Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:31

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Draait de fan in de Cambridge altijd of alleen als de temperatuur boven een x graden komt? Indien dat laatste zou je wellicht wat kunnen doen aan de ruimte/airflow die de receiver heeft. Laat je ook niet afschrikken door een eventuele ventilator. Ik was ook altijd anti, maar mijn huidige Arcam en Denon hebben beiden ventilatoren (ook nog van die 40 mm dingen), maar die springen nooit aan omdat beide apparaten hun warmte kwijt kunnen. Al zitten die ventilatoren allen aan de onderzijde en hebben iets minder direct contact met het koelblok zoals de Cambridge, misschien dat daar ook nog een verschil in geluid tussen zit. Aangezien je de fan reeds vervangen hebt lijkt me dat daar je probleem niet zit.

De vraag betreffende geluid zal je geen antwoord op gaan vinden op het algemene antwoord na om te gaan luisteren met je eigen speakers in je eigen ruimte (akoestiek). Dit omdat geluid zeer smaakgebonden is. Plus het feit dat er grof gezegd twee kampen zijn betreffende klankverschil tussen receivers. De één zal je voor gek verklaren om een simpele Denon neer te zetten als je van Cambridge komt, de ander zal van mening zijn dat er geen hoorbaar verschil mag zijn aangezien een versterker alleen moet versterken en geen andere dingen toe moet voegen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True