en huiswerk doen en werken steeds moeilijker gaat. Ik vind het enorm leuk om te studeren maar het is echt heel pittig! Pittiger dan aan de universiteit in voltijd iig. Je sociale leven kan idd wel in de ijskast, maar je maakt op school ook weer nieuwe vrienden.
Gezien je achtergrond denk ik dat je baat hebt bij een studie-buddy zodat je elkaar scherp houdt op je studievoortgang en je ook inhoudelijk de opdrachten kunt bespreken als je op een of andere manier niet verder kunt. Bespreek dit ook met de decaan, soms zijn er van dat soort programma's en anders vraag je gewoon een klasgenoot. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje!

• danysuri
Superkanjo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:28:
Hoewel het zwaar is zou ik het zo weer doen, de passie voor het vak en de voldoening van goede resultaten (en toepasbaarheid in dagelijks werk) maken het voor mij het waard.

Alles staat bij planning en discipline.
Dat motiveert des te meer om hbo deeltijd te doen.

• appollonius333
Frieda schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:51:
Hier ook deeltijd HBO-ICT, ik vind het echt behoorlijk zwaar en het gaat allemaal zo snel dat je na de traditionele septembergriep van een week al echt enorm achterloopt. Hoe beter je het bijhoudt, hoe gemakkelijker het gaat. Ik ben zelf wel goed in plannen maar helaas hou ik me er niet altijd aan. Ik heb zelf ook steeds na een avond les tot 22u dat ik totaal niet in slaap kan komen, waardoor ik steeds vermoeider raak en huiswerk doen en werken steeds moeilijker gaat. Ik vind het enorm leuk om te studeren maar het is echt heel pittig! Pittiger dan aan de universiteit in voltijd iig. Je sociale leven kan idd wel in de ijskast, maar je maakt op school ook weer nieuwe vrienden.
Gezien je achtergrond denk ik dat je baat hebt bij een studie-buddy zodat je elkaar scherp houdt op je studievoortgang en je ook inhoudelijk de opdrachten kunt bespreken als je op een of andere manier niet verder kunt. Bespreek dit ook met de decaan, soms zijn er van dat soort programma's en anders vraag je gewoon een klasgenoot. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje!
Op welke school zit je?

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
@thefrisianclaus HvA, zitten we bij elkaar in de klas?

[Voor 20% gewijzigd door Frieda op 09-10-2018 12:11]

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:32

Mystikal

It never hurts to help

Deeltijd kan zeker een goede optie zijn. Mijn medewerker mag haar HBO studie doen in haar werktijd. Dat wil zeggen, ze moet 1 dag in de week naar school (vanaf 13:30). In de ochtend werkt ze vanuit huis (ongetwijfeld een mix van studie en werk). Tentamens gaan ook onder werktijd.

Al met al heeft het er mee te maken hoe de balans is. Maar deeltijd is zeker te doen.

Basement Bios ---- Exo-S

• appollonius333
Frieda schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:11:
@thefrisianclaus HvA, zitten we bij elkaar in de klas?
Nee jammer he ;) Ik zit in zwolle vandaar.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True