Welke surround receiver zonder ventilator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 21:39
Ik heb nu een Cambridge 551 receiver en ik stoor mij enorm aan de ventilator die er in zit.
Ik heb er al 2 maal een andere in gezet maar het blijft brommen.
Nu ben ik er zo zat van dat ik maar een andere receiver wil kopen.
Nu zit ik te denken aan de Marantz 1508 of 1608 als ik het goed heb gezien zit hier geen ventilator in.
Maar ik kwam ook de Denon AVR 2400 tegen ook deze is zonder ventilator.
Welke receiver komt overeen met datgene dat ik heb en dan bedoel ik geluid.
Ik ben ook al in een winkel geweest maar daar wordt gezegd dat de Cambridge veel beter is dan degene die ik wou kopen.
Dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Misschien dat jullie tips voor mij hebben.

Ik heb hier Dali suite 2,5 de speakers in gebruik waar ik zeer tevreden mee ben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:19

FeaR

In GoT we trust

Draait de fan in de Cambridge altijd of alleen als de temperatuur boven een x graden komt? Indien dat laatste zou je wellicht wat kunnen doen aan de ruimte/airflow die de receiver heeft. Laat je ook niet afschrikken door een eventuele ventilator. Ik was ook altijd anti, maar mijn huidige Arcam en Denon hebben beiden ventilatoren (ook nog van die 40 mm dingen), maar die springen nooit aan omdat beide apparaten hun warmte kwijt kunnen. Al zitten die ventilatoren allen aan de onderzijde en hebben iets minder direct contact met het koelblok zoals de Cambridge, misschien dat daar ook nog een verschil in geluid tussen zit. Aangezien je de fan reeds vervangen hebt lijkt me dat daar je probleem niet zit.

De vraag betreffende geluid zal je geen antwoord op gaan vinden op het algemene antwoord na om te gaan luisteren met je eigen speakers in je eigen ruimte (akoestiek). Dit omdat geluid zeer smaakgebonden is. Plus het feit dat er grof gezegd twee kampen zijn betreffende klankverschil tussen receivers. De één zal je voor gek verklaren om een simpele Denon neer te zetten als je van Cambridge komt, de ander zal van mening zijn dat er geen hoorbaar verschil mag zijn aangezien een versterker alleen moet versterken en geen andere dingen toe moet voegen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Bedankt voor de reactie.
De fan begint na een 5 minuten zachtjes te draaien.
Als hij gewoon stereo weergeeft dan blijft dat zo.
Bij surround gaat hij sneller draaien en dan wordt het ook storend.
Hij staat dus wel in een kast daarvoor is het ook een slimline uitvoering .
Maar hij hoeft niet zoveel herrie te maken bij het koelen.
Ik heb er ook al over nagedacht om de koeler om te draaien.
Hij zuigt nu de lucht uit het koelblok.
Als ik de ventilator nu laat blazen over het koelblok misschien dat het dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Echte audio winkels zijn er ook niet veel meer.
Als deze er al is dan kom je in de exclusieve merken.
En anders kom je bij de dozenschuivers waar je niks kan beluisteren.
Vandaar mijn vraag over de ervaringen over het geluid

Gebruik de wijzig-knop als je iets toe te voegen hebt aan een vorige post. Nu wordt het topic onnodig gekicked.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 09-10-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 17:36

TheBorg

Resistance is futile.

Bij Hobo en iEar kun je wel terecht voor de niet te hoge prijsklassen. Het zou wel zonde zijn om deze weg te doen. Met Cambridge Audio haal je nogal veel geluidskwaliteit in huis voor je geld.

Misschien is het een idee om de ventilator te vervangen voor een stille computer fan? In hifi apparatuur stoppen ze nogal eens een vrij standaard ventilator maar in de PC wereld heeft de techniek niet stil gestaan en zijn ze veel stiller geworden.

Als je totaal geen verschil kunt horen tussen verschillende versterkers dan heb je poep in je oren. Ik heb een Cambridge Audio stereo versterker en die klinkt wat soft en terughoudend. De Harman Kardon die ik heb gehad was veel meer "in your face" wat mooi is voor live muziek. Elke versterker heeft dus een bepaald karakter. In princiepe zou de frequentiekarakteristiek gewoon lineair moeten zijn. Maar ik heb wel een klein vermoeden waar het vandaan komt. Misschien zijn versterkers wel nagenoeg perfect maar speakers zijn dat niet. De impedantie van een speaker is niet over het hele frequentie spectrum gelijk. De uitgang van een versterker heeft ook een bepaalde weerstand. Bij versterkers ook wel damping genoemd. Door die combinatie van de damping, weerstand en capaciteit van de drivers/scheidingsfilters krijg je eigenlijk een toonregeling. En dus kleuring. Misschien is dit een lulkoek verklaring maar dan nog klinken versterkers niet hetzelfde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:32
"It comes down to this: You'll hear what you want to hear. If you spend $2000 on a new AV amplifier, then you'll hear $2000 worth of improvements, even though I could probably double blind a test where you'd never tell the difference. I've heard all the arguments of why double blind tests aren't any good....but the truth is that all a double blind test does is remove the psychological bias. It takes the "religion" out of audio reproduction."

:)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1