Hulp bij opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

ik moet voor school een opdracht maken met behulp van python.
ik kom niet verder omdat het programma zegt steeds:
Error tokenizing data. C error: Expected 96 fields in line 7, saw 138
Hoe kan je dit probleem het beste oplossen?

alvast bedankt,

<3 <3 <3 <3
Relevante software en hardware die ik gebruik
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
import csv
file = 'listings.csv'
with open(file) as f:
    reader = csv.reader(f)
    header_row = next(reader)
    print(header_row)

# teveel fields dus die moet je inkorten
df = pd.read_csv('listings.csv')

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 08-10-2018 20:56 . Reden: Code tags toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je eens begint met lezen. De foutmelding zegt het al; er werden 96 velden verwacht, maar 138 aangetroffen. Vraag jezelf dus af: hoe komt dat? Waar komen die 96 vandaan en waar die 138? (Gokje: je eerste regel bevat 96 'kolomnamen' en de regel(s) erna 138 waarden?

Either way: we verwachten hier dus wel terug te zien wat je zelf al geprobeerd / gezocht / gevonden hebt. Dat kun je wel heel mooi achterwege laten ("...") maar die vlieger gaat hier niet op. Al helemaal niet als het huiswerk betreft; het idee is dat jij er wat van leert en niet dat wij je huiswerk maken. We willen / kunnen je best in de juiste richting helpen maar verwachten dus wél dat je zelf ook wat moeite doet. Voordat je nu een nieuw topic opent: lees onze Quickstart even door. Dan is je volgende topic wellicht een langer leven beschoren ;) Mocht je nog een nieuw topic openen, plaats dan ook (een klein, relevant(!!) deel van) je csv file; want anders is 't voor ons ook maar gissen.

Verder: wanneer je code post, gebruik dan code tags a.u.b. en als de foutmelding naar een regelnummer verwijst, corrigeer dat dan even naar 't regelnummer in de door jou gepostte code; zoals je ziet verwijst "line 7" (uit je foutmelding) namelijk, na posten, naar een lege regel...

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 08-10-2018 20:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.